Νέα

Γάζα/Μέση Ανατολή

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Tsolias.Psolias
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 2K
  • Εμφανίσεις 36K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.664
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.265
Πόντοι
17.085
Όντως ναι. Κάτι έγινε εν πάση περιπτώσει στην πορεία και έγιναν εντελώς ζώα.  :grin:
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Ποιος το λεει αυτο? Το σηριαλ με τον Σουλειμαν?

Ή Ευρωπαϊκή αναγέννηση. Χωρίς Άραβες δέν θά πέρναγε ή σκυτάλη τών αρχαίων μας στή Δύση.

ΡΑΦΑΗΛ "Η σχολή των Αθηνών"

Ακριβώς κάτω από την ομάδα του Σωκράτη βρίσκεται μια ομάδα, της οποίας κεντρικό πρόσωπο είναι ο Πυθαγόρας, πάνω από τον ώμο του οποίου παρακολουθεί ο 'Αραβας φιλόσοφος της μεσαιωνικής εποχής Αβερρόης (με το τουρμπάνι).

Averroes_closeup.jpg


Sanzio_01.jpg
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.664
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.265
Πόντοι
17.085
Μπα νομίζω η ίδια η θρησκεία τους είναι προβληματική. Δεν υπάρχει για παράδειγμα διάκριση μεταξύ κοσμικής και θρησκευτικής εξουσίας πράγμα που οδηγεί μαθηματικά σε αθλιότητες.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Μπα νομίζω η ίδια η θρησκεία τους είναι προβληματική. Δεν υπάρχει για παράδειγμα διάκριση μεταξύ κοσμικής και θρησκευτικής εξουσίας πράγμα που οδηγεί μαθηματικά σε αθλιότητες.

Αυτοί τήν δίδαξαν τή διάκριση στό Θωμά Ακινάτη. Απλά παρήκμασαν, όπως ή κλασσική Ελλάδα, όπως ή Ρωμη, κλπ.
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.664
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.265
Πόντοι
17.085
Ο Θωμάς Ακινάτης ήταν Δύση. Τί σχέση είχε με Ισλάμ; Είναι ακριβώς οι φιλοσοφικές/θεολογικές ζυμώσεις που έγιναν στη Δύση και ουδέποτε στην Ανατολή.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Ο Θωμάς Ακινάτης ήταν Δύση. Τί σχέση είχε με Ισλάμ; Είναι ακριβώς οι φιλοσοφικές/θεολογικές ζυμώσεις που έγιναν στη Δύση και ουδέποτε στην Ανατολή.

Μέ τίς σταυρφορίες άρχισαν καί πολιτιστικές επιρροές. Ενστερνίστηκε μία Ισλαμική φιλοσοφική αντίληψη ότι ή πίστη καί ή λογική είναι διαφορετικά πράγματα. Χρησιμοποίησε τά γραπτά τού Αβερρόη γιά νά τό υποστηρίξει.
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.664
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.265
Πόντοι
17.085
Μπορεί να χρησιμοποίησε (ειλικρινά δεν το ξέρω και δεν έχει και πολύ νόημα να το ψάξω-δεν αλλάζει τπτ). Σημασία έχει πού έγιναν αυτές οι ζυμώσεις οι τόσο σημαντικές στην ιστορία του πνεύματος και ποιόν πολιτισμό χαρακτήρισαν. Τον Δυτικό.
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.320
Κριτικές
1
Like
32.294
Πόντοι
8.006
Τωρα, πώς γινεται ο επηρεαζων να ηταν τοσο θετικος, αλλά η δικη του περιοχη να εμεινε τοσο πισω, ειναι ενα θεμα.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Μπορεί να χρησιμοποίησε (ειλικρινά δεν το ξέρω και δεν έχει και πολύ νόημα να το ψάξω-δεν αλλάζει τπτ). Σημασία έχει πού έγιναν αυτές οι ζυμώσεις οι τόσο σημαντικές στην ιστορία του πνεύματος και ποιόν πολιτισμό χαρακτήρισαν. Τον Δυτικό.

"Το Ισλάμ αγκάλιασε την αστρονομία και όλες τις άλλες επιστήμες που είχαν ήδη αναπτυχθεί στον ελληνικό και ελληνιστικό κόσμο. Μέσα από τις προόδους που έκαναν σε αυτές, και με τις μεταφράσεις της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, γεννήθηκε η λόγια κίνηση του 12ου αιώνα. Οι μεταφράσεις από τα ελληνικά και τα αραβικά όλο και πλήθαιναν στον λατινόφωνο κόσμο και το περιεχόμενο όλων αυτών των κειμένων ήταν μια πρόκληση για τους λόγιους. Μέσω αυτής της οδού τα έργα του Αριστοτέλη έγιναν προσβάσιμα στην Δύση. Ανάμεσα στο Ισλάμ, ο Αβερρόης συνέβαλλε καθοριστικά στην διάδοση του έργου του Αριστοτέλη και ήταν ο κυριότερος σχολιαστής του . Για τον Αβερρόη, ήταν δυνατό να συνυπάρχουν η θρησκεία και η φιλοσοφία ως δύο διαφορετικές μορφές προσέγγισης της αλήθειας, χωρίς να έχουν αντιφάσεις."

Από Wiki
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.664
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.265
Πόντοι
17.085
Σωστά όλα και γνωστά. Σχέση με Ακινάτη δε βλέπω, αλλά και πάλι όπως είπα δεν έχει και τόση μεγάλη σημασία.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Τωρα, πώς γινεται ο επηρεαζων να ηταν τοσο θετικος, αλλά η δικη του περιοχη να εμεινε τοσο πισω, ειναι ενα θεμα.

Δέν έχεις ξανακούσει γιά άνοδο καί πτώση πολιτισμών, κατακτήσεις, παρακμή, ανταγωνισμό, μεταφορά τής καρδιάς τού εμπορίου αλλού, νέες κτήσεις άλλων, τόν ιστορικό κύκλο; Καί πρίν τόν Ευρωπαϊκό Μεσαίωνα ήταν ή λαμπρή Ρώμη.
 

gbeyyt11

Μέλος
Εγγρ.
30 Δεκ 2008
Μηνύματα
1.515
Like
143
Πόντοι
16
Οί Άραβες ήταν τό Ισλάμ. Μάλλον εννοείς τού Μογγόλους πού τούς κατέκτησαν καί εξισλαμίστηκαν.

Η προοδος των λαων ειχε ξεκινησει και ειχε φτασει στην ακμη της πολυ πριν το Ισλαμ , βλεπε ολους τους λαους της αρχαιας Μεσης Ανατολης - Βαβυλωνιους , Περσες , Αιγυπτιους , Μεσοποταμιους...
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Σωστά όλα και γνωστά. Σχέση με Ακινάτη δε βλέπω, αλλά και πάλι όπως είπα δεν έχει και τόση μεγάλη σημασία.

Σού βρήκα ένα απόσπασμα από τό φόρουμ τού ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) πού τό συνοψίζει ωραία.

"Είδαμε πως οι φιλόσοφοι και θεολόγοι μέχρι το 12ο αι. μάθαιναν τον Αριστοτέλη μέσα από λατινικές μεταφράσεις αραβικών σχολίων, κυρίως του Αβερρόη.
Ο Θωμάς προσπαθεί να βρει συμβιβαστική λύση μεταξύ του σεβασμού στον Αβερρόη και την αφοσίωσή του στον πάπα, που ήθελε να αναδειχθεί η λατινική θεολογία ανώτερη από την αραβική. Ο Θωμάς προσπαθεί να απομακρυνθεί από το δόγμα της διπλής αλήθειας του Αβερρόη και να προσεγγίσει το χριστιανικό που λέει πως η τέλεια αλήθεια βρίσκεται μόνο στη θεολογία. Άρα, η άποψη του Ακινάτη μπορεί να θεωρηθεί μια από τις βασικές και ευρηματικές λατινικές σχολαστικές εκδόσεις του αβερροϊκού δόγματος περί της διπλής αλήθειας."

 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Η προοδος των λαων ειχε ξεκινησει και ειχε φτασει στην ακμη της πολυ πριν το Ισλαμ , βλεπε ολους τους λαους της αρχαιας Μεσης Ανατολης - Βαβυλωνιους , Περσες , Αιγυπτιους , Μεσοποταμιους...

Ναί άλλοι πολιτισμοί αυτοί, αλλά μιλούσαμε γιά τήν εποχή τού Ευρωπαϊκού Μεσαίωνα καί τής κατάστασης τού τότε Ισλάμ. Αναφέρθηκε ότι είχε 1500 χρόνια Μεσαίωνα. Ενώ είχαν καί τήν Χρυσή τους εποχή. Καλό είναι νά τό γνωρίζουμε.
 

The Saint*

Τιμημένος
Εγγρ.
28 Ιουλ 2010
Μηνύματα
58.329
Κριτικές
90
Like
41.227
Πόντοι
25.467
Σωστά όλα και γνωστά. Σχέση με Ακινάτη δε βλέπω, αλλά και πάλι όπως είπα δεν έχει και τόση μεγάλη σημασία.

Μάλλον προσπαθεί να καταδειξει την συγγένεια-επηρεασμό -συνέχεια των συμφυρμών του Αβερρόη, με τους συμφυρμούς των Ακινάτη, Χομπς & Βέμπερ.
 

easyrider77

Μέλος
Εγγρ.
6 Ιαν 2007
Μηνύματα
5.860
Κριτικές
6
Like
244
Πόντοι
86
Ρε σεις δεν εχει καμια σημασια το ιστορικο υποβαθρο της καθε θρησκειας. Το ζητουμενο ειναι τι προκυπτει πρακτικα στο καθε κρατος / εθνος και πως ζουν οι πολιτες της εκαστοτε θρησκειας Σημερα.


Παρτε και μια φωτο Οντοπικ.
 

Συνημμένα

  • 10583851_686350201457688_1515328553889646699_n.jpg
    10583851_686350201457688_1515328553889646699_n.jpg
    63,2 KB · Εμφανίσεις: 17

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Μάλλον προσπαθεί να καταδειξει την συγγένεια-επηρεασμό -συνέχεια των συμφυρμών του Αβερρόη, με τους συμφυρμούς των Ακινάτη, Χομπς & Βέμπερ.

Ή μεταφορές από τήν Αραβική κουλτούρα στόν 12ο αιώνα ήταν ή βάση, ενώ αργότερα με τήν Άλωση δάσκαλοι από Κωνσταντινούπολη πήγαν στήν Ιταλία καί έδωσαν τό τελικό σκούντημα καί ξύπνησαν τήν Ευρώπη.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.447
Κριτικές
3
Like
3.433
Πόντοι
786
Ρε σεις δεν εχει καμια σημασια το ιστορικο υποβαθρο της καθε θρησκειας. Το ζητουμενο ειναι τι προκυπτει πρακτικα στο καθε κρατος / εθνος και πως ζουν οι πολιτες της εκαστοτε θρησκειας Σημερα.


Παρτε και μια φωτο Οντοπικ.

Έχει σημασία, γιατί υπάρχουν προκαταλήψεις. Ακριβώς δείχνει τό σήμερα, μαζί μέ αυτά πού παραθέσαμε γιά τό παρελθόν τών Αράβων, ότι από προοδευτικοί σέ καθυστερημένοι μπορεί νά καταλήξουν διάφοροι στήν πορεία τής ιστορίας. Τόσο πού νά μάς φαίνεται λογικό νά ήταν πάντα καθυστερημένοι άν δέν γνωρίζουμε καλύτερα. Καί είναι διδακτικό.
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.664
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.265
Πόντοι
17.085
Σού βρήκα ένα απόσπασμα από τό φόρουμ τού ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) πού τό συνοψίζει ωραία.

"Είδαμε πως οι φιλόσοφοι και θεολόγοι μέχρι το 12ο αι. μάθαιναν τον Αριστοτέλη μέσα από λατινικές μεταφράσεις αραβικών σχολίων, κυρίως του Αβερρόη.
Ο Θωμάς προσπαθεί να βρει συμβιβαστική λύση μεταξύ του σεβασμού στον Αβερρόη και την αφοσίωσή του στον πάπα, που ήθελε να αναδειχθεί η λατινική θεολογία ανώτερη από την αραβική. Ο Θωμάς προσπαθεί να απομακρυνθεί από το δόγμα της διπλής αλήθειας του Αβερρόη και να προσεγγίσει το χριστιανικό που λέει πως η τέλεια αλήθεια βρίσκεται μόνο στη θεολογία. Άρα, η άποψη του Ακινάτη μπορεί να θεωρηθεί μια από τις βασικές και ευρηματικές λατινικές σχολαστικές εκδόσεις του αβερροϊκού δόγματος περί της διπλής αλήθειας."
:thumbsup:
πάντως αυτό δεν έχει να κάνει με το ότι δεν υπάρχει διάκριση κοσμικής και θρησκευτικής εξουσίας στο Ισλάμ έτσι;
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom