PATHFINDER
Μέλος
- Εγγρ.
- 24 Ιουλ 2006
- Μηνύματα
- 2.435
- Κριτικές
- 4
- Like
- 32
- Πόντοι
- 16
Εννοείς τα D-version? Μα φυσικά!Τα εχουμε παραλαβει αυτα τα απατι με το ρανταρ;
Εννοείς τα D-version? Μα φυσικά!
stavros51, απαντώ στις ερωτήσεις σου, με τη σειρά που τις έθεσες. Για αρχή όμως να ορίσουμε πως αυτό το "αλεξίπτωτο", λέγεται αλεξιπροχώριο ή αλεξίπτωτο ανάσχεσης ή κατά την αεροπορική ορολογία drag chute.Παίδες να ρωτήσω κάτι εγώ ο άσχετος? Μου δημιουργήθηκαν οι απορίες τώρα που χάζευα τις φωτογραφίες σας:
Αυτό το αλεξίπτωτο που βοηθάει στο φρενάρισμα (υπάρχει φωτο 3-4 σελίδες νωρίτερα):
-Χρησιμοποιείται ΠΑΝΤΑ, ή μόνο σε μικρούς διαδρόμους?
-Επαναχρησιμοποιείται?
-Τι μέγεθος έχει σε σχέση με το ανθρώπινο?
-Είναι βαλλιστικό?
-Πόση ώρα χρειάζεται για να ξανατοποθετηθεί στη θέση του και να ξαναφύγει το αεροπλάνο?
-Υπάρχει καπάκι που το κρύβει όταν πετάει το αεροπλάνο? Τι γίνεται αυτό το καπάκι όταν βγαίνει το αλεξίπτωτο?
-Πως δεν καίγεται από τα καυσαέρια του jet?
Πολλές ερωτήσεις ε?
Μετά τους βατραχανθρώπους, τα κυπαρίσια και τα ποντικάκια, μήπως ήρθε ο καιρός να αλλάξεις εφημερίδα/περιοδικό/τηλεοπτικό κανάλι από το οποίο ενημερώνεσαι?Καπου διαβασα οτι δεν παραλαμβανονταν και τα ετρωγαν τα ποντικια στην Ελευσινα!!!
Είναι ασφαλές να μένει κάτω (μιλάω για συνθήκες μάχης – όχι ασκήσεις) ένα Α/Φ για τόση ώρα? Ο ανεφοδιασμός πόση ώρα παίρνει?stavros51, απαντώ ...
- [li]Από εκπαιδευμένο προσωπικό απαιτείται περίπου 15-20 λεπτά για να συσκευαστεί και να επανατοποθετηθεί στο α/φος,[/li]
- [li]Δεν καταστρέφεται από τα καυσαέρια του κινητήρα jet, διότι πολύ απλά κατά την τροχοδρόμηση της προσγείωσης ο κινητήρας λειτουργεί στα ελάχιστα δυνατά στοιχεία (ίσα να μην σβήσει) του IDLE περίπου στα 60% της συνολικής του ισχύος και το α/φος απλά "ολισθαίνει". Δεν υπάρχει λογική να δίνει ο χειριστής στοιχεία στον κινητήρα την στιγμή που θέλει να επιβραδύνει.
"Απορρίπτεται" εννοείς το παρατάει? Τρέχει το τζιπάκι να το μαζέψει? ΟΛΑ ΑΥΤΑ είναι 15-20 λεπτά ΜΟΝΟ?και απορρίπτεται (χειροκίνητα) όταν το α/φος επιβραδύνει περίπου στα 60 KIAS.
Αυτή είναι άλλη μια απορία μου: Το συρματόσχοινο (από όσο έχω δει στα αεροπλανοφόρα) δεν είναι βέβαια "σταθερό", αν ήταν θα έσπαγαν όλα. Είναι "επιβραδυνόμενο", σα να ξετυλίγεται από κάποιο καρούλι το οποίο όμως είναι μερικώς φρεναρισμένο. Τι είδους φρένα είναι αυτά που κάνουν αυτή τη δουλειά? Δίσκοι?...είναι εξοπλισμένα και με γάντζο ανάσχεσης (drug hook) που αρπάζει σε συρματόσχοινα ανάλογα με αυτά που έχουν τα αεροπλανοφόρα και είναι εγκατεστημένα σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας
να πουμε ακομα οτι τα συγχρονα υπερ -ελαφρα της πολιτικης φυσικα διαθετουν και αλεξιπτωτο (βαλιστικο) ασφαλειας σε περιπτωση που για καποιο λογο ο χειρηστης δεν μπορει να το προσγειωσει.stavros51, απαντώ στις ερωτήσεις σου, με τη σειρά που τις έθεσες. Για αρχή όμως να ορίσουμε πως αυτό το "αλεξίπτωτο", λέγεται αλεξιπροχώριο ή αλεξίπτωτο ανάσχεσης ή κατά την αεροπορική ορολογία drag chute.
- [li]Χρησιμοποιείται κατ' εκτίμηση ή ανάλογα με το σενάριο της άσκησης,[/li]
[li]Επαναχρησιμοποιείται,[/li]
[li]Το μέγεθος του θόλου καθορίζεται από τον κατασκευαστή του α/φους (δεν είναι το ίδιο για κάθε τύπο) και αν θέλεις να το πούμε σε πολύ απλά λόγια και κατασκευαστικά διαφέρει από αυτά που χρησιμοποιούνται για ρίψεις προσωπικού,[/li]
[li]Ναι, είναι βαλλιστικό,[/li]
[li]Απαιτείται χρόνος περίπου 15-20 λεπτών για να συσκευαστεί το χρησιμοποιημένο drug chute και να επανατοποθετηθεί στο α/φος,[/li]
[li]Μα φυσικά και υπάρχει θυρίδα (καπάκι όπως είπες εσύ) που στις περισσότερες περιπτώσεις το καλύπτει,[/li]
[li]Η θυρίδα απλά ανοίγει και απελευθερώνει το drag chute - δεν απορρίπτεται,[/li]
[li]Δεν καταστρέφεται από τα καυσαέρια του κινητήρα jet, διότι πολύ απλά κατά την τροχοδρόμηση της προσγείωσης ο κινητήρας λειτουργεί στα ελάχιστα δυνατά στοιχεία (ίσα να μην σβήσει) του IDLE περίπου στα 60% της συνολικής του ισχύος και το α/φος απλά "ολισθαίνει". Δεν υπάρχει λογική να δίνει ο χειριστής στοιχεία στον κινητήρα την στιγμή που θέλει να επιβραδύνει. Το drug chute παρ' ολα αυτά έχει καθορισμένο όριο ζωής (μέγιστο αριθμό ανοιγμάτων) και απορρίπτεται (χειροκίνητα) όταν το α/φος επιβραδύνει περίπου στα 60 KIAS.[/li]
Αν υπάρχουν κι άλλες απορίες ή κάποιος μπορεί να συμπληρώσει, παρακαλώ!
ΥΓ. Από τα μαχητικά που υπηρετούν ΣΗΜΕΡΑ στην ΠΑ και είναι εφοδιασμένα με drag chute είναι τα R/F-4E και F-16C/D. Τα δύο τελευταία καθώς και όλα τα υπόλοιπα μαχητικά και εκπαιδευτικά (R/F-4E, F-16C/D, Mirage 2000-5/E/BG, T/A-7H/E/C, T-2 κλπ) είναι εξοπλισμένα και με γάντζο ανάσχεσης (drag hook) που "αρπάζει" σε συρματόσχοινα ανάλογα με αυτά που έχουν τα αεροπλανοφόρα και είναι εγκατεστημένα σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
palios, έχεις πολλά λάθη!να πουμε ακομα οτι τα συγχρονα υπερ -ελαφρα της πολιτικης φυσικα διαθετουν και αλεξιπτωτο (βαλιστικο) ασφαλειας σε περιπτωση που για καποιο λογο ο χειρηστης δεν μπορει να το προσγειωσει.
μια λυση που στο μελλον δεν αποκλειεται να εφαρμοστει και σε μεγαλα επιβατικα τζετ.
να πουμε ακομα οτι τα συγχρονα υπερ -ελαφρα της πολιτικης φυσικα διαθετουν και αλεξιπτωτο (βαλιστικο) ασφαλειας σε περιπτωση που για καποιο λογο ο χειρηστης δεν μπορει να το προσγειωσει.
μια λυση που στο μελλον δεν αποκλειεται να εφαρμοστει και σε μεγαλα επιβατικα τζετ.
Αυτή είναι άλλη μια απορία μου: Το συρματόσχοινο (από όσο έχω δει στα αεροπλανοφόρα) δεν είναι βέβαια "σταθερό", αν ήταν θα έσπαγαν όλα. Είναι "επιβραδυνόμενο", σα να ξετυλίγεται από κάποιο καρούλι το οποίο όμως είναι μερικώς φρεναρισμένο. Τι είδους φρένα είναι αυτά που κάνουν αυτή τη δουλειά? Δίσκοι?