Kaloeros
Ανώτερος
- Εγγρ.
- 27 Φεβ 2009
- Μηνύματα
- 1.570
- Κριτικές
- 212
- Like
- 4.978
- Πόντοι
- 9.275
Παιδία όλα αυτά τα Fuel Savers για αμάξι ή σπίτι είναι απάτες καραμπινάτες. Μην τσιμπάτε. Όπως έγραψαν και άλλοι πιο πάνω αν είχαν ίχνος αλήθειας θα είχαν ήδη μπει standard σε όλα τα αμάξια και τους πίνακες στα σπίτια. Πάει αυτό.
Για το θέμα οικονομική οδήγηση κατά την γνώμη μου υπάρχουν δυο προσεγγίσεις:
(α) αν έχεις ένα σύγχρονο και οικονομικό αμάξι (= από αυτά που καίνε μέχρι 7-8 λ/100χ). Εδώ δεν έχει και μεγάλη αξία να κάνεις όλα αυτά τα κόλπα οικονομίας γιατί ο αναμενόμενο κέρδος είναι μικρό. Εκτός και αν πριν οδηγούσε κανείς σαν τον Σουμάχερ και μετά σαν την γιαγιά μου. Εδώ την οικονομία την κάνει η τεχνολογία για πάρτι μας.
(β) αν έχεις παλιό ή ενεργοβόρο αμάξι. Εδώ η καλύτερη λύση είναι να το δόσεις και να πάρεις νέο κατηγορίας (α). Αν το θες σώνει και καλά ισχύουν όσα είπαν τα παιδιά, για γενικά ελαφρύ πόδι και όχι μεταβολές στην ταχύτητα. Άλλωστε το καύσιμο το καίμε στις μεταβολές της ταχύτητας και λόγω αεροδυναμικής αντίστασης και τριβών από τους τροχούς στο δρόμο. Αν μειώσεις αυτά μειώνεις και την κατανάλωση.
Πέραν από πολύ μικρά ή παλαιά αμάξια προσωπικά δεν έχω δει διαφορά στην κατανάλωση λόγω χρήσης κλιματιστικού. Προσωπικά το έχω πάντα σε λειτουργία όταν χρειάζεται. Τα ελάχιστα λεπτά (κυριολεκτικά) που ενδεχομένως κερδίσουμε δεν αξίζουν μία μπροστά στην άνεση που προσφέρει ο κλιματισμός.
Για το άλλο με την νεκρά στην κατηφόρα, είναι αποδεδειγμένο και ξεκάθαρο ότι προφανώς και κάνεις οικονομία, σε σχέση να έχεις κάποια ταχύτητα. Και αυτό γιατί το οικονομόμετρο του αμαξιού είναι το στροφόμετρο, με νεκρά έχεις την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση πάντα. Φυσικά μην περιμένει κανείς και συγκλονιστικά αποτελέσματα οικονομίας. Από την άλλη η οδήγηση με νεκρά είναι δύσκολη έως επικίνδυνη γιατί δεν υπάρχει ενεργητικός έλεγχος στο αμάξι. Μόνον σε ανοικτούς δρόμους, με ελάχιστες στροφές, μικρή κλίση, και ελάχιστη κίνηση, μπορείς να έχεις νεκρά. Στις άλλες περιπτώσεις απλά ρισκάρεις πολύ για μικρό τελικά κέρδος.
Κατά την γνώμη μου όποιοι κάνουν λίγα χιλιόμετρα (<20.000 ανά έτος) άδικα ασχολούνται γιατί το όφελος είναι μικρό. Όσοι κάνουν πολλά χιλιόμετρα απλά να πάρουν ένα σύγχρονο οικονομικό αμάξι (ντήζελ ή ακόμα καλύτερα υγραέριο) να κάνει αυτό την οικονομία από μόνο του και ξεκούραστα. Τέλος να μην ξεχνάμε ότι η οδήγηση είναι και απόλαυση... μην τα ισοπεδώσουμε όλα...
Για το θέμα οικονομική οδήγηση κατά την γνώμη μου υπάρχουν δυο προσεγγίσεις:
(α) αν έχεις ένα σύγχρονο και οικονομικό αμάξι (= από αυτά που καίνε μέχρι 7-8 λ/100χ). Εδώ δεν έχει και μεγάλη αξία να κάνεις όλα αυτά τα κόλπα οικονομίας γιατί ο αναμενόμενο κέρδος είναι μικρό. Εκτός και αν πριν οδηγούσε κανείς σαν τον Σουμάχερ και μετά σαν την γιαγιά μου. Εδώ την οικονομία την κάνει η τεχνολογία για πάρτι μας.
(β) αν έχεις παλιό ή ενεργοβόρο αμάξι. Εδώ η καλύτερη λύση είναι να το δόσεις και να πάρεις νέο κατηγορίας (α). Αν το θες σώνει και καλά ισχύουν όσα είπαν τα παιδιά, για γενικά ελαφρύ πόδι και όχι μεταβολές στην ταχύτητα. Άλλωστε το καύσιμο το καίμε στις μεταβολές της ταχύτητας και λόγω αεροδυναμικής αντίστασης και τριβών από τους τροχούς στο δρόμο. Αν μειώσεις αυτά μειώνεις και την κατανάλωση.
Πέραν από πολύ μικρά ή παλαιά αμάξια προσωπικά δεν έχω δει διαφορά στην κατανάλωση λόγω χρήσης κλιματιστικού. Προσωπικά το έχω πάντα σε λειτουργία όταν χρειάζεται. Τα ελάχιστα λεπτά (κυριολεκτικά) που ενδεχομένως κερδίσουμε δεν αξίζουν μία μπροστά στην άνεση που προσφέρει ο κλιματισμός.
Για το άλλο με την νεκρά στην κατηφόρα, είναι αποδεδειγμένο και ξεκάθαρο ότι προφανώς και κάνεις οικονομία, σε σχέση να έχεις κάποια ταχύτητα. Και αυτό γιατί το οικονομόμετρο του αμαξιού είναι το στροφόμετρο, με νεκρά έχεις την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση πάντα. Φυσικά μην περιμένει κανείς και συγκλονιστικά αποτελέσματα οικονομίας. Από την άλλη η οδήγηση με νεκρά είναι δύσκολη έως επικίνδυνη γιατί δεν υπάρχει ενεργητικός έλεγχος στο αμάξι. Μόνον σε ανοικτούς δρόμους, με ελάχιστες στροφές, μικρή κλίση, και ελάχιστη κίνηση, μπορείς να έχεις νεκρά. Στις άλλες περιπτώσεις απλά ρισκάρεις πολύ για μικρό τελικά κέρδος.
Κατά την γνώμη μου όποιοι κάνουν λίγα χιλιόμετρα (<20.000 ανά έτος) άδικα ασχολούνται γιατί το όφελος είναι μικρό. Όσοι κάνουν πολλά χιλιόμετρα απλά να πάρουν ένα σύγχρονο οικονομικό αμάξι (ντήζελ ή ακόμα καλύτερα υγραέριο) να κάνει αυτό την οικονομία από μόνο του και ξεκούραστα. Τέλος να μην ξεχνάμε ότι η οδήγηση είναι και απόλαυση... μην τα ισοπεδώσουμε όλα...