Νέα

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

αμαμητος

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Ιουλ 2019
Μηνύματα
1.453
Like
1.451
Πόντοι
216
χωρις να ειμαι και ειδικος νομιζω οτι μια ανεμογενητρια φορτιζει πολυ πιο γρηγορα ενα αυτοκινητο απο τα φωτοβολταικα. ισως και δυο η και 3 ανεμογεννητριες αλλα σιγουρα πιο φθηνα και πολυ πιο γρηγορα και με λιγοτερα εξοδα αγορας
 

Eraser..

Σπουδαίος
Εγγρ.
25 Δεκ 2016
Μηνύματα
28.473
Like
11.089
Πόντοι
2.606
Κάτι έλεγε σε ένα λίνκ που έβαλαν πριν οτι δίνουν εγγύηση για την μπαταρία για κάποια χρόνια , και οτι αν χαλάσει η μπαταρία συνήθως επιδιορθώνεται το τμήμα της που χάλασε και δεν πετάς όλη την μπαταρία.

Όπως και να έχει δεν σκέφτομαι να πάρω ηλεκτρικό εγω έχω ένα μικρό βενζίνης σχετικά οικονομικό , άσε που δεν κάνω και πολλά χιλιόμετρα έτσι και αλλιώς.

Απλά εμένα η ιδέα μου ηταν αν μπορούσες να έχεις κάποιο οικιακό φωτοβολταικό για αυτόνομη χρήση , που αντί για να είχες το σύστημα με μια μπαταρία για το σπίτι σου , να χρησιμοποιούσες την μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου (δηλαδή να έχεις το σύστημα μόνο για να φορτίζεις το αμάξι) αλλά απο οτι φαίνεται δεν γίνεται.
Γίνεται, τίποτα δεν είναι αδύνατο. Το θέμα είναι το πόσο συμφέρει ή όχι.
Πρέπει να γίνει σωστή διαστασιολόγηση, δηλαδή να ξέρεις τι θες να κάνεις επακριβώς (η αποτύπωση της ιδέας δλδ), να κάνεις τους σωστούς τεχνικούς υπολογισμούς αλλά να δεις και το κόστος. Όταν το κάνει αυτό κάποιος που ξέρει, η διαπίστωση είναι ότι θα είναι πολύ ακριβό.
Αλλά σαν σύστημα να γίνει κάτι τέτοιο δεν είναι αδύνατο.

Αφού λέμε για ταξίδια κλπ, δείτε...
 

Pornofan

Σπουδαίος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2019
Μηνύματα
5.728
Like
8.456
Πόντοι
2.356
Έλα τύπε, για φθηνή φόρτιση δες εδώ τι τεχνολογία χρειάζεται να εγκαταστήσεις :confused:

 

Eraser..

Σπουδαίος
Εγγρ.
25 Δεκ 2016
Μηνύματα
28.473
Like
11.089
Πόντοι
2.606
Έλα τύπε, για φθηνή φόρτιση δες εδώ τι τεχνολογία χρειάζεται να εγκαταστήσεις :confused:

Αυτό δεν είναι τίποτα...
Εξέχον μέλος του σάιτ διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και μπορεί να φτιάξει παπάδες στην κυριολεξία.
@baros για έλα λίγο από εδώ... :coffee:
 

omeredi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2019
Μηνύματα
598
Κριτικές
1
Like
1.337
Πόντοι
206
Τυπε μαλακίες σου λένε! με 17Kwh κανεις καμια 100 χιλιόμετρα
με 170kwh 1000 και με 510Kwh 3000 το μήνα
Κάνεις παραπάνω; Πληρωσέ τα σιγά το ποσό!

Αν θες φωτοβολταικα φυσικα συμφερει, net metering. Δεν αποθηκευεις δε θες μπαταριες
Σου βαζουν αμφιδρομο μετρητη. Τι παραγεις τι καταναλώνεις!
Αν παραγεις περισσοτερα απλα δε τα πληρώνεσαι, πάνε στο δίκτυο!

Με ένα νορμαλ φωτοβολταικό στη στέγη θα έχεις τη μετακίνηση σχεδόν τσάμπα!
 
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.859
Like
14.780
Πόντοι
3.656
Τυπε μαλακίες σου λένε! με 17Kwh κανεις καμια 100 χιλιόμετρα
με 170kwh 1000 και με 510Kwh 3000 το μήνα
Κάνεις παραπάνω; Πληρωσέ τα σιγά το ποσό!

Αν θες φωτοβολταικα φυσικα συμφερει, net metering. Δεν αποθηκευεις δε θες μπαταριες
Σου βαζουν αμφιδρομο μετρητη. Τι παραγεις τι καταναλώνεις!
Αν παραγεις περισσοτερα απλα δε τα πληρώνεσαι, πάνε στο δίκτυο!

Με ένα νορμαλ φωτοβολταικό στη στέγη θα έχεις τη μετακίνηση σχεδόν τσάμπα!
πληροφόρησέ μας το κόστος του φωτοβολταικού. Α, και το πόσοι Έλληνες υποθέτεις ότι έχουν στέγη για να το τοποθετήσουν
 

markisiosLOG

Σπουδαίος
Εγγρ.
8 Μαΐ 2021
Μηνύματα
168
Κριτικές
40
Like
1.983
Πόντοι
2.391
Μεχρι τωρα πιστευω οτι ολα ηταν μια κοροιδια, επειδη βγαζανε τρελα λεφτα με το πετρελαιο η εξελιξη των φωτοβολταικων σταματησε σε σημειο που να μην συμφερει πραγματικα. Τωρα καποια πραγματα πανε να αλλαξουνε και λογικα θα αλλαξει και κατι στα φωτοβολταικα ωστε να εχει νοημα να επενδυσει σε αυτα. Το ιδιο και με τις μπαταριες. Απλα το να θυσιαζεις ενα μεγαλο οικοπεδο σε μια τεχνολογια που δεν αποδιδει οσο θα επρεπε και να επενδυεις σοβαρα λεφτα με σκοπο να παρεις αποσβεση σε εικοσι χρονια ειναι απλα μια μεγαλη μαλακια και τροπος που θα σκεφτοταν μονο μια πολυεθνικη η ενα κρατος. Παντος ειναι πολυ νωρις για να βαλεις το χερι στην τσεπη σου και καμια πατεντα δεν θα κανει το ολο συστημα να συμφερει σε συγκηριση με το ρευμα του δυκτιου
 

omeredi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2019
Μηνύματα
598
Κριτικές
1
Like
1.337
Πόντοι
206
πληροφόρησέ μας το κόστος του φωτοβολταικού. Α, και το πόσοι Έλληνες υποθέτεις ότι έχουν στέγη για να το τοποθετήσουν
Για 7,500 watt το χρόνο (ΤΣΑΜΠΑ ολες οι μετακινήσεις δλδ και έκπτωση στο ρευμα) με κανα 5000ευρω με το ΦΠΑ εισαι ταμαμ

Προφανως για όσους έχουν χώρο.
Αν δεν εχεις χώρο φιλε η εισαι σε κανα δυάρι ακάλυτο στην κυψέλη και τα πατήσια τι να συζητάμε για ηλεκτρικό
 
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.859
Like
14.780
Πόντοι
3.656
Για 7,500 watt το χρόνο (ΤΣΑΜΠΑ ολες οι μετακινήσεις δλδ και έκπτωση στο ρευμα) με κανα 5000ευρω με το ΦΠΑ εισαι ταμαμ

Προφανως για όσους έχουν χώρο.
Αν δεν εχεις χώρο φιλε η εισαι σε κανα δυάρι ακάλυτο στην κυψέλη και τα πατήσια τι να συζητάμε για ηλεκτρικό
υποθέτω λοιπόν πως καταλαβαίνεις ότι το ηλεκτρικό αμάξι δεν είναι για τον μέσο άνθρωπο
 

omeredi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2019
Μηνύματα
598
Κριτικές
1
Like
1.337
Πόντοι
206
Μεχρι τωρα πιστευω οτι ολα ηταν μια κοροιδια, επειδη βγαζανε τρελα λεφτα με το πετρελαιο η εξελιξη των φωτοβολταικων σταματησε σε σημειο που να μην συμφερει πραγματικα. Τωρα καποια πραγματα πανε να αλλαξουνε και λογικα θα αλλαξει και κατι στα φωτοβολταικα ωστε να εχει νοημα να επενδυσει σε αυτα. Το ιδιο και με τις μπαταριες. Απλα το να θυσιαζεις ενα μεγαλο οικοπεδο σε μια τεχνολογια που δεν αποδιδει οσο θα επρεπε και να επενδυεις σοβαρα λεφτα με σκοπο να παρεις αποσβεση σε εικοσι χρονια ειναι απλα μια μεγαλη μαλακια και τροπος που θα σκεφτοταν μονο μια πολυεθνικη η ενα κρατος. Παντος ειναι πολυ νωρις για να βαλεις το χερι στην τσεπη σου και καμια πατεντα δεν θα κανει το ολο συστημα να συμφερει σε συγκηριση με το ρευμα του δυκτιου
Δε τα βαζουν σε οικοπεδα αλλά σε χωράφια. Απο ένα καλό χωραφι σημερα 10 στρέμματα αν πάρεις 700 ευρώ το χρονο να λες και ευχαριστώ. Αν το δωσεις για φωτοβολταικα παιρνεις 2500
 

omeredi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2019
Μηνύματα
598
Κριτικές
1
Like
1.337
Πόντοι
206
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.859
Like
14.780
Πόντοι
3.656
Ποιος μιλησε για μεσο ανθρωπο.
Ο νηματοθετης εθεσε ερωτημα για το κοστος. τι και πως!
Αν μπορει η όχι δικό του θεμα
ο νηματοθέτης μίλησε για ΦΤΗΝΗ ΦΟΡΤΙΣΗ. Φτηνή φόρτιση, για το μέσο άνθρωπο, δεν υπάρχει
 

markisiosLOG

Σπουδαίος
Εγγρ.
8 Μαΐ 2021
Μηνύματα
168
Κριτικές
40
Like
1.983
Πόντοι
2.391
Δε τα βαζουν σε οικοπεδα αλλά σε χωράφια. Απο ένα καλό χωραφι σημερα 10 στρέμματα αν πάρεις 700 ευρώ το χρονο να λες και ευχαριστώ. Αν το δωσεις για φωτοβολταικα παιρνεις 2500
Δεν νομιζω να ειναι και τοσο οικολογικο ολο αυτο, και αν ξερεις πες μας ποσα πρεπει να επενδυσεις αρχικα
 

omeredi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2019
Μηνύματα
598
Κριτικές
1
Like
1.337
Πόντοι
206
ο νηματοθέτης μίλησε για ΦΤΗΝΗ ΦΟΡΤΙΣΗ. Φτηνή φόρτιση, για το μέσο άνθρωπο, δεν υπάρχει
ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ απο τη δευτερη παραγραφο τι εγραψε ο νηματοθετης και ξαναέλα


Τα 5000 ευρώ σημερα είναι 2500 λιτρα βενζινης
Με μια κατανάλωση 8λιτρα στα 100 χιλιόμετρα κανεις κατι πάρα πάνω από 30,000 χιλιόμετρα
Σε βαθος 10 ετων σχεδον 3000 χιλιόμετρα το χρόνο

Με ηλεκτρικο και 5000ευρώ που τα στοκαρεις δε πληρωνεις ποτε κανένα εξοδο για το αυτοκινητο

Με 7500kwh που σου παράγουν το χρόνο και κατανάλωση 20kwh στα 100 κανεις 37.500 χιλιόμετρα το χρόνο (με βενζίνα 3.000 το χρόνο)

Τι συζηταμε τωρα; Προφανώς αν μπορεις να εχεις 2 ηλεκτρικά, της οικογένειας δλδ με 5000 ευρώ καλύπτεις και τα 2 αυτοκίνητα για ΠΑΝΤΑ


Μπορεις αντι για 5000 να βαλεις νετ μετερινγκ αξίας 3000
και με 3000 ευρώ που θα σου δίνουν καπου 4000kwh το χρόνο θα μπορεις να κάνεις 20.000χιλιομετρα το χρόνο ΤΣΑΜΠΑ

ΑΝ δε καταλαβαινεις οτι αυτο ειναι φθηνη φορτιση δε μπορω να βοηθήσω άλλο!

* Τα ακριβή κόστη net metreing κλπ μπορει να είναι + - 10 - 20% αλλά δείχνει εύρος τιμής μια έρευνα στο google
 
Τελευταία τροποποίηση:

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Για 7,500 watt το χρόνο (ΤΣΑΜΠΑ ολες οι μετακινήσεις δλδ και έκπτωση στο ρευμα) με κανα 5000ευρω με το ΦΠΑ εισαι ταμαμ

Προφανως για όσους έχουν χώρο.
Αν δεν εχεις χώρο φιλε η εισαι σε κανα δυάρι ακάλυτο στην κυψέλη και τα πατήσια τι να συζητάμε για ηλεκτρικό

Τύπε διαβάζουν και άνθρωποι που καταλαβαίνουν.

Ένα μικρό ηλεκτρικό αμάξι που κάνει 10.000χλμ το χρόνο καταναλώνει περίπου 13000kWh στον τροχό υπό ιδανικές συνθήκες και με συντηρητική οδήγηση. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και με το θεωρητικό μέγιστο των 3000 ωρών ηλιοφάνειας κατά έτος ένα φωτοβολταϊκό σύστημα των 5kWp όπως αυτό που παρέθεσες δεν επαρκεί πρακτικά για την κάλυψη ούτε καν του 50% των πραγματικών ενεργειακών αναγκών του οχήματος ακόμα και αν αυτό βρισκόταν συνδεδεμένο στην πρίζα και παρκαρισμένο στο γκαράζ καθόλη την διάρκεια της ημέρας ...
 

arkas1986

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Μαΐ 2018
Μηνύματα
1.705
Κριτικές
15
Like
363
Πόντοι
326
Σε 10 χρόνια μπορεί ναι , τώρα όχι
 

Ippokratis22

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Αυγ 2022
Μηνύματα
558
Κριτικές
1
Like
1.178
Πόντοι
206
Για Αθήνα εαν εχεις πάρκινγκ βαζεις ενα φωτοβολταϊκό 5kw ,σε στέγη του γκαράζ,…. για παράδειγμα ….κ φορτίζεις τζάμπα… υπάρχουν κ κεραμίδια που απορροφούν ηλιακή ενέργεια κ την μετατρέπουν σε ηλεκτρικη

Υπαρχει βιντεο στο YouTube ,με καποιον στην αττικη που εχει κανει τετοια εγκατάσταση για το ηλεκτρικο αμάξι κ παει κ φορτίζει κ ολη η γειτονιά του
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Προς το παρόν δεν σκέφτομαι να αγοράσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο , για κάποιον όμως που θέλει να πάρει και ίσως να δικαιούται και την επιδότηση σκέφτηκα το εξής.

Θα μπορούσε να εγκαταστήσει κάποιο σύστημα φωτοβολταικών στο σπίτι και λογικά με κάποια πατέντα ενός γνώστη ηλεκτρολόγου θα μπορούσε μάλλον να το συνδέσει με τον οικιακό ταχυφορτιστή.

Δηλαδή για κάποιον που θα αγόραζε ηλεκτρικό έτσι και αλλιώς ακόμα και αν δεν υπήρχε επιδότηση , με τα λεφτά της επιδότησης στην ουσία να έχει ένα σύστημα που να φορτίζει το αμάξι.

Δεν ξέρω αν το παραπάνω σύστημα με τα φωτοβολταικά θα πρέπει να έχει δική του μπαταρία η όχι , αν έχει θα μπορείς να φορτίσεις και την νύχτα αλλά ίσως τότε να ξεφεύγει το κόστος. Αν δεν έχει θα είσαι αναγκασμένος να φορτίσεις το αμάξι μόνο την μέρα , οπότε αν πηγαίνεις με το αμάξι στην δουλειά δύσκολα.

Επίσης αν με το παραπάνω σύστημα έστω και χωρίς μπαταρία δική του , μπορείς να φορτίζεις εκτός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και διάφορες άλλες επαναφορτιζόμενες συσκευές όπως κινητά , επαναφορτιζόμενα εργαλεία , κουρευτική μηχανή κτλ τόσο το καλύτερο.

Βέβαια δεν το έχω ψάξει καθόλου πόσο θα βγεί ένα τέτοιο σύστημα με μπαταρία , πόσο χωρίς μπαταρία κτλ ... μια ιδέα είχα απλά , την οποία μάλιστα δεν σκέφτομαι να την υλοποιήσω στο σύντομο μέλλον :P

Τι έχει να πει για τα παραπάνω η επιστημονική ομάδα του μπού ; Και ειδικά ηλεκτρολόγοι - ηλεκτρονικοί θα μπορούσαν να δώσουν τα φώτα τους αν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.

Η συζήτηση που ανοίγεις είναι μεγάλη και όπως τίθεται ΔΕΝ έχει νόημα, για αυτό 2 μόνο σχόλια:

1. Οι μεταφορές είναι υπαίτιες για λιγότερο από το 20% των συνολικών ανθρωπογενών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με τα ΙΧ να συνεισφέρουν σε ένα ποσοστό που υπολογίζεται γύρω στο 12%. Άρα η όλη συζήτηση περί προστασίας του περιβάλλοντος αφορά το μόλις 12% του όλου προβλήματος (αν υποτεθεί ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όντως αποτελούν το κυρίως πρόβλημα).

2. Το μέσο οικιακό φωτοβολταϊκό παράγει καθόλη την διάρκεια της ημέρας πολύ λιγότερη ενέργεια από εκείνη που απαιτεί ένα πολύ μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις βασικές μετακινήσεις μια οικογένειας.
 

Mounokwlaraki

Ανώτερος
Εγγρ.
31 Ιουλ 2016
Μηνύματα
1.338
Κριτικές
62
Like
3.126
Πόντοι
7.216
Η συζήτηση που ανοίγεις είναι μεγάλη και όπως τίθεται ΔΕΝ έχει νόημα, για αυτό 2 μόνο σχόλια:

1. Οι μεταφορές είναι υπαίτιες για λιγότερο από το 20% των συνολικών ανθρωπογενών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με τα ΙΧ να συνεισφέρουν σε ένα ποσοστό που υπολογίζεται γύρω στο 12%. Άρα η όλη συζήτηση περί προστασίας του περιβάλλοντος αφορά το μόλις 12% του όλου προβλήματος (αν υποτεθεί ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όντως αποτελούν το κυρίως πρόβλημα).
Τύπε το 12% του συνόλου της καταναλισκόμενης ενέργειας παγκοσμίως συνεχίζει να είναι ένα τερατώδες μέγεθος.
Επίσης κάπως έτσι προσπαθούν όλοι οι μηδενιστές να αποδείξουν πως οτι γίνετε προς την κατευθυνση της εξοικονομησης ενεργειας δεν έχει νοημα.
Έλα μωρέ ανεμογεννήτριες, θέλουν τόση ενέργεια για να φτιαχτούν. Ελα μωρε φωτοβολταϊκά. Ελα μωρέ πόσο συμβάλει η κατανάλωση ενεργειας στα κτίρια;
10% από εδώ, 12 απο εκει, 15 απο παραπέρα μαζεύετα ενα ωραιότατο 40% το οποίο αν δεν εξοικονομήσουμε σήμερα, τα εγγονια μας θα ζουν στις σπηλιές και θα καίνε κλαριά για να ζεσταθούν.
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Peugeot e208. Τι αμάξι έχεις τώρα;

Δουλευόμαστε τύπε?

Λόγω δουλειάς τυχαίνει να έχω πρόσβαση σε δύο VW αδελφάκια το μεσαίο ηλεκτρικό ID.3 και το ήπιο υβριδικό eTSi 1.5 Golf - το ID.3 είναι ΜΙΣΟ ΤΟΝΟ βαρύτερο από το Golf με παρπλήσιες ή υποδεέστερες επιδόσεις και χώρους. Με το τρέχων ενεργειακό μίγμα ηλεκτροπαραγωγής της χώρας υπολογίζοντας πρόχειρα το λεγόμενο cradle to grave δηλαδή το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα συμπεριλαμβανομένης κατασκευής/ωφέλιμης ζωής/απόσυρσης παίζει το ID.3 να είναι επιβλαβέστερο για το περιβάλλον από το Golf μέχρι τα 30.000χλμ

Ταξίδι αθήνα-θεσσαλονίκη έφαγα 1 σχεδόν ώρα για φόρτιση πριν κάμποσο καιρό (η πρώτη και τελευταία φορά που το πήρα για ταξίδι στην εθνική). Γιατί?

1. Διότι η VW δεν συστήνει για λόγους μακροζωίας της μπαταρίας συνεχή φόρτιση πάνω από το 90%
2. Διότι η φόρτιση πάνω από το 80% είναι απελπιστικά αργή οπότε πάνω από αυτό το επίπεδο φορτίζεις μόνον όταν έχεις πολύ χρόνο διαθέσιμο.
3. Για λόγους ασφάλειας ο οποιοσδήποτε συνετός οδηγός δεν εκμεταλλεύεται το τελευταίο 20% της μπαταρίας διότι αυτό θα ισοδυναμούσε με το να βάζεις βενζίνη ΑΦΟΥ ανάψει το λαμπάκι καυσίμου σε ένα θερμικό αμάξι.

Πρακτικά δηλαδή το ID.3 έχει στο αθήνα-θεσσαλονίκη (χειμωνιάτικο ταξίδι χωρίς πολύ κρύο, με ταχύτητα περίπου στο άνω όριο ταχύτητας και με 2 άτομα) πραγματική αυτονομία περίπου 200-250χλμ - λιγότερα από τα μισά από το Golf δηλαδή.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom