Νέα

Ποιό βιβλίο προτείνετε / μόλις ολοκληρώσατε;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ais8hsh
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 4K
  • Εμφανίσεις 290K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 6 άτομα (0 μέλη και 6 επισκέπτες)
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Αυτό το διάστημα τελειώνω αυτό εδώ το εξαιρετικό βιβλίο, το οποίο συνιστώ ανεπιφύλακτα. Είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!:

Στέφανος Σαχλίκης, Τα Ποιήματα - Χρηστική έκδοση με βάση και τα τρία χειρόγραφα, Φιλολογική επιμέλεια: Γιάννης Κ. Μαυρομάτης, Νικόλαος Μ. Παναγιωτάκης, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2015.

getImage.jpeg


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ο Στέφανος Σαχλίκης ήταν ένας Έλληνας ποιητής ή καλύτερα στιχουργός, που έζησε στο δεύτερο μισό του 14ου αιώνα στην πόλη και στο διαμέρισμα του Χάνδακα στη βενετοκρατούμενη Κρήτη. Ο Σαχλίκης ήταν πρόσωπο της άρχουσας τάξης, ένας από εκείνους που επέζησαν από τη φοβερή επιδημία πανούκλας, από τους λίγους που βρέθηκαν ξαφνικά πλούσιοι σε έναν κόσμο που είχε χάσει τον προσανατολισμό του, και που η μόνη του σιγουριά ήταν ο φρικαλέος θάνατος. Το εξώφυλλο της έκδοσης του ΜΙΕΤ Σύμφωνα με τα λιγοστά στοιχεία που είναι γνωστά για τη ζωή του ανήκε στην τάξη των αρχοντορωμαίων. Ήδη από τα δεκατέσσερά του χρόνια παράτησε το σχολείο και άρχισε να συχνάζει στα καταγώγια και τα χαμαιτυπεία του Κάστρου, προτιμώντας να κάνει παρέα με πειρατές, απατεώνες, πόρνες (πολιτικές) και με εγκληματίες, παρά τις νουθεσίες των κηδεμόνων και των δασκάλων του. Θα γοητευθεί από την έντονη νυχτερινή ζωή της πρωτεύουσας και οι κύριες ενασχολήσεις του θα αποτελέσουν τα τυχερά παιχνίδια (ζάρια), η οινοποσία και η συντροφιά με τις πόρνες.

"Ο κύρης και η μάνα μου, εκείνοι οπού με εκάμαν
κατάχερα εκ το στόμα μου ουδέν έλειψε το γάλα,
και εις μιάν οι άτυχοι γονείς εις το σχολείον με εβάλαν
στα γράμματα μ' εβάλασιν, φρόνεσιν να μανθάνω...
και έμαθα τα γράμματα, ώστε ενηλικώθην
κι επρόκοπτα εις την παίδευσιν ώσπου εμεγαλώθην.
Αμήν απείν εγένομουν χρονών δεκατεσσάρων...
ήρχισα τον δάσκαλον να τον αποχωρίζω
και τα στενά του Κάστρου μας τριγύρω να γυρίζω.
Αργά και πότε το χαρτί επιάνα να διαβάζω,
αμή ήθελα να περπατώ δια να περιδιαβάζω...
τα καλαμάρια, τα χαρτιά όλα τα λακτοπάτουν...
κι εφαίνετό μου το σκολειόν ωσάν κακόν θηρίον.
Ολίγα γράμματα έμαθα και τότε τα εξαφήκα,
και εις το σκολειόν των πολιτικών εγύρεψα και εμπήκα
".

Έζησε έτσι έκδοτα και τρυφηλά σπαταλώντας ολόκληρη την περιου­σία. Κατόπιν μετανιωμένος αποτραβήχτηκε από τη δράση στην ηρεμία της υπαίθρου. Μη αντέχοντας όμως την πληκτική ζωή, ξαναγυρνάει στο Χάνδακα, κάνει το δικηγόρο, πλουτίζει, για να ξαναρχίσει την παλιά του αμαρτωλή ζωή και να καταλήξει πάλι στη φυλακή μετά από καταγγελία κάποιας γυναίκας. Από τη φυλακή ιστορεί τις ερωτικές του περιπέτειες, και συμβουλεύει τους νέους να μην πάθουν τα όσα έπαθεν αυτός. Ιδιαίτερες συμβουλές απευθύνει στον Φραντζισκή, το γιο κά­ποιου φίλου του. Τρία πράγματα του λέει πρέπει να αποφεύγει: «της νύχτας τα γυρίσματα, τα ζάρια, και τις πολιτικές (πόρνες)». Από το 1371 και για την επόμενη δεκαετία έζησε στην επαρχία, στο χωριό Πενταμόδι, όπου έχει απομείνει ένα οικογενειακό φέουδο. Μετά το 1382 εργάστηκε ως δικηγόρος. Οι πληροφορίες από έγγραφα για το πρόσωπό του σταματούν στο 1391. Η ακατάσχετη τάση του να γευθεί όλες τις απολαύσεις της ζωής που του πρόσφερε η πόλη, που μας την ζωντανεύει τόσο γραφικά και παραστατικά με τους στίχους του, δεν ήταν ίσως παρά μια αντίδραση στην αγωνιώδη αβεβαιότητα των καιρών, στο διαρκώς παρόν δέος του θανάτου, που σημάδευαν τον ψυχισμό των ανθρώπων που επέζησαν από το μεγάλο θανατικό. Ο Κρητικός στιχουργός είναι ο πιο απερίφραστα περιγραφικός, ο θριαμβευτικότερα άσεμνος, ο χωρίς καμιά φραστική αναστολή καταγραφέας της ευθυμίας, της ανεμελιάς και της ελευθεριότητας του καιρού του και του τόπου του, σε τόνους πολύ πιο εκκωφαντικούς από οποιονδήποτε χρονικογράφο που περιγράφει και στιγματίζει τα ήθη της εποχής εκείνης στην Ευρώπη. Η σάτιρα του Σαχλίκη εκπορεύεται από προσωπικές πικρές εμπειρίες και κατευθύνεται, διεισδυτικά αλλά εγωιστικά, ενάντια σε κοινωνικές ομάδες ή πρόσωπα που τον δυσκόλεψαν ή του κατέστρεψαν τη ζωή ή, που για διάφορους λόγους, του είχαν δημιουργήσει προσωπικές αντιπάθειες.

Η περίπτωση του Σαχλίκη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όχι μόνον επειδή ήταν ο πρώτος επώνυμος Νεοέλληνας στιχουργός που είχε την πρωτοβουλία να εισαγάγει την ομοιοκαταληξία στον ελληνικό στίχο, αλλά και επειδή ήταν χωρίς άλλο και ένας ευφυής και πρωτότυπος δημιουργός, γνώστης της βυζαντινής και της δυτικής λογοτεχνίας του καιρού του και ικανός να αναδιαμορφώνει προς το ευρηματικότερο, να διευρύνει και να εμπλουτίζει ό,τι δανειζόταν.

"Κρυφά γαμιέται η πολιτική, εδώ και κει όπου θέλει,
και φαίνεται της νόστιμον σαν ζάχαρη και μέλι.
Μετά χαράς η πολιτική θέλει κρυφό γαμήσι,
ώστε ν' αποδιαντραπή, ώστε ν' αποκινήση,
και όποιος την κρατεί κρυφά, βιάζεται να του παίρνη,
ρούχα και μπότες και φελλούς και ψούνια να της φέρνη.
και πριν να την αφήσει αυτός, άλλον γυρεύει νάβρη·
και παίρνει τούτον σήμερον και εκείνον έχει αύρι.
Η πολιτική τον κόπελον τον θέλει να γελάση,
την όψιν και την γνώμην της όλη της την αλλάσσει.
φιλεί, περιλαμπάνει τον, στα στήθη τον μαλάσσει
και κάμνει τον ολόχαρον, και κάμνει να γελάση,
και λέγει του: «Ομμάτια μου, ψυχή μου και καρδιά μου,
απαντοχή, ελπίδα μου, θάρρος, παρηγοριά μου»,
και δείχνει και ζηλεύει του ότι άλλην καύχαν έχει,
και ως δια να δείχνη ότι αγαπά, ψόματα τον ελέγχει·
και αλί τον εύρη πελελόν και βάλη τον σ' αγάπη
και από πολλής του πελελιάς εκείνος εξετράπη,
και τρω τον και ρημάσσουν τον και χάνουν την ζωήν του·
ο που πιστεύει πολιτικής χάνει και την τιμήν του.
"

Στα έργα του ο Σαχλίκης «κηρύττει την ηθική με την αυτάρεσκη περιγραφή της ίδιας του της ανηθικότητας», λέει με πνευματώδη τρόπο ο Hesseling. Αποφεύγει ακόμη τις παρεμβολές βιβλικών και άλλων αποφθεγματικών φράσεων, στις οποίες καταφεύγουν κατά κόρον άλλοι ηθικοδιδακτικοί ποιητές, γεγονός που κάνει τα έργα τους ελάχιστα ελκυστικά. Χαρακτηριστικό της απήχησης που είχαν τα ποιήματα του Σαχλίκη στην εποχή τους είναι ότι είχαν γίνει τραγούδια. Στα έργα του Σαχλίκη βλέπουμε ένα διάχυτο μίσος κατά των γυναικών και μάλιστα των πορνών, τις οποίες φαίνεται να θεωρεί υπεύθυνες για το κατάντημά του. Ιδιαίτερα τα βάζει με μια Κουταγιώταινα (στο “Βουλή των πολιτικών”), για την οποία εκφράζεται με μεγάλη αισχρότητα.

"Γαμιέται η Κουταγιώταινα κι ο σκύλος της γαυγίζει
και κλαίσι τα παιδάκια της κι εκείνη χαχανίζει.
"

Το ίδιο πρόσωπο φαίνεται να κρύβεται και κάτω από την Ποθοτσουτσουνιά (στο “Αρχιμαυλίστρες”), στην οποία ο ποιητής απευ­θύνει εν είδη επωδού την ερώτηση:

"Ειπέ με Ποθοτσουτσουνιά, μαυλίζεις ή γαμιέσαι;"

Αλλού τη βάζει και καμαρώνει για τα προσόντα της:

"Εγώ 'μαι η Ποθοτσουτσουνιά, εγώ 'μαι η ψωλοπόθα,
εγώ 'μαι απάνω εις όλες σας, εγώ 'μαι εδά κερά σας.
"

Οπωσδήποτε ο Σαχλίκης δεν πρωτοτυπεί εκφράζοντας ένα τέ­τοιο μίσος ενάντια στις γυναίκες, παρόλο που οι προσωπικές του εμπειρίες και ταλαιπωρίες τον δικαιολογούν απόλυτα, αλλά βρίσκε­ται στα πλαίσια μια γενικότερης ποιητικής παράδοσης της εποχής, μιας παράδοσης μισογυνισμού, όχι ειδικά Κρητικής, αλλά πανευρωπαϊκής, που έχει τις ρίζες της στον μεσαίωνα, και αποτελεί μια χολωμένη αντίθεση στους αυλικούς έρωτες των ιπποτικών μυθιστοριών, όπου η γυναίκα σχεδόν θεοποιείται. [...]

Πηγή:
Περισσότερα εδώ:





 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.798
Κριτικές
25
Like
1.939
Πόντοι
3.475
Η λίστα αυτή μου θυμίζει κάτι παλιές κασσέτες με "επιτυχίες", που είχαν κάνα-δυο κομμάτια καλά για κράχτες κι όλα τα υπόλοιπα ήταν της πούτσας, κυριολεκτικά!

Αν είναι δυνατόν να λειπουν πχ Ντοστογιέφσκι, Μάρκες, Καζαντζάκης, Τσέχωφ, Παπαδιαμάντης, Πλάτωνας,Ουγκώ, Ναμπόκωφ!

Το να κατατάσεις επίσης, μέσα στα αριστουργήματα, ένα συνοθύλευμα από ξόρκια κτηνοβατών γιδοβοσκών και pulp fiction του 12ου αιώνα πΧ, ανακατεμένο με ένα σωρό ιστορίες διαστροφής, μισογυνισμού, μικροψυχίας, εκδικησης, αιμομειξίας, γενοκτονιών, φόνων και μια ολίγη από κακομεταφρασμένη Σουμεριακή Μυθολογία στα Εβραϊκά, με το πιασάρικο όνομα "Βίβλος" είναι το κερασάκι στην τούρτα...

Απλα, ο συντακτης της λιστας αραδιασε χύμα ο,τι ειχε διαβασει  (ή, εστω, σκαλισει).

Κανει μπαμ.

Εδω, ρε τυπε, δεν εχει Καφκα!!
Δεν εχει Εσσε/ Ενώ εχει... Τολκιν!
 

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Απλα, ο συντακτης της λιστας αραδιασε χύμα ο,τι ειχε διαβασει  (ή, εστω, σκαλισει).

Κανει μπαμ.

Εδω, ρε τυπε, δεν εχει Καφκα!!
Δεν εχει Εσσε/ Ενώ εχει... Τολκιν!
Εγω τον λέω Χεσσε... :grin:
 

TOMMY DEVITO

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2013
Μηνύματα
3.639
Κριτικές
388
Like
8.919
Πόντοι
25.056
:hi: :hi:


Φίλε Tommy Devito , ευχαριστούμε για ΟΛΕΣ τις λίστες ! :rockon:


Ακόμα και να μην ειναι " αντικειμενικά " τα καλύτερα ,
σίγουρα είναι πολύ αξιόλογα όσα παρέθεσες !  :rockon:
Μου αρεσει πολυ η Βρετανικη Λογοτεχνια!!! Την θεωρω την καλυτερη στην Ευρωπη! Φυσικα μετα την αρχαια Ελλαδα!
Σερ Γουωλτερ Σκοτ,Αρθουρ Κοναν Ντοιλ , Τζον Ντικσον Καρ,Αγκαθα Κριστι,Ρομπερτ Λιους Στιβενσον

Τον Τσαρλς Ντικενς τον θεωρω απο τους καλυτερους ρεαλιστες συγγραφεις! Πολυ ανθρωπινη γραφη! Γροθια στον απανθρωπο Καπιταλισμο!!!

 

Hirayama

Μέλος
Εγγρ.
30 Απρ 2011
Μηνύματα
3.258
Like
3
Πόντοι
16
Απλα, ο συντακτης της λιστας αραδιασε χύμα ο,τι ειχε διαβασει  (ή, εστω, σκαλισει).

Κανει μπαμ.

Εδω, ρε τυπε, δεν εχει Καφκα!!
Δεν εχει Εσσε/ Ενώ εχει... Τολκιν!

Θα του δώσω όμως ένα δίκιο του συντάκτη, γιατί τελικά η λογοτεχνία όπως και κάθε άλλη τέχνη, είναι και θέμα προσωπικών προτιμήσεων.

Εγώ πχ εκνευρίζομαι αφάνταστα με τον Κάφκα ! Μου φαίνεται πολύ κλαψομούνης κι υστερικό ανθρωπάκι και παρά την όποια αξία του, δεν έχω κατορθώσει να ολοκληρώσω κανένα του έργο!
 

Κώστας Λαδάκης

Σεβαστός
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.199
Κριτικές
7
Like
10.304
Πόντοι
1.686
Μου αρεσει πολυ η Βρετανικη Λογοτεχνια!!! Την θεωρω την καλυτερη στην Ευρωπη! Φυσικα μετα την αρχαια Ελλαδα!
Σερ Γουωλτερ Σκοτ,Αρθουρ Κοναν Ντοιλ , Τζον Ντικσον Καρ,Αγκαθα Κριστι,Ρομπερτ Λιους Στιβενσον

Τον Τσαρλς Ντικενς τον θεωρω απο τους καλυτερους ρεαλιστες συγγραφεις! Πολυ ανθρωπινη γραφη! Γροθια στον απανθρωπο Καπιταλισμο!!!

:rockon: :rockon: :rockon:
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
@Popov
Ευχαριστούμε αγαπητέ φίλε για την ενημέρωση.
Σίγουρα το κείμενο του βιβλίου θα ειναι στο πολύτονικό, μιας κι αυτο χρησιμοποιούν οι υποδειγματικες έκδοσεις του ΜΙΕΤ.

Διαβασα οτι ο Σαχλικης γνωρίζει την βυζαντινή λογοτεχνία. Αναφερετάι στα σχόλια αν επηρεάστηκε και ακολουθεί τον Ιωάννη Τζέτζη;

Πάντα πολυτονικό φίλε Βοργία!  :hi:
Θαυμάσια έκδοση από κάθε άποψη, και σίγουρα θα χαιρόταν ο μακαρίτης ο Νίκος Παναγιωτάκης.
Η γνώση της βυζαντινής λογοτεχνίας (αλλά και της Δυτικής) προκύπτει από εσωτερικά στοιχεία στο έργο του Σαχλίκη
και δεν υπάρχει σαφής αναφορικότητα π.χ. στον Τζέτζη. Είναι μια γενική διαπίστωση.

Στην παρουσίαση του βιβλίου, ξέχασα να αναφέρω ότι μεγάλο μέρος καταλαμβάνει το συναρπαστικό εισαγωγικό κείμενο (107 σελίδες από τις συνολικά 261), που μας γνωρίζει καλύτερα με τον κόσμο και τη σκοτεινή εποχή του Σαχλίκη. Μια εξαιρετική χρηστική έκδοση για μια σπουδαία φυσιογνωμία. Δίνω εδώ συμπληρωματικά και τα περιεχόμενα:

http://[URL unfurl="true"]www.politeianet.gr/components/com_virtuemart/shop_image/product/84E41147751A6A083D0581A8DA24ECD6.jpg[/img[/URL]]

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ο Στέφανος Σαχλίκης και η εποχή του
Προεισαγωγικά
Χειρόγραφη παράδοση και εκδόσεις
Ο Στέφανος Σαχλίκης ποιητής του 14ου αιώνα
Ο μαύρος θάνατος (1347 - 1350) και η επανάσταση του Αγίου Τίτου (1363 - 1367)
Η πόλη του Χάνδακα την εποχή του Στέφανου Σαχλίκη
Η κοινωνία στη βενετοκρατούμενη Κρήτη: ταξική διαστρωμάτωση και δογματική διαφοροποίηση
Οι (φεουδάρχες και καθολικοί) Σαχλίκες του Χάνδακα
Ο ποιητής Στέφανος Σαχλίκης και το στιχούργημά του "Αφήγησις παράξενος"
Η παράδοση (γραπτή και προφορική) των στιχουργημάτων του Σαχλίκη
Τα στιχουργήματα για τη φυλακή
Οι "Συμβουλές στον Φραντζισκή" "Βουλή των πολιτικών" - "Γκιόστρα των πολιτικών"
"Το καταλόγιν της Πόθας"
ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
ΑΦΗΓΗΣΙΣ ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΤΟΥ ΤΑΠΕΙΝΟΥ ΣΑΧΛΙΚΗ
ΓΡΑΦΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΙ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑΙ ΕΤΙ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΚΥΡΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΤΟΥ ΣΑΧΛΙΚΗ
Περί φίλων
Περί φυλακής
Περί φυλακατόρων
Περί προσωπικού φυλακάτορα
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ
ΓΚΙΟΣΤΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ
ΤΟ ΚΑΤΑΛΟΓΙΝ ΤΗΣ ΠΟΘΑΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΤΟΝ ΦΡΑΝΤΖΙΣΚΗ
Τα νυκτογυρίσματα
Τα ζάρια
Οι πολιτικές
ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΩΠΩΝ





 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
@popov
Ευχαριστω για την διευκρίνηση.
Μόλις διαβασα οτι ο Σαχλικης έζησε και έδρασε στον Χανδακα, στριφογυρίζε στο μαυλο μου ποιος άλλος γνωστός λόγιος ηταν απο εκει. Ηταν ο Γεώργιος Τραπεζούντιος. Βέβαια αυτός γεννήθηκε το 1395, μεταγενέστερος δηλαδη.
Το τμήμα του βιβλίου για την κατάσταση στην Κρήτη τον 14ο αιώνα, σίγουρα αξίζει.

Είναι σπουδαία ανάλυση: με δυό λόγια, μετά την επιδημία του "Μαύρου Θανάτου" που θέρισε τον κόσμο, η κοινωνία άρχισε
να ζεί για ένα όσο το δυνατόν πιο έκλυτο και οργιαστικό παρόν με την διαρκή απειλή του θανάτου και της αβεβαιότητας.
Είναι ένα φαινόμενο που παρουσιάζεται ιστορικά σαν επακόλουθο μεγάλων κρίσεων, όπου ο άνθρωπος ζεί με τη λογική
του "όσα φάμε, όσα πιούμε" γιατί αύριο κανείς δεν ξέρει τι γίνεται. Έτσι κι ο Σαχλίκης, ο οποίος έχασε κοντινούς του
ανθρώπους από την πανώλη, το έριξε γενικώς στην ασωτεία, στις γυναίκες, στα ζάρια, και στην κραιπάλη.
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.798
Κριτικές
25
Like
1.939
Πόντοι
3.475
Θα του δώσω όμως ένα δίκιο του συντάκτη, γιατί τελικά η λογοτεχνία όπως και κάθε άλλη τέχνη, είναι και θέμα προσωπικών προτιμήσεων.

Εγώ πχ εκνευρίζομαι αφάνταστα με τον Κάφκα ! Μου φαίνεται πολύ κλαψομούνης κι υστερικό ανθρωπάκι και παρά την όποια αξία του, δεν έχω κατορθώσει να ολοκληρώσω κανένα του έργο!

Διαβασε τη Δικη.

Αριστουργημα.
 

NickGeek

Μέλος
Εγγρ.
20 Νοε 2005
Μηνύματα
1.370
Κριτικές
6
Like
669
Πόντοι
96
Διαβασε τη Δικη.

Αριστουργημα.

+1 αλλά άμα κάποιος δεν είναι φαν του Κάφκα είναι μάλλον μαρτύριο. Για όσους σκέφτονται να μυηθούν σε Κάφκα ας ξεκινήσουν από άλλα βιβλία του και ας το αφήσουν τελευταίο αυτό.
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Ξέρει κανείς αν υπάρχει η τριλογία του αλεξάνδρου δουμά των 3 σωματοφυλάκων
ΣΕ ΠΛΗΡΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ;;;;;;;;;;


Γιατί σε πρόχειρη αναζήτηση , βρίσκεις εκδόσεις για παιδιά,
όπου το πρώτο , οι 3 σωματοφύλακες είναι μέχρι 320 σελίδες ...


ΕΝΩ ΣΤΟ ΠΛΗΡΕΣ

βλέπεις ότι είναι 680 .
Στις παιδικές δηλ. λείπει το μισό κείμενο.

Και ο υποκόμης της βραζελόνης, το 3ο , στα αγγλικα το πληρες βλέπω είναι 768 σελίδες
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Ξέρει κανείς αν υπάρχει η τριλογία του αλεξάνδρου δουμά των 3 σωματοφυλάκων
ΣΕ ΠΛΗΡΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ;;;;;;;;;;


Γιατί σε πρόχειρη αναζήτηση , βρίσκεις εκδόσεις για παιδιά,
όπου το πρώτο , οι 3 σωματοφύλακες είναι μέχρι 320 σελίδες ...


ΕΝΩ ΣΤΟ ΠΛΗΡΕΣ

βλέπεις ότι είναι 680 .
Στις παιδικές δηλ. λείπει το μισό κείμενο.

Και ο υποκόμης της βραζελόνης, το 3ο , στα αγγλικα το πληρες βλέπω είναι 768 σελίδες

Aπ' όσο γνωρίζω η μόνη και η πρώτη φορά που εκδόθηκε συνολικά το έργο στα ελληνικά (χωρίς καν να αναγράφεται το όνομα του
μεταφραστή) ήταν στα 1884 (σαράντα έτη μετά την αρχική πρώτη γαλλική έκδοση). Τα τρία βιβλία εκδόθηκαν ενοποιημένα σε έναν
τόμο 800 σελίδων. Το βιβλίο είναι σχετικά δυσεύρετο και με μια σχετική αναζήτηση που έκανα, βλέπω ότι μπορείς να το αποκτήσεις
(εφόσον όντως σε ενδιαφέρει) στα 150 ευρώ. Περισσότερα εδώ:


Δεν γνωρίζω να υπάρχει άλλη παρόμοια μελλοντική, συνολική μετάφραση του έργου.

 

TOMMY DEVITO

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2013
Μηνύματα
3.639
Κριτικές
388
Like
8.919
Πόντοι
25.056
Ξέρει κανείς αν υπάρχει η τριλογία του αλεξάνδρου δουμά των 3 σωματοφυλάκων
ΣΕ ΠΛΗΡΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ;;;;;;;;;;


Γιατί σε πρόχειρη αναζήτηση , βρίσκεις εκδόσεις για παιδιά,
όπου το πρώτο , οι 3 σωματοφύλακες είναι μέχρι 320 σελίδες ...


ΕΝΩ ΣΤΟ ΠΛΗΡΕΣ

βλέπεις ότι είναι 680 .
Στις παιδικές δηλ. λείπει το μισό κείμενο.

Και ο υποκόμης της βραζελόνης, το 3ο , στα αγγλικα το πληρες βλέπω είναι 768 σελίδες
Το πρωτο βιβλιο



Απο οσο ξερω το πρωτο βιβλιο ειναι γυρω στις 600 σελιδες.Ειναι αριστουργημα! Δεκα με 10!
Το δευτερο ειναι πανω απο 700 σελιδες! Εγω βαζω ενα 9ρακι!
Το τριτο ειναι τεραστιο! Πανω απο 1000 σελιδες! Ακομη και εγω που ειμαι φαν του Αλεξανδρου Δουμα , με δυσκολια το διαβασα! Εχει πολλες ανουσιες λεπτομερειες που δεν παιζουν ρολο στην ολη πλοκη της υποθεσης! Δεν αξιζει να κουραζεσαι να το διαβασεις! Με επιεικια βαζω ενα 7ρακι!
Ο συγγραφεας επιασε ταβανι και δεν ειχε τι να γραψει! Τα τελευταια του εργα δεν ηταν ιδιαιτερα επιτυχημενα!


 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.798
Κριτικές
25
Like
1.939
Πόντοι
3.475

Ειχα αρχισει να διαβαζω τον "Ηλιθιο", του Ντοστογιεφσκι. Με ειχε ενθουσιασει.
Ειχα φτασει στο τελος του Α' Μερους (σελ. 250, πανω-κατω, αλλά με πάρα πολυ πυκνη γραμματοσειρα και μεγαλες σελιδες/ Βαλτε 400 για να 'στε μεσα).
Τελικα, το ειχα εγκαταλειψει γιατι ημουν στο 1/3 ή 1/4 και εβλεπα πως δεν θα το φερω εις περας.

Εντωμεταξυ, διαβασα την "Αισθηματικη Αγωγη", του Φλωμπερ, που γραφτηκε την ιδια εποχη με τον "Ηλιθιο".

Οταν ξαναπιασα τον "Ηλιθιο" ηταν πολύ εμφανης η ποιοτικη διαφορά (εις βαρος του Ντιστογιεφσκι).
ΚΑΙ σε επιδεξιοτητα ΚΑΙ σε ουσία, ο Φλωμπερ ειναι πολυ παραπανω.

Και, δεδομενου οτι ο Ντοστογιεφσκι θεωρειται κορυφαιος, τελικα ισως ο Φλωμπερ να ειναι νο1 στην ιστορια της παγκοσμιας λογοτεχνιας (κατ' εμε).

Μικρη υποσημειωση:
Ο Ντοστογεφσκι εγραφε για λογους βιοπορισμου. Τα εξεδιδε σε συνεχειες και, ως εκ τουτου, πιεζόταν να γραψει οσο το δυνατο περισσοτερο => Τα βιβιλια του κατηγορουνται για "λιπος"...
Δεν το πιστευα, αλλά το παρατηρησα τωρα που ξανάπιασα τον "Ηλιθιο".
Ειναι εκπληκτικο βιβλιο, αλλά κάπου κουραζει (ενω, πχ, ο Φλωμπερ δεν με κουρασε καθολου).
 

zeljko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2016
Μηνύματα
9.752
Κριτικές
4
Like
235
Πόντοι
346
Το πρωτο βιβλιο



Απο οσο ξερω το πρωτο βιβλιο ειναι γυρω στις 600 σελιδες.Ειναι αριστουργημα! Δεκα με 10!
Το δευτερο ειναι πανω απο 700 σελιδες! Εγω βαζω ενα 9ρακι!
Το τριτο ειναι τεραστιο! Πανω απο 1000 σελιδες! Ακομη και εγω που ειμαι φαν του Αλεξανδρου Δουμα , με δυσκολια το διαβασα! Εχει πολλες ανουσιες λεπτομερειες που δεν παιζουν ρολο στην ολη πλοκη της υποθεσης! Δεν αξιζει να κουραζεσαι να το διαβασεις! Με επιεικια βαζω ενα 7ρακι!
Ο συγγραφεας επιασε ταβανι και δεν ειχε τι να γραψει! Τα τελευταια του εργα δεν ηταν ιδιαιτερα επιτυχημενα!

Στα ελληνικά δεν λένε να υπάρχει κανένα διαθέσιμο , ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ.
Μία έκδοση του ΠΑΤΑΚΗ υπάρχει σε δύο τόμους, που συνολικά είναι 600+ σελίδες (το 1ο)
αλλά και αυτό γράφει "για παιδιά και νέους" .....

Τα άλλα , όπως και το λινκ που βάζεις, είναι εξαντλημένα.
 

TOMMY DEVITO

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2013
Μηνύματα
3.639
Κριτικές
388
Like
8.919
Πόντοι
25.056
Ειχα αρχισει να διαβαζω τον "Ηλιθιο", του Ντοστογιεφσκι. Με ειχε ενθουσιασει.
Ειχα φτασει στο τελος του Α' Μερους (σελ. 250, πανω-κατω, αλλά με πάρα πολυ πυκνη γραμματοσειρα και μεγαλες σελιδες/ Βαλτε 400 για να 'στε μεσα).
Τελικα, το ειχα εγκαταλειψει γιατι ημουν στο 1/3 ή 1/4 και εβλεπα πως δεν θα το φερω εις περας.

Εντωμεταξυ, διαβασα την "Αισθηματικη Αγωγη", του Φλωμπερ, που γραφτηκε την ιδια εποχη με τον "Ηλιθιο".

Οταν ξαναπιασα τον "Ηλιθιο" ηταν πολύ εμφανης η ποιοτικη διαφορά (εις βαρος του Ντιστογιεφσκι).
ΚΑΙ σε επιδεξιοτητα ΚΑΙ σε ουσία, ο Φλωμπερ ειναι πολυ παραπανω.

Και, δεδομενου οτι ο Ντοστογιεφσκι θεωρειται κορυφαιος, τελικα ισως ο Φλωμπερ να ειναι νο1 στην ιστορια της παγκοσμιας λογοτεχνιας (κατ' εμε).

Μικρη υποσημειωση:
Ο Ντοστογεφσκι εγραφε για λογους βιοπορισμου. Τα εξεδιδε σε συνεχειες και, ως εκ τουτου, πιεζόταν να γραψει οσο το δυνατο περισσοτερο => Τα βιβιλια του κατηγορουνται για "λιπος"...
Δεν το πιστευα, αλλά το παρατηρησα τωρα που ξανάπιασα τον "Ηλιθιο".
Ειναι εκπληκτικο βιβλιο, αλλά κάπου κουραζει (ενω, πχ, ο Φλωμπερ δεν με κουρασε καθολου).
Στον Ηλιθιο ο Ντοστογιεφσκι προσπαθησε να δημιουργησει εναν χαρακτηρα που θα ειχε ολα τα χαρακτηριστικα του καλου ανθρωπου!
Ο κεντρικος ηρωας αυτου του εργου ισως ειναι ο πιο αγαθος,καλος,φιλοπονος κτλ.χαρακτηρας σε ολη την παγκοσμια λογοτεχνια! :rockon: :rockon: :rockon:
Στις σημειωσεις του ο Ντοστογιεφσκι τον παρομοιαζε και τον ονομαζε Χριστο!


Ο "Ηλίθιος" είναι μιά πραγματεία γιά τήν ἀγάπη, σέ ὅλες της τίς μορφές, γιά τήν ἀνώτερη, συμπαντική ἁρμονία, γιά αυτό που θα θελαμε να είμαστε κι ας μην γινόμαστε ποτέ. Το μυστηριο της υπαρξης: να θελουμε συχνά ότι δεν μπορούμε... Το αινιγμα της υπαρξης: ποςο βοηθάνε οι βόλτες εξω από τα όρια και η επιςτροφη εντός ορίων ποιές συνέπειες εχει στο υπόλοιπο της ζωής μας;
Γιά πολλούς ο "Ηλίθιος", θεωρείται το καλλίτερο, ἔργο τοῦ Ντοστογιέφσκι.
«Δέν ὑπάρχει τίποτα δυσκολότερο στόν κόσμο ἀπό τήν ἀπεικόνιση τοῦ πραγματικά ὑπέροχου ἀνθρώπου... Καί δέν ὑπάρχει πιό ὑψηλή ἀποστολή γιά τόν ἄνθρωπο ἀπό τό νά διαθεσει τόν ἑαυτό του στούς άλλους ἀνθρώπους χωρίς να περιμένει τίποτα ως επιστροφη οφέλειας»... Στον "Ηλίθιο ο συγγραφέας μπαίνει στον πειρασμό νά καταπιαστεῖ μέ τό δύσκολο ἐγχείρημα τῆς παρουσίασης ὄχι ἑνός ἀκόμα ήρωα, μεταξύ των πολλῶν ἄλλων ηρώων της λογοτεχνίας, ἀλλά τοῦ «ἀπόλυτα καλοῦ» ἀνθρώπου.
Τι σημαίνει αυτός ο άνθρωπος είναι "καλός"; Και πόσο δυσκολο είναι να είσαι "καλός"; Πόσο το "καλος" αυτό ταυτίζεται με το θύμα; Ανοιγει ο δρόμος γιά τον "καλό" ανθρωπο ή κλεινει; Τι είναι πιο φυσικό στη ζωή που ζουμε να είσαι καλος ή όχι; Μπορεί ενας "καλός" ανθρωπος να μετατραπεί σε τέρας;
Ὁ ἀλλόκοτος ἥρωάς του, ὁ πρίγκιπας Μίσκιν, ἐνσαρκώνει τήν ἰδέα τῆς ἀληθινῆς ἀγάπης καί αὐταπάρνησης, τῆς ἀγάπης πού φτάνει ὥς τή θυσία.
Για ποιόν θυσιαζεται;
Ὁ Μίσκιν-Χριστός πάσχει, χαίρεται, συμπονᾶ, ἐρωτεύεται, ἀλλά ἡ πραγματική ζωή τόν ὑπερβαίνει.
Σταυρώνεται.
Θά ὑποκύψει κι' αὐτός, ὅπως καί τά ὑπόλοιπα πρωταγωνιστικά πρόσωπα τοῦ ἔργου, ἡ ὄμορφη, ἄτυχη κι' ἐρωτευμένη μέ τόν πρίγκιπα Ναστάσια Φιλίπποβνα κι' ὁ παθιασμένος μαζί της Ραγκόζιν, στόν ἀδυσώπητο νόμο τῶν ἀνθρώπινων παθῶν, πού συχνά ὁδηγεί στό θάνατο ἤ στην τρέλα;




:hi:
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Το κάτωθι σημείωμα απο το χειρόγραφο του Κωδικα 209 της Μονής Ιβηρων (Cod. Iviron 209, f. 2r) μαλλον παραθετει συμβουλή πατερα προς τον γιό του (ξεκινάει με το υἱέ μου)

Σε ελεύθερη μετάφραση: "Υιέ μου προστάτευσε [τον εαυτό σου] από την αντιγραφή [ή κατασκευή] κωδίκων /βιβλίων γιατί αυτό δεν τελειώνει ποτέ και η μελέτη κουράζει".
14449049_1806520722904462_2122591529299801223_n.jpg

Όμως, για εμάς εδώ που δεν γράφουμε σε κώδικες/βιβλία αλλά στο ψηφιακό αχανές τοπίο, θα ταίριαζε νομίζω καλύτερα το εξής απόφθεγμα:

"Η μεν χείρ η πληκτρολογήσασα σήπεται τάφω, γραφή δε μένει εις χρόνους πληρεστάτους"... :grin:
 

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
45.732
Κριτικές
61
Like
43.820
Πόντοι
22.785
...........

............... Προτείνω ανεπιφύλακτα το βιβλίο
''ΟΙ ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ΄΄
γιατί όποιος δεν θυμάται το παρελθόν του, είναι καταδικασμένος να το ξαναζήσει...

 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom