μαζί με τον λάουντα, φάτζιο και βιλνέβ οι κορυφαίοι εβερ......
μην ξεχνάς ότι τότε τα ατυχήματα ήταν θανατηφόρα πολλές φορές και τα αυτοκίνητα ήθελαν πιλότο, όχι cpu για να οδηγηθούν......
Παραθέτω συγκλονιστικό άρθρο για το ατύχημα του Λάουντα......
Πριν 30 χρόνια στη Γερμανία...
Πάνος Σεϊτανίδης - Στείλτε e-mail στον συντάκτη
Δημοσίευση : 28/07/2006 19:29
Το 1925 έγιναν τα εγκαίνια της πιο διάσημης πίστας του κόσμου, του Nurburgring, το οποίο έφερε το τίτλο «Πράσινη Κόλαση». Με αρχικό μήκος 28 χιλιομέτρων και μετέπειτα 23 με 78 στροφές, αυτό το σιρκουί αποτελούσε τη μέγιστη πρόκληση. Με την συνεχιζόμενη εξέλιξη στην φόρμουλα 1, οι ταχύτητες άρχισαν να ξεπερνούν τα όρια και οι μάχες στο North Loop, έμοιαζαν ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί. Τη δεκαετία του ’70 όμως, ήρθε η στιγμή όπου οι πιλότοι αρνούνταν να συνεχίσουν να ρισκάρουν τις ζωές τους.
«Θυμάμαι καλά εκείνη την εποχή όταν εμείς, οι οδηγοί, είχαμε δώσει τριετή διορία στο Nurburgring και το 1976 ήταν η τελευταία χρονιά αυτής της διορίας. Το συζητήσαμε ξανά στο Long Beach και η άποψη πολλών ήταν πως τα αυτοκίνητα είχαν γίνει υπερβολικά γρήγορα και πως θα έπρεπε να μειώσουμε τη διορία κατά ένα χρόνο και να μην τρέξουμε εκεί. Ψηφίσαμε και η πλειοψηφία αποφάσισε να τηρήσουμε την διορία και να τρέξουμε εκεί μία ακόμη φορά. Εγώ ήμουν ενάντιος σε αυτό αλλά ακολούθησα την πλειοψηφία και έτρεξα στον αγώνα», δηλώνει σχετικά ο Niki Lauda.
Δυστυχώς για τον Αυστριακό, η 1η Αυγούστου του 1976, ήταν η μέρα που σημάδεψε τη ζωή του για πάντα. Ο Αυστριακός πρωταγωνίστησε σε ένα από τα χειρότερα ατυχήματα στην ιστορία της φόρμουλα 1. Και επιβίωσε της πύρινης κόλασης, από καθαρή τύχη...
Μετά το ατύχημα του Lauda, ο αγώνας συνεχίστηκε με 20 οδηγούς να τολμούν να ρισκάρουν κι άλλο με τη συμμετοχή τους. Τρεις ακόμα οδηγοί απέτυχαν να φτάσουν στον τερματισμό, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστούν. Αλλά οι μέρες του τρόμου, τελείωσαν μετά από εκείνη την ημέρα. Ο James Hunt ήταν ο τελευταίος νικητής αλλά κατακτώντας την καρό σημαία, ο σκέψη του ήταν στον σοβαρά τραυματισμένο Niki Lauda. Ο πρωτοστάτης σε θέματα ασφάλειας, έπεσε θύμα του σιρκουί που φοβόταν εξ αρχής...
Πίσω από τον James Hunt τερμάτισε ο Jody Scheckter αλλά ούτε εκείνος είχε διάθεση για πανηγυρισμούς. Ο Jochen Mass πέτυχε το πρώτο βάθρο της καριέρας του ενώ ακολούθησαν οι Carlos Pace, Gunnar Nilsson και ο Rolf Stommelen που κέρδισε τον τελευταίο βαθμό της καριέρας του. Στο βάθρο δεν υπήρχαν χαμόγελα, μόνο αγωνία αλλά και ανακούφιση αφού όλοι όσοι έφταναν σώοι στη γραμμή του τερματισμού, ήταν νικητές...
«Δεν μπορούσες να φοβάσαι το θάνατο και έπρεπε να είσαι έτοιμος να πάρεις απίστευτα ρίσκα αν ήθελες να πετύχεις κάτι εδώ. Ήταν σπουδαία πρόκληση αλλά από την άλλη, ήταν και τρομακτικά επικίνδυνα. Έπρεπε να βρουν μία λύση και τελικά δημιουργήθηκε το νέο Nurburgring, το οποίο διαφέρει πολύ από το προηγούμενο αφού έπρεπε να εναρμονίζεται με τις σύγχρονες σταθερές ασφαλείας», σχολιάζει ο Lauda.
Η φόρμουλα 1 επέστρεψε στο Nurburgring το 1984 αλλά το Γερμανικό γκραν πρι διεξάγεται πλέον στο Hockenheim. Ωστόσο, στο North Loop εξακολουθούν να γίνονται κάποιοι αγώνες, μεταξύ των οποίων και ένας 24ωρος. Πάντως, όπως μπορείτε να διαβάσετε σε σχετικό θέμα του contra.gr, οι δύο προαναφερθείσες πίστες, θα εναλλάσσονται από του χρόνου στο καλαντάρι της φόρμουλα 1.
Την πρωτη φορα που οδηγησα στο Nordschleife με το MANTA, οταν τελειωσα τους γυρους μου, ετρεμαν τα ποδια μου απο την συγκινηση......το λεω τωρα και ανατριχιαζω πραγματικα.
Οποιος αγαπαει τους αγωνες και τα μηχανοκινητα σπορ πρεπει να το βαλει σκοπο της ζωης του να οδηγησει εστω μια φορα εκει.
Η απιστευτη εναλαγη τοπιων, ευθιων, στροφων, ταχυτητας και εντασης ειναι ανεπαναληπτη εμπειρια.