Ακολουθεί κείμενο απο φίλο μου Μάχιμο και Κυβερνήτη Α/Τ και Φ/Γ...
"1. “Ο πρώτος που θα το αντιληφθεί φωνάζει: ''ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ''. Tον παρακολουθεί διαρκώς και δεν τον αφήνει ούτε στιγμή από τα µάτια του δείχνοντας πάντα µε το χέρι προς την κατεύθυνση του ναυαγού“ (Το τελευταίο διευκολύνει τον αξιωματικό γεφύρας να κατευθύνει κατάλληλα το πλοίο, χωρίς να έχει εν όψει τον ναυαγό).
2. Αν πατήσεις πόδι στον καταπέλτη, θεωρείσαι επιβάτης.
3. "Ρυθμίσεις-διαδικασίες φυλακής (watch arrangements)."
Οι ρυθμίσεις-διαδικασίες για την τήρηση φυλακής καταστρώματος, όταν το πλοίο είναι στο λιμάνι, θα πρέπει πάντοτε να είναι επαρκείς ώστε να εξασφαλισθεί η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, του πλοίου, του λιμένος και του περιβάλλοντος…
4. «Τα πρωτόκολλα ασφαλείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. (Δηλαδή πρώτα σφραγίζει ο καταπέλτης και μετά λύνει κάβους το πλοίο.)
--------------
Με λίγα λόγια, από τα λίγα χρόνια (30) που έχω περάσει ως επαγγελματίας στην θάλασσα, από δόκιμος έως κυβερνήτης πολεμικών πλοίων και από την όλη μου μέχρι τώρα ζωή ταξιδεύοντας με επιβατηγά , δεν μπορώ να διανοηθώ πώς είναι δυνατόν από κοινού δυο ναυτικοί να σπρώχνουν άνθρωπο στην θάλασσα και στο πιο επικίνδυνο δυνατόν σημείο (στρεφόμενες έλικες, προβλήτας σε εγγύτητα) για να προκληθεί θάνατος."..