- Εγγρ.
- 15 Μαΐ 2006
- Μηνύματα
- 10.311
- Κριτικές
- 3
- Like
- 164
- Πόντοι
- 166
Πραγματικά η πιο εντυπωσιακή είσοδος.
Ο Μητσοχίλιας (αν δεν ήταν η αυτοκτονία αμαρτία) θα έκανε χαρακίρι αν τον έβλεπε δίπλα στον Παρασκευαϊδη
Πραγματικά η πιο εντυπωσιακή είσοδος.
Ο Μητσοχίλιας (αν δεν ήταν η αυτοκτονία αμαρτία) θα έκανε χαρακίρι αν τον έβλεπε δίπλα στον Παρασκευαϊδη
ο Χαρδαβελας
Eπειδή ανέδειξε την Νικολούλη?
και χωρευει και καλο ζειμπεκικο...μη ξεχνιομαστεEπειδή ανέδειξε την Νικολούλη?
For you Gabadoo
Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis
http://www.designmuseum.org/media/item/4763/-1/98_4Lg.jpg[/img[/URL]]
Βρετανός σχεδιαστής αυτοκινήτων , ελληνικής καταγωγής , γνωστός με την αγγλική εκδοχή του
ονόματός του , Alec Issigonis. Έμεινε στην ιστορία , επειδή σχεδίασε και ανέπτυξε το θρυλικό
« Μίνι Κούπερ ».
Ο Αλέξανδρος Άρνολντ Ισηγόνης γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας στις 18 Νοεμβρίου
1906. Ο πατέρα του Κωνσταντίνος ήταν μηχανικός με καταγωγή από την Πάρο και η μητέρα
του Χίλντα Πρόκοπ ήταν Γερμανίδα , κόρη πλούσιου ζυθοποιού της Σμύρνης .
Ο παππούς του Δημοσθένης Ισηγώνης μετανάστευσε στην Σμύρνη από την Πάρο το 1830. Εκεί ο παππούς που δούλεψε στην κατασκευή του σιδηροδρόμου Σμύρνης – Αδάνων και γι’ αυτό απέκτησε Αγγλική υπηκοότητα ίδρυσε ένα μεγάλο μηχανουργείο.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d1/Issigonis_factory.jpg/800px-Issigonis_factory.jpg
Το 1922 αποτέλεσε καμπή για τη ζωή του νεαρού Αλέξανδρου . Ο πατέρας του έφυγε από τη
ζωή και στη συνέχεια ήλθε η Μικρασιατική Καταστροφή . Για καλή του τύχη , τον παρέλαβε ένα
αγγλικό πολεμικό και δια μέσω Μάλτας βρέθηκε το 1923 με τη μητέρα του στο Λονδίνο ,
εκμεταλλευόμενος τη βρετανική υπηκοότητα του πατέρα του .
Με προτροπή της μητέρας του ξεκίνησε σπουδές μηχανικού στο Πολυτεχνείο του Μπάτερσι , αν και επιθυμούσε να
σπουδάσει Καλές Τέχνες . Αντιμετώπισε πρόβλημα με τα μαθηματικά , καθώς απέτυχε τρεις φορές στις εξετάσεις , αλλά
αρίστευσε στο σχέδιο . Αργότερα , συνήθιζε να λέει ότι « τα μαθηματικά είναι εχθρός κάθε δημιουργικού μυαλού » . Συνέχισε
και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου .
Μετά την αποφοίτησή του κι έπειτα από μια περίοδο ξενοιασιάς αρχίζει την
επαγγελματική του διαδρομή στην ακμαία εκείνη την περίοδο αυτοκινητοβιομηχανία
της Μεγάλης Βρετανίας . Δουλεύει αρχικά για τη Humber και στη συνέχεια για τη Morris
Motor Company στο τμήμα των αναρτήσεων . Στη διάρκεια του Β ' Παγκοσμίου
Πολέμου , η εταιρεία του αναλαμβάνει διάφορα συμβόλαια για τον Βρετανικό Στρατό
και ο Ισσιγόνης παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή ενός ελαφρού
αναγνωριστικού οχήματος , αποφεύγοντας τη στράτευση και τον πόλεμο .
Μετά τον πόλεμο επανέρχεται στη σχεδίαση αυτοκινήτων και το 1948 παρουσιάζει το
« Μοσκίτο » , που ως Morris Minor θα κάνει μεγάλη καριέρα , καθώς θα παράγεται έως
το 1971. Ήταν ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την ανερχόμενη τότε εργατική τάξη , που συνδύαζε τη χαμηλή
τιμή με τις ανέσεις ενός ακριβού αυτοκινήτου . Το 1952, η Morris Motor Company θα συγχωνευθεί με την Austin Motor
Company και θα δημιουργηθεί ο κολοσσός της British Motor Corpotation (BMC). Ο Ισηγόνης θα αποχωρήσει από την
εταιρεία και θα μετακομίσει στην Alvis Car, που παράγει αυτοκίνητα πολυτελείας .
Το 1955 επιστρέφει στην Β MC για τη μεγάλη στιγμή στην καριέρα του . Η κρίση στο Σουέζ
το 1956 προκαλεί άνοδο των τιμών του πετρελαίου και η ανάγκη για ένα μικρό και φθηνό
τετραθέσιο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη όσο ποτέ . Στρώνεται στη δουλειά και τον Αύγουστο
του 1959 παρουσιάζει το Morris Mini Minor ή Mini Cooper, όπως είναι γνωστό στην
Ελλάδα , ένα αυτοκίνητο σπαρτιάτικης λογικής , χωρίς ραδιόφωνο και αξεσουάρ , καθότι o
δημιουργός του πίστευε ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού .
Πολύ γρήγορα το « Μίνι » θα γίνει παγκόσμιο μπεστ σέλερ , με πωλήσεις 5,3 εκατομμυρίων
τεμαχίων , χαρίζοντας στον Ισηγόνη μια θέση στο Πάνθεον των σχεδιαστών του 20 ου
αιώνα . Το « Μίνι » , σύμβολο της νεανικής ανεξαρτησίας , κυκλοφορεί ως το 2000 με βελτιώσεις και παραλλαγές και έκτοτε
ως « New Mini » από την BMW. To 1961, o Ισηγόνης από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της BMC παρουσιάζει το νέο
του δημιούργημα , το Morris 1100 ή Austin 1100, που σημείωσε και αυτό εμπορική επιτυχία .
Ο «Έλληνας Θεός » , όπως ήταν το παρατσούκλι του , χρίστηκε σερ από τη βασίλισσα Ελισάβετ το 1969 και δύο χρόνια
αργότερα συνταξιοδοτήθηκε . Έφυγε από τη ζωή στις 2 Οκτωβρίου 1988.
Aνδρέας Zαπατίνας
http://[URL unfurl="true"]www.in.gr/auto/interview/AR_zapatinas_2/ZAPATINAS01.jpg[/img[/URL]]
O Ελληνας σχεδιαστής διακρίθηκε στη γειτονική Iταλία, μια χώρα που παίρνει πολύ σοβαρά την έννοια του design. Γεννημένος το 1957 στην Aθήνα και με πτυχίο σχεδιαστή από το Pasadena University των H.Π.A., ο Zαπατίνας ξεκίνησε την καριέρα του στα τέλη του ‘80 από το Fiat Group. Eκεί ασχολήθηκε εξαρχής με τη σχεδίαση των νέων μοντέλων και συμμετείχε στη δημιουργία των Fiat Barchetta, Fiat Coupe και του πρώτου Fiat Bravo. Στη συνέχεια, μια πολύ καλή πρόταση από τη BMW προέτρεψε τον Ελληνα σχεδιαστή να εγκατασταθεί στο Mόναχο για περίπου 5 χρόνια, όπου και συνέλεξε πολύτιμες εμπειρίες πάνω στον γερμανικό τρόπο σκέψης και σχεδίασης. H λαμπρή πορεία του στη βαυαρική εταιρεία δεν άφησε αδιάφορους τους ανθρώπους της Fiat, οι οποίοι του έκαναν μια νέα πρόταση που θα σηματοδοτούσε την επιστροφή του στο Gruppo. Ετσι, ο Aνδρέας Zαπατίνας το 1998 ανέλαβε τη θέση του διευθυντή στο Centro Stile της Alfa Romeo. Σχεδιαστικά τέκνα αυτής της συνεργασίας ήταν η ανανέωση της Alfa Romeo 145 (μοντέλα ‘99 και ‘00) και αργότερα η μοναδική για την εποχή της Alfa Romeo 147. Ωστόσο, η πορεία του Aνδρέα Zαπατίνα δεν σταμάτησε εκεί. Tο 2002 πήρε μεταγραφή στη Subaru για να αναλάβει τη θέση του διευθυντή στο τμήμα Advanced Design. Πολλοί συνέδεσαν την παρουσία του Zαπατίνα με την όχι και τόσο επιτυχημένη σχεδίαση του εμπρός τμήματος του Subaru B9 Tribeca, γεγονός που δεν ισχύει όμως, καθώς τα σχέδια του αυτοκινήτου ήταν ήδη έτοιμα πριν από την έλευσή του.
[b]Σωτήρης Kωβός [/b]
[img]http://[URL unfurl="true"]www.in.gr/auto/parousiaseis/foto_big/toyota_kovos_01_082001.jpg[/img[/URL]]
Ενα ακόμη λαμπρό παράδειγμα επιτυχημένου Ελληνα που έχει διαπρέψει εκτός των ελληνικών συνόρων στον τομέα του design αυτοκινήτου. Γεννημένος στην Aθήνα το 1965 και με σπουδές σε Eλλάδα και Mεγάλη Bρετανία (Royal College of Art, Coventry), ο Σωτήρης Kωβός ξεκίνησε την πορεία του από τις Peugeot και Mazda, αλλά η μεγάλη στιγμή ήρθε με τη σχεδίαση του πρώτου Toyota Yaris το 1999. Πίσω από την καθολική αποδοχή του Yaris στη Γηραιά Ηπειρο κρύβεται μια ενδελεχής έρευνα που ξεκίνησε έξι χρόνια πριν από την επίσημη παρουσίαση. H σημαντικότερη διάκριση που απέσπασε το μικρό τής Toyota, την οποία καρπώνεται ο Kωβός, ήταν αδιαμφισβήτητα αυτή του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2000, που ψηφίστηκε από τους Eυρωπαίους δημοσιογράφους. Ωστόσο, ο Ελληνας σχεδιαστής έχει παρουσιάσει και διάφορα πρωτότυπα μοντέλα της Lexus, καθώς και τα SC300 και SC430 της ίδιας εταιρείας. Λίγο αργότερα, ο Σωτήρης Kωβός μετακόμισε στην Audi, αλλά όπως αποδείχτηκε αργότερα, μόνο για διάστημα εννέα μηνών. Kαθοριστικό ρόλο έπαιξε η διαφωνία που είχε με τον Peter Schreyer, υπεύθυνο Σχεδιασμού της Audi. O Ελληνας σχεδιαστής δεν ήθελε απλώς να αναλάβει διοικητικά καθήκοντα στην εταιρεία, αλλά να έχει συμμετοχή στη δημιουργία των νέων μοντέλων, κάτι που δεν κατέστη δυνατό οπότε και απεχώρησε.
Τελευταία του δουλειά είναι μία σειρά από σκούτερ για μία ελληνική εταιρεία την Nipponia
[img]http://[URL unfurl="true"]www.motogr.tv/images/stories/NEWMODELS/vorreinipponia.jpg[/img[/URL]]
[b]Bίκυ Bλαχάκη[/b]
[img]http://cache.jalopnik.com/assets/images/gallery/12/2007/02/medium_388111430_65ed44c52e_o.jpg
ΠΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ
Στη λίστα με τους Ελληνες σχεδιαστές αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και μια γυναίκα. H ελληνικής καταγωγής σχεδιάστρια γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Pasadena της Kαλιφόρνια και όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της μεγάλης αγάπης που είχε για το τρισδιάστατο σχέδιο, αποφοίτησε το 1995 από το Transportation Design Art Center της περιοχής της. Tο ίδιο στο οποίο φοίτησε τη δεκαετία του ‘80 και ο Aνδρέας Zαπατίνας. H Βίκυ Βλαχάκη ξεκίνησε την πορεία της στον χώρο του κατασκευαστικού σχεδίου από την Audi, όπου παρακολούθησε για κάποιους μήνες από κοντά το πώς λειτουργεί η όλη διαδικασία σε επαγγελματικό επίπεδο. Στη συνέχεια της προσφέρθηκε μια θέση στο Advanced Design Studio της Mercedes Benz και το 2000 η GM την προσέλαβε για να συμμετάσχει στη σχεδιαστική αναγέννηση των μοντέλων της μάρκας. O ενθουσιασμός και το πάθος της για τη σχεδίαση την έφεραν δύο χρόνια αργότερα στη θέση του Design Manager της GM, ενώ παράλληλα βοήθησε στη δημιουργία των πρωτότυπων Solstice και Chevrolet SS. To 2006 η Bίκυ Bλαχάκη μαζί με την ομάδα της, παρουσίασαν τα μοντέλα παραγωγής Pontiac Solstice και Saturn Sky (η αμερικάνικη εκδοχή του Opel GT), τα οποία απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές από τους δημοσιογράφους.
Αντώνης Βολάνης
Έλληνας σχεδιαστής που γεννήθηκε το 1948 στην Θεσσαλονίκη και δουλεύει στην Γαλλία (από το 1968). Έχει σχεδιάσει για την Peugeot, για την Matra (τα Bagheera, Rancho και Murena), την Renault (για το Espace), Citroën (σχεδίασε το πρωτότυπο που εξελίχθηκε στο Xsara Picasso) και εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Aerospatiale, Tefal, Donnay .
Ποιός αλήθεια θυμάται τα λίγα Ματρά - Σίμκα (όπως τότε τα λέγαμε) που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα και είχαν την καταπληκτική πρωτοτυπία των 3 θέσεων εμπρός:
http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_03.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_05.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.rootes-chrysler.co.uk/images/develop/devbagheera_02.jpg[/img[/URL]]
[b]Γιώργος Σαριδάκης[/b]
Σχεδιαστής του Ford Shelby GR-1.
Γεννήθηκε στην Κρήτη το 1971 από έλληνα πατέρα και σκωτσέζα μητέρα. Σε ηλικία 10 ετών μετακόμισε στην Σκωτία. Σπούδασε αεροναυπηγός και διαχείριση ποιότητας. Σχέδιο σπούδασε στο Royal College of Art στο Λονδίνο.
Μετά την αποφοίτηση του δούλεψε για την Τογιότα στο Βέλγιο και μετά μετακόμισε στην Νότια Καλιφόρνια σε σχεδιαστικό κέντρο της Φορντ.
[img]http://[URL unfurl="true"]www.seriouswheels.com/pics-def/Ford-Shelby-GR-1-Concept-George-Saridakis-1024x768.jpg[/img[/URL]]
(από την [url=http://[URL unfurl="true"]www.imerisia.gr/article.asp?catid=12923&subid=2&pubid=1331179&tag=7536]Ημερησία[/url[/URL]] και άλλες πηγές)
[/quote]
Σημαντικοί άνθρωποι ή απλά επιτυχημένοι επαγγελματίες σε αυτό που κάνουν;
Αναμφισβήτητα ευφυείς και ικανοί, αλλά σε καμία περίπτωση ΜΕΓΑΛΟΙ ...
Σημαντικοί για τους εαυτούς τους και για τους ανθρώπους τους, διαπρέπουν στον τομέα τους, αλλά αδυνατώ να κατανοήσω το κομμάτι της ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ τους - και μάλιστα ανιδιοτελούς - στην πατρίδα τους, αλλά και πανανθρώπινα...
Αν το ψάξουμε, υπάρχουν πάρα πολλοί...
Αλλά δίπλα στον Όμηρο και στον Πλάτωνα, δεν μπαίνουν ούτε κι αν ταξιδέψουν στο Α του Κενταύρου...
και χωρευει και καλο ζειμπεκικο...μη ξεχνιομαστε
και θα μας αποκαλυψει την ομαδα Ε....
Σημαντικοί άνθρωποι ή απλά επιτυχημένοι επαγγελματίες σε αυτό που κάνουν;
Αναμφισβήτητα ευφυείς και ικανοί, αλλά σε καμία περίπτωση ΜΕΓΑΛΟΙ, όχι μόνο ως Έλληνες, αλλά δεν ξέρουμε αν είναι και σαν ΑΝΘΡΩΠΟΙ μεγάλοι και εξαιρετικοί ...
Σημαντικοί για τους εαυτούς τους και για τους ανθρώπους τους, διαπρέπουν στον τομέα τους, αλλά αδυνατώ να κατανοήσω το κομμάτι της ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ τους - και μάλιστα ανιδιοτελούς - στην πατρίδα τους, αλλά και πανανθρώπινα...
Αν το ψάξουμε, υπάρχουν πάρα πολλοί...
Αλλά δίπλα στον Όμηρο και στον Πλάτωνα, δεν μπαίνουν ούτε κι αν ταξιδέψουν στο Α του Κενταύρου...
Σημαντικοί άνθρωποι ή απλά επιτυχημένοι επαγγελματίες σε αυτό που κάνουν;
Αναμφισβήτητα ευφυείς και ικανοί, αλλά σε καμία περίπτωση ΜΕΓΑΛΟΙ, όχι μόνο ως Έλληνες, αλλά δεν ξέρουμε αν είναι και σαν ΑΝΘΡΩΠΟΙ μεγάλοι και εξαιρετικοί ...
Σημαντικοί για τους εαυτούς τους και για τους ανθρώπους τους, διαπρέπουν στον τομέα τους, αλλά αδυνατώ να κατανοήσω το κομμάτι της ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ τους - και μάλιστα ανιδιοτελούς - στην πατρίδα τους, αλλά και πανανθρώπινα...
Αν το ψάξουμε, υπάρχουν πάρα πολλοί...
Αλλά δίπλα στον Όμηρο και στον Πλάτωνα, δεν μπαίνουν ούτε κι αν ταξιδέψουν στο Α του Κενταύρου...
Ο Ομηρος υπήρχε στην λίστα αλλά όχι στους τελευταίους 10!
[URL unfurl="true"]http://greatgreeks.skai.gr[/code[/URL]]
O Όμηρος δεν είναι στην 100άδα.
η 100άδα είναι εδώ:Κώδικας:[URL unfurl="true"]http://greatgreeks.skai.gr[/code[/URL]] [/quote] Δες καλύτερα, εκεί που λεει αλφαβητικά, δες στο Ο!