το πετρέλαιο για να το συκρίνεις πρέπει να ξέρεις και τι πετρέλαιο βάζεις.
Για παράδειγμα στην ελλάδα που υπάρχουν τα 2 διαφορετικά πετρέλαια που ξέρουμε, το ακριβό και το φθηνό, δε μας λένε πόσα κετάνια είναι το ένα και πόσα το άλλο.
Από την άλλη, στις βόρειες χώρες έχουν σε μερικές το χειμερινό καύσιμο με τα πρόσθετα και το κανονικό καύσιμο που το δίνουν όταν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη των -10 βαθμών. Μερικές χώρες από αυτές, νομίζω η σουηδία, έχει το ίδιο καύσιμο χειμώνα καλοκαίρι με τα πρόσθετα που το αποτρέπουν να γίνει ζελέ. Στο πετρέλαιο, λοιπόν, είναι πολύ δύσκολο να κάνεις συγκρίσεις και ειδικά σε περιοχές όπου τα αυτοκίνητα περιέχουν αντιστάσεις σε όλο το αυτοκίνητο ακόμα και στο ντεπόζιτο. Φίλος αγόρασε στην ελβετία από φιλανδό ένα κόρσα και του έχει 220v μπαλατέζα που τη συνδέει το χειμώνα στο ρεύμα του σπιτιού και του ζεσταίνει το καύσιμο τον κινητήρα και την καμπίνα. Ε, αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει με οποιοδήποτε diesel, είτε -10 είτε -20.
τέλος πάντων, για να μην μακρηγορώ, εμένα σε ένα 1.600άρι primera, τα καύσιμα της ιταλίας και της ελλάδα είχαν αισθητή διαφορά απ' ότι τα καύσιμα της ελβετίας και της γαλλίας. Και δεν εννοώ από την άποψη της κατανάλωσης, αλλά από την απόκριση του γκαζιού,
Στη γαλλία ή στην ελβετία μάλιστα το πετρέλαιο είναι _πιο_ ακριβό απ' ότι η βενζίνη. οπότε πρέπει να ψιλιαστούμε ότι κάτι παίζει με το ένα από τα δύο, δηλαδή η βενζίνη, όντας 20 λεπτά του ευραίου πιο φθηνή από την ελλάδα, ότι έχει περισσότερα πρόσθετα απ' ότι της ελλάδας.