Διαβάζω το ποστ και θα ήθελα να απαντήσω σε όσους βγάζουν χολή για τα SUV, χωρίς καν ποτέ να έχουν μπει συνοδηγοί σε ένα από αυτά.
Είχα 6 αυτοκίνητα ως τώρα στα 44 μου. 5 μη SUV κι ένα Kuga βενζίνη AWD αυτόματο εσχάτως, ενώ έχω οδηγήσει και RAV-4 πολλές φορές νοικιάρικο.
Τα πιο άνετα ταξίδια τα κάνεις με SUV κι αυτό επειδή:
1. Κανέναν δε νοιάζει αν το χαμηλότερο αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό στις στροφές, όπως διάβαζα γελώντας παραπάνω. Όταν δεν κάνεις αγώνες στα λιμανάκια ποσώς ενδιαφέρει αν πηγαίνεις Εθνική οδό με 120 με χαμηλό αυτοκίνητο ή με SUV. Η σταθερότητα και το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και θα έλεγα καλυτερο στο SUV γιατί το αυξημένο του βάρος είναι καλύτερη εγγύηση σταθερότητας.
2. 4WD ή ακόμα και AWD σημαίνει μεγαλύτερη ασφάλεια στο αυτοκίνητο. Πριν το Kuga είχα μια BMW 120d xdrive (όχι SUV αλλά το xdrive είναι από άλλο πλανήτη) όπου και στα 2 αυτοκίνητα, νιώθεις μεγαλύτερη ασφάλεια σε στροφές με βροχή ή πάγο. Προσωπικά έχω οδηγήσει και με τα 2 αυτοκίνητα σε χιονόπτωση με -, και δεν αισθάνθηκα να φεύγει το αυτοκίνητο καθόλου ούτε στα 140/ώρα. Δοκιμάστε το αυτό με προσθιοκίνητο ή χειρότερα πισωκούνα χαμηλή και το συζητάμε.
3. Η υψηλή θέση στην οδήγηση είναι τεράστιο πλεονέκτημα, τόσο στην ίδια την οδήγηση καθώς έχεις περισσότερη ορατότητα και καλύτερη αντίληψη του δρόμου, αλλά και σε άλλα πράγματα όπως σε ανθρώπους που έχουν ισχυαλγίες ή προβλήματα με τη μέση τους, οπότε η είσοδος/έξοδος σε ψηλότερο αυτοκίνητο είναι πλεονέκτημα.
4. Η παθητική ασφάλεια σε SUV είναι καλύτερη από ένα χαμηλότερο αυτοκίνητο, καθώς είναι συνήθως αυξημένο το βάρος του, αλλά και ψηλότερη η θέση οδήγησης, οπότε σε περίπτωση ατυχήματος με άλλο αυτοκίνητο έχεις περισσότερες πιθανότητες να μην πάθεις ανεπανόρθωτη ζημιά σε σχέση με χαμηλότερο αυτοκίνητο. Έχω οδηγήσει αυτοκίνητα σε διάφορες χώρες και κυρίως Ελλάδα, Ελβετία/Γερμανία με πάγο/βροχή/χιόνι, όπου εκεί καταλαβαίνεις γιατί οι Γερμανοί ανέπτυξαν το Xdrive η BMW και το quattro η Audi.
5. Η οδηγική αίσθηση ενός SUV, πλέον ελάχιστα διαφέρει από ένα χαμηλότερο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να μπορείς να κινηθείς σε σχετικά υψηλές ταχύτητες χωρίς πρόβλημα. Παράδειγμα, πιο εύκολα πηγαίνω στην Αθηνών-Κορίνθουν στο ύψος των Μεγάρων με το Kuga, παρά παλιά με το Focus, καθώς το βάρος του είναι αισθητά μεγαλύτερο με αποτέλεσμα να αντέχει σε πλευρικούς ανέμους της περιοχής.
6. Προχτές έβαλα το Kuga σε ποτάμι και το πέρασα απέναντι. Γούσταρα και το κανα.
- Μειονεκτήματα συνήθως η υψηλή κατανάλωση σε πετρέλαιο και βενζίνη, αλλά ποσώς με ενδιαφέρει. Συμπερασματικά, για την ασφάλεια, τους χώρους, την άνεση στο ταξίδι και το γεγονός ότι ίσιωσε η μέση μου, πάλι SUV και στο μέλλον.
Και για να απαντήσω και στο κυρίως ερώτημα, ποτέ δικίνητο SUV. Είναι μικρή η διαφορά χρημάτων και τεράστια η διαφορά στην ενεργητική ασφάλεια στο δρόμο. Είναι σα να παίρνεις προσθιοκίνητη BMW. Έγκλημα.
Στο εξωτερικό ειδικά, αν πας σε αντιπροσωπεία και ζητήσεις προσθιοκίνητο SUV, σε κοιτούν σαν εξωγήινο. Και έχουν δίκιο, διότι δεν υπάρχει λογική να πας σε τόσο ψηλό αμάξι και να μην έχεις AWD. Λόγω δύναμης αδράνειας, αν το αρκετά βαρύτερο SUV σου φύγει σε πάγο χωρίς τετρακίνητη διόρθωση, δε μαζεύεται.
Καλά να περνάτε.