Σύντροφε, εγώ δεν σε ειρωνεύθηκα. Νόμιζα ότι μπορούμε να κάνουμε μια πολιτισμένη συζήτηση περί του θέματος χωρίς να καταφεύγουμε σε ακρότητες (ομοίως αγαπητέ Δημήτριε που με γέμισε θλίψη του τελευταίο σου ποστ).
Φυσικά και δεν συνιστά αυθαιρεσία η ερμηνεία του Νόμου. Νομίζω ότι διδάχτηκες τα περί ερμηνείας αυτού.
Ως γνωστόν α) πρό της εισαγωγής του ΑΚ ίσχυε το Ρωμαϊκό Δίκαιο. Γιατί λοιπόν δεν υιοθετήθηκε η μέχρι τότε διδασκόμενη περί του γάμου ερμηνεία του Μοδεστίνου
"Nuptiae sunt coniunctio maritis et feminae et consortium omnis vitae divini et humani iuris communicatio" (ορίστε τα καταφερες να καταφύγω σε ιστορικοβουλητική ερμηνεία

) και β) γιατί ο νομοθέτης σε ολα τα περί του γάμου άρθρα δεν ομιλεί περί φύλου (γαμπρού και νύφης όπως αναφέρεις), εν αντιθέσει με άλλα κεφάλαια του Οικογενειακού Δικαίου ?
Δεν ξέρω αν τα χρηστά ήθη θα επέτρεπαν τους γκέι γάμους. Μάλλον ναι. Αλλά μην ξεχνάμε ότι τα χρηστά ήθη (τελευταίο προπύργιο του συντηρητισμού) κάποτε δεν επέτρεπαν να φιλήσεις κοπέλα δημόσια, να κυκλοφορούν με τόπλες στις παραλίες

και χίλια δυο άλλα αναχρονιστικά (ακόμη και το σαϊτ έπεσε θύμα της αντίληψης αυτής - βλ. μετονομασία από gr. σε com.)
Αν επιθυμείς περαιτέρω διάλογο επί του θέματος στείλε μου πμ.
ΦΟΝmakoulis