λες εεεε???
για διάβασε εδώ και πες μου...
Σε λαϊκή συνέλευση των κατοίκων της Ισθμίας αν αμ ένεται να έρθει το θέμα της δημιουργίας μαρίνας από την εταιρεία ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Α.Ε.,ενώ η επενδυτική πρόταση έχει ήδη κατατεθεί στο δημοτικό συμβούλιο Λουτρακίου – Περαχώρας.Η πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Ισθμίας Μαριάννα Πετροπούλου δηλώνει υπέρ της όποιας μορφής τουριστικής ανάπτυξης που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε επενδυτής στην περιοχή, φθάνει όμως να γίνουν όλα σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση που η εταιρεία έχει υπογράψει με το ελληνικό δημόσιο. Επίσης, η κ. Πετροπούλου επισημαίνει πως τα αναπτυξιακά σχέδια της ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ δεν μπορεί να έχουν στόχο την καταπάτηση δημοσίων χώρων, όπως αυτοί έχουν οριστεί από τα σχέδια της περιοχής. Όσον αφορά στο θέμα της μαρίνας, η κ. Πετροπούλου ανέφερε πως από την εταιρεία δεν έχουν ενημερωθεί ακριβώς για τα σχέδια της μαρίνας, ώστε να γνωρίζουν ποιες ακριβώς είναι οι προθέσεις των επενδυτών. Ίσως αντιμετωπίζει την κατάσταση με κάποια καχυποψία.Ωστόσο, αναγνωρίζει πως η πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής είναι υπέρ των αναπτυξιακών έργων και φυσικά της μαρίνας, φθάνει να γνωρίζουν ακριβώς τα σχέδια της ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ.Γι’ αυτό άλλωστε στελέχη της εταιρείας θα βρεθούν να εξηγήσουν τις θέσεις τους στην λαϊκή συνέλευση.Η κ. Πετροπούλου σημειώνει ακόμα πως
αντιρρήσεις υπάρχουν από μια σοβαρή μερίδα κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι θίγονται άμεσα από το έργο, αφού υποβαθμί ζει τις περιουσίες και τα σπίτια τους.Από την πλευρά του ο σύμβουλος της μειοψηφίας και επικεφαλής σήμερα της Κίνησης Πολιτών Λ. Παπαθεοδώρου αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο
να προσφύγουν στο ΣτΕ αν προχωρήσουν τα σχέδια της ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ για την δημιουργία μαρίνας στο συγκεκριμένο σημείο του Σαρωνικού.
Στη μαρίνα Φλοίσβου, η οποία ανήκει στο κράτος (ETA), το έργο της αναβάθμισης και διαχείρισης για περίοδο 40 ετών έχει αναληφθεί από την εταιρεία Lamda TechnOL Flisvos Marina, η οποία συγκροτήθηκε το 2002 από τους ομίλους Lamda Development, Τεχνική Ολυμπιακή και Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα. H διαχειρίστρια εταιρεία έχει δαπανήσει το ποσό των 44 εκατ. ευρώ, προκειμένου να επεκτείνει τις θαλάσσιες υποδομές της μαρίνας. Ωστόσο τα έργα ανάπτυξης σήμερα βρίσκονται στον αέρα,
μετά την προσφυγή του Δήμου Παλαιού Φαλήρου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο ανέστειλε προσωρινά την Κοινή Υπουργική Απόφαση βάσει της οποίας είχαν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου. Σήμερα η εικόνα της μαρίνας είναι αποκαρδιωτική. Οι εργασίες έχουν σταματήσει, με αποτέλεσμα η περιοχή να γεμίσει μπάζα. Επιπλέον το μέρος των έργων που έχει ολοκληρωθεί είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες και κινδυνεύει να υποστεί ζημιές ακόμη και από μια μικρή τρικυμία, με συνέπεια ακόμη και η επένδυση που έχει ήδη γίνει να πάει χαμένη.
Θεωρούμε ότι επειδή με την απόφαση αυτή
ουσιαστικά δημιουργείται ιδιωτική μαρίνα, θα αλλάξει βίαια το καθεστώς στο λιμάνι και θα επιβαρυνθούν οι ήδη προβληματικές υποδομές του Μεγανησιού και το περιβάλλον.
και εδώ
Χρειάζεται πολιτικό θάρρος που εύχομαι να το διαθέτει ο νέος δήμαρχος κ. Σωτήρης Μεθενίτης, και να κάνει πραγματικότητα αυτό που όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι δήλωναν πάντα κατά την προεκλογική περίοδο, ότι δηλαδή « σε αυτή την τετραετία προτεραιότητα θα είχε το Πόρτο Ράφτη».Ίσως η συγκυρία να το έφερε να υλοποιήσει και ένα όνειρο του πατέρα του. Έγραφα σε πρωτοσέλιδο τον Ιούλιο του 1998 στην εφημερίδα «ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ το λιμάνι της Μεσογαίας»: « Στις 13-7-1990 ο τότε Δήμαρχος του Δήμου Μαρκοπούλου κ.Ιωάννης Μεθενίτης έκανε μία έξυπνη κίνηση. Πρότεινε στον Υπουργό Εσωτερικών να εντάξει τη μονάδα του Βιολογικού Καθαρισμού του Δήμου, στο Κοινοτικό Πρόγραμμα ΕNVIREG (ENVIronnement REGionalb) πρόγραμμα περιφερειακών δράσεων για το περιβάλλον». Και έτσι έγινε. Οι πρώτες πιστώσεις από το πρόγραμμα ENVIREG που αφορούσε, ποιό συγκεκριμένα, δράσεις για την καταπολέμηση της μόλυνσης της θάλασσας και την προστασία και αποκατάσταση των παράκτιων ζωνών φθάσανε στο δήμο το 1994. Είχα την τιμή να μιλήσω πολλές φορές με τον αείμνηστο Γιάννη Μεθενίτη γι ‘αυτό το ζήτημα στα τέλη της 10ετίας του 90
κατά τη διάρκεια του αγώνα κατά της μαρίνας και μπορώ να διαβεβαιώσω ότι τον ανησυχούσε πολύ το πρόβλημα της μόλυνσης της θάλασσας του Πόρτο Ράφτη
Αποφεύγοντας να σχολιάζει
τις αλυσιδωτές αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας για την κατασκευή του έργου της Μαρίνας στον κόλπο του Δερματά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, αναφέρθηκε με συντομία στην ανάγκη υλοποίησής του εκφράζοντας την αγωνία του για το διαγωνισμό που θα γίνει στις 3 του Σεπτέμβρη. Από την πλευρά της πάντως η νομάρχης Β.Σχοιναράκη, τόνισε ότι πρόκειται για ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, για το οποίο θα πρέπει να συγκληθεί κοινή συνεδρίαση του νομαρχιακού και δημοτικού συμβουλίου για να αποφασίσουν για την υλοποίησή του. Τόνισε ακόμα ότι μια τέτοια παρέμβαση που δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει χωρίς την έγκριση της τοπικής κοινωνίας, άποψη με την οποία συμφώνησαν και τα μέλη της αντιπολίτευσης υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα διαβρώσει τον ιστορικό χαρακτήρα της περιοχής…
αμέτοχος είναι ο λαός????