Διάβασα κι εγώ τα όσα έγραψες και αδυνατώ να κατανοήσω τα επιχειρήματά σου.
1) Ο Ιώσηπος ήταν Φαρισαίος, πιστός της εβραικής θρησκείας και έγραψε για το Χριστό ως ιστορικός. Γιατί θα έπρεπε να βαπτιστεί σώνει και καλά χριστιανός; Προφανώς τον αντιμετώπιζε ως ένα σοφό δάσκαλο, ως ένα φιλόσοφο αλλά όχι ως Θεό. Γι' αυτό και είναι στους εξωχριστιανικούς συγγραφείς, αλλιώς θα ήταν στους χριστιανικούς.
2) Η λέξη χριστιανός υπήρχε ήδη από τα πρώτα χρόνια μετά την Ανάσταση του Χριστού. Απόδειξη ότι την χρησιμοποιεί ο ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων από το 60 μ.Χ («Εγένετο δε αυτούς και ενιαυτόν όλον συναχθήναι εν τή εκκλησία και διδάξαι όχλον ικανόν, χρηματίσαι τε πρώτον εν Αντιοχεία τους μαθητάς Χριστιανούς.» Πράξ. ια' 26). Το ότι ο Ιουλιανός ο Παραβάτης δεν τους αποκαλούσε έτσι, τι σόι επιχείρημα είναι;
3) Η Παλαιά Διαθήκη γράφτηκε για να την καταλάβουν οι άνθρωποι της εποχής. Περιέχει ανθρωπομορφικές εκφράσεις και μεταφορές και σκοπός της είναι να μας πει το γιατί δημιουργήθηκε ο κόσμος και όχι το πώς και το πότε. Παρατηρώ ότι έχεις μια τάση να αναλύεις ένα θεόπνευστο κείμενο σα να είναι ιστορικό ή επιστημονικό βιβλίο. Και δεν φαντάζομαι να αξιώνεις από την Παλαιά Διαθήκη, απευθυνόμενη σε απολίτιστους νομάδες αιώνες πριν το Χριστό, να μιλήσει για big bang, συστολή και διαστολή του σύμπαντος, ηλιοκεντρικό μοντέλο και φωτοσύνθεση. Αυτά είναι δουλειά της επιστήμης.
4) Σκοπός μου δεν είναι να σε πείσω να γίνεις χριστιανός. Προφανώς δεν πρόκειται να πειστείς ποτέ γιατί ζητάς μαθηματικές αποδείξεις. Όμως πας να βιδώσεις βίδα με πριόνι. Η θρησκεία είναι ζήτημα πίστης και όχι λογικής. Και όταν βλέπω τόσους επιστήμονες και τόσους μεγαλογιατρούς στις εντατικές να είναι πιο πιστοί κι από τους παπάδες, καταλαβαίνω ότι κάτι υπάρχει εκεί. Για να μην αναφερθώ στις στρατιές αγίων ανά τους αιώνες. Δε νομίζω να περιμένεις να απαντήσω σοβαρά στο ότι αυτά τα εκατομμύρια ανθρώπων είναι πλανηθέντες ή εξαγορασμένοι.