για δείτε λίγο αυτό το άρθρο:
Νέα Ολυμπιακή: Προσλήψεις με "μεσαιωνικές" συμβάσεις
Εργαζόμενοι υπό προθεσμία, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ), θα είναι οι εργαζόμενοι της νέας Ολυμπιακής. Οι υποψήφιοι εργαζόμενοι, στην εταιρεία του Ανδρ. Βγενόπουλου, ακολουθούν τη μοίρα των εργαζομένων στον σκληρό πυρήνα του ιδιωτικού τομέα, καθώς υποχρεώνονται να υπογράψουν σύμβαση -χωρίς μάλιστα το δικαίωμα αντίγραφου- η οποία μπορεί ανά πάσα στιγμή να τους αναθέτει νέα καθήκοντα, να τους απολύει χωρίς αποζημίωση και να μη δίνει αυξήσεις όπως καθορίζουν οι ΣΣΕ.
Με τον φόβο ότι θα θεωρηθούν “υπέρμετρες απαιτήσεις”, οι υποψήφιοι εργαζόμενοι φοβούνται να ζητήσουν αντίγραφο της σύμβασης, την οποία πρέπει να υπογράψουν. Η νέα Ολυμπιακή, υπό την κατοχή της MIG και με τη σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης, επιδεικνύει μία από τις πιο σκληρές εργασιακές πολιτικές στο χώρο των αερομεταφορών στη χώρα, ενώ η αποικιοκρατική της αντίληψη αντιμετωπίζει το εργατικό δυναμικό περισσότερο ως ομήρους παρά ως εργαζόμενους με δικαιώματα.
Σύμβαση εμπνεύσεως... Νταχάου
“Η εταιρεία δύναται να μεταβάλλει τα καθήκοντα του Υπαλλήλου ή να αναθέτει και νέα καθήκοντα σε αυτόν, χωρίς οι ενέργειες αυτές να θεωρούνται ως μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας”, αναφέρει η σύμβαση εργασίας, με την οποία οι εργαζόμενοι θα πρέπει να πραγματοποιούν οποιαδήποτε εργασία κρίνει ο εργοδότης τους και για την οποία μάλιστα δεν γίνεται αναφορά στη σύμβαση. Χαρακτηριστικό της ανεξέλεγκτης εξουσίας που έχει πάνω στον εργαζόμενο η εταιρεία είναι ότι “σε περίπτωση απώλειας ή παύσης ισχύος οποιουδήποτε πτυχίου και πιστοποιητικού εξ οιασδήποτε αιτίας, η παρούσα σύμβαση λύεται αυτομάτως και χωρίς καταβολή αποζημίωσης”.
Παράλληλα η νέα εταιρεία θα μπορεί να αυξομειώνει τις ώρες εργασίας ανάλογα με τις απαιτήσεις της, καθώς όπως σημειώνει η σύμβαση: “Καθορισμός ωραρίου μικρότερου από εκείνο που προβλέπεται από τον νόμο θα θεωρείται πάντοτε προσωρινός και δεν θα μπορεί να ερμηνευθεί σαν συμφωνία για λιγότερες ώρες εργασίας ή σαν παραίτηση της εταιρείας από το δικαίωμά της να ζητήσει την εφαρμογή της παρούσας σύμβασης για το πλήρες ωράριο που επιτρέπει ο εκάστοτε νόμος”.
“Νέο Νταχάου” χαρακτήρισε μιλώντας στην “Αυγή” ο αντιπρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αθηνών, Κ. Ήσυχος, την παραπάνω σύμβαση, καθώς όπως επισήμανε “γενικεύεται μία εργασιακή ζούγκλα στον χώρο των αερομεταφορών”. Ενδεικτικό της “εργασιακής ζούγκλας” είναι και η παράγραφος που υπογραμμίζει ότι “ρητά συμφωνείται ότι τυχόν αύξηση των καθοριζόμενων από συλλογικές συμβάσεις ή άλλες κανονιστικές διατάξεις βασικών μισθών και επιδομάτων δεν θα επιφέρει αύξηση των αποδοχών του Υπαλλήλου, όπως συμφωνήθηκαν παραπάνω, παρά μόνον αν οι αυξήσεις αυτές θα διαμόρφωναν μισθούς που θα υπερέβαιναν τις συμφωνημένες και καταβαλλόμενες αποδοχές και κατά το ποσό που τις υπερβαίνουν”. Την ίδια στιγμή, οι μηνιαίες αποδοχές που θα συμφωνούνται “αποτελούν την αμοιβή του Υπαλλήλου και για τυχόν πρόσθετη εργασία του που θα παρέχεται από τον Υπάλληλο”! Τέλος, ο “Υπάλληλος” της εταιρείας, σε περίπτωση που “αποχωρήσει οικειοθελώς”, “θα οφείλει να καταβάλει” και αποζημίωση στην εταιρεία για την παρεχόμενη εκπαίδευσή του ίση προς 100% του κόστους εκπαίδευσης αν αποχωρήσει πριν από τους 12 μήνες και 50% αν αποχωρήσει πριν τους 24 μήνες.
“Θέλουν τους πιλότους υπαλλήλους” είπε στην “Αυγή” ο Ν. Κεραμιτσόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΕΧΠΑ, προσθέτοντας ότι “η σύμβαση αυτή δηλώνει το πνεύμα του κ. Βγενόπουλου, το οποίο έρχεται σε αντιστοιχία με το νεοφιλελεύθερο πνεύμα της κυβέρνησης”. Τόνισε επίσης ότι “η MIG θεωρεί την Ολυμπιακή εταιρεία τσαρτεράδικη και όχι εθνική (flag carrier)”. Ο Κ. Ήσυχος τόνισε επιπλέον ότι “είναι απαραίτητα τα ενωτικά και διεκδικητικά σωματεία για να προστατέψουν τους εργαζομένους από την εργοδοτική αυθαιρεσία”, ενώ παράλληλα έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για να “μη δημιουργηθούν εργοδοτικά σωματεία, όπως συμβαίνει ήδη στα αεροδρόμια με τις εταιρείες φύλαξης και security”.
Σε κινητοποιήσεις προχωράει η ΟΣΠΑ
Την ίδια στιγμή, σε σειρά κινητοποιήσεων είναι αποφασισμένη να προχωρήσει η ΟΣΠΑ διαμαρτυρόμενη για την ως τώρα στάση της κυβέρνησης, η οποία δεν έχει ακόμη ενεργοποιήσει τις διαδικασίες σχετικά με τις μετατάξεις των εργαζομένων που δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης.
Όσον αφορά τον διαγωνισμό για τις 25 άγονες γραμμές της χώρας, η νέα Ολυμπιακή, η Aegean και η Athens Airways αναμένεται να διεκδικήσουν την εκμετάλλευσή τους με διαγωνισμό. Οι προτάσεις τους θα κατατεθούν μέχρι τις 10 Αυγούστου. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα πετούν στους συγκεκριμένους προορισμούς.