Νέα

Car battles, νέα μοντέλα, βελτιώσεις κλπ

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα mad_max
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 121K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Προτιμάτε αμάξι...

  • Γερμανικό

    Ψήφοι: 5 55,6%
  • Ιαπωνικό

    Ψήφοι: 2 22,2%
  • Ιταλικό

    Ψήφοι: 2 22,2%
  • Γαλλικό

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Αγγλικό

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Αλλο...

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Τίποτα! Βολεύομαι με ΤΑΧΙ & ΜΜΜ...

    Ψήφοι: 0 0,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    9

cretan335

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιαν 2007
Μηνύματα
5.488
Like
1
Πόντοι
66
Επίσης ας έχεις υπόψη οτι η μικρότερη έκδοση έχει πιο ροπάτο κινητήρα και κάπως καλύτερους χρόνους.
Αν μπορείς κάνε μια βόλτα και τα 2 και δες ποιό σου αρέσει....
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
 Το ρο-χι οχτω ειναι πολυ καλο αυτοκινητο
 Καλοσχεδιασμενο και με πολυ καλο στησιμο
 Ο περιστροφικος κινητηρας Wankel με την κωδικη ονομασια  Renesis ειναι στην καλυτερη του
 εξελιξη μεχρι τωρα,απαλοιφοντας πολλα απο τα προγενεστερα προβληματα αυτων των κινητηρων
 
 Ενα απεραντο ΜΠΡΑΒΟ στην Μαζντα που επιμενει στην εξελιξη αυτου του κινητηρα,ενω ολοι οι
 αλλοι τον εχουν απαξιωσει
 
 Θα επαιρνα ενα τετοιο;
 Εαν καλυπτε τις αναγκες μου,ΝΑΙ....
 Εχοντας παντα κατα νου,οτι ο πολυ εντονος χαρακτηρας του κινητηρα του,θα εθετε και το χρονο
 χρησης του.Ειναι γνωστο οτι δεν ειναι αμαξι για να γερασεις μαζι του....

 Εσεις που το γλυκοκοιτατε,για κοιταξτε και το Honda S-2000 με τον 2.2Lt  V-tec...
 Απλα για ..αντρες
 Φορμουλακι....και οποτε του ζητησεις κινειται με το πλαι για ωρες.
 Ξερω που σας λεω....
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
απο Γερμανια ε? θα το ψαξω και απο εκει αλλα αυτοι εχουν πολλα χιλιομετρα
  Δεν είναι τα χιλιόμετρα το πρόβλημά τους.
Το πρόβλημά τους είναι το ότι 3-4 μήνες το χρόνο κινούνται πάνω σε αλατισμένους δρόμους (λόγω χιονιού και πάγου) με ότι αυτό σημαίνει για σκουριά και σαπίλα από κάτω...

Ένα "τελειωμένο" κινητήρα, τον αλλάζεις, και έχεις πάλι έναν καινούριο.
Ένα σάπιο αμάξωμα τι θα το κάνεις?
 

Valentino_Rossi

Μέλος
Εγγρ.
3 Νοε 2007
Μηνύματα
2.626
Κριτικές
1
Like
13
Πόντοι
16
σωστα φιλε stavro το αλατι εκει τρωει το αμαξι. Απο τοτε που αποφασισα να το παρω ολο RX8 βλέπω σημαδι λετε να ναι; θα τα πουμε αυριο βραδυ τι νεα εχω καλο βραδυ
 

Επισκέπτης
θα σου προτεινα να σκεφτεις τη λυση ενος τζιπ!
1ον)δεν εχουμε τους δρομους για να δεις τις δυνατοτητες ενος αυτοκινητου στυλ RX8!
2oν)με ενα τζιπ δεν σε νοιαζουν οι λακουβες,τα κρασπεδα και οι λοιπες κακοτεχνιες των δρομων!
3ον)με ενα τζιπ πας και μια εκδρομουλα!
4ον)με το τζιπ δεν μπορεις να τρεχεις οπως με το RX8 και αυτο θα σε κανει να πηγαινεις προσεχτικα και συνηριτικα στο δρομο!ετσι θα γλυτωσεις απο πολλες αναποδιες,κυρις βραδυνες  ;)!
5ον)μην ξεχνας το εξης ρητο."they may go faster,but we go everywhere"  :rockon: :rockon:
 

Ακόρεστος

Τιμημένος
Εγγρ.
28 Φεβ 2007
Μηνύματα
3.904
Κριτικές
100
Like
1.263
Πόντοι
7.195
αν ειναι τεχνολογια Euro 4 ειναι λιγα ειναι και 1300 αλλα το συγκεκριμενο αμαξι της φωτο καιει Petrol
Πετρολ ειναι η βενζινη,φιλε μου.Αλλωστε δεν υπαρχουν(απο οσο ξερω)ντιζελ,η κατι αλλο...σε ρχ8
 
Εγγρ.
10 Μαρ 2008
Μηνύματα
1.098
Like
2
Πόντοι
16
θα σου προτεινα να σκεφτεις τη λυση ενος τζιπ!
1ον)δεν εχουμε τους δρομους για να δεις τις δυνατοτητες ενος αυτοκινητου στυλ RX8!
2oν)με ενα τζιπ δεν σε νοιαζουν οι λακουβες,τα κρασπεδα και οι λοιπες κακοτεχνιες των δρομων!
3ον)με ενα τζιπ πας και μια εκδρομουλα!
4ον)με το τζιπ δεν μπορεις να τρεχεις οπως με το RX8 και αυτο θα σε κανει να πηγαινεις προσεχτικα και συνηριτικα στο δρομο!ετσι θα γλυτωσεις απο πολλες αναποδιες,κυρις βραδυνες  ;)!
5ον)μην ξεχνας το εξης ρητο."they may go faster,but we go everywhere"  :rockon: :rockon:

πως αλλαξες το νικ σου?
(αν θες πες μου και με πμ..)
 

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
21
Πόντοι
66
και με τα τζιπακια μπορεις να κανεις τρελες μαλακιες φιλε!
αλλα το θεμα ειναι το ποσο σε τρωει εσενα ο κωλος σου!

εγω παλιοτερα ειχα τοσο ασχημη αποψη για τα τζιπακια που ενα φιλαρακι μου και της δουλειας (με αυτοκινητα) μονο που δεν με εδερνε οποτε μιλουσα για τζιπακια! ε τωρα εχει αλλαξει η γνωμη μου αλλα και παλι γιατι να παρω τζιπακι αν δεν ξερω να το χειρειστω σωστα?? να παρω επειδη εχει γινει μοδα οπως παιρνει ο καθε νεοελληνας???εχεουνε γεμισει τα νησια τζιπ!
δεν θα παρεις τζιπακι μονο για τα πεζοδρομια,λακουβες και επειδη χιονιζει 2 φορες τον χρονο!δεν ζουμε και σε καμια κωρα που μας πνιγει απ το χιονι!
αν δεν εισαι τσομπανης δεν το γαμας το αυτοκινητο!ας μην ειναι και τζιπ
 

Επισκέπτης
και με τα τζιπακια μπορεις να κανεις τρελες μαλακιες φιλε!
αλλα το θεμα ειναι το ποσο σε τρωει εσενα ο κωλος σου!

εγω παλιοτερα ειχα τοσο ασχημη αποψη για τα τζιπακια που ενα φιλαρακι μου και της δουλειας (με αυτοκινητα) μονο που δεν με εδερνε οποτε μιλουσα για τζιπακια! ε τωρα εχει αλλαξει η γνωμη μου αλλα και παλι γιατι να παρω τζιπακι αν δεν ξερω να το χειρειστω σωστα?? να παρω επειδη εχει γινει μοδα οπως παιρνει ο καθε νεοελληνας???εχεουνε γεμισει τα νησια τζιπ!
δεν θα παρεις τζιπακι μονο για τα πεζοδρομια,λακουβες και επειδη χιονιζει 2 φορες τον χρονο!δεν ζουμε και σε καμια κωρα που μας πνιγει απ το χιονι!
αν δεν εισαι τσομπανης δεν το γαμας το αυτοκινητο!ας μην ειναι και τζιπ
σημασια εχει να εχεις καταλαβει τι ζητας απο ενα αυτοκινητο και τι δυνατοτητες εχει αυτο αλλα και εσυ!αλλες μαλακιες κανεις με ενα αυτοκινητο που τρεχει με 230 χιλιομετρα την ωρα και αλλες με ενα που ειναι κατασκευασμενο για εκτος δρομου οδηγηση!
επισης στην ελλαδα ειναι γνωστο τι ποιοτητα δρομων εχουμε!
ΥΓ.μιλησα για τζιπ και οχι για SUV!
 

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
21
Πόντοι
66
λιγες πληροφοριες για το rx8

Με έναν υψηλής απόδοσης και χαμηλού βάρους κινητήρα RENESIS, το Mazda RX8 με τους δύο ρότορες είναι τόσο μοναδικό στο άκουσμα, όσο και στην όψη του. Η καρδιά του Mazda RX8 είναι ένα προϊόν έρευνας και ανάπτυξης σχεδόν 80 ετών, το οποίο ξεκίνησε από το όνειρο ενός δεκαεπτάχρονου αγοριού για την κατασκευή ενός ισχυρού κινητήρα χωρίς συντονισμούς. Αυτό το αγόρι ήταν ο Felix Wankel, ο πρωτοπόρος οραματιστής του περιστροφικού κινητήρα. Έχοντας κατακτήσει επί δύο συνεχόμενα έτη το βραβείο του καλύτερου κινητήρα της χρονιάς (2003, 2004), ο RENESIS διατίθεται σε δύο τύπους: έναν με ισχύ 231 ίππων και έναν με 192. Και οι δύο προσφέρουν ομαλή και άμεση επιτάχυνση σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές ρύπων.


Κιβώτιο

      Με κύριο γνώμονα την ακρίβεια επιλογής και τη σπορ αίσθηση, οι μηχανικοί της Mazda τοποθέτησαν δύο διαφορετικά και ειδικά εξελιγμένα κιβώτια για τους συγκεκριμένους κινητήρες. Ένα 5 ταχυτήτων και ένα 6 ταχυτήτων. Και τα δύο είναι κατασκευασμένα ώστε να εμπνέουν εμπιστοσύνη, να είναι εύκολα στη χρήση και να διατηρούν παράλληλα τη σπορ αίσθησή τους.


Σύστημα φρένων

    Το σύστημα φρένων του Mazda RX8 είναι σχεδιασμένο ώστε να προσφέρει τη μέγιστη επιβράδυνση, ενώ ταυτόχρονα να εμφανίζει γραμμικότητα και στιβαρή αίσθηση ακόμα και μετά από εκτεταμένη και σκληρή χρήση. Με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και πίσω, με τη βοήθεια του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και του συστήματος ηλεκτρονικής κατανομής δύναμης πέδησης EBD, το Mazda RX8 καταφέρνει να επιβραδύνει από τα 100 σε 0 χ.α.ω σε μόλις 36 μέτρα. Στην ενεργητική ασφάλεια βοηθούν επίσης τα συστήματα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας DSC, περιορισμένης ολίσθησης TCS, καθώς και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD.


Ανάρτηση και ισορροπία

      Με εντυπωσιακή και εξαιρετική ευκινησία, το Mazda RX8 αντιδρά σχεδόν διαισθητικά σε κάθε κίνηση που κάνει ο οδηγός. Ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης ισχύος στηρίζεται χαμηλά από τον μπροστινό άξονα, για να δημιουργείται η σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 50/50. Προσθέστε σε αυτό ότι το δοχείο καυσίμου στηρίζεται στο μπροστινό μέρος του πίσω άξονα, βοηθώντας έτσι τη συγκέντρωση της μάζας κοντά στον θεωρητικό άξονα εφαρμογής δυνάμεων και το αποτέλεσμα είναι 100% αγνή, πρωτόγνωρη, σπάνια οδηγική απόλαυση, με απόλυτο έλεγχο. Η νέα εξελιγμένη μπροστινή ανάρτηση του Mazda RX8 με διπλά ψαλίδια, προσφέρει σιγουριά και έλεγχο ακρίβειας, ενώ, σε συνδυασμό με τη νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, εξασφαλίζει πλευρική ακαμψία για θαυμάσιο χειρισμό, μαζί με διαμήκη ελαστικότητα για απίστευτη ευστάθεια.
 

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
21
Πόντοι
66

H τεχνολογία του νέου περιστροφικού κινητήρα Renesis

Eντελώς διαφορετικός σε αρχιτεκτονική και τρόπο λειτουργίας σε σχέση με τους "κλασικούς" βενζινοκινητήρες, με τους οποίους έχει κοινό μόνο τον θερμοδυναμικό κύκλο λειτουργίας (εισαγωγή καυσίμου μίγματος - συμπίεση - ανάφλεξη με σπινθήρα - εκτόνωση), ο κινητήρας τύπου "βάνκελ" (Wankel) που η Mazda χρησιμοποιεί σε αυτοκίνητα παραγωγής από το 1967, έχει ως βασικά πλεονεκτήματα τον μικρό όγκο και βάρος, τον πολύ μικρότερο αριθμό εξαρτημάτων και τη δυνατότητα λειτουργίας σε υψηλούς αριθμούς στροφών. Στους άλλους βενζινοκινητήρες, που ονομάζονται "παλινδρομικοί", μέσα σε καθένα από τους κυλίνδρους κινείται παλινδρομικά ένα έμβολο και αυτή η παλινδρομική κίνηση μετατρέπεται σε περιστροφική μέσω του διωστήρα ("μπιέλας") και του στροφαλοφόρου και μετά μεταδίδεται μέσω του συστήματος μετάδοσης προς τους τροχούς.

Στον κινητήρα βάνκελ μέσα σ' ένα ειδικά διαμορφωμένο περίβλημα (στάτορα) κινείται περιστροφικά ένας ρότορας τριγωνικού σχήματος (με καμπυλωμένες πλευρές) ο οποίος παίζει το ρόλο του εμβόλου. Kατά συνέπεια υπάρχει κατευθείαν περιστροφική κίνηση, καταργώντας την ανάγκη του συστήματος μετατροπής της κίνησης με διωστήρες και στροφαλοφόρο, που υπάρχει στους άλλους κινητήρες.


    ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΕ ΕΜΒΟΛΑ

ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΕ ΡΟΤΟΡΑ (WANKEL)


Mε τον κινητήρα Renesis που χρησιμοπoιείται στο RX-8, πραγματοποιείται μια πραγματική επανάσταση στο χώρο των κινητήρων βάνκελ, καθώς οι τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν λύνουν τα παραδοσιακά προβλήματα των βάνκελ (αυξημένη κατανάλωση, αυξημένη φθορά ελατηρίων). Έτσι η απόδοσή του αυξάνεται εντυπωσιακά (είναι χαρακτηριστικό, ότι ο σημερινός κινητήρας αποδίδει χωρίς τούρμπο την ίδια ισχύ με τον υπερτροφοδοτούμενο βάνκελ του RX-7 και μάλιστα με σημαντικά μικρότερη κατανάλωση). Οι βραβεύσεις του νέου κινητήρα Renesis, άλλωστε, με τους τίτλους του "διεθνούς κινητήρα της χρονιάς 2003" και "κινητήρα της χρονιάς 2004 (2.5-3lt) ", αποδεικνύει ότι η τεχνολογία του προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στους ειδικούς.

Σχήμα 1

Mεγάλο ρόλο σ' αυτή τη βελτίωση έπαιξε η μεταφορά των θυρίδων εξαγωγής, από τα "κάθετα" τοιχώματα του περιβλήματος μέσα στο οποίο κινείται ο ρότορας στα πλευρικά (βλ. Σχήμα 1). Aυτό αποκλείει την "επικοινωνία" (με ταυτόχρονο "άνοιγμα") μεταξύ των θυρίδων εισαγωγής κι εξαγωγής και τη μεταφορά άκαυτου μίγματος κατευθείαν στην εξαγωγή, όπως επίσης και το αντίστροφο, που συνέβαινε σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής, δηλαδή την ανάμιξη μεγάλων ποσοτήτων καυσαερίων με το φρέσκο μίγμα σε επίπεδα πέρα από τα επιθυμητά (η ανάμιξη αυτή είναι σε ορισμένες περιπτώσεις επιθυμητή -ως ένα βαθμό- για τη μείωση των παραγόμενων ρύπων).



H μεταφορά αυτή έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Mazda ν' αυξήσουν τη συνολική επιφάνεια των θυρίδων εξαγωγής, τοποθετώντας δύο αντί για μία (από μία σε κάθε πλευρά του περιβλήματος) και μειώνοντας έτσι σημαντικά τις ροϊκές αντιστάσεις της εξαγωγής. H ανακύκλωση μέρους των καυσαερίων ελέγχεται τώρα πολύ καλύτερα, όπως και η συνολική λειτουργία του κινητήρα. Oι θυρίδες εισαγωγής στην έκδοση υψηλής ισχύος του κινητήρα (με τους 240 ίππους) είναι τρεις, με διαφορετικό χρονισμό ανοίγματος, ώστε να εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότερη πλήρωση του θαλάμου καύσης (βελτίωση κατά 30% σε σχέση με τον κινητήρα της προηγούμενης γενιάς). Eπίσης, για τη βελτίωση της ομογενοποίησης του καυσίμου μίγματος και τον καλύτερο έλεγχο της καύσης χρησιμοποιούνται συνολικά τρία ακροφύσια ("μπεκ") ψεκασμού για καθένα από τους δύο ρότορες του κινητήρα, το ένα από τα οποία ψεκάζει καύσιμο κατευθείαν μέσα στο θάλαμο καύσης. Ένα μικρό ακροφύσιο αέρα επηρεάζει τη δέσμη καυσίμου που ψεκάζει το τρίτο ακροφύσιο καυσίμου, στρέφοντας την προς την επιθυμητή κατεύθυνση, ώστε να βελτιωθεί η ανάμιξη με τον αέρα και να βρεθεί το μίγμα στην "κατάλληλη" περιοχή του θαλάμου καύσης.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του νέου περιστροφικού κινητήρα της Mazda είναι το σύστημα μεταβλητής εισαγωγής (βλ. Σχήμα 2), που εξασφαλίζει την απόδοση υψηλής ροπής σε όλη την κλίμακα των στροφών παράλληλα με την αύξηση της μέγιστης ισχύος στις υψηλές στροφές. Ένα προσεκτικά μελετημένο "δίκτυο" αυλών εισαγωγής στην έκδοση υψηλής ισχύος, με με μια σειρά βαλβίδων που ελέγχουν τη ροή του αέρα, εξασφαλίζει την παροχή καυσίμου μίγματος μόνο σε όσες θυρίδες εισαγωγής είναι απαραίτητο ανά πάσα στιγμή, ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας. H κύρια θυρίδα εισαγωγής είναι ανοικτή συνεχώς, ενώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές ανοίγουν διαδοχικά οι βαλβίδες που "απελευθερώνουν" τη ροή του αέρα προς τις υπόλοιπες θυρίδες εισαγωγής. Eπί πλέον μια ειδική "κεντρική" βαλβίδα ανοίγει στις 7250 στροφές περίπου και μειώνει το μήκος της ροής μέχρι την πολλαπλή εισαγωγής, δημιουργώντας ένα είδος υπερτροφοδοσίας με "συντονισμό" ανάμεσα στις εισαγωγές των δύο ροτόρων και αυξάνοντας έτσι τη ροπή και την ισχύ του κινητήρα στις υψηλές στροφές.




Σχήμα 2

Στάνταρ έκδοση κινητήρα (αριστερά)
1. Eισαγωγή φρέσκου αέρα
2. Φίλτρο αέρα
3. "Πεταλούδα" γκαζιού
4. Bαλβίδα μεταβλητής εισαγωγής
5. Bαλβίδα δευτερεύουσας θυρίδας εισαγωγής
6. Δευτερεύουσα θυρίδα εισαγωγής
7. Περίβλημα ρότορα
8. Θυρίδα εξαγωγής


Έκδοση υψηλής ισχύος (δεξιά)
1. Eισαγωγή φρέσκου αέρα - VFAD
2. Φίλτρο αέρα - Air cleaner
3. "Πεταλούδα" γκαζιού - Throttle valve
4. Bαλβίδα μεταβλητής εισαγωγής - VDI
5. Bαλβίδα δευτερεύουσας θυρίδας εισαγωγής - SSV
6. Δευτερεύουσα θυρίδα εισαγωγής - Sec.Intake Port
7. Περίβλημα ρότορα - Rotor housing
8. Θυρίδα εξαγωγής - Exaust Port
9. Bοηθητική θυρίδα εισαγωγής - Aux. Intake Port




 

Συνημμένα

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    42,3 KB · Εμφανίσεις: 10
  • untitled 1.JPG
    untitled 1.JPG
    21,5 KB · Εμφανίσεις: 13

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
21
Πόντοι
66
Στο συγκεκριμένο μοντέλο οι Ιάπωνες έχουν κάνει τόσες υπερβάσεις που έχουν δημιουργήσει αναστάτωση στην κατηγορία των σπορ κουπέ αυτοκινήτων. Ας ξεκινήσουμε από την πιο σημαντική, που αφορά τον τύπο του κινητήρα. Συνήθως τα σπορ αυτοκίνητα «φυλάνε» κάτω από το καπό τους μηχανικά σύνολα πολλών κυβικών εκατοστών. Όχι όμως και το RX-8, που χρησιμοποιεί τoν περιστροφικό κινητήρα τύπου Wankel χωρητικότητας μόλις 1308 κυβ. εκ. (2X654). Ναι… ναι καλά διαβάσατε 1308!

Για να κατανοήσετε πως ακριβώς λειτουργεί ένα τέτοιο μοτέρ θα ακολουθήσει αφιέρωμα στο SPORT 24, διότι θα χρειαστούν αρκετές αράδες και σχέδια. Αυτό που μας ενδιαφέρει τώρα είναι η απόδοση του νέου Wankel που η Mazda ονόμασε RENESIS και η ισχύς του ανέρχεται στους 192 ίππους χωρίς τη βοήθεια κάποιου συστήματος υπερτροφοδότησης (turbo). Η ροπή κυμαίνεται και αυτή σε πολύ καλά επίπεδα, 220 Nm που επιτυγχάνονται στις 5.000 σ.α.λ. Τα παραπάνω νούμερα προσφέρουν μια γραμμική σχεδίαση στο γράφημα της απόδοσης του κινητήρα, χωρίς ξεσπάσματα.

Η σύγκριση

Έχοντας συνυπάρξει κατά το παρελθόν και με το μεγαλύτερο αδελφάκι του RX-8 που ονομάζεται «Cosmo», πίστευα πως το Challenge δεν θα μπορούσε να είναι τόσο ευχάριστο και διασκεδαστικό στην οδήγηση, μιας και από τον «ίδιο» κινητήρα έχουν αφαιρεθεί περίπου 39 ολόκληροι ίπποι. Και όμως προς μεγάλη μου έκπληξη το RX-8 της παρουσίασης πραγματοποιούσε τα «παιχνίδια» με τον πίσω του άξονα, με την ίδια, ίσως και μεγαλύτερη ευκολία. Σίγουρα στην ευθεία δεν είναι πιο γρήγορο, αλλά ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας του στις στροφές ήταν ίδιος και θα τολμήσω να πω και καλύτερος.

Ξαφνιασμένος πραγματικά από αυτή την ευχάριστη έκπληξη ανατρέχω στην ιστοσελίδα της εταιρείας για να συγκρίνω τα χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων και να δω ποιος είναι υπεύθυνος γι’ αυτό το αποτέλεσμα. Συγκρίνοντας τα νούμερα, ανακαλύπτω πως ο «μικρότερος» εκ των δύο αδελφών παράγει περισσότερη ροπή από το μοτέρ του, για την ακρίβεια το Cosmo αποδίδει 211 Nm ροπής στις 5500 σ.α.λ., ενώ το μικρότερο Challenge όπως προανέφερα 220 (!) Nm από τις 5.000 σ.α.λ.. Με άλλα λόγια έχει και πιο πολύ ροπή και την αποδίδει και από 500 στροφές νωρίτερα! Τώρα εξηγούνται όλα… σκέφτηκα και αποχωρίστηκα το laptop για να βρεθώ ξανά στο μπάκετ του RX-8.

Ένας αντάρτης στην κατηγορία

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε πως τα σπορ κουπέ μοντέλα, χαρακτηρίζονται από τις «καυτές» τους επιδόσεις, την προκλητική τους εμφάνιση, το γεγονός πως έχουν μόνο δύο πόρτες και τους περιορισμένους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές! Θα μου πείτε τα δύο τελευταία δεν μετράνε και τόσο αφού δεν είναι αυτό το ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία. Τί γίνεται όμως όταν η Mazda σε ένα τέτοιο μοντέλο καταφέρνει να σχεδιάσει τέσσερις πόρτες, τέσσερις θέσεις και αρκετό χώρο για τις αποσκευές;

Τέσσερις θέσεις και τέσσερις πόρτες

Θα σας πω εγώ «σύγχυση»! Γιατί για πρώτη φορά αντιλαμβάνεσαι πως δεν χρειάζεται να θυσιάσεις την άνεση και την πρακτικότητα για να μπεις με το πλάι στη στροφή. Τα 290 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι υπέρ αρκετά για να πάρεις μαζί σου δύο μεσαίου μεγέθους βαλίτσες. Οι αναρίθμητοι αποθηκευτικοί χώροι της κεντρικής κονσόλας που ξεκινάει από μπροστά και φτάνει στις δύο πίσω θέσεις, σου αλλάζουν όλη την «αυτοκινητοθεωρία» σου, για το πως θα πρέπει να είναι ένα σπορ μοντέλο. Υπάρχουν τέσσερις θήκες για ποτήρια! Τέσσερις;! Τόσες έχουν τα πολυμορφικά αυτοκίνητα που είναι σχεδιασμένα για να μεταφέρουν οικογένειες.

Λονδρέζικο ταξί

Σας πληροφορώ όμως, πως δεν με ενόχλησε καθόλου που το εσωτερικό του αυτοκινήτου είχε τόσες πρακτικές λύσεις, απλούστατα γιατί διευκόλυναν εμένα και ενίοτε τους τρεις συνεπιβάτες μου. Μιας και μίλησα για συνεπιβάτες, θα σας θυμίσω την αντίθετη φορά με την οποία ανοίγουν οι πίσω πόρτες στα μαύρα ταξί του Λονδίνου. Έτσι και εδώ, οι δύο έξτρα καμουφλαρισμένες πίσω πόρτες του RX-8, ανοίγουν αντίθετα από τις μπροστά για να γίνει πιο άνετη η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω πως οι πίσω θέσεις δεν είναι διακοσμητικές και χωράνε πραγματικοί άνθρωποι που δεν χρειάζεται να έχουν τις διαστάσεις ξωτικών.

Οδήγηση για σεμινάριο

Δεν έχω οδηγήσει ποτέ ένα αυτοκίνητο αυτού του επιπέδου που να συγχωρεί τόσα λάθη. Δεν αναφέρομαι στα κλασσικά ηλεκτρονικά συστήματα που κάνουν την εμφάνιση τους και εδώ για να συμμορφώσουν τις τάσεις υποστροφής και υπερστροφής του αυτοκινήτου. Μιλάω για το τι συμβαίνει όταν απενεργοποιηθούν όλα αυτά. Το περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό (μπλοκέ) στους πίσω τροχούς είναι τόσο σοφά μελετημένο που η πλαγιολίσθηση ισχύος γίνεται παιχνίδι. Είναι σαν να σου κάνει κομπλιμέντα τo ίδιο το RX-8 για το πόσο καλός οδηγός είσαι! Αν δεν πιστεύετε κουβέντα από όσα σας είπα, το βίντεο που έχουμε επισυνάψει στο άρθρο σίγουρα θα σας πείσει.

Τελειώνοντας, γιατί θα μπορούσα να συνεχίσω άλλο τόσο εξιστορώντας σας τις αρετές του Ιαπωνικού μοντέλου, θα ήθελα να αναφέρω το μοναδικό αρνητικό στοιχείο που μπόρεσα να βρω και αυτό είναι η υψηλή κατανάλωση καυσίμου. Βέβαια, τα πάντα έχουν ένα τίμημα και τώρα που το ξανά σκέφτομαι δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιο μοντέλο με αντίστοιχες επιδόσεις, που να μην καταναλώνει μεγάλες ποσότητες βενζίνης.

Όλα τα παραπάνω με αρχική τιμή 27.990 ευρώ… γι’ αυτό ζουμ ζουμ… που λέει και η Mazda!

Κινητήρας

Κυβισμός 654cc X 2
Μέγιστη ισχύς 192ps(141kW)/7000 rpm
Μέγιστη ροπή 220Nm/5000 rpm
Σχέση συμπίεσης 10:1
Ρεζερβουάρ 61 lt.

Επιδόσεις

0-100 χλμ. 7,2 δευτ.
Τελική ταχύτητα 223 χ.α.ω.


Ανάρτηση

Εμπρός Διπλά ψαλίδια
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα

Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι 323 mm
Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 302 mm


Σύστημα διεύθυνσης

Τύπος Ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα
Στροφές τιμονιού 3,0

Διαστάσεις

Μήκος 4495 mm
Πλάτος 1770 mm
Ύψος 1340 mm
Μεταξόνιο 2700 mm
Μετατρόχιο εμπρός 1500 mm
Μετατρόχιο πίσω 1505 mm
Απόσταση από το έδαφος 135 mm
Χώρος αποσκευών 290 lt.
Κύκλος στροφής 10,6 μέτρα
Βάρος(κιλά) 1.425

Ασφάλεια

Aερόσακοι 6
Ηλεκτρονικά Συστήματα ABS / ASR / ESP

Κατανάλωση Μικτός κύκλος 10,8

Εξοπλισμός Μοντέλου Δοκιμής (Τιμή 28.990 Ευρώ)

Προβολείς ομίχλης, Εξωτερικοι καθρέπτες:Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι - θερμαινόμενοι - ευρυγώνιοι, Ελαστικά 225/45 R 18, 91 W, Ζάντες Αλουμινίου 18χ8 jj, Κεντρικό κλείδωμα ασφαλείας με τηλεχειρισμό, Immobilizer, Αερόσακοι: Οδηγού - Συνοδηγού - Πλευρικοί - Οροφής, Ψηφιακό Ρολόι, Φίλτρο αέρα, Ηλεκτρικά παράθυρα (εμπρός), Hχητικό Σύστημα BOSE με CD AUTO CHANGER , Ραδιόφωνο RDS και 9ηχεία, Αυτόματος κλιματισμός, Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήριο ηχητικού συστήματος, Λεβιές ταχυτήτων και χειρόφρενο με δερμάτινη επένδυση, Τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ' υψος, ΑBS με ΕΒD, DSC, LSD.
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
θα σου προτεινα να σκεφτεις τη λυση ενος τζιπ!
1ον)δεν εχουμε τους δρομους για να δεις τις δυνατοτητες ενος αυτοκινητου στυλ RX8!
2oν)με ενα τζιπ δεν σε νοιαζουν οι λακουβες,τα κρασπεδα και οι λοιπες κακοτεχνιες των δρομων!
3ον)με ενα τζιπ πας και μια εκδρομουλα!
4ον)με το τζιπ δεν μπορεις να τρεχεις οπως με το RX8 και αυτο θα σε κανει να πηγαινεις προσεχτικα και συνηριτικα στο δρομο!ετσι θα γλυτωσεις απο πολλες αναποδιες,κυρις βραδυνες  ;)!
5ον)μην ξεχνας το εξης ρητο."they may go faster,but we go everywhere" 

Να προσθέσω ακόμα ΔΥΟ διαφορές του τζιπ από το συμβατικό:

1) Οδηγείς και κάθεσαι "ψηλότρα" από τα άλλα αυτοκίνητα.  Αυτό σου δίνει ένα καλύτερο οπτικό πεδίο για το τι γίνεται "μπροστά".  Όλοι ξέρουμε το δυσάρεστο συναίσθημα του να είσαι φρακαρισμένος πίσω από ένα ψηλό φορτηγό, όπου το μόνο που βλέπεις είναι η πίσω πόρτα του.  Με το τζιπ το φορτηγό σε κλείνει βέβαια, αλλά είσαι ψηλότερα από ΟΛΑ τα επιβατικά.
2) Παρκάρεις πιό εύκολα μέσα στην πόλη. Μα λίγο πεζοδρόμιο θα ανέβεις, μα θα "σπρώξεις" το σωρό της άμμου μπροστά από ένα γιαπί, πάντως θα το χώσεις κάπου που ένα επιβατηκό δε μπορεί να χωθεί.  Θα πας δηλαδή το σινεμαδάκι σου ή την ταβέρνα σου χωρίς να ταλαιπωρηθείς για να βρείς θέση όσο ο επιβατικός.

Έχω ΔΥΟ τζιπ, και ξέρω.
 

Επισκέπτης
Να προσθέσω ακόμα ΔΥΟ διαφορές του τζιπ από το συμβατικό:

1) Οδηγείς και κάθεσαι "ψηλότρα" από τα άλλα αυτοκίνητα.  Αυτό σου δίνει ένα καλύτερο οπτικό πεδίο για το τι γίνεται "μπροστά".  Όλοι ξέρουμε το δυσάρεστο συναίσθημα του να είσαι φρακαρισμένος πίσω από ένα ψηλό φορτηγό, όπου το μόνο που βλέπεις είναι η πίσω πόρτα του.  Με το τζιπ το φορτηγό σε κλείνει βέβαια, αλλά είσαι ψηλότερα από ΟΛΑ τα επιβατικά.
2) Παρκάρεις πιό εύκολα μέσα στην πόλη. Μα λίγο πεζοδρόμιο θα ανέβεις, μα θα "σπρώξεις" το σωρό της άμμου μπροστά από ένα γιαπί, πάντως θα το χώσεις κάπου που ένα επιβατηκό δε μπορεί να χωθεί.  Θα πας δηλαδή το σινεμαδάκι σου ή την ταβέρνα σου χωρίς να ταλαιπωρηθείς για να βρείς θέση όσο ο επιβατικός.

Έχω ΔΥΟ τζιπ, και ξέρω.
και μην ξεχναμε οτι τα τζιπ εχουν πιο σκληρους προφυλακτηρες και σε περιπτωση τρακαρισματος προφυλασεσαι αποτελεσματικοτερα(ασε που με το παραμικρο δεν χρειαζεσαι αλλαγη προφυλακτηρα) και επισης εχουν πιο ανθεκτικα λαστιχα οποτε αντεχουν περισσοτερο!
 

Valentino_Rossi

Μέλος
Εγγρ.
3 Νοε 2007
Μηνύματα
2.626
Κριτικές
1
Like
13
Πόντοι
16
καλημερα αδερφια τζιπ ουτε να στο σκεφτομαι μαρεσουν τα χαμηλα αυτοκινητα τοσο το MX5 οσο και το ΤΤ ηταν χαμηλομενα δεν μπορω τα τζιπακια καθολου δεν μου αρεσουν θελω να ακουμπαω κατω να μπαινω στις στροφες τρενο
 

Παρόμοια θέματα

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom