Νέα

Χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας (ψηφοφορια - γνωμες)

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα το πουλί
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 500
  • Εμφανίσεις 12K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Ποιές πρέπει να είναι οι σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας;

  • Να παραμείνουν όπως είναι τόσα χρόνια (αρθρο 3 Συνταγματος ως εχει)

    Ψήφοι: 41 19,8%
  • Να μην χωριστούν τελείως, αλλά να αραιώνουμε λιγάκι (τροποποιηση αρθρου 3 και λιγοτερες σχεσεις)

    Ψήφοι: 18 8,7%
  • Να ενισχυθουν ακομα περισσοτερο οι δεσμοι (τροποποιηση αρθρου 3 και περισσοτερα προνομια στην Εκκλη

    Ψήφοι: 14 6,8%
  • Να χωριστουν τελειως (καταργηση αρθρου 3)

    Ψήφοι: 134 64,7%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    207
Εγγρ.
6 Οκτ 2018
Μηνύματα
9.503
Like
6.655
Πόντοι
1.106
Οι Βυζαντινοί δε θεωρούσαν τους εαυτούς τους Έλληνες αλλά Ρωμαίους. Γιαυτό και έσφαζαν και κατέστρεφαν ότι ελληνικό για χρόνια. Βυζαντινοί ήταν μόνον οι κάτοικοι της Πόλης. Όλοι οι υπόλοιποι ζούσαν στη Ρωμανία και θεωρούνταν πολίτες της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Μέχρι και η Μόσχα τρίτη Ρώμη αποκαλούσε τον εαυτό της, Βεβαίως για πολύ συγκεκριμένους λόγους οι Βυζαντινοί ήταν ελληνόφωνοι κι αυτό μας δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα εμάς σήμερα. Το κυριλλικό αλφάβητο είναι δείγμα του ότι δεν αισθανόταν Έλληνες γιαυτό και δεν επέβαλλαν το δικό μας στους Σλάβους. Η εκκλησία συνεργάστηκε με τον Μωάμεθ τον Πορθητή. Όταν ο απεσταλμένος του Πάπα ο Γενοβέζε μαχόταν στα τείχη, ο Γεννάδιος, πρώτος Πατριάρχης μετά την Άλωση, τοιχοκολλούσε ανάθεμα κατά του Παλαιολόγου και εμπόδιζε την ενίσχυση των μαχητών με ελάχιστα κανόνια που διαχειριζόταν οι δικοί του. Ο Γεννάδιος για την άριστη συνεργασία του με το Μωάμεθ πήρε πίσω όσα είχαν δημεύσει Παλαιολόγος και Κομνηνός για την αντιμετώπιση εχθρών όπως οι Σελτζούκοι. Τα βακούφια τους τα μετέτρεψαν σε τίτλους του ελληνικού κράτους. Χώρια που για να αποφύγουν τη στράτευση πήγαιναν όλοι να μονάσουν. Υπερπληθώρα μοναχών και την Πόλη την υπεράσπιζαν 5000 άνθρωποι. Γιαυτό και έπεσε. Τα έργα και οι ημέρες της εκκλησίας γνωστά. Μπορεί σήμερα να μας κυβερνούν ανιστόρητοι αλλά αυτό είναι άσχετο.
 

ΝΑΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
26 Ιαν 2016
Μηνύματα
27.374
Κριτικές
49
Like
22.785
Πόντοι
24.596
στα 495 ο μισθος του νεοπροσλαμβανομενου τραγου ανω των 25 :wanker: :S :S :S
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.466
Κριτικές
1
Like
32.470
Πόντοι
8.006
Βεβαίως για πολύ συγκεκριμένους λόγους οι Βυζαντινοί ήταν ελληνόφωνοι

Η εκκλησία συνεργάστηκε με τον Μωάμεθ τον Πορθητή.

Όταν ο απεσταλμένος του Πάπα ο Γενοβέζε μαχόταν στα τείχη, ο Γεννάδιος, πρώτος Πατριάρχης μετά την Άλωση, τοιχοκολλούσε ανάθεμα κατά του Παλαιολόγου και εμπόδιζε την ενίσχυση των μαχητών με ελάχιστα κανόνια που διαχειριζόταν οι δικοί του.

Υπερπληθώρα μοναχών και την Πόλη την υπεράσπιζαν 5000 άνθρωποι. Γιαυτό και έπεσε.

