Αρχικά να τονίζω πως, τουλάχιστο από τη δική μου οπτική γωνία, σου αξίζουν συγχαρητήρια! Είσαι από αυτούς που δεν έβρισαν και όχι μόνο αυτό, έδωσαν και επιχειρήματα τα οποία δεν καταρρίπτονται αμέσως. Σεβασμός από εμένα λοιπόν.
Διαφωνώ σε μερικά σημεία, αλλά τουλάχιστο οι διαφωνίες μου, δεν είναι πλέον μόνο λογικής φύσης, καθώς, δε κάνεις ελάχιστα λογικά λάθη (αν κάνω λάθος, πες μου που για να αναθεωρήσω), αλλά είναι συζητήσιμες. Ξανά, από εμένα σεβασμός.
Καταλαβαίνω πως μπορεί να βαρεθείς και να μη το διαβάσεις.
Φίλε, ξεχνάς ότι οι κοινωνίες δεν είναι ξενοδοχεία με διατίμηση υπηρεσιών.
Οι κοινωνίες έγιναν πρωταρχικά για την προστασία των μελών τους, με το συνασπισμό των δυνάμεών τους. Πολλοι αδυνατοι οργανωμένοι μαζί νικάνε τους λίγους ανοργάνωτους.
Διαφωνώ στο ότι δεν είναι ξενοδοχεία. Συμφωνώ με το γιατί δημιουργήθηκαν. Θες να δεις γιατί διαφωνώ; Δες τους πλούσιους και τους φτωχούς. Κοινωνικές διαφορές ανάλογα με το πόσο μπορείς να πληρώσεις για το δωμάτιό σου.
Ο χαλαρός τύπος κοινωνικών σχέσεων που περιγράφεις, αντιστοιχεί σε πληθυσμούς τροφοσυλλεκτών : ελαχιστη οργάνωση, υποτυπώδης ιεραρχία, λίγες απαιτήσεις από τα μέλη - λίγες παροχές προς τα μέλη.
Δηλαδή αν σου την έπεφτε ο πιθηκάνθρωπος από τη δίπλα φυλή, οι δικοί σου δεν ήταν σίγουρο ότι θα σκίζονταν να σε σώσουν.
Συχνά μάλιστα έκριναν σκόπιμο ότι ήταν καλύτερο να σε αφήσουν στην τύχη σου, καθώς το όφελός τους από την αφεντιά σου ήταν ουτως ή άλλως μικρό.
Τι ακριβώς εννοείς; Εσύ αν δεις κάποιον να του επιτίθενται αρκούδες, θα πας να τον σώσεις ή θα φύγεις; Φυσικά θα φύγεις. Αυτό θα γίνει είτε στη κοινωνία τροφοσυλλεκτών είτε στη σύγχρονη κοινωνία. Επιπλέον, στη σύγχρονη κοινωνία έχουμε αστυνομικούς. Το τονίζω για να δείξω πως αυτό το επιχείρημα δε πληρεί προϋποθέσεις πλήρης αντιστοιχίας με σημερινές κοινωνίες.
Όσο όμως οι κοινωνίες εξελίσσονταν ο βαθμος πολυπλοκότητας των σχέσεων αύξανε, όπως και οι παροχες και οι υποχρεώσεις των μελών.
Έτσι σήμερα φίλε μου, όταν πέσεις και τσακιστεις από το μηχανάκι σου, θα έρθει το ΕΚΑΒ και θα σε μαζεψει, θα σε μεταφέρει στο νοσοκομείο και θα σου κανουν και πχ μεταγγιση αίματος αν χρειαστεί.
Συμφωνώ.
Ούτε η υπηρεσία του ΕΚΑΒ πληρώνεται από σένα, ούτε η υπαρξη/λειτουργία του νοσοκομείου, ούτε καν το αίμα που σου έδωσαν.
Όλα στα έδωσαν παιρνοντας ως δεδομένη, την εκ των προτερων συναινεσή σου για συστρατευση σε ωρα κινδυνου.
Και γι αυτο σε χρέωσαν με το συμβολικο ποσό των φόρων που σου αναλογούν.
Και λέω συμβολικό, γιατι οι φόροι είναι το τυπικο παραδειγμα συστρατευσης : κανεις απο μονος του δεν εχει τα χρηματα να φτιαξει την κοινωνια.
Όλοι ομως ενωνουμε τις πενταροδεκαρες μας και προκυπτουν τα νοσοκομεια, τα σχολεια κτλ .
Πρώτον, δεν είναι συμβολικό, αν μάζευα τα λεφτά που πληρώνω για φόρους και για ΙΚΑ τώρα θα είχα τουλάχιστο μια προκαταβολή για σπίτι. Επιπλέον, κάνεις λάθος, φυσικά το ΕΚΑΒ πληρώνεται από εμένα, όπως και η αστυνομία και άλλες υπηρεσίες. Παράδειγμα: τώρα που δε πληρώνουμε φόρους, δεν έχουμε και να τους πληρώσουμε και τα νοσοκομεία μας υπολειτουργούν. Από τους δικούς μας φόρους βγαίνει. Το να υποτιμάς το μικρό μερίδιο του καθένα είναι λογικό λάθος καθώς όπως λες και εσύ, όλοι δίνουμε πενταροδεκάρες, είναι όμως αυτό που απαιτείτε από εμένα για να έχω πρόσβαση σε αυτά όπως και σε άλλες υπηρεσίες. Αν δε τα έδινα δε θα είχα δικαίωμα να έχω πρόσβαση σε αυτά. Ο καθένας λοιπόν πληρώνει αυτό που του αναλογεί και αυτό παίρνει.
Δε παίρνω όλο το νοσοκομείο για την πάρτη μου όταν αρρωσταίνω, ούτε πηγαίνω στο σχολείο που χτίζεται από λεφτά φορολογουμένων όταν είμαι 34 χρονών. Τα πληρώνω για την ομαλή ροή των πραγμάτων.
Το αίμα δεν αγοράζεται φίλε. Το δίνει ομως ο καθενας εθελοντικα για το συνανθρωπό του.
Σκεψου αν , ω μη γενοιτο, σου χρειαστει καποια στιγμη αιμα, να μπει η χοντρονοσοκομα στο θαλαμο και να πει : για σας κύριε δεν έχει αίμα, το κραταμε για τους στρατευσιμους, εσεις να πατε πχ στη Σουηδία να αιτηθητε μεταγγιση.
Θα έχει άδικο ;
Μα, εδώ είναι η κύρια διαφωνία μας. Σύμφωνα με εμένα, έχει άδικο, σύμφωνα με εσένα, όχι. Σου θυμίζω πως η όλη διαφωνία γίνεται για αυτό ακριβώς. Εγώ πιστεύω πως είναι άδικο κάτι τέτοιο, γιαυτό διαφωνώ με όλους εδώ πέρα. Εδώ κάνεις το εξής λογικό λάθος, χρησιμοποιείς το συμπέρασμα της διαφωνίας μας για να το δώσεις σαν ήδη υπάρχον δεδομένο, ενώ η διαφωνία μας γίνεται για να βγάλουμε αυτό ακριβώς το συμπέρασμα.
Το συμβόλαιο που υπέγραψες με την Ελλάδα είναι άκρως δεσμευτικό. Δεν επελεξες εσυ τους όρους.
Η παραμονη σου στη χωρα μεταφραζεται ως σιωπηρη κι αμετακλητη αποδοχη των όρων του.
Το συμβόλαιο που υπέγραψα, το υπέγραψα γιατί αλλιώς θα είχα κυρώσεις. Αν είναι κάποιος ληστής πάνω από το κεφάλι σου και σου πει "τα λεφτά σου ή τη ζωή σου;", θα δώσεις τα λεφτά σου, όταν όμως μπορέσεις, θα τα πάρεις πίσω.
Το παραδειγμα με το χασαπη είναι άστοχο : εδω αναφερεσαι σε διαπροσωπικες σχέσεις. Εμεις εξεταζουμε ομως τις σχέσεις που έχεις εσύ ως μονάδα, προς το σύνολο της κοινωνίας - ολους εμας δλδ.
Διαφωνώ, γιατί υποθέτεις πως αξίζει στην κοινωνία διαφορετική αντιμετώπιση από το άτομο. Ίσα ίσα, όπως ανέφερα προηγουμένως, εγώ πιστεύω πως η κοινωνία είναι εδώ για να εξυπηρετεί το άτομο και όχι το αντίστροφο. Αν μη τι άλλο, από τη κοινωνία ΑΠΑΙΤΩ να μου φέρεται με τον καλύτερο τρόπο επειδή εγώ είμαι το λιθαράκι που τη χτίζει. Δε χαρίζομαι.
Η ληστεια του χασαπικου θετει σε κινδυνο την ευημερία μονο του χασαπη.
Όλοι οι υπολοιποι μπορουμε να τον στηριξουμε και να ανακάμψει η δουλεια του, χωρις να ρισκαρουμε τις ζωες μας.
Η επίθεση όμως στην κοινωνια θετει σε κινδυνο την ευημερία ολων μας. Αν δεν υπάρχει κοινωνια, δεν υπάρχουμε όλοι μας. Κανεις δε θα μπορει να στηρίξει τον άλλο.
Αν δεν υπάρχει κοινωνία σηκωνόμαστε και πάμε στα βουνά ή σε άλλη κοινωνία. Και λοιπόν; Δεν υπάρχει κανένα λογικό αντίβαρο στο να καταστραφεί μια κοινωνία, τόσες και τόσες έχουν καταστραφεί στο πέρασμα του χρόνου. Αν εσύ επιλέξεις να δώσεις τη ζωή σου για να μη πας στα βουνά, δε σε κρατάει κάτι, κάνε το, εγώ επιλέγω να είμαι δειλός και να μη το κάνω. Εδώ πάλι, είναι καθαρά συναισθηματικό το θέμα. Τα δικά μου συναισθήματα στρέφονται αλλού. Στη ζωούλα μου.
Ο χασαπης χωράει να γραφτεί στα καλαμπαλίκια σου.
Η Ελλάδα όμως είναι πολύ μεγάλη για να χωρεσει !
Και η Ελλάδα και όλη η υδρόγειος. Δε δίνω μια.
Καταλαβαινω ότι εχεις διαμορφωσει τις αποψεις σου και δεν προσπαθω να σε τουμπαρω.
Σου εξηγω απλα πως σκεφτομαστε οι υπόλοιποι.
Εσύ μπορεί να σκέφτεσαι έτσι, οι υπόλοιποι όχι, αν κάποιος σκέφτονταν έτσι θα το είχε πει και όπως εσύ και με πιο ήρεμο τρόπο. Οι υπόλοιποι, και κυρίως ο ADMIRAL, είναι απλά ένα ρομποτάκι που έχει φορτωθεί με το πρόγραμμα μίσους. Θα ήταν ο τέλειος στρατιώτης για το 1984. Νομίζεις πως ο ADMIRAL και ο κάθε ADMIRAL θα φέρονταν πιο "ηθικά" αν είχε γεννηθεί μέσα στη Τουρκία; Θα ήταν ένας από τους μαλάκες που θα ήθελε να εισβάλλει στην Ελλάδα. Το να αλλάζει κάποιος "ηθικές" ανάλογα με την τυχαιότητα της γέννησης του είναι τραγικά αστείο και συνάμα παράλογο.
Το σημαντικότερο όμως που σου ζητάω να σκεφτείς είναι γιατί να γίνονται όλα αυτά; Γιατί επειδή έτυχε και γεννήθηκα κάπου να πρέπει να ενδώσω σε αυτού του είδους τη σκέψη; Γιατί επειδή εκεί που τυχαία και χωρίς τη θέλησή μου γεννήθηκα, να πρέπει να υπακούσω στις ηθικές αρχές και τις τιμωρίες που μου επιβλήθηκαν από τρίτους παράγοντες και όχι από δικά μου λάθη;
Σου προτείνω να διαβάσεις, αν όχι όλο, τα πρώτα κεφάλαια από το φανταστικό βιβλίο του Celine: "ταξίδι στην άκρη της νύχτας". Δεν είναι αναρχικός ο τύπος. Είναι ρεαλιστής, μηδενιστής, πεσιμιστής.
Για τρίτη φορά, ο σεβασμός μου.