Νέα

Πολεμική Αεροπορία/Αεροπλάνα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα gabadoo
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 176K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Makis99

Σπουδαίος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2011
Μηνύματα
368
Κριτικές
14
Like
1.536
Πόντοι
2.285
Επίσημα υπήρχε μόνο το YF-4E. Μετά το τι ακολούθησε είναι γνωστό.
Τα AUP είναι στην πραγματικότητα F-18A. APG-65Y Μπάντα Χ

Δες τον κώνο του radar RF-4 με F-4

Οχι ρε φιλε και F-18...με το  F-18 του 80' ισως..
 

Απολλύων

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Αυγ 2013
Μηνύματα
6.184
Like
4.763
Πόντοι
1.756
Άλλο σκοπό είχαν οι αποστολές του 104. Ηταν "στρατηγικό" όπλο. Ασε που ανέβαινε στα 100.000 πόδια!
Εβλεπα συνεντευξη ενος πιλοτου απο το Βιετναμ... Ειπε οτι στις αερομαχιες οταν ηθελε να ξεφυγει απο τα Μιγκ,απλα σκαρφαλωνε με απιστευτο ρυθμο...τα Μιγκ δεν μπορουσαν να ακολουθησουν...Ηταν τετοια η ωση που κατα την διαρκεια ενος climbing κολησαν τα πολυβολα λογω επιταχυνσης...
 

mixalis k.

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Νοε 2012
Μηνύματα
8.072
Like
4.635
Πόντοι
506
Εβλεπα συνεντευξη ενος πιλοτου απο το Βιετναμ... Ειπε οτι στις αερομαχιες οταν ηθελε να ξεφυγει απο τα Μιγκ,απλα σκαρφαλωνε με απιστευτο ρυθμο...τα Μιγκ δεν μπορουσαν να ακολουθησουν...Ηταν τετοια η ωση που κατα την διαρκεια ενος climbing κολησαν τα πολυβολα λογω επιταχυνσης...
Nαι γιατί ηταν ενας πύραυλος με φτερά.
Η γερμανική αεροπορια εχασε το 40% των f104 σε ατύχηματα. Ο Καναδάς το 30%. O μεγαλύτερος άσσος ολων των εποχων Εριχ Χαρτμαν παραιτηθηκε απο τη θεση του στην αεροπορια λογω της κοντρας που ειχε με τους ανωτερους του στο θεμα της αποσυρσης του  f104 λογω επικινδυνοτητας. Ήτανε πολλα τα λεφτα βλέπεις...
 

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.495
Like
35.750
Πόντοι
9.931
Τι γυρεύουν 11 ισραηλινά F-16 στη Λάρισα

Έντεκα ισραηλινά F-16 κι ένα ισραηλινό ιπτάμενο ραντάρ, βρίσκονται, εδώ και τρεις ημέρες  στη Λάρισα.

Η Λάρισα δεν είναι μια τυχαία αεροπορική βάση. Εκεί (στο Αρχηγείο Αεροπορίας) κτυπά η καρδιά της ελληνικής αεραμύνης, από τη Λάρισα επιχειρούν τα αμερικανικά  κατασκοπευτικά drones προς τη Βόρεια Αφρική.

Αλλά τι γυρεύουν ισραηλινοί στη Λάρισα με τα υπερσύγχρονα αεροσκάφη τους;

Πραγματοποιούν νυχτερινές πτήσεις μαζί με ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη, σε προηγμένες τεχνολογικά και στρατιωτικά ασκήσεις.

Η  στρατιωτική συνεργασία Ελλάδας με το Ισραήλ βρίσκεται στην καλύτερη περίοδο, αφού την ώρα που τα ισραηλινά μαχητικά ενεργούν από τη Λάρισα έξι επιθετικά ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού,  δηλαδή Apache  Chinook βρίσκονται στο Ισραήλ για συνεκπαίδευση.

Σημειώνεται ότι προσφάτως υπογράφτηκε ανανέωση της στρατιωτικής συνεργασίας με την Αίγυπτο.

Στην αεροπορική βάση  της Ελευσίνας επρόκειτο την Τετάρτη να προσγειωθούν δύο αμερικανικά C-130 και δύο V-2 Ospray με περίπου 100 άνδρες των αμερικανικών Ειδικών Δυνάμεων (Seals) ,οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν κοινές ασκήσεις με τις ειδικές δυνάμεις .

Και επιπλέον στο Αιγαίο, σε μικρή απόσταση από την ελληνική φρεγάτα «Σαλαμίς» ( η πιο σύγχρονη φρεγάτα που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό), η οποία παρακολουθεί το «Μπαρμπαρός» πλέουν και τέσσερα αντιτορπιλικά των ΗΠΑ.

ΤοΒΗΜΑ Team
 

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.495
Like
35.750
Πόντοι
9.931
Προχωρά η διαδικασία για την αναβάθμιση των F-16

Αναφορά στις ενέργειες της Πολεμικής Αεροπορίας για την υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί για την περαιτέρω αναβάθμιση του Όπλου σε επιχειρησιακό και εκπαιδευτικό επίπεδο, έγινε κατά τη σημερινή ενημέρωση συνάντηση των στρατιωτικών συντακτών για τον εορτασμό του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλου Μιχαήλ.

Μεταξύ άλλων όπως έγινε γνωστό, ήδη διεξήχθη η πρώτη σύσκεψη για την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 με τη συμμετοχή φορέων της κυβέρνησης των ΗΠΑ, του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Lockheed Martin Aero.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν τα κύρια σημεία του προγράμματος και παρασχέθηκαν εκατέρωθεν πληροφορίες και διευκρινίσεις με σκοπό τη δρομολόγηση των απαραίτητων για την έναρξή του ενεργειών.

Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν τα βασικά χρονοδιαγράμματα εργασιών, καθώς και σημαντικές πτυχές της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί και αφορούν σε θέματα συνεργασίας και προετοιμασίας των εμπλεκόμενων φορέων, διαλειτουργικότητας των συστημάτων του αεροσκάφους και ασφάλειας χώρων και διεργασιών που σχετίζονται με την αναβάθμιση των αεροσκαφών. Εκφράζεται δε η ελπίδα ότι η υλοποίηση του προγράμματος μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών θα ξεκινήσει σε χρόνο μικρότερο από του τεθέντος χρονοδιαγράμματος

Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του κέντρου αεροπορικής τακτικής (ΚΕΑΤ) μέσω του σχολείου Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ) σε διεθνές κέντρο επιχειρησιακής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό το ΣΟΤ προσφέρει το πρόγραμμα Air to Air Warfare Training Course (A2WTC), μέσω των προγραμμάτων στρατιωτικής συνεργασίας, σε τρίτες χώρες διάρκειας 2 εκπαιδευτικών εβδομάδων. Την παρούσα χρονική περίοδο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής χώρες όπως η Ρουμανία, η Ιορδανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η πολυεθνική αεροπορική άσκηση «Ηνίοχος 2019», θα διεξαχθεί στο διάστημα από 1 μέχρι 12 Απριλίου 2019, στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας.

Τέλος, έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε φάση υλοποίησης σειρά έργων υποδομής της ΠΑ, όπως μεταξύ άλλων η επισκευή λιμενοβραχίονα Σκύρου, αποκατάσταση αγκυροβολίων αεροδρομίων Αράξου και Χρυσούπολης, κλπ.
 

kontolagnos

Ανώτερος
Εγγρ.
2 Μαρ 2007
Μηνύματα
31.637
Κριτικές
1
Like
36.019
Πόντοι
6.256
Από τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου έως και την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018, η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) συμμετείχε στην άσκηση «Trident Juncture 2018», με κλιμάκιο τεσσάρων (4) αεροσκαφών F-16 Block 52+ και ανάλογο προσωπικό της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ)/Αεροπορική Βάση Λάρισας, η οποία διεξήχθη στο έδαφος της Νορβηγίας, καθώς και στον εναέριο και θαλάσσιο χώρο της Νορβηγίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, η 337 Μοίρα ανέλαβε αποστολές σύμφωνες με το ρόλο της Μοίρας, τόσο σε Εθνικό όσο και σε Νατοϊκό πλαίσιο, με σκοπό την εξοικείωση και τη συνεργασία όλου του προσωπικού, σύμφωνα με τα πρότυπα και τις διαδικασίες του ΝΑΤΟ.

Στην άσκηση συμμετείχαν τριάντα μία (31) χώρες, όπως το Βέλγιο, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Τουρκία και η Φιλανδία με αεροσκάφη F-16, η Γαλλία με αεροσκάφη Μ-2000, η Ιταλία με αεροσκάφη Eurofighter Typhoon 2000 και Tornado IDS/ECR και η Σουηδία με αεροσκάφη JAS 39 Gripen, με περισσότερο από 50.000 προσωπικό, 10.000 οχήματα, 70 πλοία και 250 αεροσκάφη.
 

Συνημμένα

  • image.jpeg
    image.jpeg
    161,9 KB · Εμφανίσεις: 46
  • image.jpeg
    image.jpeg
    134,6 KB · Εμφανίσεις: 35
  • image.jpeg
    image.jpeg
    126,7 KB · Εμφανίσεις: 44
  • image.jpeg
    image.jpeg
    167,1 KB · Εμφανίσεις: 43

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.495
Like
35.750
Πόντοι
9.931
Πιλότοι F -16 από όλο τον κόσμο θα εκπαιδεύονται στην… Καλαμάτα

Φιλοδοξία είναι το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας να έχει ετοιμαστεί από πλευράς υποδομών και εγκαταστάσεων τον Μάιο του 2019, ώστε το φθινόπωρο να μπορεί να αρχίσει να εκπαιδεύει ιπτάμενους

Σεπτέμβριος 2019. Το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας ανοίγει τις πύλες του και υποδέχεται ικάρους από το Κατάρ και άλλες αραβικές χώρες και φυσικά από την Ελλάδα. Εκεί, οι νέοι ιπτάμενοι και… τζέντλεμεν αλλά – και γιατί όχι – και γυναίκες που θέλουν να κατακτήσουν τους αιθέρες, θα περνούν απ" όλα τα στάδια εκπαίδευσης ενός αεροσκάφους.

Και πλέον η πόλη της Μεσσηνίας δεν θα φημίζεται διεθνώς μόνο για το λάδι της, αλλά και για την παραγωγή ικανότατων πιλότων. Η παραπάνω εικόνα από το μέλλον δεν θα απέχει πολύ από την πραγματικότητα αν οι διαπραγματεύσεις που κάνουν αυτό το διάστημα οι επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και του Πενταγώνου με καναδική εταιρεία εξελιχθούν ομαλά. Στόχος του υπουργείου Αμυνας και του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) είναι η δημιουργία στην Καλαμάτα – εκεί όπου σήμερα λειτουργεί η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) – ενός υπερσύγχρονου Διεθνούς Εκπαιδευτικού Αεροπορικού Κέντρου με χρηματοδοτική μίσθωση.

Η Ελλάδα δηλαδή, θα παραχωρήσει όλο το έργο της πτητικής εκπαίδευσης των ελλήνων πιλότων σε μια εταιρεία με την απαραίτητη τεχνογνωσία και θα αγοράζει ώρες πτήσεων. Η εταιρεία με τη σειρά της θα προσφέρει τον απαιτούμενο εξοπλισμό (όπως εξομοιωτές), εκπαιδευτές, θα συντηρεί τα αεροσκάφη και, το κυριότερο, θα διαθέσει το σύγχρονο εκπαιδευτικό τζετ Μ-346 προκειμένου η ΠΑ να αντικαταστήσει το παλιό Τ-2 buckeye. Ταυτόχρονα δε, με τους ικάρους ξένων χωρών που θα έρχονται για να εκπαιδευτούν στην Καλαμάτα – το Κατάρ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι η πρώτη χώρα που θα στείλει πιλότους – εκτιμάται ότι σύντομα η χώρα μας θα καταφέρει να κάνει απόσβεση για τη δημιουργία του κέντρου.

Αγκάθι το οικονομικό
Φιλοδοξία είναι το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας να έχει ετοιμαστεί από πλευράς υποδομών και εγκαταστάσεων τον Μάιο του 2019, ώστε το φθινόπωρο να μπορεί να αρχίσει να εκπαιδεύει ιπτάμενους.

Εντούτοις, η συμφωνία με την καναδική εταιρεία ακόμη δεν έχει κλείσει. Λόγω των γνωστών ελληνικών οικονομικών δυσκολιών, το ζήτημα που προς το παρόν χωρίζει τις δύο πλευρές είναι το ετήσιο κόστος που θα πρέπει να καταβάλλει η χώρα μας. Η πρόβλεψη πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η εκπαίδευση να ανατεθεί με τη μορφή leasing (μίσθωση) σε βάθος 20ετίας. Σημειώνεται ότι οι επαφές με τους Καναδούς βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και στα τέλη Σεπτεμβρίου εκπρόσωπος της εταιρείας CAE είχε επισκεφθεί τον δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, προκειμένου να συζητήσουν για το Κέντρο.

Πολλαπλά κέρδη
Τα κέρδη που θα προκύψουν για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία από το Διεθνές Κέντρο θα είναι πολλαπλά, όπως επισημαίνουν στα «ΝΕΑ» αρμόδιες πηγές. Η εκπαίδευση πιλότων από ξένες χώρες στην Καλαμάτα θα προσθέσει ακόμη περισσότερο κύρος σ" αυτό που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία και θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή της Μεσογείου. Προεξοφλείται μάλιστα ότι η Καλαμάτα θα κερδίσει και από τα έσοδα που θα αφήνουν οι ευκατάστατοι πιλότοι της Μέσης Ανατολής.

Νέο εκπαιδευτικό
Το δεύτερο σημαντικό όφελος για την ΠΑ είναι ότι η συμφωνία για τη δημιουργία του Κέντρου προβλέπει την αντικατάσταση του αεροσκάφους προχωρημένης εκπαίδευσης Τ-2Ε Βuckeye. Πρόκειται για το μοναδικό εκπαιδευτικό jet που διαθέτει σήμερα η Πολεμική Αεροπορία και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι ίκαροι και οι νέοι ανθυποσμηναγοί.

Θεωρείται όμως πολύ παλιό, η ΠΑ το προμηθεύτηκε το 1976, και έως τώρα ήταν αδύνατη η αγορά καινούριου με εθνικούς πόρους. Στα συν της συμφωνίας είναι επίσης ότι η εταιρεία που θα αναλάβει την πτητική εκπαίδευση θα έχει την υποχρέωση να υποστηρίζει και να συντηρεί τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Δηλαδή το σύγχρονο Τ-6Α Τexan ΙΙ του δεύτερου σταδίου εκπαίδευσης – έτσι θα αυξηθεί και η διαθεσιμότητά τους – αλλά και το P-2002JF που αγοράσαμε πρόσφατα και θα αντικαταστήσει το Τ-41D.

Πώς έγινε η επιλογή
Γιατί όμως ένα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα; Οι ειδικοί της Αεροπορίας απαντούν ότι επελέγη η Καλαμάτα «διότι έχει περίπου 11 μήνες ηλιοφάνειας. Βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, ενώ η ξηρά στην περιοχή έχει έντονες διακυμάνσεις». Σημαντικό είναι όμως και το γεγονός ότι στην περιοχή δεν έχει air traffic, που είναι ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας για την εκπαίδευση των πιλότων.
 

leon4861

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Φεβ 2008
Μηνύματα
3.312
Κριτικές
7
Like
1.228
Πόντοι
216
Μακάρι να υλοποιηθεί! Μη ξεχνάς εκει εναι και το ΚΕΘΕ1
Θα έχει πολλά οφέλη και στη ΠΑ και στη τοπική κοινωνία.
 

kontolagnos

Ανώτερος
Εγγρ.
2 Μαρ 2007
Μηνύματα
31.637
Κριτικές
1
Like
36.019
Πόντοι
6.256
Ο Σμηναγός Κοσμάς Χάλαρης, πιλότος της 331 Μοίρας, της 114 Πτέρυγας Μάχης, ανακηρύχθηκε «Best Warrior», κατά τη διάρκεια του Tactical Leadership Programme (TLP) 18-3 του ΝΑΤΟ.
Ο «Best Warrior» Κοσμάς Χάλαρης έχει 900 πτήσεις στο ενεργητικό του. Αισθάνεται, όπως λέει, δέος όταν πετά πάνω από τον Άη Στράτη αλλά και όχι μόνο. Δεδομένου πως υπηρετεί στην ίδια Μοίρα με τον αδικοχαμένο Γιώργο Μπαλταδώρο, η Σκύρος έχει πια μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του.
 

Συνημμένα

  • image.jpeg
    image.jpeg
    61,6 KB · Εμφανίσεις: 21

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.495
Like
35.750
Πόντοι
9.931
Η Αργεντινή απέσυρε το ενδιαφέρον για ελληνικά ανταλλακτικά αεροσκαφών

Με έγγραφό της που δημοσιεύεται στην «Διαύγεια», η ΓΔΑΕΕ κάνει γνωστό στις 14 Φεβρουαρίου 2019 ότι η Αργεντινή παύει να ενδιαφέρεται για τη μεταβίβαση ποσότητας συγκεκριμένου ανταλλακτικού από τα πλεονάσματα της Πολεμικής Αεροπορίας και προχωρά στην παύση του έργου της συγκροτηθείσας επιτροπής.
Πιο συγκεκριμένα οι δύο χώρες διαπραγματεύονταν την υπογραφή διακρατικής συμφωνίας για τη μεταβίβαση του υλικού «NSN: 1377010409324 – P/N:736AS300 Lot No: 04G001-038 Catapult, Aircraft Ejection Seat Type MK16 MOD1», ποσότητα του οποίου η ελληνική πλευρά θεωρεί ως Μη Επιχειρησιακά Αναγκαίο Στρατιωτικό Εξοπλισμό. Η προέλευση του υλικού ήταν από αποσυρθέντα πολεμικά αεροσκάφη και προοριζόταν για την υποστήριξη μαχητικών της αεροπορίας της Αργεντινής.


Οπως καταλαβαίνετε δεν είμαστε άξιοι να πουλήσουμε ούτε ανταλλακτικά, πόσο μάλλον να παράγουμε στρατιωτικό υλικό.
Φαίνεται ότι η μίζα ήταν μικρή... :rolleyes: :rolleyes:
 

kontolagnos

Ανώτερος
Εγγρ.
2 Μαρ 2007
Μηνύματα
31.637
Κριτικές
1
Like
36.019
Πόντοι
6.256
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Αποστολάκη με τον Διάδοχο των ΗΑΕ, και σύμφωνα με πληροφορίες έχει υπάρξει κατ’ αρχήν συμφωνία για την πώληση των F-16 block 30  της ΠΑ στα ΗΑΕ.

Δεδομένου ότι η ΠΑ έχει «πλεόνασμα» αεροσκαφών και «υψηλές» διαθεσιμότητες κάποιοι σκέφτηκαν ότι είναι ευκαιρία να πωληθούν τα F-16. 

μετα την υφαλοκρηπιδα... τα φ16
 

leon4861

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Φεβ 2008
Μηνύματα
3.312
Κριτικές
7
Like
1.228
Πόντοι
216
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Αποστολάκη με τον Διάδοχο των ΗΑΕ, και σύμφωνα με πληροφορίες έχει υπάρξει κατ’ αρχήν συμφωνία για την πώληση των F-16 block 30  της ΠΑ στα ΗΑΕ.

Δεδομένου ότι η ΠΑ έχει «πλεόνασμα» αεροσκαφών και «υψηλές» διαθεσιμότητες κάποιοι σκέφτηκαν ότι είναι ευκαιρία να πωληθούν τα F-16. 

μετα την υφαλοκρηπιδα... τα φ16

Τα block 30 ξεπεραστηκαν. Μπορούμε να πουλήσουμε μερικά και να αναβαθμίσουμε καποια άλλα.
 
Εγγρ.
18 Σεπ 2014
Μηνύματα
2.770
Κριτικές
12
Like
808
Πόντοι
326
Τα f16 blk30 ειναι ασύμφορο να εκσυγχρονιστουν. Θελουν να πουλησουν τα μισα και να κρατησουν τα υπόλοιπα στο σοτ.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom