Μια αντιγραφούλα πρέπει να την έκανε ο Εκο. Δε μπορεί να εμπνεύστηκε τέτοια ομοιότητα με το μυθιστόρημα του Κ. Σωκράτους.
π.χ.
Η υπόθεση των δύο Μυθιστορημάτων
Αληθινά, πως συμβαίνει στον «Αφορισμένο» έκδοσης 1964, Λευκωσία και ο φιλόσοφος Δάσκαλος Γογίας και ο συνοδός και μαθητής του Γιωργής να μπαίνουν στο πελώριο περιτοιχισμένο Μοναστήρι, όπου τους περιμένει ο Ηγούμενος, κι εκεί να ψάχνουν σε υπόγεια μυστική κρύπτη – Λαβύρινθο, αφού κατεβαίνουν 15-20 σκαλοπάτια, να βρούνε μυστηριώδη αρχαία ελληνικά χειρόγραφα των Μεγάλων Ελλήνων φιλοσόφων, Πλάτωνα, Σωκράτη και άλλων, τα μόνα που διεσώθησαν από την πυρπόληση της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρας και που θα επιφέρουν μιαν Επανάσταση στην θρησκεία;
Πώς πάλι οι δύο πρωταγωνιστές εμπλέκονται σε μυστηριώδεις δολοφονίες με τα πτώματα αφημένα έτσι, στο λασπωμένο έδαφος, που να φανερώνεται η μεταφορά τους από αλλού και να υπάρχουν αποτυπώματα στο έδαφος πιο βαθειά;
Και όλα τούτα πως συμβαίνουν σε στο στενό χώρο ενός Μοναστηριού, νεκροταφείου, Λαβύρινθου, χωριού;
Και σ’ ένα καθορισμένο χρόνο 4 ημερών;
Και πάλι πως γίνετε να συμβαίνουν, σ’ ένα άλλο Μυθιστόρημα τα ίδια γεγονότα, στο «Όνομα του Ρόδου» έκδοσης 1980 στην Ιταλία όπου και πάλι δύο καλόγεροι, ο Δάσκαλος Γουίλλιαμς, φιλόσοφος και καλόγηρος και ο συνοδός μαθητής του ο Άντσο να ανεβαίνουν σε ένα πελώριο περιτοιχισμένο Μοναστήρι, όπου τους περιμένει και εδώ ο ηγούμενος και ψάχνουν σε μυστική υπόγεια κρύπτη να βρουν τα μυστηριώδη αρχαία ελληνικά χειρόγραφα του Μεγάλου φιλόσοφου Αριστοτέλη τα μόνα που διεσώθησαν στα χέρια ενός απίστου Άραβα, και που φυσικά διεσώθησαν από την πυρπόληση της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας και που και αυτά θα επιφέρουν μιαν επανάσταση στη θρησκεία;...
Και ακόμα πως γίνετε να συμβαίνει να εμπλέκονται και πάλι ο Δάσκαλος Γουλιέλμος και ο Άντσο σε μυστηριώδεις δολοφονίες με τα πτώματα αφημένα έτσι που να φανερώνουν ότι κάποιος τα μετάφερε από αλλού με τα αποτυπώματα πιο βαθιά;...
Πως γίνεται και πάλι όλα να γίνονται στο στενό χώρο ενός Μοναστηριού, του νεκροταφείου, του Λαβύρινθου, του Χωριού;
Και ο χρόνος ναι, και ο χρόνος, καθορισμένος, όχι σε τέσσερις, αλλά σε επτά ημέρες;
Με τα ίδια πρόσωπα στα δύο Μυθιστορήματα να λέγουν τα ίδια λόγια και να διατυπώνουν τις ίδιες φιλοσοφίες;