You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Μεγάλοι Έλληνες!!!
- Μέλος που άνοιξε το νήμα Heelover
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 406
- Εμφανίσεις 21K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
παιδια πολη ενδιαφερωντα ολα αυτα.κανω μια παρενθεση ομως για βνα δουμε και τον πατο της ελλαδος.(καραμανλης,μητσοτακης,μπακογιαννη,βουλγαρακης,ρουσσοπουλος,λαλιωτης,τσοχατζοπουλος,καρατζαφερης,αλαβανος,τσιπρας,παπαρηγα,δαμανακη,παπαθανασιου,μανος,ανδριανοπουλος,αντωναρος,εβερτ,χατζηγακης,παπαληγουρας,βαρβιτσιωτης,μειμαρακης,και ο καθε αρχιδακης συχαινομε να γραφω τα ονοματα τους.)μεγαλοι ΠΟΥΣΤΗΔΕΣ.
εκανα αυτη τη παρενθεσει συναδελφοι για να δουμε τη ειχαμε στο παρελθον,και τη εχουμε τωρα.
εκανα αυτη τη παρενθεσει συναδελφοι για να δουμε τη ειχαμε στο παρελθον,και τη εχουμε τωρα.
NightStalker
Μέλος
- Εγγρ.
- 13 Φεβ 2009
- Μηνύματα
- 139
- Κριτικές
- 3
- Like
- 0
- Πόντοι
- 1
Kαι λιγους λες ....
lakisscorpio
Μέγας
- Εγγρ.
- 11 Ιουν 2008
- Μηνύματα
- 2.061
- Κριτικές
- 14
- Like
- 692
- Πόντοι
- 4.255
MEΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ(Great Greeks)...........Επεισοδιο 2..........Η καταταξη απο 50-11..........και η ψηφοφορια αρχισε για την αναδειξη του ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ..............
Κώδικας:
[URL unfurl="true"]http://rapidshare.com/files/202548392/great_greeks_50_11.part1.rar[/URL]
[URL unfurl="true"]http://rapidshare.com/files/202548982/great_greeks_50_11.part2.rar[/URL]
[URL unfurl="true"]http://rapidshare.com/files/202549367/great_greeks_50_11.part3.rar[/URL]
[URL unfurl="true"]http://rapidshare.com/files/202549503/great_greeks_50_11.part4.rar[/URL]
[URL unfurl="true"]http://rapidshare.com/files/202549677/great_greeks_50_11.part5.rar[/URL]
[URL unfurl="true"]http://rapidshare.com/files/202549750/great_greeks_50_11.part6.rar[/URL]
[URL unfurl="true"]http://rapidshare.com/files/202525782/great_greeks_50_11.part7.rar[/code[/URL]]
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Αγνή Μπάλτσα.
Η πιό διάσημη τραγουδίστρια της Όπερας μετά την ανυπέρβλητη, την μοναδική Μαρία.
Η πιό διάσημη τραγουδίστρια της Όπερας μετά την ανυπέρβλητη, την μοναδική Μαρία.
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Γιάννης Χρήστου.
http://[URL unfurl="true"]www.classicalmusic.gr/features/_photos/1141732737_christou_1.gif[/img[/URL]]
Ένας μεγάλος συνθέτης και φιλοσοφος άγνωστος στο πλατύ κοινό.
Μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της μουσικής του 20ου αιώνα.
[i]Είναι βεβαίως δύσκολο να μιλήσει ή να γράψει κανείς για μία τέτοια προσωπικότητα διότι πέρασε από τον κόσμο ως μία υπερφυσική, θα λέγαμε, μορφή τόσο στο χώρο της τέχνης όσο και της φιλοσοφίας. Η προσφορά του στην τέχνη και τον άνθρωπο, με την αγνότερη και βαθύτερη έννοια των λέξεων, υπήρξε πραγματικά καταλυτική σε όσους τον γνώρισαν και συνεργάστηκαν μαζί του.[/i]
[url=http://[URL unfurl="true"]www.janichristou.org/index.html]http://www.janichristou.org/index.html[/url[/URL]]
[url=http://el.wikipedia.org/wiki/Γιάννης_Χρήστου][URL unfurl="true"]http://el.wikipedia.org/wiki/Γιάννης_Χρήστου[/url[/URL]]
http://[URL unfurl="true"]www.classicalmusic.gr/features/_photos/1141732737_christou_1.gif[/img[/URL]]
Ένας μεγάλος συνθέτης και φιλοσοφος άγνωστος στο πλατύ κοινό.
Μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της μουσικής του 20ου αιώνα.
[i]Είναι βεβαίως δύσκολο να μιλήσει ή να γράψει κανείς για μία τέτοια προσωπικότητα διότι πέρασε από τον κόσμο ως μία υπερφυσική, θα λέγαμε, μορφή τόσο στο χώρο της τέχνης όσο και της φιλοσοφίας. Η προσφορά του στην τέχνη και τον άνθρωπο, με την αγνότερη και βαθύτερη έννοια των λέξεων, υπήρξε πραγματικά καταλυτική σε όσους τον γνώρισαν και συνεργάστηκαν μαζί του.[/i]
[url=http://[URL unfurl="true"]www.janichristou.org/index.html]http://www.janichristou.org/index.html[/url[/URL]]
[url=http://el.wikipedia.org/wiki/Γιάννης_Χρήστου][URL unfurl="true"]http://el.wikipedia.org/wiki/Γιάννης_Χρήστου[/url[/URL]]
kaytos
Μέλος
- Εγγρ.
- 4 Ιαν 2007
- Μηνύματα
- 6.904
- Like
- 14
- Πόντοι
- 66
Κωνσταντίνος Τσικλητήρας...
Σύγκριση πρακτικών ανάμεσα στο χθες, και στο σήμερα:
www.sport24.gr/html/ent/726/ent.70726.asp]http://www.sport24.gr/html/ent/726/ent.70726.asp[/url]
Σύγκριση πρακτικών ανάμεσα στο χθες, και στο σήμερα:
www.sport24.gr/html/ent/726/ent.70726.asp]http://www.sport24.gr/html/ent/726/ent.70726.asp[/url]
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Στυλιανός Κυριακίδης.
Νικητής του Μαραθώνιου της Βοστώνης σε ηλικία 36 ετών.
http://[URL unfurl="true"]www.verastv.com/images/icon_Pheidippides.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.kedros.gr/imagemagic.php?img=images/2504_1_nikitis.jpg&w=150&h=224&page=popup[/img[/URL]]
Ιστορική αναφορά στον Μεγάλο ΣΤΕΛΙΟ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, το "Ελληνικό εξπρές της Βοστώνης"[*]
Όταν έλαβε το τηλεγράφημα από τη Βοστώνη με το οποίο γινόταν δεκτό το αίτημα του να λάβει μέρος στον διεθνή μαραθώνιο της αμερικανικής μεγαλούπολης, άρχισαν τα βάσανα του Στέλιου Κυριακίδη. Η Ελλάδα μόλις είχε βγει από την Κατοχή κα η φτώχεια κυριαρχούσε παντού. Αυτός, όμως, δεν το έβαζε κάτω. Καχεκτικός λόγω κακής διατροφής, προπονείτο όσο μπορούσε. Στη μεγάλη καριέρα του, με έξι χρυσά στους Βαλκανικούς Αγώνες και 12 πανελλήνιες νίκες, επεδίωκε να προσθέσει και μία διάκριση στον πιο φημισμένο μαραθώνιο του κόσμου. Οι διοργανωτές του έδιναν ραντεβού στην κούρσα της 20ής Απριλίου 1946, όπου γιόρταζαν τα 50 χρόνια του θεσμού. Γι' αυτόν εκείνη την ώρα άρχιζε, όμως, ένας άλλος μαραθώνιος, ίσως πιο δύσκολος από τα 42.195 μ.
Γιατί έπρεπε πρώτα απ' όλα να πάρει βεβαίωση ότι είναι ερασιτέχνης αθλητής. Στον ΣΕΓΑΣ τον ταλαιπώρησαν, γιατί δεν είχαν ούτε το γραμματόσημο για να την ταχυδρομήσουν. Ζήτησε βίζα, αλλά του είπαν ότι έδιναν μόνο στους αμερικανούς υπηκόους. Έφθασε ως τον πρόξενο, τον οποίο γνώριζε από την Ηλεκτρική Εταιρεία όπου εργαζόταν. Αλλά το πρόβλημα δεν λύθηκε αμέσως, γιατί του ζήτησαν υπογραφή και της γυναίκας του "ότι είναι σύμφωνη με το ταξίδι". Και αυτή είχε τους φόβους της για το αν θα ξαναγύριζε στη φτωχή και κατεστραμμένη Ελλάδα. "Την κατάφερα τελικά και υπέγραψε", είχε πει σε μία συνέντευξη του στον υπογράφοντα. "Αλλά η κεραμίδα μου ήλθε κατακούτελα, όταν προχώρησα για τη έκδοση εισιτηρίου. Με πλοίο δεν θα προλάβαινα και θα έχανα και τις προπονήσεις. Μου πρότειναν αεροπλάνο από το Παρίσι. "Πόσο κάνει;" ρωτάω. "575 δολάρια", ήταν η απάντηση. Τρελλάθηκα. Εκείνη την ημέρα θα πήγα 30 φορές πάνω - κάτω την οδό Σταδίου. Εγώ τότε είχα μισθό στην Ηλεκτρική Εταιρεία 50 δολάρια. Πάει, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Έβαλα λοιπόν μπροστά να πουλήσω την κουζίνα και το ραδιόφωνο που είχα στο σπίτι. Αλλά διαπίστωσα ότι και πάλι δεν θα μάζευα αυτό το ποσό. Πού να απευθυνθώ για βοήθεια;
Πήγα πάλι στην Εταιρεία μου. Μου είχαν ήδη κάνει δώρο δυο μήνες άδεια και 200 δολάρια. Τους περιέγραψα την κατάσταση. Είδαν ότι κατέρρεα. Μου ζήτησαν να κάνω μια αίτηση. Την επομένη μου απάντησαν με μια επιταγή 1.000 δολαρίων. Από την ταραχή μου δεν είπα ούτε ευχαριστώ.
Δεν τελείωσα εδώ όμως. Στην τράπεζα απέρριψαν τη αίτηση μου για συνάλλαγμα. Είχα πλέον φθάσει στα άκρα. Πήγα στο διευθυντή. "Τρέχω για την Ελλάδα από το 1933, αγωνίζομαι για τη γαλανόλευκη, δεν είμαι κανένας τυχοδιώκτης", του λέω. Δεν έχει σημασία τι μου απάντησε, αλλά ότι τελικά ξεπέρασα και αυτό το εμπόδιο. Και έφυγα στις 4 Απριλίου για την Αμερική. Δεν θα ξεχάσω αυτή την ημέρα, αφού έμπαινα και για πρώτη φορά σε αεροπλάνο".
Κανένας δεν περίμενε ότι θα έφθανε πρώτος στον τερματισμό. Ο "κοκκαλιάρης 'Ελληνας" όμως, όπως τον ανέφεραν την άλλη ημέρα οι εφημερίδες, έκανε το θαύμα του. Η νίκη του ήταν ό,τι έπρεπε για την ανύψωση του ηθικού των Ελλήνων σε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Όσο παρέμεινε στην Αμερική, κάλεσε τους Ελληνοαμερικανούς να στείλουν βοήθεια στη φτωχή πατρίδα. Η υποδοχή του... εξπρές της Βοστώνης στην Αθήνα λίγες μέρες αργότερα, ήταν μεγαλειώδης. Η επίσημη τελετή έγινε στους Στύλους του Ολυμπίου Διός. Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, ο δήμαρχος και χιλιάδες Αθηναίοι τον υποδέχθηκαν και τον ευχαρίστησαν για τη νίκη του. Ο κόσμος τον αποθέωνε σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. Επτά ώρες χρειάστηκαν για να φθάσει στη Φιλοθέη, στο σπίτι του.
Έγινε ο ήρωας της εποχής. Η επίδοση του (2.29' 27") ήταν ευρωπαϊκό ρεκόρ, κάτι που το πληροφορήθηκε αρκετά χρόνια αργότερα. Αυτή η επίδοση έμεινε, ως πανελλήνιο ρεκόρ, ακατάρριπτη για 22 χρόνια. Ο ίδιος ήταν κριτής την ημέρα που το έσπαζε, στην κλασική διαδρομή, ο Δημήτρης Βούρος.
Στην 15ετή καριέρα του σημείωσε 36 εθνικά ρεκόρ στις αποστάσεις από τα 3.000 μ. ως τα 42.195 μ. Συμμετείχε σε 18 μαραθώνιους, όπου εμπνεόταν από τη λαϊκή παροιμία "όποιος βιάζεται σκοντάφτει". Ήταν κλασική περίπτωση δρομέα που δεν έφευγε ποτέ μπροστά. Οι υποθήκες που άφησε στους μαραθωνοδρόμους ήταν δύο: πρώτον, να μην ανοίγουν το ρυθμό της κούρσας πριν από τα μισά της διαδρομής και, δεύτερον, να μην κοιτούν ποτέ πίσω. Είχε κάνει πολλές φορές παρατήρηση όταν ήταν στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΓΑΣ σε δρομείς που γύριζαν το κεφάλι για να δουν πού βρίσκονται οι αντίπαλοι τους. "Δίνετε φτερά στους αντιπάλους σας, δεν το καταλαβαίνετε;" τους έλεγε και ξανάλεγε.
Ο Κυριακίδης, ο οποίος είχε γεννηθεί το 1910 στη Πάφο και ήταν αθλητής του Γυμναστικού Συλλόγου Ολύμπια Λεμεσού, πέθανε στις 10 Δεκεμβρίου του 1987 στη Αθήνα. Με την σύζυγο του Ιφιγένεια απέκτησαν τρία παιδιά: την Ελένη, τη Μαίρη και τον Δημήτρη.
Τα πολλά εθνικά ρεκόρ, οι 12 πανελλήνιες και οι έξι βαλκανικές νίκες του Στέλιου Κυριακίδη ίσως δεν θα μπορούσαν να δώσουν τις πραγματικές διαστάσεις της μεγάλης καριέρας του, αν δεν υπήρχε η λάμψη του μαραθωνίου της Βοστώνης που ήλθε σε μια στιγμή που την είχε ανάγκη η χώρα.
[*] Αναδημοσίευση απο την εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ" της 25/11/1999 (ΙΩΑΝ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ)
[URL unfurl="true"]http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=139629&ct=47[/URL]
[url=http://[URL unfurl="true"]www.sport.gr/default.asp?pid=52&aid=10345]Η[/URL] ιστορία του ήρωα Κυριακίδη![/url]
historografos | 18/4/2008 3:13:04 μμ
Την Κυριακή 20/4 συμπληρώνονται 62 χρόνια από την νίκη του μαραθωνοδρόμου Στέλιου Κυριακίδη στον περίφημο αγώνα της Βοστόνης.
Ηταν μια επική νίκη, το μέγεθος της οποίας κανείς από εμάς δεν μπορεί να αντιληφθεί σήμερα.
Θα πρέπει να ρωτήσουμε τους παππούδες μας για εκείνο το γεγονός.
Η Ελλάδα μόλις είχε βγει από τα ερείπια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. Η πείνα ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των οικογενειών, η προσφορά εργασίας ελάχιστη και μόνο οι μαυραγορίτες της κατοχής ζούσαν στη χλιδή.
Ο Κυριακίδης ήταν ένας λεπτοκαμωμένος άνδρας και λάτρης του αθλητισμού, από τότε που γεννήθηκε στην Κύπρο.
Το ταλέντο του θυσιάστηκε στις στάχτες του πολέμου. Οταν έφθασε στην Βοστώνη ήταν ήδη 36 χρονών και δεν περίμενε να αλλάξει σε πολλά η ζωή του.
Ολοι, όμως, γνώριζαν για τη λατρεία του για την Ελλάδα.
[b]Πήγε λίγο καιρό νωρίτερα στη Βοστώνη φιλοξενούμενος από έλληνες ομογενείς και εκεί γνώρισε και τις ...[size=14pt]μπριζόλες[/size]![/b]
Οι πρωτεϊνες δυνάμωσαν τον οργανισμό σου και δεν ένιωθε πια τόσο αδύναμος.
Αρχισε να πιστεύει στον εαυτό του, αν και δεν γνώριζε ούτε τη διαδρομή ούτε τους αντιπάλους του.
Ο αγώνας ήταν συγκλονιστικός.
Από τα μέσα της διαδρομής ο Κυριακίδης τέθηκε επικεφαλής και όλα έδειχναν ότι μπορούσε να φθάσει στη νίκη αν και ο μεγάλος αντίπαλος του, ο αμερικανός Κέλι, δεν ήταν μακριά πίσω του.
Κάποια στιγμή, κοντά στο 35ο χλμ ο Κέλι τον προσπέρασε και ο έλληνας δρομέας άρχισε να νιώθει κούραση.
Σε εκείνο το σημείο έγινε το θαύμα.
Ενας έλληνας ομογενής, που στεκόταν στην άκρη του δρόμου, του φώναξε: "Καλά πας, Στέλιο! Εστω δεύτερος...".
Ο Κυριακίδης ξύπνησε...
Θύμωσε με τον εαυτό του και σκέφτηκε "όχι δεύτερος, πρώτος πρέπει να βγω", όπως είπε σε συνέντευξη που έδωσε χρόνια αργότερα.
Αύξησε το ρυθμό του και πρόλαβε τον Κέλι, που τον είδε έκπληκτος να τον προσπερνάει.
Ο Κυριακιδης πήρε την απίστευτη νίκη και τα νέα ταξίδεψαν σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στην Αθήνα οι έλληνες βγήκαν στους δρόμους κλαίγοντας.
Στη σημείο του τερματισμού, το μικρόφωνο τον περίμενε για δηλώσεις προς τους φιλάθλους.
Η ατάκα που άκουσε, ήταν μία: "Πες μας τι θέλεις να έχεις και εμείς θα το κάνουμε...".
Η απάντηση πιο λιτή: "Τίποτα, μόνο για την Ελλάδα...".
Οι αμερικανοί τρελάθηκαν μαζί του, τον αποθέωσαν ενώ ο Κέλι δήλωσε: "Δεν θα μπορούσα να κερδίσω ποτέ έναν τέτοιο αθλητή που έτρεχε για την πατρίδα του και όχι για τον εαυτό του".
Οταν ο Κυριακίδης επέστρεψε στην Αθήνα, έγινε δεκτός ως ήρωας...
Νικητής του Μαραθώνιου της Βοστώνης σε ηλικία 36 ετών.
Ιστορική αναφορά στον Μεγάλο ΣΤΕΛΙΟ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, το "Ελληνικό εξπρές της Βοστώνης"[*]
Όταν έλαβε το τηλεγράφημα από τη Βοστώνη με το οποίο γινόταν δεκτό το αίτημα του να λάβει μέρος στον διεθνή μαραθώνιο της αμερικανικής μεγαλούπολης, άρχισαν τα βάσανα του Στέλιου Κυριακίδη. Η Ελλάδα μόλις είχε βγει από την Κατοχή κα η φτώχεια κυριαρχούσε παντού. Αυτός, όμως, δεν το έβαζε κάτω. Καχεκτικός λόγω κακής διατροφής, προπονείτο όσο μπορούσε. Στη μεγάλη καριέρα του, με έξι χρυσά στους Βαλκανικούς Αγώνες και 12 πανελλήνιες νίκες, επεδίωκε να προσθέσει και μία διάκριση στον πιο φημισμένο μαραθώνιο του κόσμου. Οι διοργανωτές του έδιναν ραντεβού στην κούρσα της 20ής Απριλίου 1946, όπου γιόρταζαν τα 50 χρόνια του θεσμού. Γι' αυτόν εκείνη την ώρα άρχιζε, όμως, ένας άλλος μαραθώνιος, ίσως πιο δύσκολος από τα 42.195 μ.
Γιατί έπρεπε πρώτα απ' όλα να πάρει βεβαίωση ότι είναι ερασιτέχνης αθλητής. Στον ΣΕΓΑΣ τον ταλαιπώρησαν, γιατί δεν είχαν ούτε το γραμματόσημο για να την ταχυδρομήσουν. Ζήτησε βίζα, αλλά του είπαν ότι έδιναν μόνο στους αμερικανούς υπηκόους. Έφθασε ως τον πρόξενο, τον οποίο γνώριζε από την Ηλεκτρική Εταιρεία όπου εργαζόταν. Αλλά το πρόβλημα δεν λύθηκε αμέσως, γιατί του ζήτησαν υπογραφή και της γυναίκας του "ότι είναι σύμφωνη με το ταξίδι". Και αυτή είχε τους φόβους της για το αν θα ξαναγύριζε στη φτωχή και κατεστραμμένη Ελλάδα. "Την κατάφερα τελικά και υπέγραψε", είχε πει σε μία συνέντευξη του στον υπογράφοντα. "Αλλά η κεραμίδα μου ήλθε κατακούτελα, όταν προχώρησα για τη έκδοση εισιτηρίου. Με πλοίο δεν θα προλάβαινα και θα έχανα και τις προπονήσεις. Μου πρότειναν αεροπλάνο από το Παρίσι. "Πόσο κάνει;" ρωτάω. "575 δολάρια", ήταν η απάντηση. Τρελλάθηκα. Εκείνη την ημέρα θα πήγα 30 φορές πάνω - κάτω την οδό Σταδίου. Εγώ τότε είχα μισθό στην Ηλεκτρική Εταιρεία 50 δολάρια. Πάει, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Έβαλα λοιπόν μπροστά να πουλήσω την κουζίνα και το ραδιόφωνο που είχα στο σπίτι. Αλλά διαπίστωσα ότι και πάλι δεν θα μάζευα αυτό το ποσό. Πού να απευθυνθώ για βοήθεια;
Πήγα πάλι στην Εταιρεία μου. Μου είχαν ήδη κάνει δώρο δυο μήνες άδεια και 200 δολάρια. Τους περιέγραψα την κατάσταση. Είδαν ότι κατέρρεα. Μου ζήτησαν να κάνω μια αίτηση. Την επομένη μου απάντησαν με μια επιταγή 1.000 δολαρίων. Από την ταραχή μου δεν είπα ούτε ευχαριστώ.
Δεν τελείωσα εδώ όμως. Στην τράπεζα απέρριψαν τη αίτηση μου για συνάλλαγμα. Είχα πλέον φθάσει στα άκρα. Πήγα στο διευθυντή. "Τρέχω για την Ελλάδα από το 1933, αγωνίζομαι για τη γαλανόλευκη, δεν είμαι κανένας τυχοδιώκτης", του λέω. Δεν έχει σημασία τι μου απάντησε, αλλά ότι τελικά ξεπέρασα και αυτό το εμπόδιο. Και έφυγα στις 4 Απριλίου για την Αμερική. Δεν θα ξεχάσω αυτή την ημέρα, αφού έμπαινα και για πρώτη φορά σε αεροπλάνο".
Κανένας δεν περίμενε ότι θα έφθανε πρώτος στον τερματισμό. Ο "κοκκαλιάρης 'Ελληνας" όμως, όπως τον ανέφεραν την άλλη ημέρα οι εφημερίδες, έκανε το θαύμα του. Η νίκη του ήταν ό,τι έπρεπε για την ανύψωση του ηθικού των Ελλήνων σε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Όσο παρέμεινε στην Αμερική, κάλεσε τους Ελληνοαμερικανούς να στείλουν βοήθεια στη φτωχή πατρίδα. Η υποδοχή του... εξπρές της Βοστώνης στην Αθήνα λίγες μέρες αργότερα, ήταν μεγαλειώδης. Η επίσημη τελετή έγινε στους Στύλους του Ολυμπίου Διός. Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, ο δήμαρχος και χιλιάδες Αθηναίοι τον υποδέχθηκαν και τον ευχαρίστησαν για τη νίκη του. Ο κόσμος τον αποθέωνε σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. Επτά ώρες χρειάστηκαν για να φθάσει στη Φιλοθέη, στο σπίτι του.
Έγινε ο ήρωας της εποχής. Η επίδοση του (2.29' 27") ήταν ευρωπαϊκό ρεκόρ, κάτι που το πληροφορήθηκε αρκετά χρόνια αργότερα. Αυτή η επίδοση έμεινε, ως πανελλήνιο ρεκόρ, ακατάρριπτη για 22 χρόνια. Ο ίδιος ήταν κριτής την ημέρα που το έσπαζε, στην κλασική διαδρομή, ο Δημήτρης Βούρος.
Στην 15ετή καριέρα του σημείωσε 36 εθνικά ρεκόρ στις αποστάσεις από τα 3.000 μ. ως τα 42.195 μ. Συμμετείχε σε 18 μαραθώνιους, όπου εμπνεόταν από τη λαϊκή παροιμία "όποιος βιάζεται σκοντάφτει". Ήταν κλασική περίπτωση δρομέα που δεν έφευγε ποτέ μπροστά. Οι υποθήκες που άφησε στους μαραθωνοδρόμους ήταν δύο: πρώτον, να μην ανοίγουν το ρυθμό της κούρσας πριν από τα μισά της διαδρομής και, δεύτερον, να μην κοιτούν ποτέ πίσω. Είχε κάνει πολλές φορές παρατήρηση όταν ήταν στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΓΑΣ σε δρομείς που γύριζαν το κεφάλι για να δουν πού βρίσκονται οι αντίπαλοι τους. "Δίνετε φτερά στους αντιπάλους σας, δεν το καταλαβαίνετε;" τους έλεγε και ξανάλεγε.
Ο Κυριακίδης, ο οποίος είχε γεννηθεί το 1910 στη Πάφο και ήταν αθλητής του Γυμναστικού Συλλόγου Ολύμπια Λεμεσού, πέθανε στις 10 Δεκεμβρίου του 1987 στη Αθήνα. Με την σύζυγο του Ιφιγένεια απέκτησαν τρία παιδιά: την Ελένη, τη Μαίρη και τον Δημήτρη.
Τα πολλά εθνικά ρεκόρ, οι 12 πανελλήνιες και οι έξι βαλκανικές νίκες του Στέλιου Κυριακίδη ίσως δεν θα μπορούσαν να δώσουν τις πραγματικές διαστάσεις της μεγάλης καριέρας του, αν δεν υπήρχε η λάμψη του μαραθωνίου της Βοστώνης που ήλθε σε μια στιγμή που την είχε ανάγκη η χώρα.
[*] Αναδημοσίευση απο την εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ" της 25/11/1999 (ΙΩΑΝ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ)
[URL unfurl="true"]http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=139629&ct=47[/URL]
[url=http://[URL unfurl="true"]www.sport.gr/default.asp?pid=52&aid=10345]Η[/URL] ιστορία του ήρωα Κυριακίδη![/url]
historografos | 18/4/2008 3:13:04 μμ
Την Κυριακή 20/4 συμπληρώνονται 62 χρόνια από την νίκη του μαραθωνοδρόμου Στέλιου Κυριακίδη στον περίφημο αγώνα της Βοστόνης.
Ηταν μια επική νίκη, το μέγεθος της οποίας κανείς από εμάς δεν μπορεί να αντιληφθεί σήμερα.
Θα πρέπει να ρωτήσουμε τους παππούδες μας για εκείνο το γεγονός.
Η Ελλάδα μόλις είχε βγει από τα ερείπια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. Η πείνα ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των οικογενειών, η προσφορά εργασίας ελάχιστη και μόνο οι μαυραγορίτες της κατοχής ζούσαν στη χλιδή.
Ο Κυριακίδης ήταν ένας λεπτοκαμωμένος άνδρας και λάτρης του αθλητισμού, από τότε που γεννήθηκε στην Κύπρο.
Το ταλέντο του θυσιάστηκε στις στάχτες του πολέμου. Οταν έφθασε στην Βοστώνη ήταν ήδη 36 χρονών και δεν περίμενε να αλλάξει σε πολλά η ζωή του.
Ολοι, όμως, γνώριζαν για τη λατρεία του για την Ελλάδα.
[b]Πήγε λίγο καιρό νωρίτερα στη Βοστώνη φιλοξενούμενος από έλληνες ομογενείς και εκεί γνώρισε και τις ...[size=14pt]μπριζόλες[/size]![/b]
Οι πρωτεϊνες δυνάμωσαν τον οργανισμό σου και δεν ένιωθε πια τόσο αδύναμος.
Αρχισε να πιστεύει στον εαυτό του, αν και δεν γνώριζε ούτε τη διαδρομή ούτε τους αντιπάλους του.
Ο αγώνας ήταν συγκλονιστικός.
Από τα μέσα της διαδρομής ο Κυριακίδης τέθηκε επικεφαλής και όλα έδειχναν ότι μπορούσε να φθάσει στη νίκη αν και ο μεγάλος αντίπαλος του, ο αμερικανός Κέλι, δεν ήταν μακριά πίσω του.
Κάποια στιγμή, κοντά στο 35ο χλμ ο Κέλι τον προσπέρασε και ο έλληνας δρομέας άρχισε να νιώθει κούραση.
Σε εκείνο το σημείο έγινε το θαύμα.
Ενας έλληνας ομογενής, που στεκόταν στην άκρη του δρόμου, του φώναξε: "Καλά πας, Στέλιο! Εστω δεύτερος...".
Ο Κυριακίδης ξύπνησε...
Θύμωσε με τον εαυτό του και σκέφτηκε "όχι δεύτερος, πρώτος πρέπει να βγω", όπως είπε σε συνέντευξη που έδωσε χρόνια αργότερα.
Αύξησε το ρυθμό του και πρόλαβε τον Κέλι, που τον είδε έκπληκτος να τον προσπερνάει.
Ο Κυριακιδης πήρε την απίστευτη νίκη και τα νέα ταξίδεψαν σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στην Αθήνα οι έλληνες βγήκαν στους δρόμους κλαίγοντας.
Στη σημείο του τερματισμού, το μικρόφωνο τον περίμενε για δηλώσεις προς τους φιλάθλους.
Η ατάκα που άκουσε, ήταν μία: "Πες μας τι θέλεις να έχεις και εμείς θα το κάνουμε...".
Η απάντηση πιο λιτή: "Τίποτα, μόνο για την Ελλάδα...".
Οι αμερικανοί τρελάθηκαν μαζί του, τον αποθέωσαν ενώ ο Κέλι δήλωσε: "Δεν θα μπορούσα να κερδίσω ποτέ έναν τέτοιο αθλητή που έτρεχε για την πατρίδα του και όχι για τον εαυτό του".
Οταν ο Κυριακίδης επέστρεψε στην Αθήνα, έγινε δεκτός ως ήρωας...
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Νίκος Οικονομόπουλος.
Από τους μεγαλύτερους φωτογράφους και φωτορεπόρτερ. Μέλος του Magnum.
[URL unfurl="true"]http://el.wikipedia.org/wiki/Νίκος_Οικονομόπουλος[/url]
Φωτογραφίες από τον Όλυμπο της Καρπάθου:
http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/8/Q/PAR219406.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/Q/1/PAR257683.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/2/5/PAR219403.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/3/H/PAR125964.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/4/I/PAR219410.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/H/N/PAR219402.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/Q/1/PAR125959.jpg[/img[/URL]]
και ΤΟ πανηγύρι στην Αυλώνα:
[img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/N/6/PAR219590.jpg[/img[/URL]]
και τα Βαλκάνια:
[MEDIA=youtube]kSXurLFJE_E[/MEDIA]
Από τους μεγαλύτερους φωτογράφους και φωτορεπόρτερ. Μέλος του Magnum.
[URL unfurl="true"]http://el.wikipedia.org/wiki/Νίκος_Οικονομόπουλος[/url]
Φωτογραφίες από τον Όλυμπο της Καρπάθου:
http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/8/Q/PAR219406.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/Q/1/PAR257683.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/2/5/PAR219403.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/3/H/PAR125964.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/4/I/PAR219410.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/3/H/N/PAR219402.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/Q/1/PAR125959.jpg[/img[/URL]]
και ΤΟ πανηγύρι στην Αυλώνα:
[img]http://[URL unfurl="true"]www.magnumphotos.com/CorexDoc/MAG/Media/TR3/S/K/N/6/PAR219590.jpg[/img[/URL]]
και τα Βαλκάνια:
[MEDIA=youtube]kSXurLFJE_E[/MEDIA]
Pradadevil
Μέλος
- Εγγρ.
- 22 Ιαν 2008
- Μηνύματα
- 1.395
- Κριτικές
- 3
- Like
- 866
- Πόντοι
- 96
Ενταξει ρε παιδια Βενιζελος και ειδικα Καραμανλης μεσα στους 10 μεγαλυτερους Ελληνες???Ξεφτυλα λιγο
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Εκτος του Καραμανλη (αληθεια τι εκανε αυτος;) θα ηθελα να υπαρχουν και
καποιοι αλλοι Μεγαλοι Ελληνες ας πουμε σαν τον Κωνσταντινο Καραθεοδωρη
η σαν τον Ιωαννη Συκουτρη....
Γκάμπα, 3 Έλληνες που θα μπορούσαν να είχαν μεγαλουργήσει αλλά τους συνδέει μία κοινή μοίρα, η αυτοκτονία, είναι:
Ο Ιωάννης Συκουτρής, ο Περικλής Γιαννόπουλος και ο Νίκος Πουλαντζάς.
Ο πρώτος στα 36 του, ο δεύτερος στα 41 και ο τρίτος στα 43 του.
Όχι πως δεν έκαναν πολλά μέσα σε αυτά τα χρόνια, απλά διερωτώμαι πόσα περισσότερα θα μπορούσαν να κάνουν.
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Και μην ξεχνάμε τους Διαφωτιστές (που ευτυχώς εκπροσωπούνται από τον Αδαμάντιο Κοραή και τον Ρήγα Φεραίο): Φιλιππίδης, Κωνσταντάς και Άνθιμος Γαζής.
Εννοείται βέβαια ότι αντί του Ωνάση χίλιες φορές προτιμώ τον Ανδρέα Συγγρό.
Πλην όμως, φευ, η μνήμη του κατάντησε όπως η βίλλα του στο κληροδότημα του: πλατώ για να γυρίζονται τα τηλεοπτικά σκουπίδια:
Εννοείται βέβαια ότι αντί του Ωνάση χίλιες φορές προτιμώ τον Ανδρέα Συγγρό.
Πλην όμως, φευ, η μνήμη του κατάντησε όπως η βίλλα του στο κληροδότημα του: πλατώ για να γυρίζονται τα τηλεοπτικά σκουπίδια:
Ένας ήταν και θα είναι ο μεγαλύτερος και καλύτερος Έλληνας. Αυτός που αγαπόυσε πραγματικά την Ελλάδα και δεν δεχότανε να κλέβουν τα ταμία της χώρας οι αργόμισθοι του σήμερα. Αυτός που βοηθούσε του έλληνες και τιμωρούσε το σάπιο σύστημα που σκοπό έχει να κάνει την Ελλαδάρα Ελαδίτσα και τουσ φτωχούς φτωχότερους. Ένας ήτανε και θα έιναι ο μεγαλύτερος Έλληνας. Γεώργιος Παπαδόπουλος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ένας ήταν και θα είναι ο μεγαλύτερος και καλύτερος Έλληνας. Αυτός που αγαπόυσε πραγματικά την Ελλάδα και δεν δεχότανε να κλέβουν τα ταμία της χώρας οι αργόμισθοι του σήμερα. Αυτός που βοηθούσε του έλληνες και τιμωρούσε το σάπιο σύστημα που σκοπό έχει να κάνει την Ελλαδάρα Ελαδίτσα και τουσ φτωχούς φτωχότερους. Ένας ήτανε και θα έιναι ο μεγαλύτερος Έλληνας. Γεώργιος Παπαδόπουλος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αυτός που έκανε μπισκότα:;;;;;;;
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
For you Gabadoo
Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis
http://www.designmuseum.org/media/item/4763/-1/98_4Lg.jpg[/img[/URL]]
Βρετανός σχεδιαστής αυτοκινήτων , ελληνικής καταγωγής , γνωστός με την αγγλική εκδοχή του
ονόματός του , Alec Issigonis. Έμεινε στην ιστορία , επειδή σχεδίασε και ανέπτυξε το θρυλικό
« Μίνι Κούπερ ».
Ο Αλέξανδρος Άρνολντ Ισηγόνης γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας στις 18 Νοεμβρίου
1906. Ο πατέρα του Κωνσταντίνος ήταν μηχανικός με καταγωγή από την Πάρο και η μητέρα
του Χίλντα Πρόκοπ ήταν Γερμανίδα , κόρη πλούσιου ζυθοποιού της Σμύρνης .
Ο παππούς του Δημοσθένης Ισηγώνης μετανάστευσε στην Σμύρνη από την Πάρο το 1830. Εκεί ο παππούς που δούλεψε στην κατασκευή του σιδηροδρόμου Σμύρνης – Αδάνων και γι’ αυτό απέκτησε Αγγλική υπηκοότητα ίδρυσε ένα μεγάλο μηχανουργείο.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d1/Issigonis_factory.jpg/800px-Issigonis_factory.jpg
Το 1922 αποτέλεσε καμπή για τη ζωή του νεαρού Αλέξανδρου . Ο πατέρας του έφυγε από τη
ζωή και στη συνέχεια ήλθε η Μικρασιατική Καταστροφή . Για καλή του τύχη , τον παρέλαβε ένα
αγγλικό πολεμικό και δια μέσω Μάλτας βρέθηκε το 1923 με τη μητέρα του στο Λονδίνο ,
εκμεταλλευόμενος τη βρετανική υπηκοότητα του πατέρα του .
Με προτροπή της μητέρας του ξεκίνησε σπουδές μηχανικού στο Πολυτεχνείο του Μπάτερσι , αν και επιθυμούσε να
σπουδάσει Καλές Τέχνες . Αντιμετώπισε πρόβλημα με τα μαθηματικά , καθώς απέτυχε τρεις φορές στις εξετάσεις , αλλά
αρίστευσε στο σχέδιο . Αργότερα , συνήθιζε να λέει ότι « τα μαθηματικά είναι εχθρός κάθε δημιουργικού μυαλού » . Συνέχισε
και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου .
Μετά την αποφοίτησή του κι έπειτα από μια περίοδο ξενοιασιάς αρχίζει την
επαγγελματική του διαδρομή στην ακμαία εκείνη την περίοδο αυτοκινητοβιομηχανία
της Μεγάλης Βρετανίας . Δουλεύει αρχικά για τη Humber και στη συνέχεια για τη Morris
Motor Company στο τμήμα των αναρτήσεων . Στη διάρκεια του Β ' Παγκοσμίου
Πολέμου , η εταιρεία του αναλαμβάνει διάφορα συμβόλαια για τον Βρετανικό Στρατό
και ο Ισσιγόνης παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή ενός ελαφρού
αναγνωριστικού οχήματος , αποφεύγοντας τη στράτευση και τον πόλεμο .
Μετά τον πόλεμο επανέρχεται στη σχεδίαση αυτοκινήτων και το 1948 παρουσιάζει το
« Μοσκίτο » , που ως Morris Minor θα κάνει μεγάλη καριέρα , καθώς θα παράγεται έως
το 1971. Ήταν ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την ανερχόμενη τότε εργατική τάξη , που συνδύαζε τη χαμηλή
τιμή με τις ανέσεις ενός ακριβού αυτοκινήτου . Το 1952, η Morris Motor Company θα συγχωνευθεί με την Austin Motor
Company και θα δημιουργηθεί ο κολοσσός της British Motor Corpotation (BMC). Ο Ισηγόνης θα αποχωρήσει από την
εταιρεία και θα μετακομίσει στην Alvis Car, που παράγει αυτοκίνητα πολυτελείας .
Το 1955 επιστρέφει στην Β MC για τη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του . Η κρίση στο Σουέζ
το 1956 προκαλεί άνοδο των τιμών του πετρελαίου και η ανάγκη για ένα μικρό και φθηνό
τετραθέσιο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη όσο ποτέ . Στρώνεται στη δουλειά και τον Αύγουστο
του 1959 παρουσιάζει το Morris Mini Minor ή Mini Cooper, όπως είναι γνωστό στην
Ελλάδα , ένα αυτοκίνητο σπαρτιάτικης λογικής , χωρίς ραδιόφωνο και αξεσουάρ , καθότι o
δημιουργός του πίστευε ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού .
Πολύ γρήγορα το « Μίνι » θα γίνει παγκόσμιο μπεστ σέλερ , με πωλήσεις 5,3 εκατομμυρίων
τεμαχίων , χαρίζοντας στον Ισηγόνη μια θέση στο Πάνθεον των σχεδιαστών του 20 ου
αιώνα . Το « Μίνι » , σύμβολο της νεανικής ανεξαρτησίας , κυκλοφορεί ως το 2000 με βελτιώσεις και παραλλαγές και έκτοτε
ως « New Mini » από την BMW. To 1961, o Ισηγόνης από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της BMC παρουσιάζει το νέο
του δημιούργημα , το Morris 1100 ή Austin 1100, που σημείωσε και αυτό εμπορική επιτυχία .
Ο «Έλληνας Θεός » , όπως ήταν το παρατσούκλι του , χρίστηκε σερ από τη βασίλισσα Ελισάβετ το 1969 και δύο χρόνια
αργότερα συνταξιοδοτήθηκε . Έφυγε από τη ζωή στις 2 Οκτωβρίου 1988.
Aνδρέας Zαπατίνας
http://[URL unfurl="true"]www.in.gr/auto/interview/AR_zapatinas_2/ZAPATINAS01.jpg[/img[/URL]]
O Ελληνας σχεδιαστής διακρίθηκε στη γειτονική Iταλία, μια χώρα που παίρνει πολύ σοβαρά την έννοια του design. Γεννημένος το 1957 στην Aθήνα και με πτυχίο σχεδιαστή από το Pasadena University των H.Π.A., ο Zαπατίνας ξεκίνησε την καριέρα του στα τέλη του ‘80 από το Fiat Group. Eκεί ασχολήθηκε εξαρχής με τη σχεδίαση των νέων μοντέλων και συμμετείχε στη δημιουργία των Fiat Barchetta, Fiat Coupe και του πρώτου Fiat Bravo. Στη συνέχεια, μια πολύ καλή πρόταση από τη BMW προέτρεψε τον Ελληνα σχεδιαστή να εγκατασταθεί στο Mόναχο για περίπου 5 χρόνια, όπου και συνέλεξε πολύτιμες εμπειρίες πάνω στον γερμανικό τρόπο σκέψης και σχεδίασης. H λαμπρή πορεία του στη βαυαρική εταιρεία δεν άφησε αδιάφορους τους ανθρώπους της Fiat, οι οποίοι του έκαναν μια νέα πρόταση που θα σηματοδοτούσε την επιστροφή του στο Gruppo. Ετσι, ο Aνδρέας Zαπατίνας το 1998 ανέλαβε τη θέση του διευθυντή στο Centro Stile της Alfa Romeo. Σχεδιαστικά τέκνα αυτής της συνεργασίας ήταν η ανανέωση της Alfa Romeo 145 (μοντέλα ‘99 και ‘00) και αργότερα η μοναδική για την εποχή της Alfa Romeo 147. Ωστόσο, η πορεία του Aνδρέα Zαπατίνα δεν σταμάτησε εκεί. Tο 2002 πήρε μεταγραφή στη Subaru για να αναλάβει τη θέση του διευθυντή στο τμήμα Advanced Design. Πολλοί συνέδεσαν την παρουσία του Zαπατίνα με την όχι και τόσο επιτυχημένη σχεδίαση του εμπρός τμήματος του Subaru B9 Tribeca, γεγονός που δεν ισχύει όμως, καθώς τα σχέδια του αυτοκινήτου ήταν ήδη έτοιμα πριν από την έλευσή του.
[b]Σωτήρης Kωβός [/b]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.in.gr/auto/parousiaseis/foto_big/toyota_kovos_01_082001.jpg[/img[/URL]]
Ενα ακόμη λαμπρό παράδειγμα επιτυχημένου Ελληνα που έχει διαπρέψει εκτός των ελληνικών συνόρων στον τομέα του design αυτοκινήτου. Γεννημένος στην Aθήνα το 1965 και με σπουδές σε Eλλάδα και Mεγάλη Bρετανία (Royal College of Art, Coventry), ο Σωτήρης Kωβός ξεκίνησε την πορεία του από τις Peugeot και Mazda, αλλά η μεγάλη στιγμή ήρθε με τη σχεδίαση του πρώτου Toyota Yaris το 1999. Πίσω από την καθολική αποδοχή του Yaris στη Γηραιά Ηπειρο κρύβεται μια ενδελεχής έρευνα που ξεκίνησε έξι χρόνια πριν από την επίσημη παρουσίαση. H σημαντικότερη διάκριση που απέσπασε το μικρό τής Toyota, την οποία καρπώνεται ο Kωβός, ήταν αδιαμφισβήτητα αυτή του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2000, που ψηφίστηκε από τους Eυρωπαίους δημοσιογράφους. Ωστόσο, ο Ελληνας σχεδιαστής έχει παρουσιάσει και διάφορα πρωτότυπα μοντέλα της Lexus, καθώς και τα SC300 και SC430 της ίδιας εταιρείας. Λίγο αργότερα, ο Σωτήρης Kωβός μετακόμισε στην Audi, αλλά όπως αποδείχτηκε αργότερα, μόνο για διάστημα εννέα μηνών. Kαθοριστικό ρόλο έπαιξε η διαφωνία που είχε με τον Peter Schreyer, υπεύθυνο Σχεδιασμού της Audi. O Ελληνας σχεδιαστής δεν ήθελε απλώς να αναλάβει διοικητικά καθήκοντα στην εταιρεία, αλλά να έχει συμμετοχή στη δημιουργία των νέων μοντέλων, κάτι που δεν κατέστη δυνατό οπότε και απεχώρησε.
Τελευταία του δουλειά είναι μία σειρά από σκούτερ για μία ελληνική εταιρεία την Nipponia
[img]http://[URL unfurl="true"]www.motogr.tv/images/stories/NEWMODELS/vorreinipponia.jpg[/img[/URL]]
[b]Bίκυ Bλαχάκη[/b]
[img]http://cache.jalopnik.com/assets/images/gallery/12/2007/02/medium_388111430_65ed44c52e_o.jpg
ΠΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ
Στη λίστα με τους Ελληνες σχεδιαστές αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και μια γυναίκα. H ελληνικής καταγωγής σχεδιάστρια γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Pasadena της Kαλιφόρνια και όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της μεγάλης αγάπης που είχε για το τρισδιάστατο σχέδιο, αποφοίτησε το 1995 από το Transportation Design Art Center της περιοχής της. Tο ίδιο στο οποίο φοίτησε τη δεκαετία του ‘80 και ο Aνδρέας Zαπατίνας. H Βίκυ Βλαχάκη ξεκίνησε την πορεία της στον χώρο του κατασκευαστικού σχεδίου από την Audi, όπου παρακολούθησε για κάποιους μήνες από κοντά το πώς λειτουργεί η όλη διαδικασία σε επαγγελματικό επίπεδο. Στη συνέχεια της προσφέρθηκε μια θέση στο Advanced Design Studio της Mercedes Benz και το 2000 η GM την προσέλαβε για να συμμετάσχει στη σχεδιαστική αναγέννηση των μοντέλων της μάρκας. O ενθουσιασμός και το πάθος της για τη σχεδίαση την έφεραν δύο χρόνια αργότερα στη θέση του Design Manager της GM, ενώ παράλληλα βοήθησε στη δημιουργία των πρωτότυπων Solstice και Chevrolet SS. To 2006 η Bίκυ Bλαχάκη μαζί με την ομάδα της, παρουσίασαν τα μοντέλα παραγωγής Pontiac Solstice και Saturn Sky (η αμερικάνικη εκδοχή του Opel GT), τα οποία απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές από τους δημοσιογράφους.
Αντώνης Βολάνης
Έλληνας σχεδιαστής που γεννήθηκε το 1948 στην Θεσσαλονίκη και δουλεύει στην Γαλλία (από το 1968). Έχει σχεδιάσει για την Peugeot, για την Matra (τα Bagheera, Rancho και Murena), την Renault (για το Espace), Citroën (σχεδίασε το πρωτότυπο που εξελίχθηκε στο Xsara Picasso) και εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Aerospatiale, Tefal, Donnay .
Ποιός αλήθεια θυμάται τα λίγα Ματρά - Σίμκα (όπως τότε τα λέγαμε) που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα και είχαν την καταπληκτική πρωτοτυπία των 3 θέσεων εμπρός:
http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_03.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_05.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_02.jpg[/img[/URL]]
[b]Γιώργος Σαριδάκης[/b]
Σχεδιαστής του Ford Shelby GR-1.
Γεννήθηκε στην Κρήτη το 1971 από έλληνα πατέρα και σκωτσέζα μητέρα. Σε ηλικία 10 ετών μετακόμισε στην Σκωτία. Σπούδασε αεροναυπηγός και διαχείριση ποιότητας. Σχέδιο σπούδασε στο Royal College of Art στο Λονδίνο.
Μετά την αποφοίτηση του δούλεψε για την Τογιότα στο Βέλγιο και μετά μετακόμισε στην Νότια Καλιφόρνια σε σχεδιαστικό κέντρο της Φορντ.
[img]http://[URL unfurl="true"]www.seriouswheels.com/pics-def/Ford-Shelby-GR-1-Concept-George-Saridakis-1024x768.jpg[/img[/URL]]
(από την [url=http://[URL unfurl="true"]www.imerisia.gr/article.asp?catid=12923&subid=2&pubid=1331179&tag=7536]Ημερησία[/url[/URL]] και άλλες πηγές)
Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis
Βρετανός σχεδιαστής αυτοκινήτων , ελληνικής καταγωγής , γνωστός με την αγγλική εκδοχή του
ονόματός του , Alec Issigonis. Έμεινε στην ιστορία , επειδή σχεδίασε και ανέπτυξε το θρυλικό
« Μίνι Κούπερ ».
Ο Αλέξανδρος Άρνολντ Ισηγόνης γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας στις 18 Νοεμβρίου
1906. Ο πατέρα του Κωνσταντίνος ήταν μηχανικός με καταγωγή από την Πάρο και η μητέρα
του Χίλντα Πρόκοπ ήταν Γερμανίδα , κόρη πλούσιου ζυθοποιού της Σμύρνης .
Ο παππούς του Δημοσθένης Ισηγώνης μετανάστευσε στην Σμύρνη από την Πάρο το 1830. Εκεί ο παππούς που δούλεψε στην κατασκευή του σιδηροδρόμου Σμύρνης – Αδάνων και γι’ αυτό απέκτησε Αγγλική υπηκοότητα ίδρυσε ένα μεγάλο μηχανουργείο.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d1/Issigonis_factory.jpg/800px-Issigonis_factory.jpg
Το 1922 αποτέλεσε καμπή για τη ζωή του νεαρού Αλέξανδρου . Ο πατέρας του έφυγε από τη
ζωή και στη συνέχεια ήλθε η Μικρασιατική Καταστροφή . Για καλή του τύχη , τον παρέλαβε ένα
αγγλικό πολεμικό και δια μέσω Μάλτας βρέθηκε το 1923 με τη μητέρα του στο Λονδίνο ,
εκμεταλλευόμενος τη βρετανική υπηκοότητα του πατέρα του .
Με προτροπή της μητέρας του ξεκίνησε σπουδές μηχανικού στο Πολυτεχνείο του Μπάτερσι , αν και επιθυμούσε να
σπουδάσει Καλές Τέχνες . Αντιμετώπισε πρόβλημα με τα μαθηματικά , καθώς απέτυχε τρεις φορές στις εξετάσεις , αλλά
αρίστευσε στο σχέδιο . Αργότερα , συνήθιζε να λέει ότι « τα μαθηματικά είναι εχθρός κάθε δημιουργικού μυαλού » . Συνέχισε
και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου .
Μετά την αποφοίτησή του κι έπειτα από μια περίοδο ξενοιασιάς αρχίζει την
επαγγελματική του διαδρομή στην ακμαία εκείνη την περίοδο αυτοκινητοβιομηχανία
της Μεγάλης Βρετανίας . Δουλεύει αρχικά για τη Humber και στη συνέχεια για τη Morris
Motor Company στο τμήμα των αναρτήσεων . Στη διάρκεια του Β ' Παγκοσμίου
Πολέμου , η εταιρεία του αναλαμβάνει διάφορα συμβόλαια για τον Βρετανικό Στρατό
και ο Ισσιγόνης παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή ενός ελαφρού
αναγνωριστικού οχήματος , αποφεύγοντας τη στράτευση και τον πόλεμο .
Μετά τον πόλεμο επανέρχεται στη σχεδίαση αυτοκινήτων και το 1948 παρουσιάζει το
« Μοσκίτο » , που ως Morris Minor θα κάνει μεγάλη καριέρα , καθώς θα παράγεται έως
το 1971. Ήταν ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την ανερχόμενη τότε εργατική τάξη , που συνδύαζε τη χαμηλή
τιμή με τις ανέσεις ενός ακριβού αυτοκινήτου . Το 1952, η Morris Motor Company θα συγχωνευθεί με την Austin Motor
Company και θα δημιουργηθεί ο κολοσσός της British Motor Corpotation (BMC). Ο Ισηγόνης θα αποχωρήσει από την
εταιρεία και θα μετακομίσει στην Alvis Car, που παράγει αυτοκίνητα πολυτελείας .
Το 1955 επιστρέφει στην Β MC για τη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του . Η κρίση στο Σουέζ
το 1956 προκαλεί άνοδο των τιμών του πετρελαίου και η ανάγκη για ένα μικρό και φθηνό
τετραθέσιο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη όσο ποτέ . Στρώνεται στη δουλειά και τον Αύγουστο
του 1959 παρουσιάζει το Morris Mini Minor ή Mini Cooper, όπως είναι γνωστό στην
Ελλάδα , ένα αυτοκίνητο σπαρτιάτικης λογικής , χωρίς ραδιόφωνο και αξεσουάρ , καθότι o
δημιουργός του πίστευε ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού .
Πολύ γρήγορα το « Μίνι » θα γίνει παγκόσμιο μπεστ σέλερ , με πωλήσεις 5,3 εκατομμυρίων
τεμαχίων , χαρίζοντας στον Ισηγόνη μια θέση στο Πάνθεον των σχεδιαστών του 20 ου
αιώνα . Το « Μίνι » , σύμβολο της νεανικής ανεξαρτησίας , κυκλοφορεί ως το 2000 με βελτιώσεις και παραλλαγές και έκτοτε
ως « New Mini » από την BMW. To 1961, o Ισηγόνης από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της BMC παρουσιάζει το νέο
του δημιούργημα , το Morris 1100 ή Austin 1100, που σημείωσε και αυτό εμπορική επιτυχία .
Ο «Έλληνας Θεός » , όπως ήταν το παρατσούκλι του , χρίστηκε σερ από τη βασίλισσα Ελισάβετ το 1969 και δύο χρόνια
αργότερα συνταξιοδοτήθηκε . Έφυγε από τη ζωή στις 2 Οκτωβρίου 1988.
Aνδρέας Zαπατίνας
http://[URL unfurl="true"]www.in.gr/auto/interview/AR_zapatinas_2/ZAPATINAS01.jpg[/img[/URL]]
O Ελληνας σχεδιαστής διακρίθηκε στη γειτονική Iταλία, μια χώρα που παίρνει πολύ σοβαρά την έννοια του design. Γεννημένος το 1957 στην Aθήνα και με πτυχίο σχεδιαστή από το Pasadena University των H.Π.A., ο Zαπατίνας ξεκίνησε την καριέρα του στα τέλη του ‘80 από το Fiat Group. Eκεί ασχολήθηκε εξαρχής με τη σχεδίαση των νέων μοντέλων και συμμετείχε στη δημιουργία των Fiat Barchetta, Fiat Coupe και του πρώτου Fiat Bravo. Στη συνέχεια, μια πολύ καλή πρόταση από τη BMW προέτρεψε τον Ελληνα σχεδιαστή να εγκατασταθεί στο Mόναχο για περίπου 5 χρόνια, όπου και συνέλεξε πολύτιμες εμπειρίες πάνω στον γερμανικό τρόπο σκέψης και σχεδίασης. H λαμπρή πορεία του στη βαυαρική εταιρεία δεν άφησε αδιάφορους τους ανθρώπους της Fiat, οι οποίοι του έκαναν μια νέα πρόταση που θα σηματοδοτούσε την επιστροφή του στο Gruppo. Ετσι, ο Aνδρέας Zαπατίνας το 1998 ανέλαβε τη θέση του διευθυντή στο Centro Stile της Alfa Romeo. Σχεδιαστικά τέκνα αυτής της συνεργασίας ήταν η ανανέωση της Alfa Romeo 145 (μοντέλα ‘99 και ‘00) και αργότερα η μοναδική για την εποχή της Alfa Romeo 147. Ωστόσο, η πορεία του Aνδρέα Zαπατίνα δεν σταμάτησε εκεί. Tο 2002 πήρε μεταγραφή στη Subaru για να αναλάβει τη θέση του διευθυντή στο τμήμα Advanced Design. Πολλοί συνέδεσαν την παρουσία του Zαπατίνα με την όχι και τόσο επιτυχημένη σχεδίαση του εμπρός τμήματος του Subaru B9 Tribeca, γεγονός που δεν ισχύει όμως, καθώς τα σχέδια του αυτοκινήτου ήταν ήδη έτοιμα πριν από την έλευσή του.
[b]Σωτήρης Kωβός [/b]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.in.gr/auto/parousiaseis/foto_big/toyota_kovos_01_082001.jpg[/img[/URL]]
Ενα ακόμη λαμπρό παράδειγμα επιτυχημένου Ελληνα που έχει διαπρέψει εκτός των ελληνικών συνόρων στον τομέα του design αυτοκινήτου. Γεννημένος στην Aθήνα το 1965 και με σπουδές σε Eλλάδα και Mεγάλη Bρετανία (Royal College of Art, Coventry), ο Σωτήρης Kωβός ξεκίνησε την πορεία του από τις Peugeot και Mazda, αλλά η μεγάλη στιγμή ήρθε με τη σχεδίαση του πρώτου Toyota Yaris το 1999. Πίσω από την καθολική αποδοχή του Yaris στη Γηραιά Ηπειρο κρύβεται μια ενδελεχής έρευνα που ξεκίνησε έξι χρόνια πριν από την επίσημη παρουσίαση. H σημαντικότερη διάκριση που απέσπασε το μικρό τής Toyota, την οποία καρπώνεται ο Kωβός, ήταν αδιαμφισβήτητα αυτή του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2000, που ψηφίστηκε από τους Eυρωπαίους δημοσιογράφους. Ωστόσο, ο Ελληνας σχεδιαστής έχει παρουσιάσει και διάφορα πρωτότυπα μοντέλα της Lexus, καθώς και τα SC300 και SC430 της ίδιας εταιρείας. Λίγο αργότερα, ο Σωτήρης Kωβός μετακόμισε στην Audi, αλλά όπως αποδείχτηκε αργότερα, μόνο για διάστημα εννέα μηνών. Kαθοριστικό ρόλο έπαιξε η διαφωνία που είχε με τον Peter Schreyer, υπεύθυνο Σχεδιασμού της Audi. O Ελληνας σχεδιαστής δεν ήθελε απλώς να αναλάβει διοικητικά καθήκοντα στην εταιρεία, αλλά να έχει συμμετοχή στη δημιουργία των νέων μοντέλων, κάτι που δεν κατέστη δυνατό οπότε και απεχώρησε.
Τελευταία του δουλειά είναι μία σειρά από σκούτερ για μία ελληνική εταιρεία την Nipponia
[img]http://[URL unfurl="true"]www.motogr.tv/images/stories/NEWMODELS/vorreinipponia.jpg[/img[/URL]]
[b]Bίκυ Bλαχάκη[/b]
[img]http://cache.jalopnik.com/assets/images/gallery/12/2007/02/medium_388111430_65ed44c52e_o.jpg
ΠΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ
Στη λίστα με τους Ελληνες σχεδιαστές αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και μια γυναίκα. H ελληνικής καταγωγής σχεδιάστρια γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Pasadena της Kαλιφόρνια και όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της μεγάλης αγάπης που είχε για το τρισδιάστατο σχέδιο, αποφοίτησε το 1995 από το Transportation Design Art Center της περιοχής της. Tο ίδιο στο οποίο φοίτησε τη δεκαετία του ‘80 και ο Aνδρέας Zαπατίνας. H Βίκυ Βλαχάκη ξεκίνησε την πορεία της στον χώρο του κατασκευαστικού σχεδίου από την Audi, όπου παρακολούθησε για κάποιους μήνες από κοντά το πώς λειτουργεί η όλη διαδικασία σε επαγγελματικό επίπεδο. Στη συνέχεια της προσφέρθηκε μια θέση στο Advanced Design Studio της Mercedes Benz και το 2000 η GM την προσέλαβε για να συμμετάσχει στη σχεδιαστική αναγέννηση των μοντέλων της μάρκας. O ενθουσιασμός και το πάθος της για τη σχεδίαση την έφεραν δύο χρόνια αργότερα στη θέση του Design Manager της GM, ενώ παράλληλα βοήθησε στη δημιουργία των πρωτότυπων Solstice και Chevrolet SS. To 2006 η Bίκυ Bλαχάκη μαζί με την ομάδα της, παρουσίασαν τα μοντέλα παραγωγής Pontiac Solstice και Saturn Sky (η αμερικάνικη εκδοχή του Opel GT), τα οποία απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές από τους δημοσιογράφους.
Αντώνης Βολάνης
Έλληνας σχεδιαστής που γεννήθηκε το 1948 στην Θεσσαλονίκη και δουλεύει στην Γαλλία (από το 1968). Έχει σχεδιάσει για την Peugeot, για την Matra (τα Bagheera, Rancho και Murena), την Renault (για το Espace), Citroën (σχεδίασε το πρωτότυπο που εξελίχθηκε στο Xsara Picasso) και εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Aerospatiale, Tefal, Donnay .
Ποιός αλήθεια θυμάται τα λίγα Ματρά - Σίμκα (όπως τότε τα λέγαμε) που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα και είχαν την καταπληκτική πρωτοτυπία των 3 θέσεων εμπρός:
http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_03.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_05.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_02.jpg[/img[/URL]]
[b]Γιώργος Σαριδάκης[/b]
Σχεδιαστής του Ford Shelby GR-1.
Γεννήθηκε στην Κρήτη το 1971 από έλληνα πατέρα και σκωτσέζα μητέρα. Σε ηλικία 10 ετών μετακόμισε στην Σκωτία. Σπούδασε αεροναυπηγός και διαχείριση ποιότητας. Σχέδιο σπούδασε στο Royal College of Art στο Λονδίνο.
Μετά την αποφοίτηση του δούλεψε για την Τογιότα στο Βέλγιο και μετά μετακόμισε στην Νότια Καλιφόρνια σε σχεδιαστικό κέντρο της Φορντ.
[img]http://[URL unfurl="true"]www.seriouswheels.com/pics-def/Ford-Shelby-GR-1-Concept-George-Saridakis-1024x768.jpg[/img[/URL]]
(από την [url=http://[URL unfurl="true"]www.imerisia.gr/article.asp?catid=12923&subid=2&pubid=1331179&tag=7536]Ημερησία[/url[/URL]] και άλλες πηγές)
Παρόμοια θέματα
- Απαντήσεις
- 210
- Εμφανίσεις
- 12K
- Απαντήσεις
- 14
- Εμφανίσεις
- 7K