Νέα

Απεβίωσε ο Ουμπέρτο Έκο

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Διαγραμμένο μέλος 136408
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 76
  • Εμφανίσεις 3K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
Εγγρ.
11 Οκτ 2015
Μηνύματα
1.361
Κριτικές
1
Like
7
Πόντοι
16
Απλά για την ιστορία το "Ονομα του Ρόδου" που έγινε παγκοσμίως γνωστός ο Εκο και το οποίο βιβλίο άνοιξε το δρόμο για βιβλία όπως "ιλουμμινατι" και "κωδικας ντα βιντσι". κάποιοι ισχυρίζονται οτι είναι κλοπή του βιβλίου "Ο Αφορισμένος" το οποίο έγραψε ο Κύπριος Κώστας Σωκράτους.

Ο Κ. Σωκράτους μάλιστα ισχυριζόταν οτι το μυθιστόρημα του "Ο Αφορισμένος" με το "Ονομα του Ρόδου" του Εκο υπάρχουν 400 ομοιότητες με τους ίδιους μύθους και ήρωες. Η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια όπου δικαιώθηκε ο Ιταλός συγγραφέας.

Τον έφαγε η μάφια τον Κύπριο ...    :S
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.243
Κριτικές
35
Like
6.108
Πόντοι
6.796
Μια αντιγραφούλα πρέπει να την έκανε ο Εκο. Δε μπορεί να εμπνεύστηκε τέτοια ομοιότητα με το μυθιστόρημα του Κ. Σωκράτους.

π.χ.

Η υπόθεση των δύο Μυθιστορημάτων
                                                 Αληθινά, πως συμβαίνει στον «Αφορισμένο» έκδοσης 1964, Λευκωσία και ο φιλόσοφος Δάσκαλος Γογίας και ο συνοδός και μαθητής του Γιωργής να μπαίνουν στο πελώριο περιτοιχισμένο Μοναστήρι, όπου τους περιμένει ο Ηγούμενος, κι εκεί να ψάχνουν σε υπόγεια μυστική κρύπτη – Λαβύρινθο, αφού κατεβαίνουν 15-20 σκαλοπάτια, να βρούνε μυστηριώδη αρχαία ελληνικά χειρόγραφα των Μεγάλων Ελλήνων φιλοσόφων, Πλάτωνα, Σωκράτη και άλλων, τα μόνα που διεσώθησαν από την πυρπόληση της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρας και που θα επιφέρουν  μιαν Επανάσταση στην θρησκεία;
                                                 Πώς πάλι οι δύο πρωταγωνιστές εμπλέκονται σε μυστηριώδεις δολοφονίες με τα πτώματα αφημένα έτσι, στο λασπωμένο έδαφος, που να φανερώνεται η μεταφορά τους από αλλού και να υπάρχουν αποτυπώματα στο έδαφος πιο βαθειά;
                                                 Και όλα τούτα πως συμβαίνουν σε στο στενό χώρο ενός Μοναστηριού, νεκροταφείου, Λαβύρινθου, χωριού;
                                                             Και σ’ ένα καθορισμένο χρόνο 4 ημερών;



                                                 Και πάλι πως γίνετε να συμβαίνουν, σ’ ένα άλλο Μυθιστόρημα τα ίδια γεγονότα, στο «Όνομα του Ρόδου» έκδοσης 1980 στην Ιταλία όπου και πάλι δύο καλόγεροι, ο Δάσκαλος Γουίλλιαμς, φιλόσοφος και καλόγηρος και ο συνοδός μαθητής του ο Άντσο να ανεβαίνουν σε ένα πελώριο περιτοιχισμένο Μοναστήρι, όπου τους περιμένει και εδώ ο ηγούμενος και ψάχνουν σε μυστική υπόγεια κρύπτη να βρουν τα μυστηριώδη αρχαία ελληνικά χειρόγραφα του Μεγάλου φιλόσοφου Αριστοτέλη τα μόνα που διεσώθησαν στα χέρια ενός απίστου  Άραβα, και που φυσικά διεσώθησαν από την πυρπόληση της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας και που και αυτά θα επιφέρουν μιαν επανάσταση στη θρησκεία;...
                                                 Και ακόμα πως γίνετε να συμβαίνει να εμπλέκονται και πάλι ο Δάσκαλος Γουλιέλμος και ο Άντσο σε μυστηριώδεις δολοφονίες με τα πτώματα αφημένα έτσι που να φανερώνουν ότι κάποιος τα μετάφερε από αλλού με τα αποτυπώματα πιο βαθιά;...
                                                 Πως γίνεται και πάλι όλα να γίνονται στο στενό χώρο ενός Μοναστηριού, του νεκροταφείου, του Λαβύρινθου, του Χωριού;
                                                 Και ο χρόνος ναι, και ο χρόνος, καθορισμένος, όχι σε τέσσερις, αλλά σε επτά ημέρες;
                                                 Με τα ίδια πρόσωπα στα δύο Μυθιστορήματα να λέγουν τα ίδια λόγια και να διατυπώνουν τις ίδιες φιλοσοφίες;
                                                             
 
OP
OP
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Παράθεση από: gianevan στις σήμερα στις 22:47
"Το όνομα του Ρόδου" κατάφερα να το τελειώσω, "Το εκρρεμές του Φουκώ" το παράτησα.

Δεν νομίζω ότι έχω τα εφόδια για να τον κρίνω γενικά, από όσα δικά του διάβασα πάντως θα έλεγα ότι ο μακαρίτης έκανε "χυδαία επίδειξη γνώσεων" (όπως λέμε "χυδαία επίδειξη πλούτου").
Προφανώς είχε πάρα πολλές γνώσεις τις οποίες όμως θερούσε απαραίτητο να μας τις επιδεικνύει "προκλητικά", κάπως σαν να μας έλεγε "Δείτε ρε μπατήρια της γνώσης τί ξέρω εγώ!" ακριβώς όπως ένας άξεστος μεγιστάνας θα μας επεδείκνυε τα σπίτια και τα σκάφη του για να μας δείξει τί ακριβως έχει αυτός που δεν έχουμε εμείς.
Όταν οι σοβαροί μεγιστάνες του πλούτου δεν είναι επιδειξιομανείς θα περίμενα κάτι αντίστοιχο κι από αυτούς της γνώσης.
Κατά τα λοιπά 84 πήγε ο άνθρωπος, να ζήσουμε να τον θυμώμαστε και να πάμε στα χρόνια του...

μιλάμε για αρκετά πακέτα 30 πλας σελίδων που ηταν εκτος τόπου και χρόνου σε σχέση με το θέμα του βιβλίου

Και ο μέγιστος Μπόρχες, δημιουργεί λ.χ. ένα σύμπαν "τσέπης" με ιστορικές ή ψευδοιστορικές αναφορές, αλλά επειδή είναι απολύτως σαφής ως προς τις προθέσεις του, που εξυπηρετούν τον πυρήνα της ιστορίας του, και δεν θέλει να το παίξει έξυπνος, καθηλώνει και παρασύρει τον αναγνώστη με την γοητεία και την φυσικότητα της γραφής του. Μεγάλη διαφορά. Η περίπτωση του Τζόυς που αναφέρθηκε, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Την σέβεσαι, διότι υπάρχει, ασχέτως αν είναι δυσάρεστη και δεν γοητεύει.
 

arist_plat1

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Αυγ 2015
Μηνύματα
12.726
Like
2
Πόντοι
166
Σιγά μην το διάβασες και στα Αγγλικά.

Προφανώς ούτε ξέρεις με τι τίτλο κυκλοφόρησε το βιβλίο στα Ελληνικά στην πολύ καλή μετάφραση της Καλιφατίδη.

Ώρα βέβαια είναι να μας τον βγάλεις και αριστεριστή όπως έκανες με τον Αλθουσέρ.

Ουστ αγράμματε.

δεν το έχω διαβάσει στα αγγλικά αλλά στα ελληνικά σε δημοτική βιβλιοθήκη μάλιστα το είχα δανειστεί από τις εκδόσεις ψυχογιός ήταν το βιβλίο το 2013 επίσης είδες πουθενά να έχω γράψει ότι ο ουμπέρτο έκο ήταν αριστερός???

επίσης στο πόστ σου δεν είναι αλθουσέρ αλλά Αλτουσέρ επίσης ο Αλτουσέρ ήταν ιδρυτής του δομικού μαρξισμού αν θεωρείς έναν ιδεολόγο του μαρξ σαν μη αριστερό τι να πώ
 

arist_plat1

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Αυγ 2015
Μηνύματα
12.726
Like
2
Πόντοι
166
:rockon: :rockon: :rockon:
 

Συνημμένα

  • umberto-ecos.jpg
    umberto-ecos.jpg
    38,2 KB · Εμφανίσεις: 13

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.342
Πόντοι
28.786
μιλάμε για αρκετά πακέτα 30 πλας σελίδων που ηταν εκτος τόπου και χρόνου σε σχέση με το θέμα του βιβλίου

Ο ΕΚΟ προσπάθησε να ''επανιδρύσει'' τον εικοστό αιώνα, το Αριστοτελικό μοντέλο γνώσης που ουσιαστικά επαγγέλεται πολύ μεγάλο εύρος γνωστικού πεδίου, με το συνεπαγώμενο μικρό βάθος, ως αναπόφευκτη συνέπεια του πεπερασμένου του ανθρώπινου μυαλού.

Αυτός είναι ό λόγος που πολλοί κριτικοί τον χαρακτηρίζουν ''αναγεννησιακό'' συγραφέα υπο την έννοια ότι και τότε παρεμφερείς απόψεις επικρατούσαν.

Αυτη την ''επανίδρυση'' την επιχείρησε με την εισαγωγή ενός καινούργιου μοντέλου ανάγνωσης που ο ίδιος αποκαλούσε ''Ανάγνωση ανοικτού κειμένου''.

Τα ''εκτός τόπου και χρόνου'' πακέτα στα οποία αναφέρεσαι ( και στο χαρακτηρισμό θα συμφωνήσω ) οφείλονται ουσιαστικά σε ακραίες εκδοχές αυτού του μοντέλου της ανάγνωσης ''ανοικτού κειμένου'' που πρότεινε.

Προσωπικά πιστευω ότι όπως και σε όλους τους συγραφείς, μετά το τέλος της ζωής τους, ο χρόνος και η συλλογική μελέτη θα συνθέσει εν ειδη μοντάζ την ''ταινία'' της συγραφικής του προσφοράς επιλέγοντας και απορίπτοντας συγκεκριμένα ''πλάνα''.
 

gianevan

Σεβαστός
Εγγρ.
15 Φεβ 2009
Μηνύματα
17.117
Like
5.784
Πόντοι
1.206
Προφανώς "Το όνομα του Ρόδου" ήταν ένα βιβλίο για τα βιβλία, πολύ περισσότερο από ένα μεσαιωνικό αστυνομικό μυθιστόρημα. Αυτό ενδέχεται να το έχει καταλάβει ακόμα κι ο Λέφτης στην απίθανη περίπτωση που το έχει διαβάσει.
Η ιδέα δεν είναι καινοφανής. Πολλές κινηματογραφικές ταινίες είναι αναφορά σε άλλες ταινές, θεατρικά έργα στο θέατρο γενικά κλπ.
Το πρόβλημα είναι ότι αν κάνεις κάποιο τέτοιο εγχείρημα πρέπει να έχεις και κάποιο όριο στις αναφορές σου διαφορετικά οι αναφορές θα "πνίξουν" το ίδιο το έργο. Ο Έκο δεν είχε κι αυτό όχι λόγω απειρίας υποθέτω αλλά σκόπιμα. Μας αράδιαζε με περιττές λεπτομέρειες όσα βιβλία είχε ο ίδιος διαβάσει, ενδεχομένως κι όσα είχε βρει σε βιβλιογραφικές παραπομπές, για να κάνει φιγούρα του πόσο μορφωμένος ήταν.
Ο.Κ. το καταλάβαμε...


Υ.Γ. Αλήθεια η "σημειολογία" τί διάολο επιστήμη είναι και που αλλού διδάσκεται ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο έστω, εκτός ίσως από εκεί που ο ίδιος ήταν καθηγητής; Διότι στην Ελλάδα π.χ. όπου το μόνο που δεν μας λείπει είναι οι έδρες ΑΕΙ, αντίστοιχη δεν ξέρω προσωπικά..
 

brabus67

Σπουδαίος
Εγγρ.
9 Οκτ 2010
Μηνύματα
33.564
Like
14.321
Πόντοι
2.606
δεν ξερω τι προσπαθησε να κανει ο εκο εγω σαν ασημαντος αναγνωστης θεωρω οτι αν δεν ειχε αυτα τα μεγαλα κομματια περιττων αναφορων το βιβλιο θα ηταν μεσα στα 30 καλυτερα που εχουν γραφτει τωρα ειναι αλλα με επιφυλαξη
 

gianevan

Σεβαστός
Εγγρ.
15 Φεβ 2009
Μηνύματα
17.117
Like
5.784
Πόντοι
1.206
δεν ξερω τι προσπαθησε να κανει ο εκο εγω σαν ασημαντος αναγνωστης θεωρω οτι αν δεν ειχε αυτα τα μεγαλα κομματια περιττων αναφορων το βιβλιο θα ηταν μεσα στα 30 καλυτερα που εχουν γραφτει τωρα ειναι αλλα με επιφυλαξη

Μα ο σκοπός του ήταν ακριβώς να βάλει αυτά τα κομμάτια μέσα στο βιβλίο του. Ακριβώς για να μην διαβάζεται εύκολα και να εντυπωσιάσει τον αναγνώστη.
Αλλιώς δεν θα ήταν ο Έκο θα ήταν η Λένα Μαντά. :)
 

raopau

Ανώτερος
Εγγρ.
14 Δεκ 2012
Μηνύματα
40.846
Like
22.494
Πόντοι
5.006
δεν το έχω διαβάσει στα αγγλικά αλλά στα ελληνικά σε δημοτική βιβλιοθήκη μάλιστα το είχα δανειστεί από τις εκδόσεις ψυχογιός ήταν το βιβλίο το 2013 επίσης είδες πουθενά να έχω γράψει ότι ο ουμπέρτο έκο ήταν αριστερός???
πληρωσε και κατι ρε παρασιτο...παλι καλα που δεν το διαβασες κρεμασμενο στα μανταλάκια σε κανα περιπτερο  :orchestra:
 

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.342
Πόντοι
28.786
Υ.Γ. Αλήθεια η "σημειολογία" τί διάολο επιστήμη είναι και που αλλού διδάσκεται ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο έστω, εκτός ίσως από εκεί που ο ίδιος ήταν καθηγητής; Διότι στην Ελλάδα π.χ. όπου το μόνο που δεν μας λείπει είναι οι έδρες ΑΕΙ, αντίστοιχη δεν ξέρω προσωπικά..

Ο ακριβής όρος δεν είναι σημειολογία αλλά σημειωτική.

Το αντικείμενο της επιστήμης αυτής είναι η διαχείριση των συμβόλων και η ακριβής σχέση συμβόλου και αντίστοιχης έννοιας.

Αν θυμάμαι καλά ο john Lock την εισήγαγε πριν απο 300 - 350 χρόνια που έζησε, ως ένα μέσο αρχικά κοινής κατανόησης συμβόλων και εννοιών.

Αν το δεις ''λαικά'' πρόκειται για την επιστήμη που βοηθάει το ''Να ξέρουμε για ποιο πράγμα μιλάμε'' 'οταν αναφερόμαστε σε ένα σύμβολο.

Είναι ουσιαστικά μια σχετικά ''νέα'' επιστήμη !!

 

gianevan

Σεβαστός
Εγγρ.
15 Φεβ 2009
Μηνύματα
17.117
Like
5.784
Πόντοι
1.206
Αν και η ερώτηση μου ήταν μάλλον ρητορική (το εισαγωγικό ποστ αναφέρει περί του γνωστικού αντικειμένου της σημειωτικής) σ' ευχαριστώ για τον κόπο σου. :)
 

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.342
Πόντοι
28.786

sex volcano

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
15 Οκτ 2012
Μηνύματα
27.509
Κριτικές
185
Like
46.737
Πόντοι
26.141
εμαθε ο ουμπερτο εκο για τον αιφνηδιο θανατο το παντελιδη και δεν αντεξε και πεθανε απο τον καημο του :grin:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom