Η βασικη σου παραδοχη (ιδιωτες φταινε που επεσαν εξω οι τραπεζες) ειναι περα για περα λαθος. Το μεγαλο προβλημα των τραπεζων (μιλαω παντα για Ελλαδα, Ισπανιες-Ιρλανδιες ειναι διαφορετικη περιπτωση) ειναι οι κρατικες επισφαλειες οχι οι επισφαλειες των ιδιωτων η η κακοδιαχειρηση. Τα περιπου 40 δις κρατικου χρεους δηλαδη που και αναγκαστηκαν να αγορασουν και αναγκαστηκαν να διαγραψουν. Οι επισφαλειες ιδιωτων δεν ειναι θεμα, γιατι πολυ απλα καποια στιγμη σε ενα σε δυο σε τρια χρονια θα αρθει το πλαισιο προστασιας και θ'αρχισουν οι πλειστηριασμοι.
Και σου ξαναλεω, δεν θεωρω οτι οι οικονομια πρεπει να ειναι στα χερια ιδιωτων. Το παραδειγμα που σου εφερα το εφερα για να δεις που εχει προβλημα η Ελλαδα, οτι δηλαδη εχεις και τα κακα του καπιταλισμου και τα κακα του κρατικου παρεμβατισμου. Γιατι το Ελληνικο γιαουρτι εσυ το πληρωνεις 1.5 ευρω και το ιδιο ακριβως προιον ο Γερμανος το πληρωνει 1.20? Γιατι εδω το κρατος λειτουργει λαθος και παρεχει κακως εννοουμενη προστασια ενω αμα η ιδια επιχειρηση βγει εξω αναγκαζεται να λειτουργησει ορθολογικα χανοντας την προστασια του κρατους. Το ξερεις οτι φευγουν καραβιες Ελληνικου τσιμεντου και οικοδομικων υλικων κατω προς Σαουδικη, Εμιρατα κλπ και φτανουν εκει φτηνοτερα απο οτι φτανουν στη Κρητη? Αυτες οι στρεβλωσεις ειναι που πρεπει να κυνηγηθουν.
η λύση είναι μία .. να μπορέσουν να μπούνε πολλοι παίκτες στην αγορά.. και για αν γίνει αυτό θα πρέπει να αλλάξουν πολλά πάρα πολλά...
για παράδειγμα μια που αναφέρθηκες στο τσιμέντο... στην Κρήτη πάει ακριβώτερα γιατί δεν μπορεί κανένας να κάνει εισαγωγή .. και ο λόγος που δεν μπορεί να κάνει εισαγωγή είναι ότι δεν έχει αποθηκευτικούς χώρους ... και η αιτία που δεν έχει αποθηκευτικούς χώρους είναι η γραφεικρατία και ο δαίδαλος που πρέπει να αντιμετωπίσει ένας επενδυτής για να στήσει ένα τέτοιο μαγαζί και τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει με τους οικωλογούντες (σωστά το γράφω)...
το ίδιο και τα καύσιμα...
αναρωτηθήκαν οι κρητικοί που πληρώνουν τα καύσιμα χρυσάφι γιατί??
παπάρια ή κάποιος μαλάκας συριζαιος θα βρίζει τις κακές εταιρείες εμπορίας που χρεώνουν πολλά.. δεν λέει κανένας ότι τα καύσιμα μεταφέρονται με το καράβι (ναι αυτό που μεταφέρει και επιβάτες) με φορτηγά ΔΧ (ευτυχώς σε αυτά έγινε κάποια απελευθέρωση αλλά δεν έχει αποδώσει ακόμη) που επιβαρύνει υπέρμετρα το κόστος...
και γιατί μεταφέρονται με καράβι και βυτιοφόρα?
γιατί οι αποθηκευτικοί χώροι στην Κρήτη είναι ανεπαρκείς (μόνο 35.000 κμ έναντι τριπλάσιων περίπου αναγκών τους θερινούς ειδικά μήνες)
και γιατί δεν έχει επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους?
διότι απλά η προηγούμενη, πάντως, απόπειρα κατασκευής αποθηκευτικών χώρων στέφθηκε από αποτυχία, διότι παρεμποδίστηκε από τοπικούς παράγοντες. Πρόκειται για το σχέδιο της κατασκευής αποθηκών στη Σούδα από τον κ. Κ. Μαμιδάκη της Mamidoil Jetoil. Η επένδυση αυτή, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία εγκαταστάσεων αποθηκευτικής ικανότητας 40.000 τόνων δεν έχει ματαιωθεί, αλλά έχει «παγώσει». Ο επιχειρηματίας
ξεκίνησε από το 2002 την προσπάθεια συγκέντρωσης των απαιτούμενων αδειών, προσπάθεια η οποία κατά καιρούς
προσέκρουσε στις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
αστους λοιπόν τους γαμιόληδες να πληρώνουν 3 ευρώ την βενζίνη.. δώσε κουπόνια στους τουρίστες να την αγοράζουν φτηνότερα και να πάνε να γαμηθούνε να φάνε οικωλογία...