Σωστά είναι όσα γράφουν οι περισσότεροι φίλοι
Καλό θα είναι να κάνεις μια έρευνα αγοράς πριν καταλήξεις γιατί οι τιμές διαφέρουν και υπάρχουν πλέον και καλές ευκαιρίες λόγω μειωμένης ζήτησης.
Μπορείς να πάρεις μια ιδέα από το τι γίνεται στην ελληνική αγορά, μέσω των καταστημάτων που ήδη έχουν γραφεί αλλά και μέσω του car.gr όπου θα βρεις συγκεντρωμένες και άλλες.
Επίσης υπάρχει πάντα η λύση του camskill.co.uk από Αγγλία, που κατά 99% οι τιμές του είναι σχεδόν πάντα οι ποιο συμφέρουσες απ όλες. Ειδικά για λάστιχα με..όχι και τόσο γνωστές διαστάσεις. Κατά καιρούς κάνει και καλές..προσφορές.
Τα λάστιχα δεν είναι όλα τα ίδια. Προτίμησε επώνυμες μάρκες και συμβουλέψου πάντα τα sites που κάνουν συγκρίσεις αποδόσεων των ελαστικών. (tyrestest.com, tyrereviews.co.uk)
Υπάρχουν και μερικά αξιόπιστα πλέον ..ασιατικής παραγωγής, αλλά σε γενικές γραμμές αυτά τα ελαστικά χρησιμοποιούν καουτσούκ περιορισμένων δυνατοτήτων και για αυτό αποφεύγονται από οδηγούς που ... τρέχουν καθώς δεν παρέχουν και τόση απόλυτη εγγύηση για το πως θα αντιδράσουν σε συνεχόμενη πίεση σε υψηλές ταχύτητες και κανείς δεν θέλει να του..κλατάρει..λάστιχο με 200+ χλμ.
Και βέβαια η επιλογή ελαστικού δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση όπως ίσως νομίζουν μερικοί. Ανάλογα το αυτοκίνητο, την χρήση του και τις δυνατότητες αυτοκινήτου και οδηγού. Είναι κάτι ανάλογο και με την επιλογή λαδιών, όπου δεν είναι όλα ίδια, δεν έχουν την ίδια χρησιμότητα για τον κινητήρα.
Λίγοι γνωρίζουν ότι για παράδειγμα αυτοκίνητα με turbo κινητήρες πρέπει απαρέγκλιτα εφ όσον ανήκουν στην κατηγορία των 10W40 να χρησιμοποιούν μόνο ημισυνθετικής βάσης και ποτέ συνθετικής γιατί η διαφορά που έχουν τα πρόσθετα για την λίπανση των με και των δε, στα πρώτα προσφέρει πάγια συντήρηση της τουρμπίνας και όλων των μερών της, ενώ στα δεύτερα σίγουρο ..κόλλημα.
Στα λάστιχα πχ για έναν άνθρωπο που έχει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και κινείται πάντα με ανώτατο όριο στα 110-120 χλμ όποια μάρκα λάστιχο και να επιλέξει είναι σχεδόν το ίδιο γιατί η διαφορά είναι για τα επόμενα στάδια ταχύτητας και όχι για τις νορμάλ συνθήκες όπου όλα τα ελαστικά βγάζουν το καλό τους εαυτό και διαφέρουν όχι και τόσο σημαντικά.
Για ένα όμως που θέλει να κινείται γρήγορα και με ασφάλεια δεν κάνουν την ίδια δουλειά όλα τα ελαστικά ακόμη και επώνυμων εταιρειών. Στα σχετικά sites υπάρχουν πλήρεις αναφορές και ανάλογα με το profile οδήγησης ... διαλέγεις ότι είναι ποιο κοντά στα δικά σου μέτρα.
Άλλος σημαντικός παράγοντας το DOT . Γιατί οι πονηροί ελληναράδες στις προσφορές βάζουν καινούργια μεν, απάτητα λάστιχα, αλλά με έτος κατασκευής ακόμη και 5-6 χρόνια πίσω.
Εάν γνωρίζεις από τεχνικά θέματα και έχεις εμπιστοσύνη σε ''λαστιχά'' μπορείς να βρεις πάρα πολύ καλά λάστιχα ακόμη και μεταχειρισμένα. Θα πρέπει όμως να ξέρεις να διακρίνεις τους δείκτες φθοράς τουλάχιστον αλλά και να ξεχωρίζεις τον λόγο της φθοράς, αν τυχόν υπάρχει.
Τα λάστιχα που έχουν καταπονηθεί από ''άσχημη'' μεταχείριση θα έχουν μερικά ίσως και όλα από τα παρακάτω παραδείγματα.
Φθορά στα πλαϊνά ή στις άκρες του ελαστικού... Είναι κυρίως από κτυπήματα σε πεζοδρόμια αλλά και όχι μόνο εκεί.
Φθορά στο πέλμα... Εάν έχουν χαθεί οι αυλακώσεις το λάστιχο έχει πλέον χάσει την πρόσφυση του κατά ποσοστό ανάλογο της φθοράς.
Ανομοιόμορφη φθορά... Συνήθως στις άκρες των τροχών που δίνουν κίνηση. Η φθορά δεν θα είναι ίδια παντού αλλά θα είναι εμφανής. Προέρχεται από αυτοκίνητα που δεν είχαν ζυγοσταθμιστεί και κυρίως ευθυγραμμίσει το σύστημά τους.
Δείκτης φθοράς... Σε πολλά πλέον λάστιχα υπάρχουν δείκτες φθοράς. Είναι κάθετα μέσα στα αυλάκια του τροχού και αναλόγως ο κατασκευαστής δίνει τα όρια. Μετρούνται και με το... μάτι καθώς αν υπάρχει φθορά το πάνω επίπεδο θα είναι φαγωμένο από την επιφάνεια του υπόλοιπου λάστιχου, αλλά καλύτερα με όργανο ένδειξης μιλιμέτρ, που έχουν όλα τα λαστιχάδικα.
Εφ όσον διακρίνεις κάτι από τα παραπάνω... Ούτε σκέψη για αγορά τους.
Τέλος για την περίφημη αλλαγή των μπρος-πίσω, χιαστή ή όχι, βασική προϋπόθεση είναι τα λάστιχα του άξονα κίνησης να είναι πάντα σε άριστη κατάσταση. Εφ όσον τα λάστιχα είναι ζυγοσταθμισμένα οι ζάντες δεν έχουν στραβώσει, έχει γίνει ευθυγράμμιση, ο οδηγός δεν ανεβοκατεβαίνει πεζοδρόμια και δεν κοπανιέται σε...λακκούβες το όχημα τότε όλα είναι οκ.
ΥΓ Δεν είμαι και δεν έχω καμιά σχέση με τα.. λάστιχα, μηχανές κλπ και κάποιο τομέα τους επαγγελματικά, Γνωρίζω όμως κάποια πράγματα και θεωρώ ότι γενικώς ίσως μπορούν να φανούν χρήσιμα σε όλους.