Νέα

Ποιό βιβλίο προτείνετε / μόλις ολοκληρώσατε;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ais8hsh
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 4K
  • Εμφανίσεις 287K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Κανονικα δεν έπρεπε να ασχοληθω μαζί σου, αλλα επειδη υπαρχουν χρηστες και μέλη που δεν ξερουν Βυζαντινη Ιστορία, θα σου πω δυο λογάκια.

 Τον Στήβεν Ράνσιμαν τον ακουσει; Εχει γραψει βιβλια με παγκόσμια αναγνωριση για ιστορια σταυρφοριων και μελετες ειδικα για Δ' σταυροφρια. Τους Παπες Ρωμης και τους φεουδαρχες της Δυσης θεωρει υπευθυνους. Ξεχασα ρε συ. Πρεπει να ηταν κομμουνιστης κι αυτος.

Συνεχίζεις με πούστηδες άγγλους.

Υπάρχουν ιστορίες του Βυζαντίου , που δεν είναι γραμμένες από πούστηδες άγγλους.
Π.Χ. Ο ΒΑΣΙΛΙΕΦ


Διαφορετικά ... αν πάρουμε στα σοβαρά τους άγγλους
θα υιοθετήσουμε και την εκδοχή τους για την ... Κύπρο .........


Οπότε ο Αυξεντίου ήταν ένας τρομοκράτης που τον "τακτοποίησαν" οι νομοταγείς άγγλοι
και ο Παληκαρίδης ένας εγκληματίας που είχε το τέλος που του άξιζε ............


Συνέχιζε να προτείνεις ΒΙΒΛΙΑ ΑΓΓΛΩΝ ....

βρίσκονται εύκολα στα σούπερ μάρκετ
και στα μαγαζιά στις παραλίες .......

και είναι μπεστ σέλλερ σε νοικοκυρές .........
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Η ενημέρωση εδώ για μένα , λειτουργεί αντίστροφα.
Προτείνετε πράγματα που δεν πρόκειται πλέον να τα διαβάσω ποτέ.
Αν δεν σας είχα διαβάσει , μπορεί κανά απόγευμα αν πήγαινα σε κανά βιβλιοπωλείο με γκόμενα,
να έπαιρνα κανένα ... τζους ...
τώρα δεν θα έπαιρνα ούτε για να γαμήσω τη ματσούκα !!!!!!

Λαμπρά...  :grin:
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Φανταζομαι οτι μονο τον David Irwing θεωρεις καλό.
Οσοι εχουν γνωση για Β ΠΠ τα 2 αυτα βιβλια του Beevor Θεωρουν καλυτερα. Και τον Κερσοου στην πυρά τοτε.

Η αλήθεια είναι ότι με τον David Irwing κάνω μία εξαίρεση  ..........
Για το 2ο Παγκόσμιο , κυριαρχεί παντού το ψέμμα και η προπαγάνδα και οι λόγοι είναι οικονομικοί. Βγαίνει ΠΟΛΥ ΧΡΗΜΑ από αυτό , ακόμη και δαιμονοποιούνται καταστάσεις , με αποτέλεσμα να μην κινδυνεύει η κερδοφορία κάποιων ελίτ ...
Γνώση για το Δεύτερο Παγκόσμιο , ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ, δεν έχει κανείς. Εφόσον δεν υπάρχουν πλέον και επιζώντες ....

Ενδιαφέρουσες είναι κάποιες αναλύσεις από την Ακαδημία του west point , που υπάρχουν στο ίντερνετ γενικώς, τις είχα κάποτε μαζεμένες, αλλά δεν θυμάμαι που αυτή τη στιγμή.


Αν ψάξεις, θα βρείς ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΑ, ΑΚΡΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ , που οι αμερικανοί κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι αν δεν προλάβαινε ο Χίτλερ να καταπατήσει το σύμφωνο μη επιθέσεως , θα το είχαν κάνει οι Σοβιετικοί .... απλά οι ρυθμοί των σταλινικών ήταν λίγο πιο αργοί .........

ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ , ΘΑ ΤΟ ΨΑΞΩ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΘΑ ΒΑΛΩ ΛΙΝΚ ΕΔΩ.
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Οσοι λοιπον θελουν να ασχοληθουν σοβαρα με το θεμα, και ειναι αντιθετοι στις θεσεις σου, αγοραζουν απο σουπερ μαρκετ

Για τον άγγλο beevor ....

θέλεις να πάω σε 3-4 σούπερ μάρκετ , να σου βγάλω φωτογραφία όλα τα βιβλία του ;
Εγώ φταίω ;

Έχει πουλήσει πολύ ... αλλά είναι για άγγλους ...
και για έλληνες που αισθάνονται περήφανοι για τις σπουδές τους στο lse ...

Y.Γ. Για την Κύπρο και τα γεγονότα του 1955 δεν μου είπες.
ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ... ΑΓΓΛΩΝ ;;
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
   O Ρανσιμαν, ο οποιος ηταν επιστήμων παγκοσμίου κύρους, στο τελος της ζωης του βαπτιστηκε χριστιανος ορθοδοξος. Μετεστράφη από αγγλικανος, επειδη διαβασε τις πηγες και ειδε ποιοι ειχαν απατη.
   Ο Βασιλιεφ, του οποιο εχω διαβασει τη διτομη ιστορια, ηταν Ρωσος. Δεν ηταν κομμουνιστης;   Σημερα πλεον ειναι ξεπερασμενη η Ιστορια του. Ειχε κυρος παλια διοτι χρησιμοποιησε αραβικές πηγες.
   Ηθελα να προσθεσω τον Οστρογκόρσκι, αλλα κι αυτος Ρωσος. Θα τον απερριπτες ως κομμουνιστη.
  Μετα υπαρχει ο Αμερικανος Warren Treadgold (A History of the Byzantine State and Society), η ημέτερη Αικατερινη Χριστοφιλοπουλου και πολλοι αλλοι.

 Οσοι λοιπον θελουν να ασχοληθουν σοβαρα με το θεμα, και ειναι αντιθετοι στις θεσεις σου, αγοραζουν απο σουπερ μαρκετ :jerking:  

Εύγε φίλε! Κεντάς!  :rockon: :rockon: :rockon:

:hi: :hi: :hi:
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Το θεμα ηταν το Βυζαντιο και το Σταλιγκραντ.

Και είπα ότι ο Beevor, ήταν πούστης άγγλος που έγραφε μαλακίες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΓΓΛΟΥΣ.

Και για τις Σταυροφορίες, τόνισα ότι η άποψη ότι ήταν ... άδικη επίθεση στους αθώους μουσουλμάνους, ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ , ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ , που θέλει να δημιουργήσει συμπάθεια για αυτές τις κατσαρίδες , που τις χρησιμοποιούν τώρα τα γνωστά ... κέντρα,
για να αφανίσουν τους γηγενείς ευρωπαίους.

[size=14pt]ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΒΙΒΛΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ.[/size]


Η ιστορία είναι αναμφισβήτητη.


[size=14pt]ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ
ΟΙ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΜΟΑΙΜΟΙ ΤΩΝ ΥΠΗΚΟΩΝ ΤΟΥΣ
(και όχι σημίτες)
ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΤΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ.[/size]

Καμία συμπάθεια απέναντί τους, καμία ανοχή , καμία υποχωρητικότητα,
με πρόσχημα οποιαδήποτε "κουλτούρα" , "αρχές" , "ιδεολογία" ή ... βιβλίο !!!!!!


[size=20pt]ΤΕΛΟΣ[/size]
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Κανονικα δεν έπρεπε να ασχοληθω μαζί σου, αλλα επειδη υπαρχουν χρηστες και μέλη που δεν ξερουν Βυζαντινη Ιστορία, θα σου πω δυο λογάκια.
Ι. Ο Νικητας Χωνιατης ειναι ιστορικος της εποχης (αν τον εχεις ακουστά), ζει την Αλωση του 1204 και ως αυτοπτης μάρτυρας την περιγραφει στην Ιστορία του. Εχεις διαβασει το εργο του; Ποσες σελίδες εχεις διαβάσει;
   Επειδη γνωριζω τα του Χωνιατη, βριζει τους Λατινους επειδη θελουν να καταλυσουν την ελευθερια των βυζαντινων και να τους υποδηλώσουν στο δόγμα τους. Απο εσενα μαθαινω οτι ο Χωνιατης ηταν Αριστερός. Οποτε θα το κάψω το βιβλίο του.
 Τον Στήβεν Ράνσιμαν τον ακουσει; Εχει γραψει βιβλια με παγκόσμια αναγνωριση για ιστορια σταυρφοριων και μελετες ειδικα για Δ' σταυροφρια. Τους Παπες Ρωμης και τους φεουδαρχες της Δυσης θεωρει υπευθυνους. Ξεχασα ρε συ. Πρεπει να ηταν κομμουνιστης κι αυτος.

ΙΙ. Οι μουσουλμάνοι λεηλατουν τις βυζαντινες κτησεις απο τον 7ο μΧ αιώνα.  Μεταξυ των ετων 674 και 678 οι Αραβες πολλιορκουν την ΚΠολη για 4 χρονια και αποτυγχανουν. Η Β' Πολλιορκια ερχεται το 717-718. Παλι τρωνε αγγουρι και κινουνται απο Β.Αφρικη για να μπουν στην Ευρωπη. Σταματα η απελαση στην Ισπανία. Εσυ τώρα πως απο το 717 πηδάς στο 1204 (το οποίο μπερδευεις με το 1453. Τοτε ζητησαν βοηθεια απο Δυση) ειναι κατι που δεν μπορω να εξηγησω.

ΙΙΙ. Οι βυζαντινοι αποκαλουν απο το 330 μεχρι 1453 τους εαυτους τους Ρωμαίους. Διαβασε οποιο κειμενο πηγης θελεις (αμφιβαλω αν ξερεις εστω και ένα). Το κανουν διοτι συνεχιζουν την παραδοση της Ρωμης σε νεα πρωτευουσα (και Ελληνες λεγονται) σε αντιδιαστολη με τους δυτικους τους οποίος αποκαλουν Λατίνους και Βαρβάρους. Ποτε δεν τους αναγνωριζουν το δικαιωμα αυτο, ουτε μετα το 1204, οταν διαβαζουμε την αλληλογραφια του Ιωάννης Γ΄ Βατάτζη με τον πανισχυρο πάπα Γρηγόριο Θ'.
  Θα ξεχνας βεβαια οτι το 1204 οι Λατινοι εδιωξαν τον πατριαρχη και επισκοπους απο ΚΠολη και εβαλαν λατινους αρχιερεις. Ψιλά γραμματα για σενα κι αυτα.

Άψογος φίλε!  :hi:
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Εσυ τώρα πως απο το 717 πηδάς στο 1204 (το οποίο μπερδευεις με το 1453. Τοτε ζητησαν βοηθεια απο Δυση) ειναι κατι που δεν μπορω να εξηγησω.

Βοήθεια από τη Δύση είχαν ζητήσει ο Ανδρόνικος ο Β' το 1327
ο Ανδρόνικος ο Γ' το 1332
ο Ιωαννης ο Καντακουζηνός το 1347 ....
και αρκετές φορές ακόμη πριν από την άλωση το 1453.

 

metalfun

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
1.074
Κριτικές
2
Like
22
Πόντοι
16

πολυ καλο κ με τεραστιο ογκο πληροφοριων.
όντως πάρα πολύ καλό βιβλίο. Ο Antony Beavor έχει γράψει και για την μάχη του Βερολίνου, την μάχη της Κρήτης και τον Ισπανικό Εμφύλιο. όλα πολύ καλά βιβλία μετά από πολύ ερευνητική δουλειά. :rockon:
 

txar

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαΐ 2011
Μηνύματα
4.225
Κριτικές
3
Like
1.790
Πόντοι
496
Και είπα ότι ο Beevor, ήταν πούστης άγγλος που έγραφε μαλακίες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΓΓΛΟΥΣ.

Και για τις Σταυροφορίες, τόνισα ότι η άποψη ότι ήταν ... άδικη επίθεση στους αθώους μουσουλμάνους, ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ , ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ , που θέλει να δημιουργήσει συμπάθεια για αυτές τις κατσαρίδες , που τις χρησιμοποιούν τώρα τα γνωστά ... κέντρα,
για να αφανίσουν τους γηγενείς ευρωπαίους.

[size=14pt]ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΒΙΒΛΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ.[/size]


Η ιστορία είναι αναμφισβήτητη.


[size=14pt]ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ
ΟΙ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΜΟΑΙΜΟΙ ΤΩΝ ΥΠΗΚΟΩΝ ΤΟΥΣ
(και όχι σημίτες)
ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΤΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ.[/size]

Καμία συμπάθεια απέναντί τους, καμία ανοχή , καμία υποχωρητικότητα,
με πρόσχημα οποιαδήποτε "κουλτούρα" , "αρχές" , "ιδεολογία" ή ... βιβλίο !!!!!!


[size=20pt]ΤΕΛΟΣ[/size]

δλδ ρε αρχηγε θες να μας πεις οτι οι σταυροφοριες εγιναν για να παταχθει ο κακος ισλαμισμος
τι λες ρε καημενε....
οι μουσουλμανοι μαλλον ηταν οσιες παρθενες μπροστα στους ευρωμασονους
δλδ οι σταυροφοροι ηταν τα καλα παιδια που κινηθηκαν στο ονομα του σταυρου :jerking: :jerking:
ποιοι, τα μεγαλυτερα κωλοπαιδα - αλητες - καθικια της παγκοσμιας ιστοριας που ρημαξαν το μισο πλανητη
με τις αποικιες κλπ, κ των οποιων βεβαια οι απογονοι σε πηδανε μεσω μνημονιων κλπ
Κ τα λεω εγω που δεν ειμαι κα8ολου αριστερος
περα απο μλκιες, το βιβλιο που προτεινα ειναι πολυ καλο για οσους ενδιαφερονται για τα ιστορικα του Β' παγκοσμιου
 

st@rdust

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Δεκ 2006
Μηνύματα
15.747
Like
1.426
Πόντοι
366
Φιλε Borgia21, συνυπογράφω σ αυτα που αναφερεις περι βυζαντινής ιστοριας (με τη οποια εχω ασχοληθεί εν μερει σε επιπεδο σπουδων)...
οι βυζαντινολογοι που αναφερεις θεωρουνται απ τους κορυφαιους....ειδικα ο ρανσιμαν ειχε αφιερωσει ολη τη ζωη του στη μελετη της βυζαντινης ιστοριας...ο καθηγητης μου τον θεωρουσε ιδιοφυΐα στο αντικειμενο του...
σημαντικο και πλουσιο εργο στην ιστορισ του βυζαντιου, εχει και η χριστοφιλοπουλου

και για οσους ενδιαφερονται, βιβλια του Georg Ostrogorsky, βρισκει κανεις δωρεαν στο νετ (scribd, 24grammata)


 

st@rdust

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Δεκ 2006
Μηνύματα
15.747
Like
1.426
Πόντοι
366
Ρε μάγκες να κάνω μια ερώτηση? Επειδή ταξιδεύω πολύ με το αυτοκίνητο, ξέρετε αν κυκλοφορούν βιβλία ηχογραφημένα σε CD. Αν ναι, που τα βρίσκουμε ?
ψαχνοντας στο νετ ειχα βρει το: "Η θεραπεια του Σοπενχαουερ"
αμα θες στο στελνω
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
τα μεγαλυτερα κωλοπαιδα - αλητες - καθικια της παγκοσμιας ιστοριας που ρημαξαν το μισο πλανητη
με τις αποικιες

Ρε αρχηγέ, οι ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΗΤΑΝ 400 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ τις σταυροφορίες.

Και είτε το θέλουμε , είτε όχι , οι έλληνες του βυζαντίου
ΤΕΛΙΚΩΣ ΗΤΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΤΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ.


Το ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ αυτό , σταμάτησε μπροστά στα τείχη της ΒΙΕΝΝΗΣ.


ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ, ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ.
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Όπως ανέφερα ήδη χθες, τα δύο καλυτερα βιβλία του Beevor είναι το "Σταλιγκραντ" και "Το Τέλος. Βερολίνο 1945". Ζωντανές αφηγήσεις.

Δεν μας ψήνετε για τον Beevor κύριε.

Το βιβλίο του δε για τον ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΕΜΦΥΛΙΟ , πρέπει να είναι το χειρότερο που υπάρχει.
Στα ελληνικά πρέπει να έχω διαβάσει σχεδόν τα πάντα για το θέμα
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΑΝ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ.

Είναι για τον πέουλα.

Λείπουν και βασικά γεγονότα.
 

filos78

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Οκτ 2005
Μηνύματα
4.375
Κριτικές
11
Like
1.854
Πόντοι
5.975
Ἀγαπητὲ φίλε,

Ἦταν ὄντως σπουδαῖος ὁ Ῥάνσιμαν.

Πολυγραφότατη ἡ Χριστοφιλοπούλου. Ἔγραψε μόνο τὴν περίοδο μέχρι τὸ 1204. Δὲν συνέχισε στὴν παλαιόγεια ἐποχή. Ἔχει γράψει καὶ ἕνα τρίτομο μὲ θέματα γιὰ τὸν νέο ἑλληνισμό. Ὁ ἄντρας της, ὁ Ἀναστάσιος, εἶχε γραψει τὸ 1935 μιά σπουδαῖα μελέτη γιὰ τὸ Ἐπαρχικὸ Βιβλίο τοῦ Λέοντος Σοφοῦ καὶ τὶς συντεχνίες στὸ Βυζάντιο. Ἀνέδειξε ἄγνωστες πτυχές τότε.

Ὁ Ostrogorsky ἦταν Ῥῶσος καὶ δίδασκε στὸ Βελιγράδι. Ἀκόμα καὶ σήμερα ἡ Ἱστορία του εἶναι ἀπὸ τὶς καλύτερες. Ἀρχικὰ ἐγράφη στὰ γερμανικά σὲ ἕναν τόμο (τὸν ἔχω). Σὲ αὐτὴ τὴν ἔκδοση ὑπάρχει σὲ ὅλες τὶς παραπομπὲς στὰ ξενόγλωσσα ἔργα.
Ἐξίσου καλά, ὡς νεότερα, εἶναι τῶν Ralph-Johannes Lilie καὶ Peter Schreiner. Αὐτά στἀ γερμανικά. Δὲν ἔχουν μεταφραστεῖ.
Ξέρω ὅτι στὸ scribd ἔχει βιβλία.
:hi:
Επιτέλους το παρόν thread αναβαθμίζετε σε περιεχόμενο με τη χρήση της πολυτονικής!  :rockon: :rockon: :rockon:
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Βοργίας=εγγύηση!  :thumbsup:
 

Altinho

Σεβαστός
Εγγρ.
14 Ιουλ 2008
Μηνύματα
434
Κριτικές
10
Like
88
Πόντοι
1.992
Το βιβλίο που ολοκλήρωσα και ΔΕΝ προτείνω με την καμία είναι αυτό του γιου του Εσκομπάρ.

Είναι προφανές ότι ο τύπος δεν έχει τσίπα και προσπαθεί να κάνει αρπαχτή επωφελούμενος των δύο προσφάτων τηλεοπτικών σειρών και ειδικά της επιτυχίας του Narcos.

To μόνο που θα αποκομίσει ο αναγνώστης είναι:
- ίσως μερικές λεπτομέρειες πάνω σε κάποια θέματα που μπορεί να είναι και ανούσια και παρουσιάζονται αλλιώς στο Narcos
- το ότι μετά τον θάνατο του Εσκομπάρ, η οικογένεια χωρίστηκε στα δύο (στην μια πλευρά η γυναίκα του και τα παιδιά του και στην άλλη η μάνα του και τα αδέρφια του) και σκοτώθηκαν στο πως θα μοιράσουν την ναρκοπεριουσία (ότι είχε μείνει). Οι πρώτες 80 σελίδες του βιβλίου αναφέρονται σε αυτό.

Μακριά
 

Borgia21

Ανώτατος
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
195
Κριτικές
58
Like
11.602
Πόντοι
18.036
http://[URL unfurl="true"]www.biblionet.gr/images/covers/b60884.jpg[/img[/URL]]
Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ, [i]Περὶ θελήσεως. Πρὸς Μαρίνον Ἐπιστολή, Ζήτησις μετὰ Πύρρου[/i], (εἰσαγωγή – μτφρ. – σχόλια Ντ. Σαμοθράκη), ἐκδ. Ἁρμός (Σειρά Μοῦσες), Ἀθήνα 1995, σελ. 208.

Στο βιβλίο περιλαμβάνονται δύο έργα του [b]Μαξίμου Ομολογητή[/b] (580-662 μΧ) στο πρωτότυπο με παράλληλη απόδοση στη νεοελληνική.
Ο μοναχός Μάξιμος έγραψε περί το 645 μΧ την επιστολή «[i]πρὸς Μαρίνον τὸν ὁσιώτατον πρεσβύτερον[/i]», πιθανώς γνώριμό του από παλαιότερη επίσκεψή του στην νήσο Κύπρο. Ο Μάξιμος ορίζει το περιεχόμενο κρίσιμων εννοιών για την κατανόηση του φλέγοντος πολιτικού και θεολογικού ζητήματος της εποχής, δηλαδή της μιάς ή δύο θελήσεων του Χριστού και συνεπώς μιάς ή δύο ενεργειών. Πρόκειται για την αίρεση του [b]Μονοθελητισμού[/b] η οποία κλόνισε το Βυζάντιο. Έχοντας ως σταθερή βάση το έργο του Αριστοτέλη, αλλά και των Πατέρων της εκκλησίας, προχωρεί σε καθαρώς δικούς του ορισμούς και εκθέτει ευκρινώς την δική του αντίληψη για την ύπαρξη αυτόνομης θέλησης στον άνθρωπο.

Τον Ιούλιο του ιδίου έτους έγινε στην Καρχηδόνα η συζήτηση του Μαξίμου με τον [b]Πύρρο[/b], τέως και εξόριστο πατριάρχη ΚΠόλεως, ενώπιον των πολιτικών αρχόντων και επισκοπών της περιοχής, αλλά και των πολιτών, με πρωτοβουλία του Πύρρου. Επρόκειτο για ανοικτή αντιπαράθεση. Σκοπός της [i]ζητήσεως[/i] ήταν να ξεκαθαρίσει το θέμα των θελήσεων και των ενεργειών του Χριστού. Και οι δύο συζητητές ήταν άνδρες με δεινή μόρφωση. Ο διάλογός τους έχει τεράστιο ενδιαφέρον όσον αφορά τις πνευματικές τάσεις της εποχής τους.

Ο Μάξιμος καταγόταν από πλούσια οικογένεια Ελλήνων της ΚΠόλεως, όπου γεννήθηκε το 580 και έλαβε σπουδαία εγκύκλια και φιλοσοφική παιδεία (με βάση το σήμερα, εφάμιλλος του Jürgen Habermas). Η εμπειρία του στην εμπιστευτική θέση του πρωτοασηκρήτη (αρχιγραμματέας του Παλατίου) υπήρξε πολύτιμη. Παραιτήθηκε ύστερα και κλείστηκε σε μοναστήρι στην Κύζικο, όπου αφιερώθηκε στη μελέτη και στη συγγραφή πνευματικών έργων. Η περσική εισβολή στη Μ. Ασία τον ανάγκασε να καταφύγει στη Β. Αφρική, όπου και εγκαταστάθηκε μετά το 628 σε μοναστήρι του Ευκρατά. Εκεί γνώρισε τον μετέπειτα πατριάρχη Ιεροσολύμων Σωφρόνιο, με τον οποίο έδωσε την μάχη κατά των αιρέσεων του Μονοθελητισμού και του Μονοενεργητισμού. Η δημοσίευση της [b]Ἐκθέσεως[/b] το 638 υπό του βασιλέως Ηρακλείου και πατριάρχη Σεργίου αποτελεί την αφετηρία των αγώνων του Μαξίμου εναντίον του Μονοθελητισμού. Επρόκειτο για κείμενο που κάνει λόγο για ένα θέλημα του Χριστού ώστε αμβλυνθούν οι διαφορές με μονοφυσίτες (είχε προηγηθεί το 634 η [b]Ψῆφος[/b] που ήταν έργο του Σεργίου με σαφή αιρετική απόκλιση: ένα πρόσωπο ο Χριστός, αλλά δεν είναι δυνατόν να έχει δύο θελήματα). Οι Μάξιμος και Σωφρόνιος ούτε συμβιβάστηκαν ούτε εξαπατήθηκαν. Με επιστολές και αντιρρητικά κείμενα ξεκίνησαν αγώνα για την διατύπωση της αληθείας.

Ο Μάξιμος κατέγραψε τα βασικά επιχειρήματα κατά του Μονοθελητισμου στον Διάλογο με τον Πύρρο. Ο τελευταίος ήταν κάτοχος ευρείας φιλοσοφικής και θεολογικής παιδείας, για την οποία είχε ήδη εκφράσει στο παρελθόν τον θαυμασμό του και ο ίδιος ο Μάξιμος με υπερβολική μάλιστα φιλοφροσύνη (PG 91, 589-596).

Ώστε ο Μάξιμος και στα δυο έργα αναπτύσσει με εντυπωσιακή ευκρίνεια τα επιχειρήματα κατά των αιρέσεων. Αναλύει τις έννοιες [i]γνώμη, θέλημα, φύση, υπόσταση[/i]. Παρατίθενται 28 σημασίες τη έννοιας γνώμη. Μαθαίνουμε τι ήταν το [b]γνωμικό θέλημα[/b] (δηλ. τη θέση των μονοθελητών), το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το φυσικό θέλημα. Οι άνθρωποι εξαιτίας της κτιστότητος έχουν διαφορετική γνώμη/θέλημα («γνωμικές ετερότητες»). Ομολογεί ποιες θελήσεις είχε ο Χριστός και ποια η σχέση τους. Μέσα από τα κείμενα αυτά αναφαίνεται ο νέος τύπος του θέλοντος ανθρώπου. Ο άνθρωπος δεν συνειδητοποιεί πια την θέλησή του ως ελκομένη από το αντικείμενό της και τις ιδιότητες του, αλλά μ’έναν τρόπο αυστηρώς προσωπικό. Η φυσική θέληση είναι κοινή σε όλους, αλλά το [b]πῶς θέλειν[/b] (ο τρόπος χρήσεως) είναι ατομικός και μάλιστα δημιούργημα του θέλοντος: «[i]Τό δέ πῶς θέλειν, ὥσπερ καί τό πῶς ὁρᾷν, τουτέστι θέλειν περιπατῇσαι καί μή θέλειν περιπατῇσαι καί δεξιά ὁρᾷν ἤ ἀριστερά ἤ ἄνω ἤ κάτω ἤ πρός ἐπιθυμίαν ἤ κατανόησιν τῶν ἐν τοῖς οὖσι λόγων, τρόπος ἐστί τῆς τοῦ θέλειν καί ὁρᾷν χρήσεως μόνῳ τῷ κεχριμένῳ προσόν καί τῶν ἄλλων αὐτόν χωρίζον, κατά τήν κοινῶς λεγομένην διαφοράν[/i]» (PG 91, 293A). [b]Τὸ ὁρᾶν[/b] εδώ ως αίσθηση κατ’εξοχήν οικεία στο [b]νοεῖν[/b] σημαίνει σχεδόν ό,τι και [b]τὸ θέλειν[/b]. Ο θέλων άνθρωπος έχει εκ των προτέρων αποφασίσει ότι το βλέμμα του έχει σκοπό να επιθυμήσει το αντικείμενο ή την βούληση του Δημιουργού. Ο σκοπός είναι μόνο αυτού του θέλοντος και κανενός άλλου. Έτσι αναδεικνύεται η μοναδικότητα του θέλοντος και συνεχεία του πράττοντος ανθρώπου.

Σε άλλο έργο του, ο νούς του ανθρώπου περιγράφεται ως τρεφόμενος («λιπαινόμενος»), όταν επινοεί τρόπους να περιποιηθεί την σάρκα ([i]τὸ ἐμπαθὲς σῶμα[/i]), και έτσι γίνεται ποιητής της ηδονής των αισθήσεων. Το πάθος πριν κινηθεί ο νούς δεν έχει είδος και ύλη• χωρίς την ανθρώπινη θέληση είναι ανυπόστατο. Η φαντασία του ανθρώπου παίζει κυρίαρχο ρόλο, διότι προσκομίζει είδος και ύλη στο πάθος και φυσικά κατά τρόπο εξόχως τυρρανικό: από πού θα τα βρει αυτά, αν όχι από την κατάχρηση των άλλων ανθρώπων και του κόσμου; Αυτός ο τύπος τοῦ «πῶς θέλειν» είναι ευκολα αναγνωρίσιμος στην σημερινό άνθρωπο. Η αρχική συνειδητοποίηση είναι προσφορά του Μαξίμου.

Ο Πύρρος, αφού  εξήντλησε όλα τα αντίθετα επιχειρήματα, υποσχέθηκε ότι θα δηλώσει μετάνοια. Μετεμελήθη και επέστρεψε μετά στις αιρετικές απόψεις του, ώστε να πάρει εκ νέου τον πατριαρχικό θρόνο ΚΠόλεως για σύντομο διάστημα. Το 648 δημοσιεύεται ο [b]Τύπος[/b] του βασιλέως Κώνσταντος Β’: διάταγμα το οποίο απαγόρευε τις συζητήσεις περί ενός ή δυο θελημάτων/ενεργειών, χωρίς να καθορίζει ποια είναι η σωστή πίστη. Ο Μάξιμος αντιτίθεται κι εδώ. Συλλαμβάνεται και επί χρόνια τον ταλαιπωρούν και τον βασανίζουν στις εξορίες και τις φυλακές.  Πέθανε πιστός στις θέσεις του το 662. Η διδασκαλία του υιοθετήθηκε από την ΣΤ’ Σύνοδο το 680/681. Η εκκλησία του απέδωσε τον τίτλο του Ομολογητή (εορτάζει 21/1).

PG = J. P. Migne, [i]Patrologia Cursus Completus, series Graeca[/i], τόμ. 1-161, Paris 1857-1906.

[i]Ἐγχειρίδια θεολογικὰ καὶ πολεμικὰ πρὸς Μαρίνον τὸν ὁσιώτατον πρεσβύτερον[/i], εν PG 91, 9-286 (Νέα κριτική έκδοση ετοιμάζεται υπό του sir Βασιλείου Μαρκεζίνη).

[i]Διάλογος τοῦ ἁγίου Μαξίμου μετὰ Πύρρου περὶ τῶν ἐκκλησιαστικῶν δογμάτων[/i], εν PG 91, 287-354 (Κριτική έκδοση: M. DOUCET, [i]Dispute de Maxime le Confesseur avec Pyrrhus. Introduction, texte critique, traduction et notes[/i], διδ. διατριβή, Université de Montréal 1972).
--------
[u][b]Ενδεικτική βιβλιογραφία για τον Μονοθελητισμό[/b][/u]

  Venance Grumel, “Rechérches sur l’ histoire du Monothéletisme”, εν [i]Echos D'orient[/i] 27 (1928) 6-16, 257-277/28 (1929) 19-34, 272-282, 29 (1930) 16-28.
  Paul Verghese, “The Monothelite Controversy. A historical survey”, [i]The Greek Orthodox Theological Review[/i] 13 (1968) 196-208.
  Friedhelm Winkelmann, [i]Der Monenergetisch–monotheletische Streit[/i], [[i]Berliner byzantinistische Studien[/i] 6], εκδ. Peter Lang, Frankfurt am Main 2001, σελ. xviii+307 (βασικό instrumenta studiorum).
  Cyril Hovorun, [i]Will, Action and Freedom. Christological Controversies in the seventh century[/i], [[i]The Medieval Mediterranean[/i] 77], εκδ. Brill, Leiden–Boston 2008, σελ. xii+204.

[img]https://fdathanasiou.files.wordpress.com/2012/01/maximos_omologitis.jpg
scan0003.jpg



 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Αυτές οι μαλακίες έφαγαν το Βυζάντιο. Θελήσεις ... Εικόνες ... Φύσεις ...
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom