Μακάρι να ήταν μισή ώρα η φόρτιση… Όσον δε αφορά στο κόστος, αυτό εξαρτάται από την ποσότητα ρεύματος που καταναλώνει.
Πάμε λοιπόν να δούμε ένα χειροπιαστό συγκριτικό παράδειγμα που αφορά μοντέλο της ίδιας εταιρίας, σε βενζινοκίνητη και ηλεκτροκίνητη έκδοση όμοιων δυνατοτήτων, με την παραδοχή ότι διανύουν 15.000km ετησίως. Σημειώνω ότι χρησιμοποιώ το ευνοϊκότερο σενάριο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ότι δηλαδή θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά το φθηνό νυχτερινό ρεύμα και ότι δεν θα χρειασθεί καινούρια μπαταρία (μόνο όταν ο ήλιος ανατείλει από τη δύση).
| Peugeot 208 1.2 (βενζίνη 130 hp) | Peugeot e-208 (ηλεκτρικό 136 hp) | Διαφορά (βενζινοκίνητο - ηλεκτρικό σε ευρώ) |
Τιμή αγοράς
(έκδοση Allure plus) | 25.100 ευρώ | 36.900 ευρώ | -11.800 |
Κατανάλωση WLTP | 5,3 l/100km | 0,164KWh/km | |
Κόστος μονάδας ενέργειας | 1,5 ευρώ/lt
(βενζίνη 95 RON) | 0,07897 ευρώ/KWh (νυχτερινό ρεύμα ΔΕΗ) | |
Συνολικό ετήσιο κόστος ενέργειας για 15.000 km | 800 ευρώ |
300 ευρώ
(περιλ. ρυθμιζόμενες χρεώσεις / φόροι / ΦΠΑ ρεύματος)
| +500 |
Service | 150 ευρώ
(ετήσιο) | 100 ευρώ
(ανά 2 έτη) | +100 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0
(CO2121 gr/km) | 0 | 0 |
Συμπέρασμα
Χωρίς να υπολογίζουμε τα κόστη καινούριων μπαταριών, η απόσβεση της αυξημένης τιμής αγοράς του ηλεκτρικού εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί
μετά από 20 έτη χρήσης. Ακόμη και αν επιλεγεί η εντελώς βασική έκδοση του Peugeot e-208 (Active) με τιμή αγοράς 31.900 ευρώ, η απόσβεση θα λάβει χώρα
σε 11 έτη.
Προσοχή: μιλάμε για το «πότε θα πάρεις τα λεφτά σου πίσω», όχι για κάποιο κέρδος για εσένα. Σε κάθε περίπτωση «οικονομία» δεν θα γίνει ΠΟΤΕ. Τουναντίον.
Άλλα κριτήρια μπορεί να χρησιμοποιηθούν, σήμερα, για την επιλογή ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αυτά δεν αφορούν φυσικά πρόσωπα αλλά εταιρίες.