Το Tiptronic δεν είναι της Porsche, προέρχεται από την Mercedes με κάποιες τροποποιήσεις στο συγχρονιζέ. Αυτη η 'πατάτα' οφειλόταν κατά ένα μεγάλο μέρος στο τμήμα marketing καθώς το feedback που λαμβάνανε ήταν μέσω φόρμας που συμπλήρωναν οι κάτοχοι Porsche. Δόθηκε, δυστυχώς, μεγάλη βαρύτητα σε αυτο χωρίς να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι πάνω από το 50% πρόερχόταν από βαριεστημένους 50αρηδες βορειοευρωπαίους.
So what?
Δεν θα διαφωνήσεις, το κρέμασμα μεταξύ 4ης και 5ης είναι απογοητευτικό. Ακόμη και το 6τάχυτο που φοράνε τα Cayenne, είναι για γέλια.
Έκατσαν και από λευκο χαρτί έβγαλαν αυτό το πράγματι πολυ καλό κιβώτιο ενώ παράλληλα το X51 που ήταν μέρος του έξτρα εξοπλισμού ενσωματώθηκε στο βασικό της carrera s.
Η κοντή κλιμάκωση του νέου κιβωτίου είναι κάτι που βοηθάει τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις της 997 Μκ2 σε σχέση με το πιο αραιό 5αρι Tip.
Πραγματικά δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ Tip και PDK, όχι μόνο στα πάντρεμα του με τους κινητήρες, αλλά και στον χρόνο που αλλάζουν οι σχέσεις (οι σχέσεις προεπιλέγονται από το σύστημα, με την εντολή αλλάζει ο συμπλέκτης).
Το PDK δεν μετατρέπει το αυτοκίνητο σε "κούρσα/ταξί" όπως το Tip, δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ των δύο συστημάτων.
Μοναδική ένσταση από μέρους μου (ένας ερασιτέχνης χρήστης), είναι το feeling στο τιμόνι και ειδικότερα το push to shift up και pull to shift down. Καλύτερη η αίσθηση συγκριτικά με την πατάτα, θέλεις όμως τον χρόνο σου για να το συνηθίσεις και να το απολαύσεις.
Από εκεί και πέρα, προσωπικά θεωρώ ότι η μεγαλύτερη μαγκιά της νέας 997, η οποία μαγκιά θα φανεί και στις νέες Cayman και Boxster και αρχές του 2009, είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπή ρύπων, όχι μόνο αναλογικά στις επιδόσεις του αυτοκινήτου, αλλά και σε απόλυτα νούμερα, η οποία μαγκιά βέβαια οφείλεται εκτός των άλλων και σε μία όχι νέα τεχνολογία (Direkteinspritzung)η οποία όμως πρωτοεμφανίζεται στα αυτοκίνητα της Porsche.
Νομίζω θα συμφωνήσουμε, ότι εάν θέλουμε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε ιδιαίτερα αυτοκίνητα όπως η 911 και με δεδομένες τις ενεργειακές και περιβαλλοντικές παραμέτρους της εποχής μας, η εξέλιξη πρέπει να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, κάτι στο οποίο η Porsche πραγματικά πρωτοπορεί.
Δεν είναι λίγο να μειώνεις καταναλώσεις και ρύπους σε τόσο χαμηλά επίπεδα χωρίς να θυσιάζεις τίποτα από την μαγεία αυτών των αυτοκινήτων, απεναντίας να την αυξάνεις!
Hut ab!