Σε δεινή θέση έχει επέλθει εγχώρια αγορά των τηλεπικοινωνιών λόγω της κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης του Ο.Τ.Ε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επιβληθεί στον οργανισμό από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων πρόστιμα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για παράνομες συμπεριφορές και κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης του οργανισμού στην ελληνική αγορά...
Σε προσωρινή διακοπή ορισμένων κυκλωμάτων διασύνδεσης προς την εταιρεία Altec Telecoms προχώρησε ο ΟΤΕ.
Όπως αναναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση η εν λόγω κίνηση πραγματοποιήθηκε λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών της εταιρείας προς τον ΟΤΕ "και αδυναμίας της να ανταποκριθεί στις συμβατικές της οικονομικές υποχρεώσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, παρά το γεγονός ότι όλο αυτό το διάστημα η ίδια εισέπραττε κανονικά τους λογαριασμούς των πελατών της". Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι ο ΟΤΕ εξάντλησε όλα τα περιθώρια συνεννόησης με την εταιρεία Altec Telecoms για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς η τελευταία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Επίσης, αναφέρεται πως "ο ΟΤΕ κάλεσε επανειλημμένα την εταιρεία Altec Telecoms για την αποπληρωμή των αναγνωρισμένων από την ίδια οφειλών της, δηλώνοντάς της συγχρόνως ότι σε αντίθετη περίπτωση θα προέβαινε, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, στη διακοπή των υπηρεσιών του που της παρέχει. Επιπλέον, είχε ενημερώσει έγκαιρα για τις ενέργειές του αυτές και την αρμόδια για την εποπτεία της ελληνικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς Ρυθμιστική Αρχή, Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)".
Σύμφωνα όμως με καλά πληροφορημένες πηγές κάτι τέτοιο δεν αληθεύει αφού την τελευταία εβδομάδα η ALTEC TELECOMS είχε ενημερώσει τον ΟΤΕ εγγράφως για τη συμφωνία που είχε συνάψει με τις πιστώτριες τράπεζες οι οποίες θα χορηγήσουν το απαραίτητο δάνειο για την πλήρη αποπληρωμή των οφειλών της εταιρείας προς τον ΟΤΕ. Η όλη αυτή διαδικασία όπως είναι λογικό χρειάζεται κάποιες εργάσιμες μέρες για να ολοκληρωθεί κάτι που ήταν σε γνώση του ΟΤΕ. Αντ' αυτού ο ΟΤΕ προχώρησε αιφνιδιαστικά στο κλείσιμο των κυκλωμάτων της εταιρείας εν μέσω των καλοκαιρινών διακοπών με προφανή στόχο να πλήξει τη φήμη της εταιρείας απέναντι στους πελάτες της προς ίδιον όφελος και όχι την είσπραξη των οφειλομένων καθώς ήταν σε γνώση του ότι το θέμα θα έληγε την ερχόμενη εβδομάδα.
Η διοίκηση όμως του Ο.Τ.Ε. απαξία να ασχοληθεί με αυτά τα πρόστιμα, τα αφήνει απλήρωτα, στη συνέχεια προσφεύγει στη χρονοβόρα διαδικασία της προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια με στόχο την ακύρωση τους ή εν πάση περιπτώσει την αναβολή τους για αρκετά χρόνια. Έτσι ουσιαστικά η εποπτεία της ρυθμιστικής αρχής δεν παράγει αποτελέσματα στην αγορά με αποτέλεσμα οι υπόλοιπες εταιρίες του κλάδου να οδηγούνται είτε σε μαρασμό είτε σε κλείσιμο όπως την πρόσφατη περίπτωση της LANNET.
Η είδηση ότι η Lannet, και τωρα η Altec Telecoms βρίσκονται στα πρόθυρα κατάρρευσης, αδυνατώντας να ανταποκριθουν στις υποχρεώσεις τους (κυρίως προς τον ΟΤΕ), φέρνει στην επιφάνεια τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ήδη οι εναλλακτικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών.
Πέρυσι, με συνολικό τζίρο ακριβώς 500 εκ. ευρώ, οι 10 μεγαλύτεροι «εναλλακτικοί» είχαν ζημίες 155 εκ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις τους έφθασαν τα 860 (!) εκ. ευρώ. Νέες πρόσθετες ζημίες θα συσσωρεύσουν και φέτος, καθώς συνεχίζουν μεν να ροκανίζουν τα μερίδια αγοράς του ΟΤΕ, όχι όμως με το ρυθμό που θα τους επέτρεπε να βγουν σε κέρδη.
Στον κλάδο εκτιμάται ότι για να μπορέσει να επιβιώσει μια εταιρία τηλεπικοινωνιών, χρειάζεται 250-300 χιλιάδες οικιακούς πελάτες. Οι 4 μεγαλύτεροι «εναλλακτικοί έχουν από 1/4 έως το ήμισυ αυτού του απαιτούμενου μίνιμουμ πελατολογίου.
Σε αγώνα δρόμου για τη συγκέντρωση κεφαλαίων και τη διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης αποδύονται οι εναλλακτικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν την επιβίωση τους σε μια αγορά που «χωράει» μόνο 4 ή 5 παίκτες. Οι δύο θέσεις είναι ήδη «κλεισμένες» από την Forthnet που βασίζεται στην κεφαλαιακή ισχύ του Dubai και την Tellas των Wind/Sawiris.
Την τρίτη θέση έχει ήδη «καπαρώσει» η HOL του ομίλου Κόκκαλη, που μπήκε στο ΧΑ μέσω Unibrain, αντλεί 150 εκ.ευρώ και προσπαθεί να δημιουργήσει νέο ισχυρό πόλο, προχωρώντας σε εξαγορές που θα της εξασφαλίσουν μία κρίσιμη μάζα πελατών. Τα ίδια βήματα ακολουθεί η On Telecoms, χρησιμοποιώντας ως «όχημα» την εισηγμένη εταιρία Ζήνων, την οποία εξαγοράζει χωρίς να δώσει δραχμή - μόνον με ανταλλαγή μετοχών.
Ακόμη κι αυτές οι δύο - HOL και On Telecoms - θα χρειασθεί να δώσουν μάχη επιβίωσης, έχοντας όμως ως πλεονέκτημα τη δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων. Για τις υπόλοιπες, δεν υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες... μακροημέρευσης. Όπως λένε παράγοντες του κλάδου, με τον ερχομό της Deutsche Telecom στον ΟΤΕ, τα περιθώρια θα γίνουν ασφυκτικά.
Συγκεκριμένα η Forthnet έχει περίπου 136.000 πελάτες, η Tellas 117.000 συνδρομητές, On Telecoms 77.000 και η Hellas On Line με 66.000. Πρέπει λοιπόν να επιτύχουν διπλασιασμό έως και τετραπλασιασμό μέσα σε δύο-τρία χρόνια, όσο θα μπορούν να «ζουν ακόμα από τα διαθέσιμα κεφάλαια τους και από εκείνα που θα μπορέσουν να αντλήσουν.
πηγή: sofokleous10.gr
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επιβληθεί στον οργανισμό από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων πρόστιμα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για παράνομες συμπεριφορές και κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης του οργανισμού στην ελληνική αγορά...
Σε προσωρινή διακοπή ορισμένων κυκλωμάτων διασύνδεσης προς την εταιρεία Altec Telecoms προχώρησε ο ΟΤΕ.
Όπως αναναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση η εν λόγω κίνηση πραγματοποιήθηκε λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών της εταιρείας προς τον ΟΤΕ "και αδυναμίας της να ανταποκριθεί στις συμβατικές της οικονομικές υποχρεώσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, παρά το γεγονός ότι όλο αυτό το διάστημα η ίδια εισέπραττε κανονικά τους λογαριασμούς των πελατών της". Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι ο ΟΤΕ εξάντλησε όλα τα περιθώρια συνεννόησης με την εταιρεία Altec Telecoms για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς η τελευταία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Επίσης, αναφέρεται πως "ο ΟΤΕ κάλεσε επανειλημμένα την εταιρεία Altec Telecoms για την αποπληρωμή των αναγνωρισμένων από την ίδια οφειλών της, δηλώνοντάς της συγχρόνως ότι σε αντίθετη περίπτωση θα προέβαινε, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, στη διακοπή των υπηρεσιών του που της παρέχει. Επιπλέον, είχε ενημερώσει έγκαιρα για τις ενέργειές του αυτές και την αρμόδια για την εποπτεία της ελληνικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς Ρυθμιστική Αρχή, Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)".
Σύμφωνα όμως με καλά πληροφορημένες πηγές κάτι τέτοιο δεν αληθεύει αφού την τελευταία εβδομάδα η ALTEC TELECOMS είχε ενημερώσει τον ΟΤΕ εγγράφως για τη συμφωνία που είχε συνάψει με τις πιστώτριες τράπεζες οι οποίες θα χορηγήσουν το απαραίτητο δάνειο για την πλήρη αποπληρωμή των οφειλών της εταιρείας προς τον ΟΤΕ. Η όλη αυτή διαδικασία όπως είναι λογικό χρειάζεται κάποιες εργάσιμες μέρες για να ολοκληρωθεί κάτι που ήταν σε γνώση του ΟΤΕ. Αντ' αυτού ο ΟΤΕ προχώρησε αιφνιδιαστικά στο κλείσιμο των κυκλωμάτων της εταιρείας εν μέσω των καλοκαιρινών διακοπών με προφανή στόχο να πλήξει τη φήμη της εταιρείας απέναντι στους πελάτες της προς ίδιον όφελος και όχι την είσπραξη των οφειλομένων καθώς ήταν σε γνώση του ότι το θέμα θα έληγε την ερχόμενη εβδομάδα.
Η διοίκηση όμως του Ο.Τ.Ε. απαξία να ασχοληθεί με αυτά τα πρόστιμα, τα αφήνει απλήρωτα, στη συνέχεια προσφεύγει στη χρονοβόρα διαδικασία της προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια με στόχο την ακύρωση τους ή εν πάση περιπτώσει την αναβολή τους για αρκετά χρόνια. Έτσι ουσιαστικά η εποπτεία της ρυθμιστικής αρχής δεν παράγει αποτελέσματα στην αγορά με αποτέλεσμα οι υπόλοιπες εταιρίες του κλάδου να οδηγούνται είτε σε μαρασμό είτε σε κλείσιμο όπως την πρόσφατη περίπτωση της LANNET.
Η είδηση ότι η Lannet, και τωρα η Altec Telecoms βρίσκονται στα πρόθυρα κατάρρευσης, αδυνατώντας να ανταποκριθουν στις υποχρεώσεις τους (κυρίως προς τον ΟΤΕ), φέρνει στην επιφάνεια τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ήδη οι εναλλακτικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών.
Πέρυσι, με συνολικό τζίρο ακριβώς 500 εκ. ευρώ, οι 10 μεγαλύτεροι «εναλλακτικοί» είχαν ζημίες 155 εκ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις τους έφθασαν τα 860 (!) εκ. ευρώ. Νέες πρόσθετες ζημίες θα συσσωρεύσουν και φέτος, καθώς συνεχίζουν μεν να ροκανίζουν τα μερίδια αγοράς του ΟΤΕ, όχι όμως με το ρυθμό που θα τους επέτρεπε να βγουν σε κέρδη.
Στον κλάδο εκτιμάται ότι για να μπορέσει να επιβιώσει μια εταιρία τηλεπικοινωνιών, χρειάζεται 250-300 χιλιάδες οικιακούς πελάτες. Οι 4 μεγαλύτεροι «εναλλακτικοί έχουν από 1/4 έως το ήμισυ αυτού του απαιτούμενου μίνιμουμ πελατολογίου.
Σε αγώνα δρόμου για τη συγκέντρωση κεφαλαίων και τη διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης αποδύονται οι εναλλακτικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν την επιβίωση τους σε μια αγορά που «χωράει» μόνο 4 ή 5 παίκτες. Οι δύο θέσεις είναι ήδη «κλεισμένες» από την Forthnet που βασίζεται στην κεφαλαιακή ισχύ του Dubai και την Tellas των Wind/Sawiris.
Την τρίτη θέση έχει ήδη «καπαρώσει» η HOL του ομίλου Κόκκαλη, που μπήκε στο ΧΑ μέσω Unibrain, αντλεί 150 εκ.ευρώ και προσπαθεί να δημιουργήσει νέο ισχυρό πόλο, προχωρώντας σε εξαγορές που θα της εξασφαλίσουν μία κρίσιμη μάζα πελατών. Τα ίδια βήματα ακολουθεί η On Telecoms, χρησιμοποιώντας ως «όχημα» την εισηγμένη εταιρία Ζήνων, την οποία εξαγοράζει χωρίς να δώσει δραχμή - μόνον με ανταλλαγή μετοχών.
Ακόμη κι αυτές οι δύο - HOL και On Telecoms - θα χρειασθεί να δώσουν μάχη επιβίωσης, έχοντας όμως ως πλεονέκτημα τη δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων. Για τις υπόλοιπες, δεν υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες... μακροημέρευσης. Όπως λένε παράγοντες του κλάδου, με τον ερχομό της Deutsche Telecom στον ΟΤΕ, τα περιθώρια θα γίνουν ασφυκτικά.
Συγκεκριμένα η Forthnet έχει περίπου 136.000 πελάτες, η Tellas 117.000 συνδρομητές, On Telecoms 77.000 και η Hellas On Line με 66.000. Πρέπει λοιπόν να επιτύχουν διπλασιασμό έως και τετραπλασιασμό μέσα σε δύο-τρία χρόνια, όσο θα μπορούν να «ζουν ακόμα από τα διαθέσιμα κεφάλαια τους και από εκείνα που θα μπορέσουν να αντλήσουν.
πηγή: sofokleous10.gr