! Προφανώς δεν γνωρίζεις μεσαιωνική ιστορία. Οι περιορισμοί που είχαν οι δουλοπάροικοι από τους φεουδάρχες είναι τραγικοί.
Δεν μπορούσες να φύγεις από το φέουδο, δεν μπορούσες να παντρευτείς χωρίς άδεια, να αλλάξεις ρόλο εργασίας χωρίς άδεια, να μετακινηθείς χωρίς άδεια κλπ.
Ξέρεις γιατί; Επειδή αν το έκανες θα έρχονταν κάτι τύποι με σπαθιά, που αντιπροσωπεύουν την βία στην συγκεκριμένη περιοχή, και θα σε σκότωναν.
Το μονοπωλιο βιας δεν εχει την εννοια οτι καποιοι ανθρωποι μπορουν να επιβληθουν σε καποιος αλλους με το σπαθι. Το μονοπωλιο βιας εχει την εννοια οτι στη γεωγραφικη περιοχη απο εδω μεχρι εκει, μονο ΕΝΑΣ φορεας μπορει να ασκει βια. Το οτι οι δουλοπαροικοι ειχαν περιορισμους απο τους φεουδαρχες ( το ξερω ) δε σημαινει οτι υπηρχε το μονοπωλιο της βιας στο βασιλειο της Γαλλιας το 1245 η σε ενα πριγκηπατο της Αγ. Ρωμαικης Αυτοκρατοριας . Βια μπορουσε να ασκησει ο βασιλιας, ο δουκας κατω απο αυτον, ο μαρκησιος απο κατω του και ο χαμηλοτερος φεουδαρχης , σε μια πυραμιδοειδη μορφη. Και ο ενας συνεχως διεκδικουσε τα εδαφη του αλλο. Οπως το ειπα πριν : πολλαπλοι φορεις βιας.
Δεν είπα στην τύχη να διαβάσεις το βιβλίο για τον Αγγλικό νόμο πριν τον Edward III.
Μέσα περιγράφει πολύ γλαφυρά περιπτώσεις δουλοπάροικων αλλά και ελεύθερων ανθρώπων που η κρατική βία τους στερούσε σχεδόν όλα αυτά που για σήμερα έχουμε δεδομένα.
Τώρα ΟΚ, μου λες πως καταλαβαίνω λάθος, ΟΚ, εγώ νομίζω πως μετά από αρκετά βιβλία πάνω σε μεσαιωνική ιστορία έχω ένα καλό υπόβαθρο κατανόησης.
Αν θέλεις μπορώ να σου κάνω και references για αυτά που αναφέρω.
Μπορεί να υπάρχουν διαφορετικοί νομοθετικοί οίκοι. Που να ξέρω πως θα διαμορφωθούν τα πράγματα. Το ότι δεν γνωρίζω δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να γίνει κάπως. Τι επιχείρημα είναι αυτό; Πριν τις δημοκρατίες μπορούσε ένας οποιοσδήποτε κάτοικος του μεσαίωνα να φανταστεί τι είναι η δημοκρατία;
Εσυ μπορει απο το σαλονι σου να λες οτι που να ξερεις πως θα διαμορφωθουν τα πραγματα και οτι δε μπορεις να ξερεις, και εγω να εχω το ταδε επιχειρημα. Εκει εξω ομως ο επιχειρηματιας, ο ανθρωπος της αγορας δεν εχει αυτη την πολυτελεια. Αυτος θελει να ξερει. Αν δε ξερει δε μπορει να κανει τις δουλεις του και δε μπορει να λειτουργησει η ιδια η αγορα. Παει λοιπον στα σιγουρα, και θελει κρατος.
Ιδιωτικές εταιρίες χωρίς ανάμειξη κράτους. Μετά μπαίνει το κράτος και σου λέει τι να κάνεις.
Αν λοιπόν διάβαζες λίγο από αυτά που σου πρότεινα θα έβλεπες πως οι κατασκευές των "turnpikes" στην Αγγλία ξεκίνησαν όταν ακόμα η Αγγλία δεν είχε κρατική αστυνομία.
Η κρατική αστυνομία ιδρύθηκε νομίζω το 1827, πριν από αυτό, υπήρχαν ιδιωτικές συστάσεις επιβολής νόμου από απλούς πολίτες και είχαν ιδρυθεί και μερικές ιδιωτικές εταιρίες.
Το gold standard δεν ιδρύθηκε όταν ιδρύθηκαν οι τράπεζες, ο κόσμος χρησιμοποιούσε χρυσό αιώνες. Δεν έχασε ποτέ την αξία του.
Όταν τα κρατικά μονοπώλια αποφάσιζαν να φτιάξουν δικό τους χρήμα, πληθώριζαν, άλλαζαν το ποσοστό του χρυσού.
Αυτοκράτορες έλεγαν πως όσοι χρησιμοποιούσαν χρυσό θα θανατώνονταν.
Οι τράπεζες έχουν άλλους λόγους που καταρρέουν, κυρίως κρατική παρέμβαση. Ανέφερα το gold standard επειδή είπες προηγουμένως πως τα κράτη έχουν σταθερό νόμισμα, και σου λέω πως τα κράτη είναι αυτά που εγκατέλειψαν το gold standard, όχι μόνο τώρα αλλά και σε αρχαίες εποχές και κάθε φορά που το έκαναν αυτό, κατέρρεαν.
Γιατί το λες αυτό; Μου φαίνεται εντελώς παράλογο να πιστεύεις κάτι τέτοιο. Το κάθε μέρος θα έχει την γνώμη του και μια ομάδα δικαστών θα κρίνει. Γιατί να θεσπίζεις κάθε φορά καινούριο δίκαιο; Δεν καταλαβαίνει τι εννοείς;
Δεν μπορούν να υπάρχουν ιδιωτικοί νομοθετικοί οίκοι; Γιατί όχι;
Φυσικά και μπορεί. Η εφαρμογή του θα είναι από μια ιδιωτική αστυνομία.
Φυσικά και μπορεί τα πράγματα να μην εξελιχθούν έτσι, αλλά δεν μπορώ να γνωρίζω πως θα δράσει η ελεύθερη αγορά.
Άν έχεις ένα συμβόλαιο που θέτει έναν δικαστικό οίκο να σε δικάσει, μια ιδιωτική αστυνομία να σε υπερασπιστεί, τότε που έχεις πρόβλημα; Γιατί ΚΑΘΕ φορά λες πως οι συναλλαγές θα γίνονται ένας προς ένας; Τι κόλλημα είναι αυτό;
Έχεις κολλήσει, γράφω τα ίδια επειδή γράφεις τα ίδια.
Πάλι τα ίδια λες. Αυτά έλεγες προηγουμένως. Η συζήτηση έχει βαλτώσει.
Πως συνεισφέρουν κάτι καινούριο στην συζήτησή μας αυτά που έχεις γράφει 10 φορές;
Διοτι αυτοαναιρεισαι και ουσιαστικα δεν απαντας στις ερωτησεις μου. Διοτι ο ιδιωτικος οικος θα ειναι πληρωμενος απο ποιον ? Σε ποιον θα προσφερει τις υπηρεσιες του? Επι ποιου δικαιου θα νομοθετησει και θα κρινει?
Εγω λοιπον εαν εχω το συμβολαιο και κρινω οτι η δικαστικη αποφαση δεν με συμφερει, εαν ειναι ετσι οπως ισχυριζεσαι θα προσλαβω αλλον ιδιωτικο νομοθετικο οικο και δικαστη να νομοθετηση οτι αναδρομικα εχουν αλλαξει οι οροι και οτι εσυ εισαι παρανομος και να δικασει υπερ μου. Και θα πληρωσω μια αλλη ιδιωτικη αστυνομια, η οποια θα υπερασπιστει το δικο μου δικαιο. Μπορω να θεσπιζω καθε φορα καινουριο δικαιο επειδη ειμαι ο πελατης και ετσι εντελλομαι τον ιδιωτικο μου νομοθετικο οικο και αστυνομια και τους πληρωνω για αυτο. Και τους δινω την εντολη το δικαιο να εχει αναδρομικη ισχυ ( ποιος θα μου το απαγορεψει? Αφου ο νομοθετικος οικος-πελατης μου νομοθετει!)
Η επισης εαν ο ιδιωτικος δικαστης , που εστω συμφωνησαμε μαζι, δεν μου αρεσει η αποφαση του, θα προσλαβω εναν αλλο νομοθετικο οικο η δικαστη, βαση αλλου δικαιου, για να δικασει αυτον τον δικαστη. Και παει λεγοντας.
Αυτο λοιπον που συνεισφερει στη συζητηση μας ολο αυτο, ειναι - αν δε το ειχα κανει ως τωρα- να καταδειξω το που μπορει να φτασει αυτη η θεωρητικη κατασκευη που ισχυριζεσαι εαν επεκταθει λογικα και οτι δεν εχει κανενα απολυτως περιορισμο. Αφηνει δυνατοτηα για απροσδιοριστια και μη προβλεψιμοτητα. Αντιλαμβανεσαι που μπορει να οδηγησει αυτο καθως και τις προεκτασεις του?
Ισως οχι, ακριβως επειδη δεν εχεις επιγνωση οτι πολλες σταθερες που εχεις ως προδεδομενες, υπαρχουν ακριβως επειδη υπαρχει το κρατος και τα επιβαλλει. Το οτι το κιλο ειναι τοσο, το οτι τωρα ειναι 12 τα μεσανυχτα προς Τεταρτη, το οτι ειναι Ιανουαριος , το οτι η Αθηνα απεχει τοσα χλμ δεν υπαρχουν στον αερα, αλλα υπαρχουν επειδη καπου εχουν θεσπιστει ως δικαιο απο κρατος!
Εαν δεν υπαρχει τιποτα τετοιο, και δρουμε εν κενω, τοτε εγω δινω την εντολη στον δικο μου πελατη, νομοθετικο οικο να νομοθετησει διαφορετικα οπως θελω εγω. κ.ο.κ.
Επανερχομαι λοιπον επειδη το θεωρητικο μοντελο που προτεινεις, εχει κενα και πολλα αναπαντητα ερωτηματα και κυριως : δεν εξυπηρετει την ιδια την καπιταλιστικη αγορα.