Νέα

O Υπάνθρωπος της 3ης Χιλιετίας

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ais8hsh
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 16
  • Εμφανίσεις 1K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
Του Λ. Ανευλαβή, επίκουρου καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών

Μύκονος, Σαντορίνη, Μάλια και άλλα. Όλα μαλλιά κουβάρια. Κάποτε, ήταν η γιαγιά με τα τρυφερά της παραμύθια, ακόμη κι αν είχαν δράκους. Η μάνα, τρυφερή, στοργική προστάτιδα της παιδικής ψυχής. Το σχολείο, που ζέσταινε τις καρδιές και τη σκέψη των μαθητών του. Η κοινωνία, που νοιαζόταν για τους ανθρώπους της. Η πολιτεία, που ενδιαφερόταν για τους πολίτες της.

Τώρα, η γιαγιά έχει χαθεί μες στη βουή της πόλης. Έγινε κι αυτή μοντέρνα. Την αντικατέστησε η γυάλινη τηλεπαραμύθα και το βιντεοπαιχνίδι. Που στρεβλώνουν τις ψυχές και τα σώματα.

Που προγραμματίζουν του αυριανούς, βίαιους, α-ηθικούς: Δεν είναι ανήθικοι· είναι έξω από την έννοια της ηθικής. Δεν γνωρίζουν, καν, το νόημά της. 

Εντεκάχρονο παιδί σκοτώνει, μιμούμενο αυτά που είδε στην τηλεόραση και βίωσε στα βιντεοπαιχνίδια του. Άλλο αυτοκτονεί. (Μεμονωμένα περιστατικά; Ναι. Αλλά και ενδεικτικά. Και ολοένα και πληθαίνουν).

Πολλοί νέοι, καλύπτουν την απουσία της γιαγιάς, της μάνας, της εστίας (το σπίτι, όχι ως κτίσμα, αλλά ως οικογένεια), καταφεύγοντας στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά, στο εφήμερο, ασυναίσθητο σεξ, ακολουθώντας τη μόδα. «Έτσι πάνε οι στραβοί στον Άδη. Βλέποντας ο ένας τον άλλον» έλεγε η Μάρω, η μάνα μου.

Σήμερα, η μάνα βγήκε από το σπίτι, απελεύθερη, αλλά αναγκασμένη να δουλεύει σκληρά, γιατί ο Αλογοσκούφης και οι παγκοσμιοποιημένοι του (συνηχεί με το δαιμονισμένοι, αν δεν είναι ταυτόσημο), δεν επιτρέπουν στο ζευγάρι να ζήσει με τις απολαβές του ενός εργαζόμενου.

Το άλλο είδος της απελευθερωμένης γυναίκας, που δεν έχει ανάγκη να δουλέψει (δεν ξέρει, δα, και να κάνει καμιά άλλη δουλειά, εκτός από αυτήν, της κουτσομπόλας και της καταναλώτριας. Ψώνια. Ψώνια. τα Ψώνια.) και έχει τον τρόπο της για τα προς το ζειν, αυτή, θα προσλάβει Αλλοδαπέζα (κατά το Φιλιπινέζα), για τα παιδιά και το σπίτι, για να γίνουν τα παιδιά πολύγλωσσα και να πάρουν πολυπολιτισμική κουλτούρα!

Το σημερινό σχολείο διώχνει τους μαθητές του, μη προσφέροντας καμιά παιδεία, παρά, παίδεμα και παραπαιδεία. Κι οι μαθητές, αποδιωγμένοι, πικραμένοι, απελπισμένοι (όλοι οι άνθρωποι, και ιδίως οι νέοι, επιζητούν τη γνώση), γεμίζουν το κενό της πίκρας τους, βιντεοσκοπώντας συμμαθητές και συμμαθήτριές τους, βακχευομένους, στις τουαλέτες ή στις σχολικές εκδρομές. Ξεσπούν σε βιαιότητες, απαίδευτοι όντας, αφού τα ένστικτα και οι ορμές (που κοχλάζουν σ’ αυτήν την ηλικία), μόνο με την κατάλληλη παιδεία εξημερώνονται.

Σήμερα, η κοινωνία δεν έχει μέλη πια, παρά άτομα, που το καθένα για «την πάρτη» του φροντίζει. Έτσι διδάσκει το νεοφιλελεύθερο, μεταμοντέρνο, δόγμα της μαζικής μετανεωτερικότητας. Η ανθρώπινη προσωπικότητα, έχει γίνει απρόσωπη ατομικότητα μέσα στη μάζα, που διαμορφώνει η μετανεωτερική αντίληψη για τον άνθρωπο.

Κι έτσι, ο γείτονας μαχαιρώνει τον γείτονα «εχθρό», για μια θέση στάθμευσης.

Θλιβεροί, συνάμα και βδελυροί, παιδεραστές οργιάζουν ξεδιάντροπα. Πατεράδες βιάζουν τους γιους και τις θυγατέρες τους. Τραμπούκοι της νύχτας, σκοτώνουν με ρόπαλα, στα ασύδοτα νησιά των ανέμων. Τοπικοί άρχοντες, διαπλεκόμενοι με τους ιδιοκτήτες ορισμένων σκυλομάγαζων, παρέχουν ασυλία στα ανοσιουργήματα των ψηφοφόρων τους και υποστηρικτών τους. Πολιτικοί, ως Ηρωδιάδες, μετά το χορό της Σαλώμης, ζητούν την κεφαλήν «επί πίνακι» ενόχων, γενικώς και αορίστως και κάνουν ότι πέφτουν από τα σύννεφα, όταν το άρωμα των χασισοφυτειών έχει κατακλύσει τη χώρα.

Και η «υψηλή» (λειψή) κοινωνία και κοινωνία του λάιφ στάιλ (τρόπος ζωής) της κομπίνας, της διαπλοκής,
της αλλαξοκωλιάς, της τρυφηλής ζωής, της περιμαντρωμένης (για να μη μας βλέπουν, αλλά και γιατί φοβόμαστε) βίλας των βόρειο-νοτίων προαστίων και αστείων θαμώνων τους, αυγαταίνει την ιδιωτεία της στα νησιά της κόκας, και του ξεκωλώματος.

Γκρεμίσαμε, απαρνηθήκαμε, τους ζωτικούς μας μύθους. Αυτούς, που μας έκαναν κοινωνία, ανθρώπους άξιους του ονόματος της ανάτασης. Του άνω θρώσκω.

Το Γκράαλ, ήταν το μεγάλο μυστικό, που κρατούσε ζωντανό εκείνο το βασίλειο. Κρατούσε ζωντανούς τους ανθρώπους και τη φύση. Όμως,  με τα χρόνια λησμονήθηκε το ζωοποιό μυστικό. Ο βασιλιάς αρρώστησε και όλη η χώρα έπεσε σε παρακμή. Και τα ποτάμια και οι πηγές στέρεψαν. Και οι κήποι και τα δέντρα ξεράθηκαν. Και τα ζώα δεν γεννούσαν. Και τα δέντρα δεν έκαναν καρπούς. Οι γιατροί του βασιλιά και οι άρχοντες της χώρας, μάταια, προσπαθούσαν να γιατρέψουν τον βασιλιά και να συνεφέρουν τη χώρα.

Μέχρι που ο Πάρσιφαλ, πρόφερε το όνομα του ξεχασμένου μυστικού.

Γκράαλ!

Ο βασιλιάς γιατρεύτηκε. Η χώρα ξαναβρήκε την αλκή της, και η φύση ζωντάνεψε.

Λησμονήσαμε το Γκράαλ μας. Το Άγιο Δισκοπότηρο! Τον ζωτικό μύθο, του ανθρώπινου ομαδικού συνειδητού.
Ξεχάσαμε, πια, να αγαπάμε!

«Αγάπη δε μη έχων, χαλκός γέγονα και κύμβαλον αλαλάζον». (Απόστολος Παύλος).

Χωρίς αγάπη, ο άνθρωπος είναι κενός. Άδειος. Ατενίζοντας την κενότητα της ύπαρξής του, ο σημερινός άνθρωπος, έντρομος και πανικόβλητος, προσπαθεί να επιβιώσει (όχι να ζήσει, γιατί δεν ζει κανείς χωρίς αγάπη), καταφεύγοντας στη βία, στην αδιαφορία, στην απανθρωπιά, στον ατομισμό. Τα μόνα εφόδια που έχει, πια, η ανερμάτιστη, αλλοτριωμένη, κενή του ύπαρξη.

«Το κενό υπάρχει όσο δεν πέφτεις μέσα του» (Ελύτης). Πέφτοντας, το γεμίζεις, (ταυτιζόμενος μαζί του, κενό κι εσύ), εσύ ο ίδιος.

«Γιατί τα σπάσαμε τα αγάλματά των
Γιατί τους διώξαμεν απ’ τους ναούς των
Διόλου δεν πέθαναν γι’ αυτό οι θεοί.» (Κ. Καβάφης)
 

easyrider77

Μέλος
Εγγρ.
6 Ιαν 2007
Μηνύματα
5.860
Κριτικές
6
Like
242
Πόντοι
86
Ωραιο κειμενο, μπραβο αισθηση.
 

piko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Σεπ 2006
Μηνύματα
1.042
Like
1.618
Πόντοι
216
Για παραλήρημα ενός γεροξεκούτη το κόβω εγώ.
 

hristidis

Μέλος
Εγγρ.
29 Δεκ 2007
Μηνύματα
6.597
Κριτικές
7
Like
0
Πόντοι
66
εγω κραταω μονο τους ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ στιχους των ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ποιητων!!!!!!
 

Palios pounai alios

Μέλος
Εγγρ.
14 Απρ 2008
Μηνύματα
1.514
Like
8
Πόντοι
16
Εύγε στον Ανευλαβή!

Δεν ξέρω αν είναι τσάτσος και σε τι βαθμό, αλλά ρίχνει μπινελίκια σε όλους και δεν χαμπαριάζει! Μόνο γι' αυτό τον γουστάρω (για το ότι δεν κωλώνει. Αρκεί να μην είναι χοντροτσάτσος κι αυτός και δεν φοβάται επειδή έχει πλάτες).

Το συγκεκριμένο κείμενο είναι απλά μία "φωτογραφία" της σημερινής Ελληνικής κοινωνίας (ειδικά εκεί που λεει ότι ο καθένας κοιτάει την πάρτι του και προσπαθεί να γεμίσει το κενό του γινόμενος τελικά ο ίδιος κενό).

 

palermo

Μέγας
Εγγρ.
18 Φεβ 2006
Μηνύματα
11.883
Κριτικές
140
Like
426
Πόντοι
3.595
μόλις είδα τον τίτλο νόμισα ότι ανοίχτηκε ειδικό θρεντ για την...pleasure
 

zlatan

Μέλος
Εγγρ.
28 Ιουλ 2008
Μηνύματα
753
Like
0
Πόντοι
6
Του Λ. Ανευλαβή, επίκουρου καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών

Μύκονος, Σαντορίνη, Μάλια και άλλα. Όλα μαλλιά κουβάρια. Κάποτε, ήταν η γιαγιά με τα τρυφερά της παραμύθια, ακόμη κι αν είχαν δράκους. Η μάνα, τρυφερή, στοργική προστάτιδα της παιδικής ψυχής. Το σχολείο, που ζέσταινε τις καρδιές και τη σκέψη των μαθητών του. Η κοινωνία, που νοιαζόταν για τους ανθρώπους της. Η πολιτεία, που ενδιαφερόταν για τους πολίτες της.

Τώρα, η γιαγιά έχει χαθεί μες στη βουή της πόλης. Έγινε κι αυτή μοντέρνα. Την αντικατέστησε η γυάλινη τηλεπαραμύθα και το βιντεοπαιχνίδι. Που στρεβλώνουν τις ψυχές και τα σώματα.

Που προγραμματίζουν του αυριανούς, βίαιους, α-ηθικούς: Δεν είναι ανήθικοι· είναι έξω από την έννοια της ηθικής. Δεν γνωρίζουν, καν, το νόημά της. 

Εντεκάχρονο παιδί σκοτώνει, μιμούμενο αυτά που είδε στην τηλεόραση και βίωσε στα βιντεοπαιχνίδια του. Άλλο αυτοκτονεί. (Μεμονωμένα περιστατικά; Ναι. Αλλά και ενδεικτικά. Και ολοένα και πληθαίνουν).

Πολλοί νέοι, καλύπτουν την απουσία της γιαγιάς, της μάνας, της εστίας (το σπίτι, όχι ως κτίσμα, αλλά ως οικογένεια), καταφεύγοντας στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά, στο εφήμερο, ασυναίσθητο σεξ, ακολουθώντας τη μόδα. «Έτσι πάνε οι στραβοί στον Άδη. Βλέποντας ο ένας τον άλλον» έλεγε η Μάρω, η μάνα μου.

Σήμερα, η μάνα βγήκε από το σπίτι, απελεύθερη, αλλά αναγκασμένη να δουλεύει σκληρά, γιατί ο Αλογοσκούφης και οι παγκοσμιοποιημένοι του (συνηχεί με το δαιμονισμένοι, αν δεν είναι ταυτόσημο), δεν επιτρέπουν στο ζευγάρι να ζήσει με τις απολαβές του ενός εργαζόμενου.

Το άλλο είδος της απελευθερωμένης γυναίκας, που δεν έχει ανάγκη να δουλέψει (δεν ξέρει, δα, και να κάνει καμιά άλλη δουλειά, εκτός από αυτήν, της κουτσομπόλας και της καταναλώτριας. Ψώνια. Ψώνια. τα Ψώνια.) και έχει τον τρόπο της για τα προς το ζειν, αυτή, θα προσλάβει Αλλοδαπέζα (κατά το Φιλιπινέζα), για τα παιδιά και το σπίτι, για να γίνουν τα παιδιά πολύγλωσσα και να πάρουν πολυπολιτισμική κουλτούρα!

Το σημερινό σχολείο διώχνει τους μαθητές του, μη προσφέροντας καμιά παιδεία, παρά, παίδεμα και παραπαιδεία. Κι οι μαθητές, αποδιωγμένοι, πικραμένοι, απελπισμένοι (όλοι οι άνθρωποι, και ιδίως οι νέοι, επιζητούν τη γνώση), γεμίζουν το κενό της πίκρας τους, βιντεοσκοπώντας συμμαθητές και συμμαθήτριές τους, βακχευομένους, στις τουαλέτες ή στις σχολικές εκδρομές. Ξεσπούν σε βιαιότητες, απαίδευτοι όντας, αφού τα ένστικτα και οι ορμές (που κοχλάζουν σ’ αυτήν την ηλικία), μόνο με την κατάλληλη παιδεία εξημερώνονται.

Σήμερα, η κοινωνία δεν έχει μέλη πια, παρά άτομα, που το καθένα για «την πάρτη» του φροντίζει. Έτσι διδάσκει το νεοφιλελεύθερο, μεταμοντέρνο, δόγμα της μαζικής μετανεωτερικότητας. Η ανθρώπινη προσωπικότητα, έχει γίνει απρόσωπη ατομικότητα μέσα στη μάζα, που διαμορφώνει η μετανεωτερική αντίληψη για τον άνθρωπο.

Κι έτσι, ο γείτονας μαχαιρώνει τον γείτονα «εχθρό», για μια θέση στάθμευσης.

Θλιβεροί, συνάμα και βδελυροί, παιδεραστές οργιάζουν ξεδιάντροπα. Πατεράδες βιάζουν τους γιους και τις θυγατέρες τους. Τραμπούκοι της νύχτας, σκοτώνουν με ρόπαλα, στα ασύδοτα νησιά των ανέμων. Τοπικοί άρχοντες, διαπλεκόμενοι με τους ιδιοκτήτες ορισμένων σκυλομάγαζων, παρέχουν ασυλία στα ανοσιουργήματα των ψηφοφόρων τους και υποστηρικτών τους. Πολιτικοί, ως Ηρωδιάδες, μετά το χορό της Σαλώμης, ζητούν την κεφαλήν «επί πίνακι» ενόχων, γενικώς και αορίστως και κάνουν ότι πέφτουν από τα σύννεφα, όταν το άρωμα των χασισοφυτειών έχει κατακλύσει τη χώρα.

Και η «υψηλή» (λειψή) κοινωνία και κοινωνία του λάιφ στάιλ (τρόπος ζωής) της κομπίνας, της διαπλοκής,
της αλλαξοκωλιάς, της τρυφηλής ζωής, της περιμαντρωμένης (για να μη μας βλέπουν, αλλά και γιατί φοβόμαστε) βίλας των βόρειο-νοτίων προαστίων και αστείων θαμώνων τους, αυγαταίνει την ιδιωτεία της στα νησιά της κόκας, και του ξεκωλώματος.

Γκρεμίσαμε, απαρνηθήκαμε, τους ζωτικούς μας μύθους. Αυτούς, που μας έκαναν κοινωνία, ανθρώπους άξιους του ονόματος της ανάτασης. Του άνω θρώσκω.

Το Γκράαλ, ήταν το μεγάλο μυστικό, που κρατούσε ζωντανό εκείνο το βασίλειο. Κρατούσε ζωντανούς τους ανθρώπους και τη φύση. Όμως,  με τα χρόνια λησμονήθηκε το ζωοποιό μυστικό. Ο βασιλιάς αρρώστησε και όλη η χώρα έπεσε σε παρακμή. Και τα ποτάμια και οι πηγές στέρεψαν. Και οι κήποι και τα δέντρα ξεράθηκαν. Και τα ζώα δεν γεννούσαν. Και τα δέντρα δεν έκαναν καρπούς. Οι γιατροί του βασιλιά και οι άρχοντες της χώρας, μάταια, προσπαθούσαν να γιατρέψουν τον βασιλιά και να συνεφέρουν τη χώρα.

Μέχρι που ο Πάρσιφαλ, πρόφερε το όνομα του ξεχασμένου μυστικού.

Γκράαλ!

Ο βασιλιάς γιατρεύτηκε. Η χώρα ξαναβρήκε την αλκή της, και η φύση ζωντάνεψε.

Λησμονήσαμε το Γκράαλ μας. Το Άγιο Δισκοπότηρο! Τον ζωτικό μύθο, του ανθρώπινου ομαδικού συνειδητού.
Ξεχάσαμε, πια, να αγαπάμε!

«Αγάπη δε μη έχων, χαλκός γέγονα και κύμβαλον αλαλάζον». (Απόστολος Παύλος).

Χωρίς αγάπη, ο άνθρωπος είναι κενός. Άδειος. Ατενίζοντας την κενότητα της ύπαρξής του, ο σημερινός άνθρωπος, έντρομος και πανικόβλητος, προσπαθεί να επιβιώσει (όχι να ζήσει, γιατί δεν ζει κανείς χωρίς αγάπη), καταφεύγοντας στη βία, στην αδιαφορία, στην απανθρωπιά, στον ατομισμό. Τα μόνα εφόδια που έχει, πια, η ανερμάτιστη, αλλοτριωμένη, κενή του ύπαρξη.

«Το κενό υπάρχει όσο δεν πέφτεις μέσα του» (Ελύτης). Πέφτοντας, το γεμίζεις, (ταυτιζόμενος μαζί του, κενό κι εσύ), εσύ ο ίδιος.

«Γιατί τα σπάσαμε τα αγάλματά των
Γιατί τους διώξαμεν απ’ τους ναούς των
Διόλου δεν πέθαναν γι’ αυτό οι θεοί.» (Κ. Καβάφης)
οταν εισαι συνταξιουχος και οι ασχολιες σου πια λιγες τοτε κανεις κοινωνικοπολιτικες αναλυσεις,
 

Civ Sota

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2007
Μηνύματα
885
Like
3
Πόντοι
6
Ειχες προβλημα με την εκθεση και το βγαζεις εδω?  Λαθος τοποθεσια το λιγοτερο!

Του Λ. Ανευλαβή, επίκουρου καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών

Μύκονος, Σαντορίνη, Μάλια και άλλα. Όλα μαλλιά κουβάρια. Κάποτε, ήταν η γιαγιά με τα τρυφερά της παραμύθια, ακόμη κι αν είχαν δράκους. Η μάνα, τρυφερή, στοργική προστάτιδα της παιδικής ψυχής. Το σχολείο, που ζέσταινε τις καρδιές και τη σκέψη των μαθητών του. Η κοινωνία, που νοιαζόταν για τους ανθρώπους της. Η πολιτεία, που ενδιαφερόταν για τους πολίτες της.

Τώρα, η γιαγιά έχει χαθεί μες στη βουή της πόλης. Έγινε κι αυτή μοντέρνα. Την αντικατέστησε η γυάλινη τηλεπαραμύθα και το βιντεοπαιχνίδι. Που στρεβλώνουν τις ψυχές και τα σώματα.

Που προγραμματίζουν του αυριανούς, βίαιους, α-ηθικούς: Δεν είναι ανήθικοι· είναι έξω από την έννοια της ηθικής. Δεν γνωρίζουν, καν, το νόημά της. 

Εντεκάχρονο παιδί σκοτώνει, μιμούμενο αυτά που είδε στην τηλεόραση και βίωσε στα βιντεοπαιχνίδια του. Άλλο αυτοκτονεί. (Μεμονωμένα περιστατικά; Ναι. Αλλά και ενδεικτικά. Και ολοένα και πληθαίνουν).

Πολλοί νέοι, καλύπτουν την απουσία της γιαγιάς, της μάνας, της εστίας (το σπίτι, όχι ως κτίσμα, αλλά ως οικογένεια), καταφεύγοντας στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά, στο εφήμερο, ασυναίσθητο σεξ, ακολουθώντας τη μόδα. «Έτσι πάνε οι στραβοί στον Άδη. Βλέποντας ο ένας τον άλλον» έλεγε η Μάρω, η μάνα μου.

Σήμερα, η μάνα βγήκε από το σπίτι, απελεύθερη, αλλά αναγκασμένη να δουλεύει σκληρά, γιατί ο Αλογοσκούφης και οι παγκοσμιοποιημένοι του (συνηχεί με το δαιμονισμένοι, αν δεν είναι ταυτόσημο), δεν επιτρέπουν στο ζευγάρι να ζήσει με τις απολαβές του ενός εργαζόμενου.

Το άλλο είδος της απελευθερωμένης γυναίκας, που δεν έχει ανάγκη να δουλέψει (δεν ξέρει, δα, και να κάνει καμιά άλλη δουλειά, εκτός από αυτήν, της κουτσομπόλας και της καταναλώτριας. Ψώνια. Ψώνια. τα Ψώνια.) και έχει τον τρόπο της για τα προς το ζειν, αυτή, θα προσλάβει Αλλοδαπέζα (κατά το Φιλιπινέζα), για τα παιδιά και το σπίτι, για να γίνουν τα παιδιά πολύγλωσσα και να πάρουν πολυπολιτισμική κουλτούρα!

Το σημερινό σχολείο διώχνει τους μαθητές του, μη προσφέροντας καμιά παιδεία, παρά, παίδεμα και παραπαιδεία. Κι οι μαθητές, αποδιωγμένοι, πικραμένοι, απελπισμένοι (όλοι οι άνθρωποι, και ιδίως οι νέοι, επιζητούν τη γνώση), γεμίζουν το κενό της πίκρας τους, βιντεοσκοπώντας συμμαθητές και συμμαθήτριές τους, βακχευομένους, στις τουαλέτες ή στις σχολικές εκδρομές. Ξεσπούν σε βιαιότητες, απαίδευτοι όντας, αφού τα ένστικτα και οι ορμές (που κοχλάζουν σ’ αυτήν την ηλικία), μόνο με την κατάλληλη παιδεία εξημερώνονται.

Σήμερα, η κοινωνία δεν έχει μέλη πια, παρά άτομα, που το καθένα για «την πάρτη» του φροντίζει. Έτσι διδάσκει το νεοφιλελεύθερο, μεταμοντέρνο, δόγμα της μαζικής μετανεωτερικότητας. Η ανθρώπινη προσωπικότητα, έχει γίνει απρόσωπη ατομικότητα μέσα στη μάζα, που διαμορφώνει η μετανεωτερική αντίληψη για τον άνθρωπο.

Κι έτσι, ο γείτονας μαχαιρώνει τον γείτονα «εχθρό», για μια θέση στάθμευσης.

Θλιβεροί, συνάμα και βδελυροί, παιδεραστές οργιάζουν ξεδιάντροπα. Πατεράδες βιάζουν τους γιους και τις θυγατέρες τους. Τραμπούκοι της νύχτας, σκοτώνουν με ρόπαλα, στα ασύδοτα νησιά των ανέμων. Τοπικοί άρχοντες, διαπλεκόμενοι με τους ιδιοκτήτες ορισμένων σκυλομάγαζων, παρέχουν ασυλία στα ανοσιουργήματα των ψηφοφόρων τους και υποστηρικτών τους. Πολιτικοί, ως Ηρωδιάδες, μετά το χορό της Σαλώμης, ζητούν την κεφαλήν «επί πίνακι» ενόχων, γενικώς και αορίστως και κάνουν ότι πέφτουν από τα σύννεφα, όταν το άρωμα των χασισοφυτειών έχει κατακλύσει τη χώρα.

Και η «υψηλή» (λειψή) κοινωνία και κοινωνία του λάιφ στάιλ (τρόπος ζωής) της κομπίνας, της διαπλοκής,
της αλλαξοκωλιάς, της τρυφηλής ζωής, της περιμαντρωμένης (για να μη μας βλέπουν, αλλά και γιατί φοβόμαστε) βίλας των βόρειο-νοτίων προαστίων και αστείων θαμώνων τους, αυγαταίνει την ιδιωτεία της στα νησιά της κόκας, και του ξεκωλώματος.

Γκρεμίσαμε, απαρνηθήκαμε, τους ζωτικούς μας μύθους. Αυτούς, που μας έκαναν κοινωνία, ανθρώπους άξιους του ονόματος της ανάτασης. Του άνω θρώσκω.

Το Γκράαλ, ήταν το μεγάλο μυστικό, που κρατούσε ζωντανό εκείνο το βασίλειο. Κρατούσε ζωντανούς τους ανθρώπους και τη φύση. Όμως,  με τα χρόνια λησμονήθηκε το ζωοποιό μυστικό. Ο βασιλιάς αρρώστησε και όλη η χώρα έπεσε σε παρακμή. Και τα ποτάμια και οι πηγές στέρεψαν. Και οι κήποι και τα δέντρα ξεράθηκαν. Και τα ζώα δεν γεννούσαν. Και τα δέντρα δεν έκαναν καρπούς. Οι γιατροί του βασιλιά και οι άρχοντες της χώρας, μάταια, προσπαθούσαν να γιατρέψουν τον βασιλιά και να συνεφέρουν τη χώρα.

Μέχρι που ο Πάρσιφαλ, πρόφερε το όνομα του ξεχασμένου μυστικού.

Γκράαλ!

Ο βασιλιάς γιατρεύτηκε. Η χώρα ξαναβρήκε την αλκή της, και η φύση ζωντάνεψε.

Λησμονήσαμε το Γκράαλ μας. Το Άγιο Δισκοπότηρο! Τον ζωτικό μύθο, του ανθρώπινου ομαδικού συνειδητού.
Ξεχάσαμε, πια, να αγαπάμε!

«Αγάπη δε μη έχων, χαλκός γέγονα και κύμβαλον αλαλάζον». (Απόστολος Παύλος).

Χωρίς αγάπη, ο άνθρωπος είναι κενός. Άδειος. Ατενίζοντας την κενότητα της ύπαρξής του, ο σημερινός άνθρωπος, έντρομος και πανικόβλητος, προσπαθεί να επιβιώσει (όχι να ζήσει, γιατί δεν ζει κανείς χωρίς αγάπη), καταφεύγοντας στη βία, στην αδιαφορία, στην απανθρωπιά, στον ατομισμό. Τα μόνα εφόδια που έχει, πια, η ανερμάτιστη, αλλοτριωμένη, κενή του ύπαρξη.

«Το κενό υπάρχει όσο δεν πέφτεις μέσα του» (Ελύτης). Πέφτοντας, το γεμίζεις, (ταυτιζόμενος μαζί του, κενό κι εσύ), εσύ ο ίδιος.

«Γιατί τα σπάσαμε τα αγάλματά των
Γιατί τους διώξαμεν απ’ τους ναούς των
Διόλου δεν πέθαναν γι’ αυτό οι θεοί.» (Κ. Καβάφης)
 

Pink_floyd

Ανώτερος
Εγγρ.
3 Σεπ 2007
Μηνύματα
726
Κριτικές
22
Like
644
Πόντοι
6.065
Μαζι με ενα αλλο κειμενο που μπαινει τελευταια αλλα σβηνεται αμεσως και λεει αληθειες νομιζω οτι ειναι τα
2 πιο καλογραμμενα κειμενα που εχουν γραφει σε αυτο το site.

Οσο ασχετο ειναι με το μπουρδελα.κομ , το "λιμανι" και η "λεωφορος" αλλο τοσο ειναι και αυτο το θεμα

Εγω νομιζα οτι ημουν η τελευταια γενια των ελληνων που πηγε σχολειο και απεκτησε παιδεια...
Τελικα απλα ημουν μια εξαιρεση.. φαινεται οτι η τελευταια φουρνια πρεπει να ειναι πανω απο τριαντα τωρα!
Ηδη 3-4 παπαρηδες ειρωνευονται ενα κειμενο που οποιος και να το εχει γραψει λεει καποια πραγματα τα οποια,
ΥΠΟ αλλες συνθηκες, θα επρεπε να προκαλουσαν αγανακτηση.. και αντι αυτου, βλεπεις απαθεια,σνομπισμο, ειρωνεια.


Ειμαι ο μονος που βλεπω στα ματια της χωρας μας μια Ρωμη που σπαρταραει απο ντροπη εκλιπαροντας για τον ερχομο του Νερωνα της ???


 

Civ Sota

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2007
Μηνύματα
885
Like
3
Πόντοι
6
Αυτη ειναι η ομορφια του διαδικτυου!  Και άρχαια Ρωμη και Νερωνες...Οτι τραβαει η ψυχη του καθενος!

Μαζι με ενα αλλο κειμενο που μπαινει τελευταια αλλα σβηνεται αμεσως και λεει αληθειες νομιζω οτι ειναι τα
2 πιο καλογραμμενα κειμενα που εχουν γραφει σε αυτο το site.

Οσο ασχετο ειναι με το μπουρδελα.κομ , το "λιμανι" και η "λεωφορος" αλλο τοσο ειναι και αυτο το θεμα

Εγω νομιζα οτι ημουν η τελευταια γενια των ελληνων που πηγε σχολειο και απεκτησε παιδεια...
Τελικα απλα ημουν μια εξαιρεση.. φαινεται οτι η τελευταια φουρνια πρεπει να ειναι πανω απο τριαντα τωρα!
Ηδη 3-4 παπαρηδες ειρωνευονται ενα κειμενο που οποιος και να το εχει γραψει λεει καποια πραγματα τα οποια,
ΥΠΟ αλλες συνθηκες, θα επρεπε να προκαλουσαν αγανακτηση.. και αντι αυτου, βλεπεις απαθεια,σνομπισμο, ειρωνεια.


Ειμαι ο μονος που βλεπω στα ματια της χωρας μας μια Ρωμη που σπαρταραει απο ντροπη εκλιπαροντας για τον ερχομο του Νερωνα της ???
 

zlatan

Μέλος
Εγγρ.
28 Ιουλ 2008
Μηνύματα
753
Like
0
Πόντοι
6
οτι και να κανουμε οτι και να λεμε η κατασταση δεν αντιστρεφεται,θα περιμενουμε να φτασει μεχρι τελους και υστερα θα ξεκινησει κατι νεο
 

palermo

Μέγας
Εγγρ.
18 Φεβ 2006
Μηνύματα
11.883
Κριτικές
140
Like
426
Πόντοι
3.595
αυτοί είμαστε...
[youtube=425,350]Vm2oyynssEQ&feature=related[/youtube]
 
OP
OP
ais8hsh

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
Μαζι με ενα αλλο κειμενο που μπαινει τελευταια αλλα σβηνεται αμεσως και λεει αληθειες νομιζω οτι ειναι τα
2 πιο καλογραμμενα κειμενα που εχουν γραφει σε αυτο το site.

Οσο ασχετο ειναι με το μπουρδελα.κομ , το "λιμανι" και η "λεωφορος" αλλο τοσο ειναι και αυτο το θεμα

Εγω νομιζα οτι ημουν η τελευταια γενια των ελληνων που πηγε σχολειο και απεκτησε παιδεια...
Τελικα απλα ημουν μια εξαιρεση.. φαινεται οτι η τελευταια φουρνια πρεπει να ειναι πανω απο τριαντα τωρα!
Ηδη 3-4 παπαρηδες ειρωνευονται ενα κειμενο που οποιος και να το εχει γραψει λεει καποια πραγματα τα οποια,
ΥΠΟ αλλες συνθηκες, θα επρεπε να προκαλουσαν αγανακτηση.. και αντι αυτου, βλεπεις απαθεια,σνομπισμο, ειρωνεια.


Ειμαι ο μονος που βλεπω στα ματια της χωρας μας μια Ρωμη που σπαρταραει απο ντροπη εκλιπαροντας για τον ερχομο του Νερωνα της ???

Να είσαι σίγουρος οτι υπάρχουν και μερικοί που κάνουν "ειδικά" αυτή τη δουλειά... Να σπαμάρουν επίτηδες οποιοδήποτε κείμενο δημοσιεύεται και προκαλεί προβληματισμό και σκέψη... θες επειδή είναι απαίδευτοι ? θες επειδή κάποιος "τους βάζει" ?

Who cares, anyway... :birdman:
 

piko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Σεπ 2006
Μηνύματα
1.042
Like
1.618
Πόντοι
216
Εγω νομιζα οτι ημουν η τελευταια γενια των ελληνων που πηγε σχολειο και απεκτησε παιδεια...
Τελικα απλα ημουν μια εξαιρεση.. φαινεται οτι η τελευταια φουρνια πρεπει να ειναι πανω απο τριαντα τωρα!
Ηδη 3-4 παπαρηδες ειρωνευονται ενα κειμενο που οποιος και να το εχει γραψει λεει καποια πραγματα τα οποια,
ΥΠΟ αλλες συνθηκες, θα επρεπε να προκαλουσαν αγανακτηση.. και αντι αυτου, βλεπεις απαθεια,σνομπισμο, ειρωνεια.

Επειδή δε μου αρέσει το κείμενο δε σημαίνει ότι δε βλέπω τι γίνεται γύρω μου. Δεν ειρωνεύτηκα τα προβλήματα της κοινωνίας μας, ούτε έγραψα ότι πρέπει κάποιος να είναι απαθής σε αυτά.
Εμένα με χαλάει ο κύριος Ανευλαβής που περιφέρεται σε διάφορα κανάλια (αυτή τη "γυάλινη τηλεπαραμύθα" που αναφέρει στο κείμενό του) ως νέος προφήτης που κηρύττει το λόγο του. Sorry αλλά έχω μπουχτίσει από τους φωτεινούς παντογνώστες που μαζεύονται στην εκπομπή του Μάκη του Εκδικητή για να μας ανοίξουν τα μάτια. Αυτά τα έχουν πει άλλοι, παλιότερα και πολύ καλύτερα.
Το χαρακτηρισμό "παπάρηδες" τον επιστρέφω σε εσένα κύριε άνω των τριάντα που όπως λες έχεις αποκτήσει παιδεία.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom