Το ΣΚΑΙ τον εστησε ο Γιαννης, ή ο γερος του?
(Btw, εριξα μια ματια στο στολο της οικογενειας κι επαθα πλακα!
Οι τυποι εχουν φραγκα επιπεδου ΒΒ...
)
+ Δευτερη ερωτηση:
Ισχυει οτι ο γερο-Αλαφουζος ηταν εργολαβος κι εγινε εφοπλιστης ετσι, στο ασχετο??
Νομίζω τον ξεκίνησε ο father, και τον έδωσε στο γυιο για να παίζει. Ο οποίος δεν τα πήγε κι άσχημα, πρέπεινα ομολογήσουμε.
Όσο για τα λεφτά, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές αυτής της τάξης είναι. Και παραμένουν αφανείς (σε αντίθεση με τον Αλαφούζο).
Είναι οι εφοπλιστές που θα... φορολογήσει ο τσίριζα!
Δεν ξέρω τι έκανε ο πατήρ Αλαφούζος πριν αποκτήσει καράβια. Ξέρω όμως (από πρώτο χέρι - είχα συμμαθητή που ο πατέρας του είχε καράβια) πως τα λεφτά που παίζονται, βγαίνουν, ή χάνονται σε αυτή τη δραστηριότητα είναι κολοσσιαία.
Παραδείγματα:
1) Ένα πλοίο 300.000 τόνων είχε κόστος κατασκευής (τη δεκαετία του '90) 80-100 εκ. δολλάρια και 2-3 χρόνια αναμονής για παράδοση από τα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής.
2) Αυτοί που παράγγελναν πλοία, σε μερικές περιπτώσεις πούλαγαν την προτεραιότητα της σειράς στην παράδοση. Έτσι μπορούσαν να βγάλουν ένα 10-15%, δηλαδή $10-15 εκ. ΑΕΡΑ.
3) Τις περιόδους κρίσης στη ναυτιλία τα καράβια των 300.000 τόνων και $80-100εκ. αξίας μπορούσαν να φτάσουν να πουλιώνται και $20εκ. Κάποιος τα αγόραζε αυτά, και όταν ξαναπήρε μπροστά η ναυτιλία, είχε στόλο αποκτηθέντα στο 1/5 της αξίας κατασκευής του.
4) Την περίοδο αποκλεισμού του Βόρειου Βιετνάμ από το Αμερικανικό ναυτικό (1966-1972) ένα δρομολόγιο που κατάφερνε να σπάσει τον αποκλεισμό και να μπει στη Χαϊφονγκ με φορτίο πληρωνόταν για ναύλο
4 φορές την αξία του πλοίου. (Ο πατέρας του συμμαθητή μου έβγαλε πολλά λεφτά έτσι από εκεί). Αντίστοιχες βέβαια ήταν και οι αμοιβές των πληρωμάτων.
Και άλλα πολλά που δεν μου έρχονται τώρα.