Ποιοι ειναι αυτοι οι "συγκεκριμενοι" λογοι περαν της Ελληνικοτητας της αυτοκρατοριας?

Πώς "συνεργασθηκε" ακριβως?

Ποιος ειναι ο Γενοβεζε? Ποτε τοιχοκολληθηκε αναθεμα κατα του Παλαιολογου? Ποια κανονια υπηρχαν που δεν χρησιμοποιηθηκαν? Απο ποιες πηγες προκυπτουν αυτα?

Γι' αυτο επεσε η Πολη? Εισαι σιγουρος?
 

poppop

Μέγας
Εγγρ.
30 Ιουλ 2006
Μηνύματα
12.196
Κριτικές
13
Like
4.594
Πόντοι
4.765
Στην Βιέννη ανακοπηκαν τα μεμετια γιατι οι χριστινοι τους αντιμετωπισαν ΕΝΩΜΕΝΟΙ
οι μονοι που ηταν ενωμενοι ηταν οι μογγολοι με τα αιωνια μουνοσκυλα τους γάλλους
στα 495 ο μισθος του νεοπροσλαμβανομενου τραγου ανω των 25 :wanker: :S :S :S
το νεοπροσλαμβανομενο ανθελληνικο μουνοπανο που προσλαμαβανεται στην ερτ και πρέπει να το πληρωνων με το ζορι ποσα να παιρνει τύπε?
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.466
Κριτικές
1
Like
32.470
Πόντοι
8.006
οι μονοι που ηταν ενωμενοι ηταν οι μογγολοι με τα αιωνια μουνοσκυλα τους γάλλουςτο νεοπροσλαμβανομενο ανθελληνικο μουνοπανο που προσλαμαβανεται στην ερτ και πρέπει να το πληρωνων με το ζορι ποσα να παιρνει τύπε?
Σωστο και σωστο.
 

ΝΑΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
26 Ιαν 2016
Μηνύματα
27.374
Κριτικές
49
Like
22.785
Πόντοι
24.596
οι μονοι που ηταν ενωμενοι ηταν οι μογγολοι με τα αιωνια μουνοσκυλα τους γάλλουςτο νεοπροσλαμβανομενο ανθελληνικο μουνοπανο που προσλαμαβανεται στην ερτ και πρέπει να το πληρωνων με το ζορι ποσα να παιρνει τύπε?
θες διαχωρισμο κρατους-ερτ τυπε :think: :S :S :S
 

poppop

Μέγας
Εγγρ.
30 Ιουλ 2006
Μηνύματα
12.196
Κριτικές
13
Like
4.594
Πόντοι
4.765
θες διαχωρισμο κρατους-ερτ τυπε :think: :S :S :S
οχι βεβαια τυπε,να χασω την απόλαυση στα 10 € απο το μπουγιουρντι  της δεη τα 9 να ειναι για τους μπολτσεβικους που νυχτα μερα να μου λενε τι καλοι ειναι οι σκυλαραπες και πόσο παλεψαν οι εαμοβουλγαροι να γινουμε σοβιετ  :wanker:
 

ΝΑΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
26 Ιαν 2016
Μηνύματα
27.374
Κριτικές
49
Like
22.785
Πόντοι
24.596
Παπαδες τωρα στην ουρα εξω απο τα κεντρικα του ΟΑΕΔ περιμενουν να γραφτουν στα μητρωα του οργανισμου και να κανουν αιτηση για το εποχικο :S :S :S
 

Συνημμένα

  • papades.jpg
    papades.jpg
    48,7 KB · Εμφανίσεις: 21

dCorso

Μέγας
Εγγρ.
8 Μαΐ 2015
Μηνύματα
8.107
Κριτικές
33
Like
7.340
Πόντοι
4.746
και τι σε νοιαζει εσενα που θα αφησει ο καθενας μας την περιουσια του ?
Αν σου περισσευουν δωστα στους παπαδες για να σου δωσουν το πολυποθητο συγχωροχαρτι.
Και αυτοι με την σειρα τους να τα κανουν χρυσο, φουστα, μπλουζα, και αστακους.
Σε ενα ορφανοτροφειο θα επιαναν περισσοτερο τοπο.

ε σου λεει αμα τα παρει ολα πισω το κρατος και τα μοιρασει θα παρω κι εγω κανα οικοπεδακι στη λουτσα να βολευτω για τα καλοκαιρια
Εσυ πουλι πετας. Εισαι ασσος στην προφητεια.(Εχω εξοχικα σε νησια, δεν μου χρειαζονται..)
Και ξαναλεμε, δεν συμβαδιζουν το Πνευμα και η Υλη, με αυτα που κηρυττει ο Χριστιανισμος.
 
Εγγρ.
6 Οκτ 2018
Μηνύματα
9.503
Like
6.655
Πόντοι
1.106
Ποιοι ειναι αυτοι οι "συγκεκριμενοι" λογοι περαν της Ελληνικοτητας της αυτοκρατοριας?

Πώς "συνεργασθηκε" ακριβως?

Ποιος ειναι ο Γενοβεζε? Ποτε τοιχοκολληθηκε αναθεμα κατα του Παλαιολογου? Ποια κανονια υπηρχαν που δεν χρησιμοποιηθηκαν? Απο ποιες πηγες προκυπτουν αυτα?

Γι' αυτο επεσε η Πολη? Εισαι σιγουρος?
Η ευρύτατη χρήση της στην περιοχή, που είχε πάρα πολλές ελληνικές αποικίες. Και το Βυζάντιο τέτοιο ήταν όταν μετέφερε εκεί την πρωτεύουσα ο Κων/νος. Νέα Ρώμη την ονόμασε ασχέτως που ο κόσμος την έλεγε Κων/πολη κι έμεινε έτσι στην ιστορία, ώσπου να την μετονομάσει ο Κεμάλ Ινσταμπουλ. Γιαυτό και τα ευαγγέλια γράφτηκαν στα ελληνικά. Ήταν διαδεδομένη απο τους αλεξανδρινούς γλώσσα, οπότε η χρήση της βόλευε στη διάδοση της νέας θρησκείας. Εβραϊκά και ρωμαϊκα ήταν εκτός για προφανεις λόγους. Για του Βυζαντινούς η λέξη Ελλην σήμαινε ειδωλολάτρης και τίποτα εθνικό. Επίσης ο Κων/νος ήταν ηλιολάτρης-μιθραϊστής. Πίστευε στο θεό Απόλλωνα και έψαχνε μια θρησκεία για να ενώσει την πανσπερμία εθνων και θρησειών της αυτοκρατορίας. Σε μια πανέξυπνη κίνηση τον προσέγγισαν χριστιανοί επίσκοποι και τα πράγματα πήραν το δρόμο τους σε μια αγαστή συνεργασία. Εν τούτω νίκα κλπ. Ανάμεσά τους πολλοί ελληνόφωνοι. Οι κατακτημένοι απεχθανόταν τη γλώσσα των Ρωμαίων. Τα ελληνικά ήταν άριστη επιλογή παρόλο που οι Έλληνες στην καταγωγή ήταν απλά ένα μικρό μέρος της αυτοκρατορίας.

Οι ανθενωτικοί είχαν ταχθεί υπέρ του Δημητρίου Παλαιολόγου. Ο Κων/νος ήταν ενωτικός γιαυτό ανεπιθύμητος. Ο Δημήτριος συνεργαζόταν με τους Τούρκους όποτε τα έβρισκε σκούρα. Ο επίσημος Πατριάρχης είχε αναγκασθεί να αποχωρήσει στη Δύση. Οι ανθενωτικοί με το "καλύτερα φέσι τουρκικο παρά τιάρα παπική" είχαν τον πρώτο λόγο και τον άτυπο εκκλησιαστικό ηγέτη το Γεννάδιο Σχολάριο, ο οποίος έγραφε ότι "μιλάω ελληνικά αλλά δεν είμαι Έλληνας, είμαι χριστιανός" μια αρκετά παράξενη δήλωση, για την οποία υπάρχουν διττές ερμηνείες και τοιχοκόλλησε στα τέλη του 1452 την επιστολή του προς Κων/λιτες με την οποία κατηγορούσε τους ενωτικούς ως ασεβείς, που έχασαν την πίστη τους στο Θεό και εναπόθεσαν την ελπίδα τους στους δυτικούς, ενώ προανήγγειλε το επερχόμενο τέλος. Ο Κων/νος δεν ορκίστηκε αυτοκράτορας στην Πόλη γιατί Πατριάρχης δεν υπήρχε και ήταν ενωτικός, δηλαδή όχι ορθόδοξος με τα δεδομένα της εποχής και όρισε το Γεννάδιο ως ανώτατο εκκλησιαστικό άρχοντα μπας και κατορθώσει να συμμαζέψει τα πράγματα αν και αναγκάστηκε να τον φυλακίσει αργότερα. Μετά την Άλωση ο Γεννάδιος έγινε Πατριάρχης γιατί ο Μωάμεθ ήθελε κάποιον να ξεκόψει τους ορθόδοξους πληθυσμούς από το Βατικανό. Τους επέτρεψε λοιπόν την ανασύσταση της εκκλησίας, δίνοντας πίσω προνόμια και περιουσία. Ο Γεννάδιος δέχτηκε και έστησε την εκκλησία αλλά η σιμωνία πήγαινε σύννεφο.

Ο Ιουστινιάνης Γενοβέζε. Ο μόνος δυτικός άρχοντας στα τείχη της πόλης με τους μαχητές του. Πολέμησε γενναία ώσπου τραυματίστηκε και αποχώρησε. Πέθανε στη Χίο. Είχε μια μεγάλη σύγκρουση με το Νοταρά για τα ελάχιστα κανόνια που υπήρχαν και σύμφωνα με μια εκδοχή το θέμα είχε και εκκλησιαστική διάσταση, αφού ο Νοταράς ήταν γνωστός ανθενωτικός. Ο Ιουστινιάνης τον χαρακτήρισε προδότη παρόλο που και ο Νοταρας πολεμούσε γενναία και χρειάστηκε παρέμβαση Παλαιολόγου για να μη σφαχτούν.


Δεδομένου ότι ο Μωάμεθ είχε πάνω από 100.000 άντρες, τεράστιο και το πιο σύγχρονο οπλοστάσιο της εποχής είμαι απόλυτα σίγουρος. Ήταν απλά θέμα χρόνου και απωλειών των υπερασπιστών να πέσει.

Τώρα για τις πηγές, είναι όλα γνωστά και χιλιογραμμένα αν θέλεις να διαβάσεις βέβαια, γιατί μιλάμε για μπόλικα βιβλία και αν δε σου αρέσει η ιστορία είναι βαρετό. Διαβάζω τα πάντα από όλες τις πηγές συμφωνώ ή διαφωνώ με το συγγραφέα. Η Αρβελέρ είναι μια καλή αρχή και τεράστια βυζαντινολόγος. Ξεκινάς από αυτήν και στην πορεία βρίσκεις όσες πηγές θέλεις.
 

John.Greek

Σπουδαίος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
2.553
Κριτικές
38
Like
2.446
Πόντοι
2.606
Ιστορική συμφωνία Τσίπρα – Ιερώνυμου για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας.
06 Νοε 2018 23:42
[move]Ιστορική συμφωνία Τσίπρα – Ιερώνυμου για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας.  :priest:  >:cheesy:[/move]

Ιστορική συμφωνία επετεύχθη ανάμεσα σε Αλέξη Τσίπρα και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας μετά τη συνάντηση που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου.

Στο Κοινό Ανακοινωθέν Εκκλησίας-Πολιτείας στο οποίο κατέληξαν ο πρωθυπουργός και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και το οποίο διάβασε ο κ. Τσίπρας αναφέρεται ότι «στόχος μας είναι να θέσουμε το πλαίσιο διευθέτησης και επίλυσης ιστορικών εκκρεμοτήτων, αλλά και να ενισχύσουμε την αυτονομία της Ελλαδικής Εκκλησίας έναντι του Ελληνικού Κράτους, αναγνωρίζοντας την προσφορά και τον ιστορικό της ρόλο στη γέννηση και τη διαμόρφωση της ταυτότητάς του».

Όπως είπε ο κ. Τσίπρας το Κοινό Ανακοινωθέν "εκφράζει τόσο το αποτέλεσμα του μέχρι σήμερα διαλόγου μας, όσο και τις προθέσεις μας για το πλαίσιο στο οποίο προτιθέμεθα να κινηθούμε στο άμεσο μέλλον, στο βαθμό που τόσο η Ιεραρχία όσο και το υπουργικό Συμβούλιο, που θα συγκληθούν για να εγκρίνουν αυτό το πλαίσιο, το εγκρίνουν και δώσουν το έναυσμα για να προχωρήσουμε περαιτέρω στις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες.

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας
"Μετά από έναν πολυετή, αναλυτικό και ειλικρινή διάλογο μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας, διάλογο ο οποίος διεξήχθη σε κλίμα κατανόησης και σεβασμού, έχουμε σήμερα τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε συναινετικές και αμοιβαία αποδεκτές και επωφελείς πρωτοβουλίες που αφορούν τον εξορθολογισμό των σχέσεων μας.

Στόχος μας είναι να θέσουμε το πλαίσιο διευθέτησης και επίλυσης ιστορικών εκκρεμοτήτων, αλλά και να ενισχύσουμε την αυτονομία της Ελλαδικής Εκκλησίας έναντι του Ελληνικού Κράτους, αναγνωρίζοντας την προσφορά και τον ιστορικό της ρόλο στη γέννηση και στη διαμόρφωση της ταυτότητάς του.

Για τον λόγο αυτό, εκφράζουμε σήμερα την πρόθεσή μας να καταλήξουμε σε μια ιστορική Συμφωνία μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας που θα πάρει τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης και πιο συγκεκριμένα προτείνουμε τα εξής:

1. Το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι μέχρι το 1939 οπότε εκδόθηκε ο αναγκαστικός νόμος 1731/1939 απέκτησε εκκλησιαστική περιουσία έναντι ανταλλάγματος που υπολείπεται της αξίας της.

2. Το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι ανέλαβε τη μισθοδοσία του κλήρου, ως με ευρεία έννοια, αντάλλαγμα για την εκκλησιαστική περιουσία που απέκτησε.

3. Το Ελληνικό Δημόσιο και η Εκκλησία αναγνωρίζουν ότι οι κληρικοί δεν θα νοούνται στο εξής ως δημόσιοι υπάλληλοι και ως εκ τούτου διαγράφονται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών.

4. Το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύεται ότι θα καταβάλλει ετησίως στην Εκκλησία με μορφή επιδότησης ποσό αντίστοιχο με το σημερινό κόστος μισθοδοσίας των εν ενεργεία ιερέων, το οποίο θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις μισθολογικές μεταβολές του Ελληνικού Δημοσίου.

5. Η Εκκλησία αναγνωρίζει ότι μετά τη Συμφωνία αυτή παραιτείται έναντι κάθε άλλης αξίωσης για την εν λόγω εκκλησιαστική περιουσία.

6. Η ετήσια επιδότηση θα καταβάλλεται σε ειδικό ταμείο της Εκκλησίας και προορίζεται αποκλειστικά για τη μισθοδοσία των κληρικών, με αποκλειστική ευθύνη της Εκκλησίας της Ελλάδος και σχετική εποπτεία των αρμόδιων ελεγκτικών κρατικών αρχών.

7. Με τη Συμφωνία διασφαλίζεται ο σημερινός αριθμός των οργανικών θέσεων κληρικών της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθώς και ο σημερινός αριθμός των λαϊκών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος.

8. Πιθανή επιλογή της Εκκλησίας της Ελλάδος για αύξηση του αριθμού των κληρικών δεν δημιουργεί απαίτηση αύξησης του ποσού της ετήσιας επιδότησης.

9.Το Ελληνικό Δημόσιο και η Εκκλησία της Ελλάδος αποφασίζουν τη δημιουργία Ταμείου Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας.

10. Το Ταμείο αυτό θα διοικείται από πενταμελές διοικητικό συμβούλιο. Δύο μέλη του Ταμείου θα διορίζονται από την Εκκλησία της Ελλάδος, δύο μέλη θα διορίζονται από την Ελληνική Κυβέρνηση, ενώ ένα μέλος θα διορίζεται από κοινού.

11. Το Ταμείο Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας θα αναλάβει τη διαχείριση και αξιοποίηση των από το 1952 και μέχρι σήμερα ήδη αμφισβητούμενων μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Εκκλησίας της Ελλάδος περιουσιών, αλλά και κάθε περιουσιακού στοιχείου της Εκκλησίας που εθελοντικά η ίδια θα θελήσει να παραχωρήσει στο εν λόγω Ταμείο προς αξιοποίηση.

12. Τα έσοδα και οι υποχρεώσεις του ΤΑΕΠ επιμερίζονται κατά ίσο μέρος στο Ελληνικό Δημόσιο και την Εκκλησία της Ελλάδος.

13. Τα ανάλογα ισχύουν και για τις περιουσίες των επιμέρους Μητροπόλεων, ήτοι των αμφισβητούμενων περιουσιών, αλλά και όσων οι Μητροπόλεις εθελοντικά παραχωρήσουν στο ΤΑΕΠ.

14. Η ήδη συσταθείσα με τον Ν.4182/2013 Εταιρεία Αξιοποίησης Ακίνητης Εκκλησιαστικής Περιουσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών εντάσσεται επίσης στο ΤΑΕΠ και διοικείται με το σημερινό κατά νόμο καθεστώς.

15. Οι παραπάνω δεσμεύσεις των δύο μερών θα ισχύουν υπό την προϋπόθεση τήρησης της Συμφωνίας στο σύνολό της.

Επιπλέον, ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε «Αυτή η συνάναντηση ήταν το επιστέγασμα ενός διαλόγου που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια και κοινή θέληση ήταν αντιμετώπισουμε ιστορικές εκρεμμότητες και τον εξορθολογισμό των σχέσων εκκλησίας και κράτους. Εκρεμμότητες χωρίς να τις κρύψουμε, προσπαθώντας να βρούμε δημιουργικό τρόπο για την υπέρβασή τους»,


Οι αλλαγές στο Άρθρο 3 έχουν στόχο να αναβαθμίσουν το διακριτό ρόλο της Eκκλησίας
Ο Αλ. Τσίπρας διαβεβαίωσε τον Αρχιεπίσκοπο ότι η επικείμενη Συνταγματική Μεταρρύθμιση και ειδικότερα οι αλλαγές που αφορούν στο Άρθρο 3, έχουν στόχο να αναβαθμίσουν το διακριτό ρόλο της Eκκλησίας, ενισχύοντας την αυτονομία της, αναγνωρίζοντας παράλληλα τη σημαντική προσφορά της στη γέννηση και διαμόρφωση της ταυτότητας του ελληνικού κράτους.

Η διακηρυκτική αρχή της θρησκευτικής ουδετερότητας του ελληνικού κράτους διασφαλίζει αφενός μεν τους διακριτούς ρόλους μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας, αφετέρου, δε, εγγυάται τη μεταξύ τους συνεργασία στα θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Και προφανώς, αυτή η αρχή δεν έρχεται σε καμία αντίθεση με τις μακραίωνες παραδόσεις του λαού μας και ούτε βέβαια έχουν και καμία βάση όσα αστεία, κωμικοτραγικά θα έλεγα, έχουν ορισμένοι ψευδώς και σκοπίμως διαδώσει τις τελευταίες ημέρες περί επικείμενης δήθεν αποκαθήλωσης των ιστορικών συμβόλων, του Σταυρού από την ελληνική σημαία και από τα εθνικά μας σύμβολα.

"Ακούμε τις απόψεις και τις επιφυλάξεις της, και όπως και το σύνολο των κομμάτων και των εκπροσώπων του λαού μας στην Εθνική Αντιπροσωπεία, όλοι μαζί θα λάβουμε υπόψη τις σκέψεις και τις προτάσεις που θα κατατεθούν κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και του διαλόγου που το ίδιο το Σύνταγμα προβλέπει για τη διαδικασία της Αναθεώρησής του", είπε.

"Έχω την αίσθηση ότι σήμερα πράγματι γίνεται ένα ιστορικό βήμα. Όλα τα ιστορικά βήματα προς τα μπρος απαιτούν όραμα και διάθεση να κατανοήσει ο ένας τον άλλον", τόνισε.

Ο πρωθυπουργός είπε ότι κάθε βήμα προς τα εμπρός βεβαίως δεν είναι χωρίς δυσκολίες, "αλλά όλοι κρινόμαστε από τα αποτελέσματα που δημιουργούμε και τις προθέσεις κι από αυτό που εκπέμπουμε και αυτή η συνάντηση θέλω να πιστεύω εκπέμπει αλληλοσεβασμό, αλληλοκατανόηση, αγάπη και εκπέμπει και την πρόθεση μας να πάμε ένα βήμα πιο μπροστά σεβόμενοι ο ένας τον άλλον".

Αρχιεπίσκοπος: Σας ευχαριστούμε διότι είστε συντελεστής σ' αυτή την ιστορική στιγμή
Από την πλευρά του ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος, ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό για τις πρωτοβουλίες και τις θέσεις που είχε.

«Σας ευχαριστούμε διότι είστε συντελεστής σ'αυτή την ιστορική στιγμή σ' αυτό το μεγάλο γεγονός που η Εκκλησία θα αισθάνεται όχι ότι γίνεται πιο πλούσια, δεν την ενδιαφέρει αυτό, αλλά ότι γίνεται πιο λειτουργική στην πραγματοποίηση των οραμάτων που έχει», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αμέσως μετά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού.

«Βρήκα ανταπόκριση στα ερωτηματικά μου και θέλω να σας ευχαριστήσω και στο συγκεκριμένο θέμα για το οποίο απόψε συναντηθήκαμε θα μας βρείτε στενούς συνεργάτες. Πιστεύω ότι όλοι κρινόμαστε από αυτό που εκπέμπουμε και αυτή η συμφωνία εκπέμπει την πρόθεσή μας να πάμε ένα βήμα πιο μπροστά σεβόμενοι ο ένας τον άλλο», πρόσθεσε ο κ. Ιερώνυμος.

Τέλος, ανέφερε πως «θα προχωρήσουμε σε ένα πνεύμα αυτοτέλειας και συνεργασίας. Να γίνει η Εκκλησία περισσότερο διάκονος του θελήματος του λαού».
 

Συνημμένα

  • TSIPIERmain_1541540613_8408499.jpg
    TSIPIERmain_1541540613_8408499.jpg
    234,7 KB · Εμφανίσεις: 41

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.517
Like
2.738
Πόντοι
1.306
επιδοματακια στους παπαδες

μισθαρες στους καρανικες

ιστορικη στιγμη
 

SANIM

Σπουδαίος
Εγγρ.
15 Αυγ 2006
Μηνύματα
8.061
Κριτικές
10
Like
1.397
Πόντοι
2.537
Η ευρύτατη χρήση της στην περιοχή, που είχε πάρα πολλές ελληνικές αποικίες. Και το Βυζάντιο τέτοιο ήταν όταν μετέφερε εκεί την πρωτεύουσα ο Κων/νος. Νέα Ρώμη την ονόμασε ασχέτως που ο κόσμος την έλεγε Κων/πολη κι έμεινε έτσι στην ιστορία, ώσπου να την μετονομάσει ο Κεμάλ Ινσταμπουλ. Γιαυτό και τα ευαγγέλια γράφτηκαν στα ελληνικά. Ήταν διαδεδομένη απο τους αλεξανδρινούς γλώσσα, οπότε η χρήση της βόλευε στη διάδοση της νέας θρησκείας. Εβραϊκά και ρωμαϊκα ήταν εκτός για προφανεις λόγους. Για του Βυζαντινούς η λέξη Ελλην σήμαινε ειδωλολάτρης και τίποτα εθνικό. Επίσης ο Κων/νος ήταν ηλιολάτρης-μιθραϊστής. Πίστευε στο θεό Απόλλωνα και έψαχνε μια θρησκεία για να ενώσει την πανσπερμία εθνων και θρησειών της αυτοκρατορίας. Σε μια πανέξυπνη κίνηση τον προσέγγισαν χριστιανοί επίσκοποι και τα πράγματα πήραν το δρόμο τους σε μια αγαστή συνεργασία. Εν τούτω νίκα κλπ. Ανάμεσά τους πολλοί ελληνόφωνοι. Οι κατακτημένοι απεχθανόταν τη γλώσσα των Ρωμαίων. Τα ελληνικά ήταν άριστη επιλογή παρόλο που οι Έλληνες στην καταγωγή ήταν απλά ένα μικρό μέρος της αυτοκρατορίας.

Οι ανθενωτικοί είχαν ταχθεί υπέρ του Δημητρίου Παλαιολόγου. Ο Κων/νος ήταν ενωτικός γιαυτό ανεπιθύμητος. Ο Δημήτριος συνεργαζόταν με τους Τούρκους όποτε τα έβρισκε σκούρα. Ο επίσημος Πατριάρχης είχε αναγκασθεί να αποχωρήσει στη Δύση. Οι ανθενωτικοί με το "καλύτερα φέσι τουρκικο παρά τιάρα παπική" είχαν τον πρώτο λόγο και τον άτυπο εκκλησιαστικό ηγέτη το Γεννάδιο Σχολάριο, ο οποίος έγραφε ότι "μιλάω ελληνικά αλλά δεν είμαι Έλληνας, είμαι χριστιανός" μια αρκετά παράξενη δήλωση, για την οποία υπάρχουν διττές ερμηνείες και τοιχοκόλλησε στα τέλη του 1452 την επιστολή του προς Κων/λιτες με την οποία κατηγορούσε τους ενωτικούς ως ασεβείς, που έχασαν την πίστη τους στο Θεό και εναπόθεσαν την ελπίδα τους στους δυτικούς, ενώ προανήγγειλε το επερχόμενο τέλος. Ο Κων/νος δεν ορκίστηκε αυτοκράτορας στην Πόλη γιατί Πατριάρχης δεν υπήρχε και ήταν ενωτικός, δηλαδή όχι ορθόδοξος με τα δεδομένα της εποχής και όρισε το Γεννάδιο ως ανώτατο εκκλησιαστικό άρχοντα μπας και κατορθώσει να συμμαζέψει τα πράγματα αν και αναγκάστηκε να τον φυλακίσει αργότερα. Μετά την Άλωση ο Γεννάδιος έγινε Πατριάρχης γιατί ο Μωάμεθ ήθελε κάποιον να ξεκόψει τους ορθόδοξους πληθυσμούς από το Βατικανό. Τους επέτρεψε λοιπόν την ανασύσταση της εκκλησίας, δίνοντας πίσω προνόμια και περιουσία. Ο Γεννάδιος δέχτηκε και έστησε την εκκλησία αλλά η σιμωνία πήγαινε σύννεφο.

Ο Ιουστινιάνης Γενοβέζε. Ο μόνος δυτικός άρχοντας στα τείχη της πόλης με τους μαχητές του. Πολέμησε γενναία ώσπου τραυματίστηκε και αποχώρησε. Πέθανε στη Χίο. Είχε μια μεγάλη σύγκρουση με το Νοταρά για τα ελάχιστα κανόνια που υπήρχαν και σύμφωνα με μια εκδοχή το θέμα είχε και εκκλησιαστική διάσταση, αφού ο Νοταράς ήταν γνωστός ανθενωτικός. Ο Ιουστινιάνης τον χαρακτήρισε προδότη παρόλο που και ο Νοταρας πολεμούσε γενναία και χρειάστηκε παρέμβαση Παλαιολόγου για να μη σφαχτούν.


Δεδομένου ότι ο Μωάμεθ είχε πάνω από 100.000 άντρες, τεράστιο και το πιο σύγχρονο οπλοστάσιο της εποχής είμαι απόλυτα σίγουρος. Ήταν απλά θέμα χρόνου και απωλειών των υπερασπιστών να πέσει.

Τώρα για τις πηγές, είναι όλα γνωστά και χιλιογραμμένα αν θέλεις να διαβάσεις βέβαια, γιατί μιλάμε για μπόλικα βιβλία και αν δε σου αρέσει η ιστορία είναι βαρετό. Διαβάζω τα πάντα από όλες τις πηγές συμφωνώ ή διαφωνώ με το συγγραφέα. Η Αρβελέρ είναι μια καλή αρχή και τεράστια βυζαντινολόγος. Ξεκινάς από αυτήν και στην πορεία βρίσκεις όσες πηγές θέλεις.
τώρα εσύ περιμένεις απάντηση.... Το πολύ πολύ να σε ρωτήσει,ποιος ήταν ο Μωάμεθ,ποια είναι η Αρβελέρ(αν και αυτή την έχουν κατατάξει στους υπαλλήλους του... Σόρος!!!!)αν άκουσες με τα αυτιά σου αυτό με το...καλύτερα φέσι τουρκικό,κλπ κλπ Γιατί τους χαλάς το αφήγημα ότι εκκλησία και Ελλάδα είναι ένα?Αλλά και εσύ βρε παιδί μου,στο σάιτ....μπουρδέλα,περιμένεις τι? Να έχουν διαβάσει? Ιστορία ξέρουν από τα βιβλία του γυμνασιου.....
 

glaskos

Σεβαστός
Εγγρ.
25 Δεκ 2011
Μηνύματα
15.130
Like
7.970
Πόντοι
1.206
Ποιος να τον καθαιρεσει? Η κυβερνηση?
το παπαδαριο  εχουν νομοθεσια οταν επιβαλλει αυτοβουλος ο εκαστοτε αρχιεπισκοπος αποφασεις  χωρις την εγκριση της πλειοψηφιας να καθαιρεθει?
για ψαξτο και πες μας
 

demosmet

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2016
Μηνύματα
556
Like
79
Πόντοι
6
όποιος έχει τα @@ ας το δει μεχρι το τέλος
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom