tramountana
Σεβαστός
- Εγγρ.
- 2 Φεβ 2010
- Μηνύματα
- 76.754
- Κριτικές
- 2
- Like
- 2.724
- Πόντοι
- 1.306
Ας δούμε ποιος γνωρίζει το Μακεδονικό κατά πάπιο....είναι ο Δημήτρης Λιθοξόου....ιδού το βιογραφικό του
Από τη θεματολογία των άρθρων που ο Δημήτρης Λιθοξόου δημοσιεύει, φαίνεται άνθρωπος βαθιά ευαισθητοποιημένος σε θέματα μειονοτήτων και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Φυσικά είμαι από τους τελευταίους που θα μπορούσαν να εκφέρουν επιστημονική γνώμη για τα γραπτά του Δημήτρη Λιθοξόου αφού ούτε πανεπιστημιακός είμαι, ούτε ιδιαίτερος γνώστης των περί “αρβανίτικων” και “μακεδονικών” μειονοτήτων. Ξέρω όμως 5 γράμματα κι εγώ κι επειδή τυγχάνω κάτοικος αυτού του τόπου επί κάποιες δεκαετίες, λέω να περάσω από δοκιμασία ορισμένες από τις θέσεις του.
Κατ’ αρχάς τα σχετικά με τη νέα μόδα ορισμένων να ονομάζουν κάθε ομάδα ανθρώπων με ένα κοινό ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ως “μειονότητα”. Ετσι λοιπόν κι αναλόγως με τα συμφέροντα και τις σκοπιμότητες τρίτων, έχουμε τουρκική μειονότητα, μακεδονική μειονότητα, βλάχικη μειονότητα, σύντομα και ποντιακή μειονότητα, μη σου πω και κρητική μειονότητα. Παρομοίως θα έχουμε προσεχώς μειονότητα χοντρών, φαλακρών, καπνιστών, οδηγών που σέβονται τον Κ.Ο.Κ., ψηφοφόρων του Αλέξη Τσίπρα ενώ κάποια στιγμή αν τα πράγματα συνεχιστούν έτσι θα δούμε και μειονότητα ΠΑΟΚτζήδων, ΑΕΚτζήδων, ΚΥΠατζήδων, παπατζήδων κ.ο.κ. Οποτε του κατέβει δηλαδή του καθενός και σύμφωνα με τα συμφέροντα ή σκοπιμότητες που πιστεύει πως εξυπηρετεί μπορεί να χρησιμοποιεί αυτό τον όρο λες και πρόκειται για όρο “μπαλαντέρ” στον οποίο μπορούμε κάθε φορά να δίνουμε την έννοια που θέλουμε.
Ο Δημήτρης Λιθοξόου λοιπόν έχει συγγράψει ένα κατά τα άλλα ενδιαφέρον όσο και κοπιαστικό κείμενο το οποίο έχει τίτλο “πληθυσμός και οικισμοί της τουρκικής μειονότητας στη Θράκη”. Μέχρι εδώ καλά. Ο καθένας έχει δικαίωμα να γράφει ότι θέλει αφού θέλουμε να λέμε πως ζούμε σε μία κατά τα άλλα φιλελεύθερη κοινωνία. Τα περίεργα του κειμένου αυτού αρχίζουν αμέσως μετά τον τίτλο του. Και αναφέρομαι σε ορισμένα αποσπάσματα:
“Η μειονότητα θεωρείται τουρκική ως προς την εθνική συνείδηση, κάτι που ως γνωστό αρνείται να αποδεχτεί το ελληνικό κράτος (αλλά και το ελληνικό έθνος), που κάνει λόγο για “έλληνες μουσουλμάνους” διακρινόμενους σε τουρκόφωνους ή τουρκογενείς, Πομάκους και Τσιγγάνους.”
Κάτι ξέχασε να μας πει όμως η Δημήτρης: αφού το ελληνικό κράτος και το αντίστοιχο έθνος αναγνωρίζουν “Ελληνες μουσουλμάνους” διακρινόμενους σε τουρκόφωνους ή τουρκογενείς, Πομάκους και Τσιγγάνους τότε από ποιον “θεωρείται” αυτή η μειονότητα τουρκική; Μήπως από τον ίδιο, το τουρκικό κράτος και έθνος και το εγχώριο τουρκικό προξενείο με τους εμμίσθους του; Και από πότε ο Δημήτρης Λιθοξόου χρίστηκε εκφραστής και εκπρόσωπος όλων των μουσουλμάνων της Θράκης για τους οποίους και εκφέρει αυτή τη θέση;
Παρακάτω ο ακούραστος αυτός αναζητητής γνώσης (θα με συγχωρέσιε που τον αποκαλώ έτσι αλλά δε γράφει πουθενά επαγγελματική ή άλλη ιδιότητα, άρα συμπεραίνω πως το κάνει από χόμπι) παρουσιάζει το πόνημά του τα στοιχεία του οποίου, όπως ο ίδιος δηλώνει προέρχονται …από τον τηλεφωνικό κατάλογο του ΟΤΕ!
Σύμφωνα λοιπόν με τον εθνολογ τηλεφωνικό κατάλογο του ΟΤΕ αλλά και στοιχεία από παλαιότερες απογραφές, ο Δημήτρης Λιθοξόου ισχυρίζεται πως ούτε λίγο, ούτε πολύ ΟΛΟΙ οι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα είναι (μάλλον) εθνολογικά Τούρκοι και με τουρκική εθνική συνείδηση (είναι μέσα στη σκέψη τους και το ξέρει) και αποτελούν τον μισό ή και περισσότερο πληθυσμό της περιοχής, ενώ οι χριστιανοί (οι ελληνόφωνοι δηλαδή και με ελληνικά ονόματα) είναι απλά ένας πληθυσμός με ελληνική εθνική συνείδηση (πάλι καλά!), προφανώς αγνώστου καταγωγής και μπορεί να μιλούν τρεις γλώσσες: τη ρωμαίικη (!), την τουρκική (!!) και την αλβανική (!!!).
Οπως προανέφερα, δεν είμαι σε θέση να φέρω σαφή επιστημονική άποψη για τα παραπάνω γραφόμενα του Δημήτρη Λιθοξόου. Πόσο μάλιστα όταν ο ίδιος δε δηλώνει με ποια ακριβώς ιδιότητα παραθέτει αυτά τα στοιχεία (είναι ιστορικός, γλωσσολόγος, φιλόλογος, μανάβης κ.ο.κ.) και πόσο μάλλον όταν απ’ ότι μπορεί να δει κανείς στον δικτυακό του τόπο και σε άλλο κείμενο, χρησιμοποιεί ως αξιόπιστη πηγή παντελώς αναξιόπιστες και διασυμπαντικώς ανυπόστατες μπουρδολογίες του μπουμπουνοκέφαλου και αστοιχείωτου συμπλεγματικού και γραφικού Γερμανού καθηγητέμπορα Φαλμεράυερ!
Του Φαλμεράυερ, ενός τύπου ο οποίος είναι διασυμπαντικώς απαξιωμένος (σε βαθμό ξεφτίλας) όχι μόνο από την ελληνική αλλά και τη διεθνή σύγχρονη ιστορική έρευνα! Τον εν λόγω λοιπόν υποβολιμιαίο τύπο τον έχουν κάνει “φύλλο και φτερό” με ατράνταχτα στοιχεία και επιστημονικά επιχειρήματα οι πιο γνωστοί μας σύγχρονοι ιστορικοί (Ζακυθηνός, Άμαντος, Καραγιαννόπουλος, Χριστοφιλοπούλου, Βακαλόπουλος, Σβορώνος, Νυσταζοπούλου) αλλά και ο εγχώριος θρακιώτης ιστορικός Νεκτάριος Δαπέργολας ο οποίος τα τελευταία χρόνια θεωρείται αυθεντία σε θέματα του εν ελλάδι σλαβισμού.
Πέρα από αυτά, μπορώ φαντάζομαι να γνωρίζω, από τις λίγες δεκαετίες της καριέρας μου στον πλανήτη Γη και συγκεκριμένα στην Κομοτηνή τον πληθυσμό αλλά και τις γλώσσες που μιλούνται στην περιοχή, λίγο καλύτερα από κάποιον που στο άκουσμα της λέξης “Θράκη” νομίζει πως αναφερόμαστε στη γνωστή βιομηχανία αλλαντικών.
Θα με συγχωρέσει λοιπόν ο Δημήτρης Λιθοξόου που θα αμφισβητήσω τις “Made by O.T.E.” ιστορικές του αλήθειες αλλά γλώσσα “ρωμαίικη” εγώ προσωπικά δε ξέρω κάποιον που να τη μιλά. Ξέρω ανθρώπους μου μιλούν νέα ελληνικά, τουρκικά, ρωσικά, τσιγγάνικα, ποντιακά, βλάχικα αλλά προσφάτως και αλβανικά, ίσως κι άλλες γλώσσες και διαλέκτους αναλόγως την καταγωγή τους. “Ρωμαίικα” όμως δεν έχω ακούσει. Προφανώς ο Δημήτρης Λιθοξόου που γνωρίζει τόσο καλά τη Θράκη ίσως να μπορούσε να με βοηθήσει κι εμένα να τη μάθω καλύτερα… Η απλά ας με ενημερώσει σε ποιον τηλεφωνικό κατάλογο το γράφει ΚΑΙ αυτό να το ψάξω!
Επίσης σχετικά με τα περί “τουρκικής μειονότητας” νομίζω πως οι διεθνείς συνθήκες (στις οποίες υπάρχει και υπογραφή της Τουρκίας) είναι μία καλή βάση για να κάνει κάποιος μια αρχή για την όποια έρευνά του. Πριν περίπου 90 χρόνια λοιπόν, όλοι δέχτηκαν πως η κοινότητα ανθρώπων αυτή, που ζει στη Θράκη και ομιλεί την τουρκική είναι μουσουλμανική. Σίγουρα κάποια άτομα, λίγα ή περισσότερα, θα είναι τουρκικής καταγωγής ή απλά θα αισθάνονται Τούρκοι στη συνείδηδη ή στη νοοτροπία. Ας το δεχτούμε αυτό αφού δε μπορούμε να υποβληθούμε όλοι σε τεστ dna για να αποδείξουμε την καταγωγή μας. Από τότε λοιπόν μέχρι σήμερα τι άλαξε;
Πως ξαφνικά “φύτρωσε” στη Θράκη η τουρκική μειονότητα; Δηλαδή σε μία Χ χώρα του πλανήτη που επισήμως ζει μία μειονότητα, πως είναι δυνατόν μέσα σε λίγα χρόνια να ξεφυτρώνει μία δεύτερη, η οποία μάλιστα να έχει τάσεις να καταπιεί την προηγούμενη και να την εξαφανίσει; Με ποια μαγική συνταγή συμβαίνει αυτό; Μήπως με τη βοήθεια των γνωστών αγνώστων φίλων μας – υπερασπιστών των …ανθρωπίνων δικαιωμάτων (όλων εκτός από των Ελλήνων φυσικά…) και με χορηγία Made in Turkey;
Επίσης, είναι γνωστό πως από καμία απολύτως οθωμανική πηγή δεν τεκμαίρονται μαζικοί μετοικισμοί Τούρκων στη Θράκη μετά τον 14ο αι. (πλην εννοείται των οθωμανικών φρουρών και κάποιων μεμονωμένων μεταφορών τουρκομάνων από την Ανατολία), άρα στη συντριπτική τους πλειονότητα οι “Τούρκοι” του Δημήτρη Λιθοξόου είναι μάλλον απόγονοι Ελλήνων ή ενδεχομένως και Σλάβων (όπως πιθανότατα ήταν άλλωστε οι Πομάκοι), βιαίως ή εκουσίως εξισλαμισμένων.
Επίσης στα περί “τουρκικής συνείδησης” έψαξε ο Δημήτρης Λιθοξόου μέσα στον κατάλογο του Ο.Τ.Ε. να δει αν υπάρχουν αναφορές για τον ψυχροπολεμικά προβοκατόρικο και πρακτορικό ρόλο του κομοτηναίικου τουρκικού προξενείου σε συνδυασμό με την επί πολλές δεκαετίες προδοτική αδιαφορία των αθηναϊκών “αφεντικών” για την περιοχή; Για τα τσουβάλια φράγκα που κατευθύνονται σε χιλιάδες (όπως λένε οι φήμες) έμμισθους του τουρκισμού, χριστιανούς και μουσουλμάνους σε όλη την περιοχή της Θράκης; Τα γράφει αυτά ο κατάλογος του Ο.Τ.Ε. ή μήπως θα χρειαστεί να ψάξουμε και στον κατάλογο του LIDL;
Ομως αυτοί οι υπερασπιστές και ανησυχούντες για τα ανθρώπινα δικαιώματα, πόσο ειλικρινά ενδιαφέρονται γι αυτά; Μάλλον τόσο, που σε μία μόνο στιγμή, με τα γραφόμενά τους εξαφανίζουν από το πρόσωπο της Γής, λαούς και πληθυσμούς με αιώνες παρουσία στην περιοχή (όπως οι Πομάκοι) και μαζί με άλλους πληθυσμούς με δική τους πολιτισμική ταυτότητα (Τσιγγάνοι) τους ρίχνουν στον Καιάδα, επειδή έτσι γουστάρει η Τουρκία σήμερα!
Δηλαδή δεκάδες χιλιάδες ανθρώπινες ψυχές στη Θράκη και σε όλη την Ελλάδα, πομακικής και τσιγγανικής καταγωγής κι αυτό επιστημονικώς αποδεδειγμένο και ιστορικώς καταγεγραμμένο δεν έχουν το δικαίωμα ούτε του αυτοπροσδιορισμού αλλά ούτε να δηλώνουν την καταγωγή τους, επειδή έτσι απλά και ναζιστικά τους το απαγορεύουν ορισμένοι εγχώριοι λάτρεις του οθωμανισμού, του τουρκισμού, του κεμαλικού κατεστημένου και …του οθωμανικού δικαίου!
Θέλω να πιστεύω προσωπικά πως ο προαναφερόμενος δεν είναι ένας από αυτούς. Γι αυτό θα χαιρόμουν ιδιαίτερα να μάθω τις θέσεις του για όλα αυτά τα ζητήματα και γιατί όχι, να κάνουμε ένα γόνιμο διάλογο για ζητήματα προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δικαιωμάτων μειονοτήτων. Με αρχή όμως το σεβασμό της ανθρώπινης υπόστασης κι όχι …τον τηλεφωνικό κατάλογο του ΟΤΕ.
“Συγνώμη κύριε Λιθοξόου, τα επιχειρήματά σας μπάζουν από παντού, πατήστε το μηδέν!”