Νέα

Πολεμική Αεροπορία/Αεροπλάνα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα gabadoo
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 176K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Δεν θυμάμαι ποιός είχε νομίσει πως το low-level F-4E ήταν photoshop, αλλά ας δει κι αυτές  :grin:

Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση

 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση



 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση


 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση

 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση



 

samy

Μέλος
Εγγρ.
9 Φεβ 2008
Μηνύματα
680
Κριτικές
2
Like
4
Πόντοι
6
Τα εχουμε παραλαβει αυτα τα απατι με το ρανταρ;
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Έεεεεκτωρ?Κλικ στη φωτο για μεγιστοποίηση

 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Κλικ στη φωτο για μεγιστοποίηση

 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Παίδες να ρωτήσω κάτι εγώ ο άσχετος?
Μου δημιουργήθηκαν οι απορίες τώρα που χάζευα τις φωτογραφίες σας:

Αυτό το αλεξίπτωτο που βοηθάει στο φρενάρισμα (υπάρχει φωτο 3-4 σελίδες νωρίτερα):

-Χρησιμοποιείται ΠΑΝΤΑ, ή μόνο σε μικρούς διαδρόμους?
-Επαναχρησιμοποιείται?
-Τι μέγεθος έχει σε σχέση με το ανθρώπινο?
-Είναι βαλλιστικό?
-Πόση ώρα χρειάζεται για να ξανατοποθετηθεί στη θέση του και να ξαναφύγει το αεροπλάνο?
-Υπάρχει καπάκι που το κρύβει όταν πετάει το αεροπλάνο?  Τι γίνεται αυτό το καπάκι όταν βγαίνει το αλεξίπτωτο?
-Πως δεν καίγεται από τα καυσαέρια του jet?

Πολλές ερωτήσεις ε?
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Παίδες να ρωτήσω κάτι εγώ ο άσχετος? Μου δημιουργήθηκαν οι απορίες τώρα που χάζευα τις φωτογραφίες σας:

Αυτό το αλεξίπτωτο που βοηθάει στο φρενάρισμα (υπάρχει φωτο 3-4 σελίδες νωρίτερα):

-Χρησιμοποιείται ΠΑΝΤΑ, ή μόνο σε μικρούς διαδρόμους?
-Επαναχρησιμοποιείται?
-Τι μέγεθος έχει σε σχέση με το ανθρώπινο?
-Είναι βαλλιστικό?
-Πόση ώρα χρειάζεται για να ξανατοποθετηθεί στη θέση του και να ξαναφύγει το αεροπλάνο?
-Υπάρχει καπάκι που το κρύβει όταν πετάει το αεροπλάνο?  Τι γίνεται αυτό το καπάκι όταν βγαίνει το αλεξίπτωτο?
-Πως δεν καίγεται από τα καυσαέρια του jet?

Πολλές ερωτήσεις ε?
stavros51, απαντώ στις ερωτήσεις σου, με τη σειρά που τις έθεσες. Για αρχή όμως να ορίσουμε πως αυτό το "αλεξίπτωτο", λέγεται αλεξιπροχώριο ή αλεξίπτωτο ανάσχεσης ή κατά την αεροπορική ορολογία drag chute.

  • [li]Χρησιμοποιείται κατ' εκτίμηση ή ανάλογα με το σενάριο της άσκησης,[/li]
    [li]Επαναχρησιμοποιείται,[/li]
    [li]Το μέγεθος του θόλου καθορίζεται από τον κατασκευαστή του α/φους (δεν είναι το ίδιο για κάθε τύπο) και αν θέλεις να το πούμε σε πολύ απλά λόγια και κατασκευαστικά διαφέρει από αυτά που χρησιμοποιούνται για ρίψεις προσωπικού,[/li]
    [li]Ναι, είναι βαλλιστικό,[/li]
    [li]Απαιτείται χρόνος περίπου 15-20 λεπτών για να συσκευαστεί το χρησιμοποιημένο drug chute και να επανατοποθετηθεί στο α/φος,[/li]
    [li]Μα φυσικά και υπάρχει θυρίδα (καπάκι όπως είπες εσύ) που στις περισσότερες περιπτώσεις το καλύπτει,[/li]
    [li]Η θυρίδα απλά ανοίγει και απελευθερώνει το drag chute - δεν απορρίπτεται,[/li]
    [li]Δεν καταστρέφεται από τα καυσαέρια του κινητήρα jet, διότι πολύ απλά κατά την τροχοδρόμηση της προσγείωσης ο κινητήρας λειτουργεί στα ελάχιστα δυνατά στοιχεία (ίσα να μην σβήσει) του IDLE περίπου στα 60% της συνολικής του ισχύος και το α/φος απλά "ολισθαίνει". Δεν υπάρχει λογική να δίνει ο χειριστής στοιχεία στον κινητήρα την στιγμή που θέλει να επιβραδύνει. Το drag chute παρ' ολα αυτά έχει καθορισμένο όριο ζωής (μέγιστο αριθμό ανοιγμάτων) και απορρίπτεται (χειροκίνητα) όταν το α/φος επιβραδύνει περίπου στα 60 KIAS.[/li]

Αν υπάρχουν κι άλλες απορίες ή κάποιος μπορεί να συμπληρώσει, παρακαλώ!

ΥΓ. Από τα μαχητικά που υπηρετούν ΣΗΜΕΡΑ στην ΠΑ και είναι εφοδιασμένα με drag chute είναι τα R/F-4E και F-16C/D. Τα δύο τελευταία καθώς και όλα τα υπόλοιπα μαχητικά και εκπαιδευτικά (R/F-4E, F-16C/D, Mirage 2000-5/E/BG, T/A-7H/E/C, T-2 κλπ) είναι εξοπλισμένα και με γάντζο ανάσχεσης (drag hook) που "αρπάζει" σε συρματόσχοινα ανάλογα με αυτά που έχουν τα αεροπλανοφόρα και είναι εγκατεστημένα σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Καπου διαβασα οτι δεν παραλαμβανονταν και  τα ετρωγαν τα ποντικια στην Ελευσινα!!!
Μετά τους βατραχανθρώπους, τα κυπαρίσια και τα ποντικάκια, μήπως ήρθε ο καιρός να αλλάξεις εφημερίδα/περιοδικό/τηλεοπτικό κανάλι από το οποίο ενημερώνεσαι?

Σημείωση: Στην παρακάτω φωτογραφία, διακρίνω μερικές δαγκωματιές από ποντικάκια. Ο κατασκευαστής προτείνει να τοποθετήσουμε φάκες :grin:

www.defencenet.gr/defence/images/stories/AH64DGreekL6.jpg] [/url]
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Thanks man!

Με κάλυψες κατά το μεγαλύτερο ποσοστό.

Η απάντησή σου όμως μου δημιούτγησε ΚΑΙ ΝΕΕΣ απορίες!

stavros51, απαντώ ...
  • [li]Από εκπαιδευμένο προσωπικό απαιτείται περίπου 15-20 λεπτά για να συσκευαστεί και να επανατοποθετηθεί στο α/φος,[/li]
Είναι ασφαλές να μένει κάτω (μιλάω για συνθήκες μάχης – όχι ασκήσεις) ένα Α/Φ για τόση ώρα?  Ο ανεφοδιασμός πόση ώρα παίρνει?

  • [li]Δεν καταστρέφεται από τα καυσαέρια του κινητήρα jet, διότι πολύ απλά κατά την τροχοδρόμηση της προσγείωσης ο κινητήρας λειτουργεί στα ελάχιστα δυνατά στοιχεία (ίσα να μην σβήσει) του IDLE περίπου στα 60% της συνολικής του ισχύος και το α/φος απλά "ολισθαίνει". Δεν υπάρχει λογική να δίνει ο χειριστής στοιχεία στον κινητήρα την στιγμή που θέλει να επιβραδύνει.
  • Το καταλαβαίνω αυτό, αλλά δεν υπάρχει ρεβέρσα (όπως στα επιβατικά) στους κινητήρες?

    και απορρίπτεται (χειροκίνητα) όταν το α/φος επιβραδύνει περίπου στα 60 KIAS.
    "Απορρίπτεται" εννοείς το παρατάει?  Τρέχει το τζιπάκι να το μαζέψει?  ΟΛΑ ΑΥΤΑ είναι 15-20 λεπτά ΜΟΝΟ?

    ...είναι εξοπλισμένα και με γάντζο ανάσχεσης (drug hook) που αρπάζει σε συρματόσχοινα ανάλογα με αυτά που έχουν τα αεροπλανοφόρα και είναι εγκατεστημένα σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας
    Αυτή είναι άλλη μια απορία μου:  Το συρματόσχοινο (από όσο έχω δει στα αεροπλανοφόρα) δεν είναι βέβαια "σταθερό", αν ήταν θα έσπαγαν όλα.  Είναι "επιβραδυνόμενο", σα να ξετυλίγεται από κάποιο καρούλι το οποίο όμως είναι μερικώς φρεναρισμένο. Τι είδους φρένα είναι αυτά που κάνουν αυτή τη δουλειά?  Δίσκοι?
 

o palios

Μέλος
Εγγρ.
18 Οκτ 2007
Μηνύματα
953
Like
2
Πόντοι
6
stavros51, απαντώ στις ερωτήσεις σου, με τη σειρά που τις έθεσες. Για αρχή όμως να ορίσουμε πως αυτό το "αλεξίπτωτο", λέγεται αλεξιπροχώριο ή αλεξίπτωτο ανάσχεσης ή κατά την αεροπορική ορολογία drag chute.

  • [li]Χρησιμοποιείται κατ' εκτίμηση ή ανάλογα με το σενάριο της άσκησης,[/li]
    [li]Επαναχρησιμοποιείται,[/li]
    [li]Το μέγεθος του θόλου καθορίζεται από τον κατασκευαστή του α/φους (δεν είναι το ίδιο για κάθε τύπο) και αν θέλεις να το πούμε σε πολύ απλά λόγια και κατασκευαστικά διαφέρει από αυτά που χρησιμοποιούνται για ρίψεις προσωπικού,[/li]
    [li]Ναι, είναι βαλλιστικό,[/li]
    [li]Απαιτείται χρόνος περίπου 15-20 λεπτών για να συσκευαστεί το χρησιμοποιημένο drug chute και να επανατοποθετηθεί στο α/φος,[/li]
    [li]Μα φυσικά και υπάρχει θυρίδα (καπάκι όπως είπες εσύ) που στις περισσότερες περιπτώσεις το καλύπτει,[/li]
    [li]Η θυρίδα απλά ανοίγει και απελευθερώνει το drag chute - δεν απορρίπτεται,[/li]
    [li]Δεν καταστρέφεται από τα καυσαέρια του κινητήρα jet, διότι πολύ απλά κατά την τροχοδρόμηση της προσγείωσης ο κινητήρας λειτουργεί στα ελάχιστα δυνατά στοιχεία (ίσα να μην σβήσει) του IDLE περίπου στα 60% της συνολικής του ισχύος και το α/φος απλά "ολισθαίνει". Δεν υπάρχει λογική να δίνει ο χειριστής στοιχεία στον κινητήρα την στιγμή που θέλει να επιβραδύνει. Το drug chute παρ' ολα αυτά έχει καθορισμένο όριο ζωής (μέγιστο αριθμό ανοιγμάτων) και απορρίπτεται (χειροκίνητα) όταν το α/φος επιβραδύνει περίπου στα 60 KIAS.[/li]

Αν υπάρχουν κι άλλες απορίες ή κάποιος μπορεί να συμπληρώσει, παρακαλώ!

ΥΓ. Από τα μαχητικά που υπηρετούν ΣΗΜΕΡΑ στην ΠΑ και είναι εφοδιασμένα με drag chute είναι τα R/F-4E και F-16C/D. Τα δύο τελευταία καθώς και όλα τα υπόλοιπα μαχητικά και εκπαιδευτικά (R/F-4E, F-16C/D, Mirage 2000-5/E/BG, T/A-7H/E/C, T-2 κλπ) είναι εξοπλισμένα και με γάντζο ανάσχεσης (drag hook) που "αρπάζει" σε συρματόσχοινα ανάλογα με αυτά που έχουν τα αεροπλανοφόρα και είναι εγκατεστημένα σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
να πουμε ακομα οτι τα συγχρονα υπερ -ελαφρα της πολιτικης φυσικα διαθετουν και αλεξιπτωτο (βαλιστικο) ασφαλειας σε περιπτωση που για καποιο λογο ο χειρηστης δεν μπορει να το προσγειωσει.
μια λυση που στο μελλον δεν αποκλειεται να εφαρμοστει και σε μεγαλα επιβατικα τζετ.  
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
να πουμε ακομα οτι τα συγχρονα υπερ -ελαφρα της πολιτικης φυσικα διαθετουν και αλεξιπτωτο (βαλιστικο) ασφαλειας σε περιπτωση που για καποιο λογο ο χειρηστης δεν μπορει να το προσγειωσει.

μια λυση που στο μελλον δεν αποκλειεται να εφαρμοστει και σε μεγαλα επιβατικα τζετ.
palios, έχεις πολλά λάθη!

Τα βαλλιστικά αλεξίπτωτα με τα οποία είναι (προαιρετικά) εφοδιασμένα τα (ιδιωτικά) ultra-light, τα hang-glider, τα para-pente και γενικά μικρές κατασκευές γενικής αεροπορίας, δεν χρησιμεύουν στις περιπτώσεις που "...ο χειριστής δεν μπορεί να το προσγειώσει...". ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ τέτοια περίπτωση - αλλιώς δεν θα απογειωνόταν, εκτός κι αν φίλε palios, δεν το διατύπωσες σωστά.

Οι περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται τα βαλλιστικά αλεξίπτωτα στα ultra-light, hang-glider, para-pente κλπ είναι οτι η κατασκευή θα έχει διαλυθεί στον αέρα, θα έχουν σπάσει φτερά, θα έχει στρεβλώσει ο σκελετός κλπ κάτι που δεν είναι απίθανο, οπότε όχι μόνο δεν θα μπορεί να προσγειωθεί... αλλά δεν θα μπορεί καν να σταθεί στον αέρα! Στην πραγματικότητα θα πέφτει σαν πέτρα! Όχι διότι "...ο χειριστής δεν μπορεί να το προσγειώσει..."! Είναι σαν να λέμε οτι οι ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι, οι πλευρικές μπάρες ασφαλείας και τα υπόλοιπα μέτρα ασφαλείας στα αυτοκίνητα τοποθετούνται μήπως και "...ο οδηγός δεν μπορεί να παρκάρει..."!

Η περίπτωση να τοποθετηθούν βαλλιστικά αλεξίπτωτα σε μεγάλα επιβατικά εμπορικά τζετ, είναι τόσο πιθανή όσο πιθανό είναι να φανεί αύριο το πρωί ο Ήλιος από την μεριά της Δύσης!
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
να πουμε ακομα οτι τα συγχρονα υπερ -ελαφρα της πολιτικης φυσικα διαθετουν και αλεξιπτωτο (βαλιστικο) ασφαλειας σε περιπτωση που για καποιο λογο ο χειρηστης δεν μπορει να το προσγειωσει.
μια λυση που στο μελλον δεν αποκλειεται να εφαρμοστει και σε μεγαλα επιβατικα τζετ.  

Το ξέρω αυτό, φίλε, έχω πετάξει με ultralights.  Δεν είναι το ίδιο πράμα όμως με τα μαχητικά, όπου το αλεξίπτωτο (αλεξιπροχώριο το είπε ο συνάδελφος) υπάρχει ΜΟΝΟ για επιβράδυνση επί του εδάφους, όχι για ασφαλή κάθοδο από ύψος στο έδαφος.  Μη ξεχνάς ότι ένα U/L δεν ξεπαρνάει έστω και με 2 άτομα) τα 300-350 kg, ενώ το μαχητικό...

Το U/L καλύπτεται από το βαλλιστικό αλεξίπτωτο σε περίπτωση stuctural damage, οπότε πέφτει βολίδα αν δε το έχει, και σκοτώνεται ο χειριστής.  Σε περίπτωση κράτησης κινητήρα, το U/L προσγειώνεται, γιατί είναι φτιαγμένο έτσι (όπως και το μηχανοκίνητο Δέλτα). Πλανάρει, και είναι και πολύ ελαφρύ.

Όσο για τα επιβατικά (έστω και τα μικρά ιδιωτικά) δε γίνεται μάλλον (με την τεχνολογία που υπάρχει σήμερα στα αλεξίπτωτα) να εφαρμοστεί αυτό που λες.  Φαντάζεσαι πόσοι και τι μεγέθους θόλοι χρειάζονται για να "κρατήσουν" π.χ. ένα Jumbo των 450 τόννων?  Και από πόσα σημεία ανάρτησης πρέπει να το "κρεμάσεις" για να μη διαλυθεί?  Θα έπρεπε να είναι το μισό αεροπλάνο γεμάτο με αλεξίπτωτα, που να σκάνε ταυτόχρονα από διάφορα παράθυρα, ώστε να κρατηθεί.
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Αυτή είναι άλλη μια απορία μου:  Το συρματόσχοινο (από όσο έχω δει στα αεροπλανοφόρα) δεν είναι βέβαια "σταθερό", αν ήταν θα έσπαγαν όλα.  Είναι "επιβραδυνόμενο", σα να ξετυλίγεται από κάποιο καρούλι το οποίο όμως είναι μερικώς φρεναρισμένο. Τι είδους φρένα είναι αυτά που κάνουν αυτή τη δουλειά?  Δίσκοι?

Mark 7 Mod 3
Υδροπνευματικό έμβολο, κάτι σαν αμορτισέρ δηλαδή.

Καλό διάβασμα:
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Pathfinder, νομίζω ότι τα ίδια λέμε με άλλα λόγια ο καθένας μας.

Θα μου απαντήσεις στα άλλα?
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom