Συμπερασμα οσο πιο πλουσιος εισαι τοσο πιο ευκολα κλεβεις το κρατος
Αυτό που λες στηρίζεται στη φιλοσοφία ότι όποιος δεν πληρώνει "το κράτος" είναι κλέφτης.
Υπάρχει όμως και η άλλη φιλοσοφία:
Το "κράτος" είναι ο μηχανισμός που έχουμε στήσει, για να μας διευκολύνει και ελέγχει τη συμπεριφορά μας, όστε η ζωή μας (όλων) να είναι οργανωμένη και δίκαιη.
Επειδή όμως αυτή η λειτουργία του κράτους έχει να κάνει και με δαπάνες, έχουμε αποδεχτεί να πληρώνουμε κάτι "στο κράτος", που διαχειρίζεται αυτά τα ποσά, και για να μας προσφέρει αυτά που πρέπει. Υγεία, παιδεία, εθνική άμυνα, δικαιοσύνη, δρόμους, αστυνομία, κλπ.
ΚΑΚΩΣ, αλλά επί πλέον αυτών των βασικών "το κράτος" έχει καταλήξει να ανακατεύεται και σε πολλά άλλα, όπως π.χ. απονομή συντάξεων, παραγωγή ενέργειας, έκδοση λαχείων (για τους τζογαδόρους), και άλλα πολλά. ΟΛΑ αυτά (και τα πρώτα και τα δεύτερα - κυρίως τα δεύτερα) σημαίνουν διαχείριση ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΩΝ ποσών, και γι' αυτό χρειάζεται ένας "διαχειριστής".
Ο διαχειριστής όλων αυτών δεν είναι ακριβώς "το κράτος", είναι ένας μηχανισμός που αποκαλείται "το δημόσιο".
Αυτός ο μηχανισμός μαζεύει το χρήμα (τον πλούτο δηλαδή), το φροντίζει (να μη χαθεί), και το μοιράζει όπως πρέπει στις διάφορες δραστηριότητες του κράτους.
Και για να μην είμαι off-topic, αυτό είναι το σημείο της σχέσης μεταξύ "κράτους" (που ανέφερες), και φορολόγησης τραγουδιάρων (που είναι ο τίτλος του νήματος).
Όλα αυτά, αν δουλεύανε καλά, δε θα είχε κανείς πρόβλημα. Δουλεύουν όμως?
Προσφέρει "το κράτος" αυτά που υποτίθεται ότι πρέπει να προσφέρει?
Αντιστοιχούν (στο περίπου έστω) ο πλούτος που μαζεύει (από φόρους) με αυτά που πρέπει να παρέχει?
Μάλλον όχι.
Γιατί?
Γιατί ο διαχειριστικός μηχανισμός που έχει στηθεί (το δημόσιο δηλαδή) δεν λειτουργεί σωστά. Σπαταλάει τον πλούτο που μαζεύει (είτε λόγω ανικανότητας είτε λόγω ιδιοτέλειας των ατόμων που τον απαρτίζουν, είτε λόγω τεμπελιάς τους και αδιαφορίας τους), πάντως το αποτέλεσμα είναι ότι δεν παρέχει αυτά για το οποία τον στήσαμε για να παρέχει.
Έχουμε λοιπόν απένατί μας ένα μηχανισμό (ή σύστημα αν θες), που μας ζητάει πλούτο (και απ' τις τραγουδιάρες επίσης), αλλά αυτό που πρέπει να μας προσφέρει, δεν το προσφέρει.
Στην περίπτωση αυτή ποιός είναι ο κλέφτης, η τραγουδιάρα που προσπαθεί να αποφύγει την πληρωμή, ή το κράτος που θέλει να στα πάρει χωρίς αντάλλαγμα?
Εγώ λέω το κράτος.