Νέα

Χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας (ψηφοφορια - γνωμες)

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα το πουλί
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 500
  • Εμφανίσεις 12K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Ποιές πρέπει να είναι οι σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας;

  • Να παραμείνουν όπως είναι τόσα χρόνια (αρθρο 3 Συνταγματος ως εχει)

    Ψήφοι: 41 19,8%
  • Να μην χωριστούν τελείως, αλλά να αραιώνουμε λιγάκι (τροποποιηση αρθρου 3 και λιγοτερες σχεσεις)

    Ψήφοι: 18 8,7%
  • Να ενισχυθουν ακομα περισσοτερο οι δεσμοι (τροποποιηση αρθρου 3 και περισσοτερα προνομια στην Εκκλη

    Ψήφοι: 14 6,8%
  • Να χωριστουν τελειως (καταργηση αρθρου 3)

    Ψήφοι: 134 64,7%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    207

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.466
Κριτικές
1
Like
32.470
Πόντοι
8.006
δηλαδη δεν αναγνωριζονται τιτλοι ιδιοκτησιας πριν το 1946 ?

θα τρελαθουμε τελειως μου φαινεται
Ειναι μεγαλο, αλλά θα το βαλω και οποιος καταλαβει, καταλαβε.



από τις ρυθμίσεις που περιέχονται στο Πρωτόκολλο της 21.2-3.2.1830 «περί ανεξαρτησίας της Ελλάδος» (ιδίως στο άρθρο 5 αυτού) και στα ερμηνευτικά αυτού Πρωτόκολλα της 4/16 Ιουνίου 1830 και της 19 Ιουνίου/1 Ιουλίου 1830, οε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις της από 27 Ιουνίου/9 Ιουλίου 1832 Συνθήκης της Κωνσταντινουπόλεως «περί οριστικού διακανονισμού των ορίων της Ελλάδος» και τις διατάξεις του άρθρου 16 του νόμου της 21 Ιουνίου/10 Ιουλίου 1837 «περί διακρίσεως κτημάτων» προκύπτει ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν έγινε καθολικός διάδοχος του Τουρκικού Κράτους, αλλά στην κυριότητά του περιήλθαν εκείνα μόνο τα κτήματα των Οθωμανών, τα οποία κατά τη διάρκεια του πολέμου κατέλαβε με τις στρατιωτικές δυνάμεις και δήμευσε, καθώς και εκείνα τα οποία κατά το χρόνο υπογραφής των ως άνω τριών Πρωτοκόλλων είχαν εγκαταλειφθεί από τους αναχωρήσαντες από την απελευθερωθείσα Ελλάδα Οθωμανούς, πρώην κυρίους αυτών και δεν είχαν καταληφθεί από τρίτους, έως την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου περί διακρίσεως κτημάτων, όχι όμως και όσα κατά την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης και ακολούθως κατέχονταν από Έλληνες ιδιώτες, με διάνοια κυρίου, έστω και χωρίς έγκυρο και ισχυρό τίτλο (ΟλΑΠ 1/2013, ΑΠ 454/2011, ΑΠ 1992/2009, δημ. ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ). Δηλαδή, με τις άνω ρυθμίσεις το Ελληνικό Δημόσιο δεν κλήθηκε ως καθολικός διάδοχος του κάθε Οθωμανού ξεχωριστά, αλλά διαδέχθηκε το Οθωμανικό Δημόσιο μαζικά με τη γενόμενη δήμευση «πολεμικώ δικαιώματι», ως ειδικού τίτλου, στο δικαίωμα κυριότητας των κτημάτων, τα οποία ανήκαν στο Οθωμανικό Δημόσιο και κατέχονταν (χωρίς σχετικό οθωμανικό τίτλο «ταπί») μόνο από Οθωμανούς κατά την Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας στις 3.2.1830 και τα κατέλαβε διαρκούντος του πολέμου, καθώς και στο δικαίωμα κυριότητας των κτημάτων («μούλκια»), τα οποία ανήκαν σε Οθωμανούς ιδιώτες, εγκαταλείφθηκαν όμως από τους πρώην κυρίους τους Οθωμανούς και δεν κατέχονταν πλέον από αυτούς. Η διαδοχή όμως αυτή δεν έθιξε τα εμπράγματα δικαιώματα των Οθωμανών ιδιωτών, τα οποία είχαν αποκτηθεί επί των ακινήτων καθαρής ιδιοκτησίας («μούλκια»), που δεν είχαν εγκαταλειφθεί από τους Οθωμανούς ιδιοκτήτες τους, ούτε τα δικαιώματα διηνεκούς εξουσιάσεως («τεσσαρούφ»), τα οποία είχαν αποκτηθεί από Οθωμανούς επί των δημοσίων γαιών νόμιμα, σύμφωνα με το οθωμανικό δίκαιο. Η νομική αυτή παραδοχή επιβεβαιώνεται από το Πρωτόκολλο της 4/16.6.1830 στο κείμενο του οποίου ορίζεται ότι τα κτήματα υπό το όνομα «Βακούφια» και όσα δεν είναι ιδιωτικά, αλλά εκκλησιαστικά ή δημόσια υπό το οθοτμανικό σύστημια θα ανήκουν αυτοδικαίως στην Κυβέρνηση της Ελλάδος (ΟλΑΠ 1/2013, δημ. ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ). Τα ίδια ισχύουν και καθόσον αφορά τα οθωμανικά κτήματα, τα ευρισκόμενα κατά το χρόνο της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας του νέου ελληνικού κράτους (3.2.1830) εντός εδαφών τελούντων υπό τουρκική στρατιωτική κατοχή, αλλά εν συνεχεία παραχωρηθέντων βάσει της Συνθήκης της Κωνσταντινουπόλεως στην ελληνική κυριαρχία, όπως ειδικότερα η Αττική, η Εύβοια και τμήματα της Βοιωτίας και της Φθιώτιδας, δηλαδή όσα μεν εξ αυτών ανήκαν στο Οθωμανικό Δημόσιο, ως δημόσιες γαίες (αγροί, λειμώνες, λιβάδια, θέρετρα, ήτοι χειμερινές και θερινές βοσκές, δάση και τα παρόμοια) και δεν κατέχονταν νόμιμα (με «ταπί») από Οθωμανούς, καθώς και όσα ήσαν αδέσποτα, περιήλθαν βάσει της ίδιας πιο πάνω Συνθήκης (πρωτοτύπως) στο Ελληνικό Δημόσιο (ΟλΑΠ 1/2013, ΑΠ 52/2014, δημ. ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ), ενώ όσα από τα παραπάνω κτήματα (δημόσιες γαίες) κατέχονταν από Οθωμιανούς ιδιώτες νόμιμα με «ταπί», που τους παραχωρούσε δικαίωμα διηνεκούς εξουσιάσεως «τεσσαρούφ», καθώς και όσα κτήματα ανήκαν κατά πλήρες δικαίωμα κυριότητας σε Οθωμανούς ιδιώτες («μούλκια» - πλήρεις ιδιοκτησίες) και δεν είχαν εγκαταλειφθεί, αλλά κατέχονταν από αυτούς, κατά τον χρόνο της υπογραφής των Πρωτοκόλλων (3.2.1830), παρέμειναν στην ιδιοκτησία τους με δικαίωμα πώλησης τους εντός προθεσμίας σε Έλληνες. Όμως, όσον αφορά ία ακίνητα που βρίσκονταν εντός όλων των εδαφών, τα οποία τελικά συναποτέλεσαν το πρώτο ελληνικό κράτος, στην ελληνική ή στην τουρκική ζώνη κατοχής αδιακρίτως, κατά την ημερομηνία Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας (3.2.1830) και τα οποία κατέχονταν από Έλληνες με διάνοια κυρίου, έστω και χωρίς έγκυρο και ισχυρό, κατά το οθωμανικό δίκαιο τίτλο, (ταπί, χοτζέτι, βουγιουρδί), αυτά αναγνωρίστηκαν ως ανήκοντα στους ιθαγενείς Έλληνες, οι οποίοι και αποτέλεσαν τους πρώτους υπηκόους του νέου Ελληνικού Κράτους (βλ. και ΑΠ 52/2014 ό.π., ΕφΑθ 5279/2008, δημ. ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ). Περαιτέρω κατά το Οθωμανικό Δίκαιο και ειδικότερα κατά το άρθρο 3 του Οθωμανικού Νόμου Περί Γαιών της 7 Ραμαζάν 1274 (χριστιανικού έτους 1856 βλ. ΑΠ 80/2015, ΑΠ 710/2014 δημοσιευμένες στην ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ) που ναι μεν δεν εφαρμόζεται στις περιοχές, όπως η Αττική, που παραχωρήθηκε στο νέο Ελληνικό Κράτος με τη Συνθήκη της Κωνσταντινούπολης στις 31.03.1833, πλην όμως, αποδίδει το δίκαιο που ίσχυε σχετικά με τη διάκριση των γαιών, κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας), οι γαίες διακρίνονταν στις ακόλουθες πέντε κατηγορίες (α) τις γαίες καθαρής ιδιοκτησίας («μούλκια» - οικοδομήματα, εργαστήρια, αμπελώνες), των οποίων την κυριότητα είχε αυτός που τις εξούσιαζε και μπορούσε να τις διαθέσει ελεύθερα προς τρίτους με άτυπη συμφωνία περί μεταβίβασης, (β) τις δημόσιες γαίες («μιριγιέ» - καλλιεργήσιμα χωράφια, λιβάδια και δάση), των οποίων η κυριότητα ανήκε στο Οθωμανικό Δημόσιο και επί των οποίων οι ιδιώτες μπορούσαν να αποκτήσουν μόνο δικαίωμα εξουσιάσεως (τεσσαρούφ), (γ) τις αφιερωμένες γαίες («βακούφια»), των οποίων η χρήση και εκμετάλλευση γινόταν υπέρ κάποιου αγαθοεργού σκοπού και οι οποίες θεωρούνταν ως πράγματα εκτός συναλλαγής, (δ) τις εγκαταλελειμμένες σε κοινότητες γαίες («μετρουκέ» - οι δημιόσιοι δρόμοι, οι πλατείες), οι οποίες ήταν προορισμένες για την κοινή χρήση και ανήκαν στο Δημόσιο και (ε) τις νεκρές γαίες («μεβάτ» - τα βουνά, τα ορεινά και πετρώδη μέρη, τα αδέσποτα δάση), οι οποίες αποτελούσαν γαίες που κανείς δεν κατείχε, δεν εξούσιαζε και δεν καλλιεργούσε και ανήκαν στο Οθωμανικό Δημιόσιο (ΟλΑΠ 1/2013, δημ. ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ, ΕφΑθ 1647/2016). Από τις διακρίσεις αυτές προκύπτει ότι κυριότητα μπορούσαν να αποκτήσουν οι ιδιώτες μόνο στις γαίες της πρώτης κατηγορίας και το δικαίωμα τους αυτό κυριότητας αποδεικνυόταν με τη χορήγηση «χοτζέτι», δηλαδή άτυπης μιεταβιβαστικής δικαιοπ,ραξίας, που συντασσόταν ενώπιον μουσουλμάνου ιεροδικαοτή, ο οποίος και την επικύρωνε, ενώ η κυριότητα επί των λοιπών κατηγοριών γαιών, πλην των βακουφιών (αφιερωμένων γαιών), που εθεωρούντο πράγμιατα εκτός συναλλαγής, ανήκε στο Οθωμανικό Δημόσιο και μόνο δικαίωμα διηνεκούς εξουσιάσεως (τεσσαρούφ - οιονεί επικαρπίας) μπορούσε να παραχωρηθεί σε ιδιώτες, με τη χορήγηση από το Αυτοκρατορικό Κτηματολόγιο εγγράφου τίτλου, που ονομάζεται «ταπί», και στο οποίο αναγραφόταν η χρήση της έκτασης, σύμφωνα μιε τον προορισμό της (βλ. ΑΠ 449/2015, δημ. ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ, ΑΠ 749/1989, ΕλλΔνη 31. 1258, Κ. Παπαδόπουλου, Αγωγές Εμπραγμάτου Δικαίου, εκδ. 1989, τ. Α΄ σελ. 529), ενώ κτήση κυριότητας με χρησικτησία σε βάρος Οθωμανικού Δημοσίου δεν αναγνωριζόταν (βλ. ΑΠ 80/2015, ΑΠ 92/2014, δημι. ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ). Εξαίρεση του κανόνα ότι μόνο με τίτλο (ταπί) αποκτάται το δικαίωμια εξουσιάσεως «δια ωρισμένης χρήσιν των δημοσίων γαιών», καθιέρωνει το άρθρο 78 του ανωτέρω Νόμου περί γαιών, κατά το οποίο «εάν κάποιος καταλάβη και καλλιεργήση δημοσίας και αφιερωμένος γαίας διά 10 έτη, άνευ αμφισβητήσεως (δικαστικής από το Δημόσιο), αποκτά δικαίωμα εγκαταστάσεως και είχε έχει έγκυρον τίτλον είχε δεν έχει, αι γαίαι δεν θεωρούνται σχολάζουσαι, αλλά δίδεχαι εις αυτόν δωρεάν νέος τίτλος». Από το σαφές περιεχόμενο της διάταξης του άρθρου αυτού συνάγεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση του δικαιώματος αυτού της μόνιμης εγκατάστασης είναι όχι μόνο η συνεχής επί 10 χρόνια κατοχή αλλά και η ταυτόχρονη καλλιέργεια της γης. Επομένως, η διάταξη του άρθρου 78 έχει εφαρμογή μόνο επί καλλιεργήσιμων γαιών και όχι επί βοσκοτόπων, δασών κ.λπ., τα οποία εξουσιάζονται μόνο με την έκδοση τίτλου ταπίου (ΑΠ 390/2014 δημοσιευμένη στην ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ). Επιπρόσθετα, με τη συνθήκη της Κωνσταντινουπόλεως της 27ης Ιουνίου (9 Ιουλίου) 1832 και ειδικότερα με την έβδομη παράγραφο συμφωνήθηκε, όπως εντός προθεσμίας δεκαοκτώ μηνών από της χρονολογίας κατά την οποία θα τερματισθεί η οροθέτηση, όσοι από τους κατοίκους (Οθωμανούς) θέλουν να εγκαταλείψουν τα παραχωρηθέντα εδάφη έχουν το δικαίωμα να πουλήσουν τις ιδιοκτησίες τους, ειδική δε επιτροπή θα επιμεληθεί, ώστε οι πωλήσεις αυτές να μην γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης, με την δε πέμπτη και έκτη παράγραφο του Πρωτοκόλλου της 22ας Ιανουαρίου (3 Φεβρουάριου) 1830, επετράπη στους μετανάστες Οθωμανούς η πώληση των ιδιοκτησιών που είχαν στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και ιδιωτικά δάση, αδιακρίτως αν αυτά βρισκόντουσαν εντός ή εκτός των μεγάλων αγροκτημάτων (τσιφλικιών). Σε εκτέλεση των προαναφερθέντων Πρωτοκόλλων συστήθηκε η επί των Οθωμανικών κτημάτων εξεταστική επιτροπή, η οποία με την από 27 Δεκεμβρίου 1832 διακήρυξή της υπεδείκνυε προς τους αγοραστές (Έλληνες), να αποφεύγουν την αγορά βακουφιών και μαχλουλίων (εγκαταλελειμμένων κλπ.), γιατί αυτά περιέρχονταν στο Ελληνικό Δημόσιο, κατά τις συμφωνίες του Λονδίνου και των τελούντων υπό τη μεσεγγύηση της Επιτροπής και την ανάγκη συντάξεως εγκύρων τουρκικών τίτλων πωλήσεως (χοτζετίων).
 

DmtrsxXx

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
5 Αυγ 2010
Μηνύματα
11.399
Κριτικές
508
Like
68.664
Πόντοι
41.129
αντε να στο ξαναγραψω γιατι δεν προσεχεις

με την ιδρυση του συγχρονου ελληνικου κρατους (1830 ή 32 δεν θυμαμαι καλα) αναγνωριστηκαν οι προηγουμενες ιδιοκτησιες - και τα χρυσοβουλα και τα φιρμανια συνεχισαν να εχουν νομικη ισχυ


απο τοτες εχουν ψηφιστει και αλλα συνταγματα που δεν τα αναγνωριζουν
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.466
Κριτικές
1
Like
32.470
Πόντοι
8.006
πολυ ωραια απαντηση
συνεπως μετα την ιδρυση του ελληνικου κρατους το συνολο των σπιτιων ανηκουν πλεον στο ελληνικο δημοσιο
μπορεις σε παρακαλω να μου πεις πως εγινε η μεταβιβαση του συνολου των σπιτιων της επικρατειας απο το κρατος στους ελληνες πλεον πολιτες;
Ελα ρε τύπε ελεος, μην παιζεις με τα παιδακια

Τα χοτζετια μια χαρα ισχυαν με βαση τη Συνθηκη ιδρυσης του Ελληνικου Κρατους για τα μούλκια
 

DmtrsxXx

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
5 Αυγ 2010
Μηνύματα
11.399
Κριτικές
508
Like
68.664
Πόντοι
41.129
δηλαδη δεν αναγνωριζονται τιτλοι ιδιοκτησιας πριν το 1946 ?

θα τρελαθουμε τελειως μου φαινεται


ρε τυπε μην τρολαρεις ...κανουμε σοβαρη κουβεντα...

με το αστικο δικαιο του 1946 παυουν να εχουν ισχυ τα χρυσοβουλα και οι αλλες οθωμανικες μαλακιες που ισχυαν πριν 400 χρονια

και η εκκλησια εμεινε ξεκρεμαστη...

 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.466
Κριτικές
1
Like
32.470
Πόντοι
8.006
ρε τυπε μην τρολαρεις ...κανουμε σοβαρη κουβεντα...

με το αστικο δικαιο του 1946 παυουν να εχουν ισχυ τα χρυσοβουλα και οι αλλες οθωμανικες μαλακιες που ισχυαν πριν 400 χρονια.
Τύπε εσυ τρολαρεις μαλλον, αυτα που λες ειναι αστεια
 

AntonisAnt2

Μέλος
Εγγρ.
19 Αυγ 2017
Μηνύματα
2.447
Κριτικές
1
Like
530
Πόντοι
96
απο τοτες εχουν ψηφιστει και αλλα συνταγματα που δεν τα αναγνωριζουν

πουν'τα ? για δειξ'τα μας

ο χασοδικης σου εβαλε το πρωτοκολλο του λονδινου που ειναι και η διακυρηξη του ανεξαρτητου ελληνικου κρατους
 

AntonisAnt2

Μέλος
Εγγρ.
19 Αυγ 2017
Μηνύματα
2.447
Κριτικές
1
Like
530
Πόντοι
96
ρε τυπε μην τρολαρεις ...κανουμε σοβαρη κουβεντα...

με το αστικο δικαιο του 1946 παυουν να εχουν ισχυ τα χρυσοβουλα και οι αλλες οθωμανικες μαλακιες που ισχυαν πριν 400 χρονια

και η εκκλησια εμεινε ξεκρεμαστη...

ρε μεγαλε θα πεσω κατω απο τα γελια

για δειξε μου που τα λεει αυτα ο αστικος κωδικας
 

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
Ω ναι βεβαια, στρατιες ετοιμαζονταν και τους σταματησαν οι παπαδες.
Ενα καραβι εστειλε ο Πάπας κατα την πολιορκια της Πολης κι αυτο δεν προλαβε να φτασει.
Εδω δεν μπορουσαν να σταματησουν τους Τουρκους να φτασουν στις δικες τους χωρες και κοντεψανε τα μεμετια να παρουν και την Βιεννη, και θα σωζανε εμας. Καλααααα

Στην Βιέννη ανακοπηκαν τα μεμετια γιατι οι χριστινοι τους αντιμετωπισαν ΕΝΩΜΕΝΟΙ

Εδω μας κατεκτησαν γιατι το παπαδαριο δεν ηθελε χριστιανους ενωμενους κατα των τουρκων και προτιμουσε να κρατησει το τσιφλικι του ακομα και με τους τουρκους
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.466
Κριτικές
1
Like
32.470
Πόντοι
8.006
Στην Βιέννη ανακοπηκαν τα μεμετια γιατι οι χριστινοι τους αντιμετωπισαν ΕΝΩΜΕΝΟΙ
Τι λες ρε τύπε? Ποιοι χριστιανοι αντιμετωπισαν ενωμενοι τους Τουρκους στην πολιορκια της Βιεννης?
16.000 στρατο ειχαν οι Αυστριακοι κι αυτοι ηταν ολοι.
Απλως ειχαν την τυχη να τους βοηθησει ο καιρος.
 

acapoeira

Μέλος
Εγγρ.
11 Νοε 2017
Μηνύματα
7.440
Like
233
Πόντοι
86
Τι λες ρε τύπε? Ποιοι χριστιανοι αντιμετωπισαν ενωμενοι τους Τουρκους στην πολιορκια της Βιεννης?
16.000 στρατο ειχαν οι Αυστριακοι κι αυτοι ηταν ολοι.
Απλως ειχαν την τυχη να τους βοηθησει ο καιρος.

Οι καθολικοι Πολωνοι έστειλαν στρατο υπερ των Αυστριακων
Μπορει και αλλοι κατσε να τσεκαρω
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.466
Κριτικές
1
Like
32.470
Πόντοι
8.006
Οι καθολικοι Πολωνοι έστειλαν στρατο υπερ των Αυστριακων
Μπορει και αλλοι κατσε να τσεκαρω
Μιλαμε για την πρώτη ή την δευτερη πολιορκια της Βιεννης? Στην δεύτερη οντως πηγαν και οι Πολωνοι να βοηθησουν
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom