Η ποινικη διωξη ειναι για ανθρωποκτονια με ενδεχομενο δολο. Δηλαδη οχι αμεσο δολο πρώτου βαθμου.
Θα πω την αποψη μου, αν και βαριεμαι ειλικρινα τις ανοησιες που θα γραφτουν ως απαντηση απο μερικους.
Θεωρω οτι η διωξη ειναι σωστη, ως ανθρωποκτονια απο ενδεχομενο δολο. Δεν θεωρω οτι ειναι ανθρωποκτονια απο αμελεια. Οχι ομως και ανθρωποκτονια απο προθεση (άμεσο δόλο πρώτου βαθμου).
Αυτα.
Θα σχολιάσω μόνο μια φορά γιατί βαριέμαι τις ατελείωτες αντεγκλήσεις.
Ως προς τον ύπαρχο συμφωνώ με τον Άλεξ 100%! Η πράξη του ήταν ο ΟΡΙΣΜΟΣ της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο. Ασφαλώς δεν είχε πρόθεση, δεν ήταν όμως ατύχημα, σαν να λέμε δεν τον είδε όπως έτρεχε και τον έσπρωξε ή έφυγε ο κάβος και τον χτύπησε στο κεφάλι οπότε θα μιλούσαμε για αμέλεια. Από τη θέση του και την εμπειρία του γνώριζε τον κίνδυνο από τις πράξεις του αλλά τις έκανε, ανοήτως θεωρώ και πάνω στην ένταση. Οπότε 10-12 χρονάκια πρωτόδικα τα έχει στο τσεπάκι (ας με διορθώσει ο ειδικός αν κάνω λάθος), στο εφετείο άντε να γίνουν 8, πάει να πει τρία χρόνια μέσα τουλάχιστον.
Εκεί που έχω αντίθετη γνώμη με τους πάντες σχεδόν είναι για τον πλοίαρχο!
Το σκάφος που είναι στο ντόκο στην πύλη 2 έχει λύσει κάβους, σηκώνει τις άγκυρες και αναπτύσει ταχύτητα όταν τον πληροφορούν για το συμβάν. Σαν τί να κάνει εκείνη τη στιγμή δηλαδή; Να φρενάρει ας πούμε; Να κάνει κράτει για να μείνει ακυβέρνητος να πάει να πέσει στον απέναντι ντόκο στην Ακτή Μιαούλη όπου θα βρίσκεται κάποιο κρουαζιερόπλοιο αραγμένο ώστε να θέσει σε κίνδυνο τους επιβάτες του, εκείνους του άλλου καραβιού και τα ίδια τα δύο πλοία; Δεν έφτανε μία τραγωδία, έπρεπε να εχουμε εκατόμβη για να κάνει δήθεν πως διασώσει; Στο σημείο εκείνο το λιμάνι έχει πλάτος 100 μέτρα μείον ότι πλάτος έχουν τα αραγμένα πλοία, το εν λόγω πλοίο έχει μήκος πάνω από 110 μέτρα. Τέλος να κάνει ανάποδα μήπως, να πάρει η προπέλα τον ναυαγό να τον κάνει κιμά;
Στη θέση του αυτό που εκανε θα έκανα! Έφυγε κι αμέσως ενημέρωσε το λιμανικό να τον διασώσουν αυτοί, αν έμενε μάλλον θα δυσκόλευε τις ενέργειες. Τι να διασώσουν βέβαια που 99% είχε πνιγεί ή χτυπήσει στον ντόκο και σκοτωθεί από τα απόνερα σε δευτερόλεπτα.
"Κάνουμε τα πάντα για να διασώσουμε τον ναυαγό!" ναι, όταν είμαστε στην ανοιχτή θάλασσα και δεν υπάρχει αλλος να τον διασώσει και κυρίως όταν δεν θέτουμε σε κίνδυνο κάποιες χιλιάδες άτομα που δεν είχαν φταίξει σε κάτι. Δεν έχουμε όμως περιθώρια χειρισμών μέσα σε ένα τόσο στενό λιμάνι που μάλλον αυξάνουν τον κίνδυνο για τον ναυαγό εν τέλει.
"Οφελέειν ή μή βλάπτειν!"...