Νέα

Βραδιές ποίησης

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα thessalos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 2K
  • Εμφανίσεις 76K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

σας αρεσει η ποιηση;

  • ναι

    Ψήφοι: 97 49,2%
  • οχι ...μπουρδες ειναι

    Ψήφοι: 14 7,1%
  • στα παπαρια μου

    Ψήφοι: 59 29,9%
  • δεν ξερω απο ποιηση

    Ψήφοι: 27 13,7%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    197

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
Στίχοι:  Λάκης Λαζόπουλος


Κλαίω, σπαράζω και θρηνώ
γιατί ήταν σκύλος εκλεκτός
ήταν παλιόφιλος
μα δεν το ήξερα ως τα χτες
πως ήτανε απ’ τις κρυφές
ομοφυλόφιλος.

Αν είναι ο σκύλος αδελφή
το νιώθεις, ξέρεις, στην αφή
και στο περπάτημα
κι αν τον τρομάξεις, η κραυγή
δεν είναι διόλου αντρική
έχει ένα κράτημα.

Καπέλο μου θα σ’ αγαπώ
γιατί απ’ τον ήλιο θα κρυφτώ
ας τον ξεχάσουμε
τό `παιζε σκύλος και σκληρός
με σκύλους πήγαινε κι αυτός
ας το γιορτάσουμε.


 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
αφιερωμενο στον μπος και στον ντεμον.....τα δυο επιτιμα μελη-σκυλια του σαιτ
 

baros

Ανώτερος
Εγγρ.
20 Ιαν 2010
Μηνύματα
82.685
Κριτικές
31
Like
13.308
Πόντοι
5.097

ο υμνος οτυ κτηνοβατη




ο γλιτσας σαν καλος βοσκος
ξημερωβραδιαζετε στη στανη
τα προβατακια του μετρα
και υπνος δεν τον πιανει

εχει καμια κατοσταρια
απ'ολα τα ζευγαρια
ειναι κριαρια δυνατα
και αλλα με μασταρια


υπαρχουν ετεροφυλα
που εγενουν συνεχεια
και ο γλιτσας στον απογαλακτησμο
πηδαει και απο ενα


τρεχουν να φυγουν τα ζωντανα
μα που αλλου να πανε
απ'τον πρωκτο τους τα πηδα
και δεν τα πιανει γεννα

μια μερα ομως εκανε
και μπερδεψε τη τρυπα
και το πιο ομορφο απ'αυτα
εγγενησε το μωρο του γλιτσα

ειχε καραφλα και γυαλια
ηταν χοντρο μωρακι
μα ειχε και μια ουρα
και τριχωμα βαμβακι

:zfuck:
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
ο υμνος οτυ κτηνοβατη




ο γλιτσας σαν καλος βοσκος
ξημερωβραδιαζετε στη στανη
τα προβατακια του μετρα
και υπνος δεν τον πιανει

εχει καμια κατοσταρια
απ'ολα τα ζευγαρια
ειναι κριαρια δυνατα
και αλλα με μασταρια


υπαρχουν ετεροφυλα
που εγενουν συνεχεια
και ο γλιτσας στον απογαλακτησμο
πηδαει και απο ενα


τρεχουν να φυγουν τα ζωντανα
μα που αλλου να πανε
απ'τον πρωκτο τους τα πηδα
και δεν τα πιανει γεννα

μια μερα ομως εκανε
και μπερδεψε τη τρυπα
και το πιο ομορφο απ'αυτα
εγγενησε το μωρο του γλιτσα

ειχε καραφλα και γυαλια
ηταν χοντρο μωρακι
μα ειχε και μια ουρα
και τριχωμα βαμβακι

:zfuck:
βρε βρε :zfuck:
 

john_fystikis

Τιμημένος
Εγγρ.
22 Ιαν 2013
Μηνύματα
7.498
Κριτικές
9
Like
140
Πόντοι
66
ΟΔΥΣΣΕΙΑ (Από τη συλλογή "Τόποι νέοι")

Δεμένος τρυφερός αλλιώτικος
Δεμένος στο κατάρτι μου.
Τόσα νερά στο δωμάτιό μου!

Ας έρθουν οι σύντροφοι
Ας έρθουν οι σειρήνες
Ας έρθει - έστω - ένας υδραυλικός.


                    Τηλέ-Χυτήρης
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906

Ο επίσκοπος Πηγάσιος

Εισήλθαν στον περικαλλή ναό της Αθηνάς
ο Χριστιανός επίσκοπος Πηγάσιος
ο Χριστιανός ηγεμονίσκος Ιουλιανός.
Εκύτταζαν με πόθον και στοργή τ’ αγάλματα
όμως συνομιλούσανε διστακτικώς.
με υπαινιγμούς, με λόγια διφορούμενα,
με φράσεις πλήρεις προφυλάξεως,
γιατί δεν ήσαν βέβαιοι ο ένας για τον άλλον
και συνεπώς φοβούνταν να μη εκτεθούν,
ο ψεύτης Χριστιανός επίσκοπος Πηγάσιος
ο ψεύτης Χριστιανός ηγεμονίσκος Ιουλιανός.






Το ποίημα αναφέρεται σε ένα επεισόδιο που μας είναι γνωστό από μια επιστολή του Ιουλιανού, την αριθ. 79. Παραθέτω το αρχαίο κείμενο στο τέλος, και επειδή ως γνωστόν η ελληνική γλώσσα είναι μία και ενιαία δεν έχω αμφιβολία ότι θα το διαβάσουμε όλοι από το πρωτότυπο και θα το καταλάβουμε μια χαρά. Επειδή όμως μπορεί να διαβάζει το κείμενο και κανείς αλλοδαπός, παραθέτω και μια περίληψη.

Στην επιστολή αυτή, ο Ιουλιανός, αυτοκράτορας πια, εξιστορεί ένα γεγονός που είχε συμβεί μερικά χρόνια νωρίτερα. Το 355 ο Ιουλιανός, που περνούσε ζωή φιλοσόφου στην Αθήνα, έλαβε τη διαταγή του θείου του, του αυτοκράτορα Κωνσταντίου, να έρθει στο Μεδιόλανο, όπου επρόκειτο να ανακηρυχθεί Καίσαρας της Δύσης. Όμως στο δρόμο ο Ιουλιανός έκανε παράκαμψη και επισκέφτηκε την Τροία· και εκεί, όταν επισκέφθηκε, προσποιούμενος τον περιηγητή, τα ιερά της πόλης, είδε στον βωμό του Έκτορος σημάδια πρόσφατων θυσιών. «Τι; Θυσιάζουν ακόμα οι κάτοικοι του Ιλίου;» ρώτησε τον ξεναγό του, τον επίσκοπο Πηγάσιο. Κι εκείνος, που όπως φαίνεται διατηρούσε ακόμα την παλαιά πίστη, απάντησε ότι δεν είναι κακό να τιμούν ένα επιφανές τέκνο της πόλης τους. Και στη συνέχεια ο ‘τουρίστας’ πρίγκιπας θέλησε να επισκεφτεί και το ναό της Αθηνάς, και ο Πηγάσιος πολύ πρόθυμα τον συνόδεψε. Και ο Ιουλιανός τον κατάλαβε που δεν είναι Χριστιανός, επειδή παρέλειψε να κάνει δυο πράγματα που, κατά τον Ιουλιανό, είναι το άλφα και το ωμέγα της χριστιανικής θεολογίας: να σταυροκοπηθεί και να συρίζει αποδοκιμαστικά μπροστά στα αγάλματα των θεών.

Όπως μπορούμε να εικάσουμε από την ίδια επιστολή, όταν ο Ιουλιανός έγινε αυτοκράτορας ο Πηγάσιος εκδηλώθηκε υπέρ της παλαιάς θρησκείας και κάποιοι δεν του είχαν εμπιστοσύνη ακριβώς επειδή είχε διατελέσει επίσκοπος των Χριστιανών. Και με αυτή του την επιστολή, ο Ιουλιανός παρεμβαίνει υπέρ του Πηγάσιου. Νομίζω ότι για αυτόν τον Πηγάσιο δεν υπάρχει άλλη πηγή στην αρχαία γραμματεία (άλλος είναι βέβαια ο στρατηγός Πηγάσιος του Προκοπίου). Οπότε δεν μπορώ να επιβεβαιώσω την πληροφορία που βρήκα σε κείμενα σημερινών δωδεκαθεϊστών, ότι μετά τον θάνατο του Ιουλιανού ο Πηγάσιος υπέστη διώξεις ή θανατώθηκε. Δεν αποκλείεται να συνέβη κάτι τέτοιο, αλλά δεν το βρήκα να παραδίδεται.



Ἐπεὶ δὲ κληθεὶς εἰς τὸ στρατόπεδον ὑπὸ τοῦ μακαρίτου Κωνσταντίου ταύτην ἐπορευόμην τὴν ὁδόν, ἀπὸ τῆς Τρῳάδος ὄρθρου βαθέος διαναστάς, ἦλθον εἰς τὸ Ἴλιον περὶ πλήθουσαν ἀγοράν· ὁ δὲ ὑπήντησε καὶ βουλομένῳ τὴν πόλιν ἱστορεῖν (ἦν γάρ μοι τοῦτο πρόσχημα τοῦ φοιτᾶν εἰς τὰ ἱερὰ) περιηγητής τε ἐγένετο καὶ ἐξενάγησέ με πανταχοῦ. Ἄκουε τοίνυν ἔργα καὶ λόγους, ἀφ' ὧν ἄν τις εἰκάσειεν οὐκ ἀγνώμονα τὰ πρὸς τοὺς θεοὺς αὐτόν.
  Ἡρῷόν ἐστιν Ἕκτορος, ὅπου χαλκοῦς ἕστηκεν ἀνδριὰς ἐν ναΐσκῳ βραχεῖ. Τούτῳ τὸν μέγαν ἀντέστησαν Ἀχιλλέα κατὰ τὸ ὕπαιθρον· εἰ τὸν τόπον ἐθεάσω, γνωρίζεις δήπουθεν ὃ λέγω. Τὴν μὲν οὖν ἱστορίαν, δι' ἣν ὁ μέγας Ἀχιλλεὺς ἀντιτεταγμένος αὐτῷ πᾶν τὸ ὕπαιθρον κατείληφεν, ἔξεστί σοι τῶν περιηγητῶν ἀκούειν. Ἐγὼ δὲ καταλαβὼν ἐμπύρους ἔτι, μικροῦ δέω φάναι λαμπροὺς ἔτι τοὺς βωμοὺς καὶ λιπαρῶς ἀληλιμμένην τὴν τοῦ Ἕκτορος εἰκόνα, πρὸς Πηγάσιον ἀπιδών· «τί ταῦτα;» εἶπον, «Ἰλιεῖς θύουσιν;» ἀποπειρώμενος ἠρέμα ὡς ἔχει γνώμης. Ὁ δέ· «καὶ τί τοῦτο ἄτοπον, ἄνδρα ἀγαθὸν ἑαυτῶν πολίτην, ὥσπερ ἡμεῖς», ἔφη, «τοὺς μάρτυρας, εἰ θεραπεύουσιν;» Ἡ μὲν οὖν εἰκὼν οὐχ ὑγιής, ἡ δὲ προαίρεσις ἐν ἐκείνοις ἐξεταζομένη τοῖς καιροῖς ἀστεία. Τί δὴ τὸ μετὰ τοῦτο;
«Βαδίσωμεν,» ἔφην, «ἐπὶ τὸ τῆς Ἰλιάδος Ἀθηνᾶς τέμενος». Ὁ δὲ καὶ μάλα προθύμως ἀπήγαγέ με καὶ ἀνέῳξε τὸν νεών, καὶ ὥσπερ μαρτυρόμενος ἐπέδειξέ μοι πάντα ἀκριβῶς σῶα τὰ ἀγάλματα, καὶ ἔπραξεν οὐθὲν ὧν εἰώθασιν οἱ δυσσεβεῖς ἐκεῖνοι πράττειν, ἐπὶ τοῦ μετώπου τοῦ δυσσεβοῦς τὸ ὑπόμνημα σκιογραφοῦντες, οὐδὲ ἐσύριττεν, ὥσπερ ἐκεῖνοι, αὐτὸς καθ' ἑαυτόν· ἡ γὰρ ἄκρα θεολογία παρ' αὐτοῖς ἐστι δύο ταῦτα, συρίττειν τε πρὸς τοὺς δαίμονας καὶ σκιογραφεῖν ἐπὶ τοῦ μετώπου τὸν σταυρόν.
 

kouklakis

Τιμημένος
Εγγρ.
14 Ιαν 2011
Μηνύματα
3.759
Κριτικές
72
Like
42
Πόντοι
1.096
              ΟΙ  ΤΑΝΕΣ

Υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες πουτάνες …
Που είναι ωσαν αγελάδες
Κάνουν  σεξ  για τα ευρα
Με μόνο μια συμφωνία
Τα μισά στον χαλβατζή
Τα άλλα μισά στον μπετατζή :grin:

Έτσι  γλυτώνουν την φοροδιαφυγή...

Μίνι μίνι και γοβάκι
Βόλτα  με το μίνι παντελονάκι
από το Κολωνάκι
πέφτει αβέρτα το καϊμάκι
θέλω γούστα να βγάλω
στην ομόνοια  να πάω
Η αγάπη είναι καρφίτσα κι αγκυλώνει τα κορίτσια. ..
τα  κορίτσια  θέλουν  βίτσια
θέλουν πούτσο και ξύλο
για να ανεβάσουν το τζίρο….

@κουκλακης





 

!blis

Σπουδαίος
Εγγρ.
27 Νοε 2009
Μηνύματα
9.713
Κριτικές
41
Like
3.001
Πόντοι
3.477
:s&m_1:

Ειχα πει να μη βρισω...
Καλα, δεν ειχα πει αυτο, αλλα ...
 

kouklakis

Τιμημένος
Εγγρ.
14 Ιαν 2011
Μηνύματα
3.759
Κριτικές
72
Like
42
Πόντοι
1.096
Τα μπορδελα της  Καβαλας

Λάμπει   η  κόκκινη  λάμπα  στα βουνά
κι ο ήλιος στα λαγκάδια
λάμπουν και  τα καυλια  των Μπορδελο-ναίων,
πόχουν τ’ ασήμια τα πολλά κι  τις ασημένιες πάλες.
Στην Καβάλα τρώνε   το ψωμί,  στην καβάλα γαμούνε   :knockinb:,
Στην Καβάλα πάν’ στην εκκλησιά, στην καβάλα  τα  μπορδελα   προσκυνάνε.

Κι ο Θοδωράκης μίλησε, κι ο Θοδωράκης λέει:
" Άμα σβήσει η κόκκινη λάμπα πρέπει να φύγω …’’

Απόψ’ είδα στον ύπνο μου, στην υπνοφαντασιά μου
θολό ποτάμι πέρναγα και πέρα δεν εβγήκα.

Είδα την Σάρα  και την τσατσα  να με χαμογελούνε  :grin:

Και να με λένε φωναχτά .

Ελάτε να γαμήσομε :zfuck: , μπουλούκια να γενούμε.  :fuck2:

@by kouklakis

 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
Απολείπειν ο θεός Αντώνιον

Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ', ακουσθεί
αόρατος θίασος να περνά
με μουσικές εξαίσιες, με φωνές --
την τύχη σου που ενδίδει πια, τα έργα σου
που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου
που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανοφέλετα θρηνήσεις.
Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που φεύγει.
Προ πάντων να μη γελασθείς, μην πείς πως ήταν
ένα όνειρο, πως απατήθηκεν η ακοή σου·
μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς.
Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
σαν που ταιριάζει σε που αξιώθηκες μια τέτοια πόλι,
πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο,
κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ' όχι
με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα,
ως τελευταία απόλαυσι τους ήχους,
τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου,
κι αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που χάνεις.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1911)
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
Παρτε εναν Αναγνωστακη, για ξεκινημα...

Δεν ειναι ποιημα, ειναι κατι σαν συνθεμα απο πολλα παλια ποιηματα/ ανθολογία και συγχρονως αποχαιρετισμος. ("Υστερογραφο" το ονομασε...)
Προσωπικα, ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ!
Αθανατος


Δε θέλω να γνωρίζω πάρα πολύ τους ανθρώπους.
Όλα προς τι;
Ζήσαμε παιδικά χρόνια, νιότη -διαφορετικά.
Δεν ήταν δειλός γιατί είχε συναίσθηση της δειλίας του.
Η φοβερή εξυπνάδα του χωρίς ίχνος ευαισθησίας.
Τα φτωχόπαιδα που έγιναν αφεντικα.
Έρωτας: όσο υπάρχουν το άγνωστο και οι αυταπάτες.
Ήξερε πως δεν είχε πεθάνει αλλά δεν επρόκειτο
ποτέ να την ξαναδεί.
Πλήθος περιφερόταν χρόνια μέσα στο σπίτι του
αλλά κανείς ποτέ δεν μπήκε στο μικρό καμαράκι
κάτω από τη σκάλα.
Τη ζωή που στερήθηκαν.
Στην εβραίικη γειτονιά τα παιδιά δεν τον παίζανε
γιατι δεν ήταν εβραίος.
Την αγάπησε γιατί έπρεπε κάποτε να αγαπήσει.
Τέλος βγήκε παράνομος στα εύθυμα χρόνια της
Ειρήνης.
Δεν ήξερε κανείς τους ποιος ήταν ο Γιάννης ο
Σαλάς.
Ήθελε να ήταν ζωγράφος για να ζωγραφίζει μόνο
τα χέρια της.
Τα ταξίδια που δεν έκανε.
Είχε ζήσει δυο ολόιδιες σκηνές πριν από την <<Καζαμπλάνκα>>.
Όταν τα βράδια της Κυριακής μετά το ματς
γέμιζαν οι ταβέρνες γύρω από το γήπεδο και συ
έτρεχες στο σπίτι να διαβάσεις.
Το σλόγκαν της λαϊκής σοφίας.
Όλοι κάποτε νέοι.
Παλιούς σου φίλους που τους βλέπεις με συγκίνηση -παλιούς σου έρωτες με αποστροφή.
Ερημιά γύρω σου σιγά σιγά.
Τα παλιά φτηνά οικογενειακά έπιπλα.
Η διαδοχή των ημερών.
Όλοι κομπλεξικοί με το ήθος.
Δεν περίμενες πια κανένα γράμμα.
Όλα συναισθηματικά -λες δεν το ξέρω.
Για πρώτη φορα θα τολμούσε έναν επικείδιο - λίβελο.
Μετά από χρόνια κατάλαβε πως καμιά δεν αγάπησε όσο την Εδουάρδα.
Δεν πίστευες πως θα ξεχάσεις, κι όμως ξέχασες.
Το ματς της ζωής του είχε τελειώσει -τώρα έπαιζε την παράταση.
Πόσα χρόνια είχες ν'ακούσεις ακορντεόν...
Και πως να τον βρίσεις καθαρμα, όταν έχει κάτσει
είκοσι χρόνια φυλακή...
Τους αποκαλούσαν: η παρέα των τυμβωρύχων.
Μελαγχολία όταν θυμάσαι τα παλιά επονίτικα πάρτυ.
Δε φοβόταν το θάνατο -τουλάχιστον το θάνατο
των άλλων.
Έτσι για ένα βράδυ, όπως είχε πιάσει
παραμιλητό τον Ραούλ.
Θα ζητούσε μια ώρα προθεσμία να κάψει τα παλιά γράμματα.
Παλιές μεγάλες οικογένειες στα γαλλικά μυθιστορήματα,
πολλά αδέρφια, πολλά ξαδέρφια συνομήλικα,
μεγάλα εξοχικά σπίτια -καλοκαίρια.
Ύστερα από οχτώ χρόνια έμαθε πως το τηλέφωνο της
εκείνο το βράδυ ήταν χαλασμένο.
Μέσα σ'ένα στίχο πόση φλυαρία.
Το παρελθόν μιας αυταπάτης.
Η ταβέρνα λεγόταν <<Η ωραία Σεβίλλη>>.
Ο Κάλβος και ο Σολωμός έζησαν είκοσι χρόνια
στην ίδια πόλη χωρίς ποτέ να συναντηθούν.
Μιλούσε συνεχώς με παρενθέσεις και
αποσιωπητικά, σαν τυφλός που βάδιζε σ'ένα δωμάτιο
γεμάτο έπιπλα.
Κι ήξερες πως όλα αυτά αργά ή γρήγορα θα τελειώσουν.
(Γηράσκω αεί αναθεωρών)
Να βλέπεις τα ίδια πράγματα να γίνονται και να
ξαναγίνονται.
Κάπου ανάμεσα στο αξιοπρεπές μελό και στο
φτηνό πάθος.
Δεν έφταιγεν ο ίδιος. Τόσος ήτανε.
Το ήξερε πως δε θα άντεχε στο Μεγάλο Πόνο.
Έβγαζε κάθε δέκα χρόνια μια φωτογραφία στην
ίδια πάντα στάση.
Ήμουν στη φυλακή και δεν ήρθες να με δεις.
Δεν έκλαιγες ποτέ στις κηδείες.
Ο Μπαχ.
Πράγματα που δε λέγονται -δεν εξηγούνται.
Πέρασαν τα χρόνια.
Να ξύνεις ή να μην ξύνεις;
Σ' όλα τα παλιά περιοδικά όλοι πια πεθαμένοι.
Αγαπούσε ακόμη καιι τον αριθμό του τηλεφώνου της.
Κυνηγούσε με μανία της παλιές ταινίες για να
ξαναζήσει τα νιάτα του.
Το ανανεούμενο αίσθημα ενός επικείμενου κακού.
Άνθρωποι χωρίς λεβεντιά
Το ιδανικό κάθε επανάστασης: το μέτριο, ήσυχο,
ειρηνικό παρόν, το ανέφελο μέλλον.
Δύο κατηγορίες πάντα: οι δρώντες και οι θεατές.
Θυμούμαι, άρα υπάρχω.
Βηματισμοί χωρίς σκοπό στα χειμωνιάτικα
προαύλια. Χιλιάδες βήματα, χιλιάδες μέρες.
Πλήξη, αδιέξοδο, αμηχανία -με καλούς φίλους
σε ακατάλληλη ώρα.
Στο συρτάρι ανακάλυψε ένα τετράδιο με σημειώσεις
του πατέρα του.
Καλλιέργεια χωρίς φθορά.
Απλώς ν'αντιγράφεις τα συμβάντα της ζωής
σου.
Δεν υπάρχει πνευματικός ηρωισμός.
Μες στο σταματημένο αυτοκίνητο της έσφιγγε
ώρες τα χέρια.
Ζήσαμε, εννοούν γλεντήσαμε.
Επισκευαστής αναμνήσεων.
Καλλιεργούν το μύθο της επικείμενης
Επανάστασης.
Τα παλιά τετράδια του παιδιού μου.
Πάντα συντηρητικός στα μη ουσιώδη.
Τι ήξερε από την ιστορία ο ιστορικός;
Έβρεχε πάλι...
Με περνούσες μόνο επτά χρόνια αλλά πρόλαβες
και πολέμησες στην Ισπανία.
Ο μύθος της διαρκούς προόδου.
Τόση κακότητα εν ονόματι του ανθρωπισμού!
Απόφαση της ήττας.
Έφτασες πια στην ηλικία που δεν μπορούσες να
συγκρατήσεις τα χρόνια στον κατήφορο.
...Και ποτέ μην ξεπέσεις στο αχ εμείς
οι καημένοι. (Δε θέλει παρά ένα βηματάκι να το σκεφτούν
οι άλλοι για σένα.)
Έλπιζες από απελπισία.
Τώρα πια στην τέχνη όχι μεγέθη -απλώς
αποχρώσεις.
Το δήθεν χαμένο παρελθόν.
Παρά τα όσα γράψανε τα βιβλία, στο κελί του
τραγουδούσε όλη νύχτα τη Ραμόνα.
Ζω μισά.
Γιατί υποχρεωτικά να μιλήσω;
Μου είπες: οι αναμνήσεις είναι η ζωή.
Το ρήμα που ταίριαζε στην περίπτωσή του ήταν:
βουλιάζω.
Ψάχνοντας τις λέξεις, άρχισε το ψέμα.
Το ενοχλητικότερο ήταν πως επέμενε να γράφει
την αλήθεια με άλφα κεφαλαίο.
Οι τίτλοι στα <<Περιεχόμενα>> άμα τους διάβαζες
στη σειρά, φτιάχναν ένα καινούργιο ποίημα -το
πιο όμορφο ποίημα, χωρίς λόγια περιττά, χωρίς
φιλολογία, χωρίς φτιασίδια.
Όσο πιο φωναχτά εναντίον του κατεστημένου.
Δώσ'τα χωρίς εξηγήσεις...
Έλα εδώ -δε θα μας βρουν.
Όπως γέρασες κι εσύ.
Δε λύγισε από κτηνωδία.
Νόμισε πως όλα τα είχε γράψει για εκείνη -μα
εκείνη δεν είχε ακόμα γεννηθεί.
Αποτοξίνωση μέσα στην κατάθλιψη.
Έψαξε -τίποτα κάτω από τις λέξεις.
Τα άδεια γήπεδα.
Χρόνια ύστερα από το θάνατό του, εσύ έστελνες
στη μάνα του κάθε μήνα ένα γράμμα από το πακέτο
που σου είχε εμπιστευθεί.
Οι λαϊκές παροιμίες: η αποθέωση της
συμβατικότητας.
Απαίτηση της αλήθειας -ποιας αλήθειας;
Ο σπαραγμός της κοινοτοπίας.
Τι ωραία βιβλία που γράφουμε, τι ωραία τραγουδια
που ψάλλουμε, τι ωραία μνημόσυνα που
κλαίμε.
Σιωπή.
Τελικά κατάληξαν στα ίδια πάλι λόγια: φιλία,
κατανόηση, εμπιστοσύνη.
Όμως γιατί αυτός ο κόμπος εδώ στο στήθος...
Οι ίδιες λέξεις που λέμε όλοι.
Περιθώριο στο <<Περιθώριο>>.
Η παραλία ήταν σαν σκηνικό ή του φαινόταν ειδικά
εκείνο το βράδυ.
Ο <<Πιερότος>> του Ρώμου Φιλύρα.
Οι επαγγελματίες πεπειραμένοι.
Έγραψε το στίχο: <<αν έλειπε αυτό το σιγανό
τρυπάνισμα στο μυαλό>>, κι ύστερα σταμάτησε.
Προσπαθούσε να σε πείσει πως όλα είχαν αλλάξει,
όμως εσύ τα 'βλεπες γύρω σου απελπιστικά
όμοια.
Εμένα θα μου άρεσε με μια μουσική υπόκρουση,
είπες, όπου θα καθόριζες εσύ τα κενά της σιωπής.
Όμως ποτέ δε θα μου εξηγήσεις το πώς και το
γιατί.
Πόσα άλλα κρυμμένα βαθιά...



ΥΓ.
Μανολης Αναγνωστακης
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537

Θενξ...

Σιγα-σιγα θα ανεβασω καμια 20ρια ποιηματα, που ειναι και τα αγαπημενα μου

Πολλα απ' αυτα βρισκονται στο Youtube, ως απαγγελιες...
 

arisgoku

Μέλος
Εγγρ.
8 Σεπ 2010
Μηνύματα
18
Like
2
Πόντοι
0
Κώστας Μόντης
1. (για τη θυσία του Γρηγόρη Αυξεντίου):
Εκείνο το ΟΧΙ
δεν το επανέλαβε η ηχώ,
ήταν πολύ βαρύ για να το μεταφέρει.

2. (για την κατάληξη του αγώνα της ΕΟΚΑ και την συμφωνία η οποία δεν προνοούσε την Ένωση με την Ελλάδα αλλά την ανεξαρτησία της Κύπρου):
Και τι θα γίνει τώρα,
θα σχίσουμε τα παλιά μας τετράδια
που ‘ταν γεμάτα χρωματιστή «Ένωση»,
θα σχίσουμε τα παλιά μας σχολικά τετράδια
που ‘ ταν γεμάτα «Ένωση» διακοσμημένη με γιασεμιά και
λεμονανθούς και μαργαρίτες,
θα σχίσουμε τα παλιά αναγνωστικά των παιδιών μας
με τις ελληνικές σημαίες,
θα πετάξουμε τ’ αγαπημένο αναμνηστικό σκουφί του Γυμνασίου
με την «Ένωση» στο γείσο,
θα πετάξουμε το χάρακά τους
και την τσάντα και τη μπάλα και το ποδήλατο
που ‘γραφαν «Ένωση»;
Αλήθεια, πέστε μου, τι θα γίνει τώρα;
(ΚΥΠΡΟΣ 1974-1976, Β,605)

3. (για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974):
Είναι δύσκολο να πιστέψω
πως μας τους έφερε η θάλασσα της Κερύνειας
είναι δύσκολο να πιστέψω
πως μας τους έφερε η αγαπημένη θάλασσα της Κερύνειας

4. (για τους Έλληνες ποιητές):
Ελάχιστοι μας διαβάζουν,
ελάχιστοι ξέρουν τη γλώσσα μας,
μένουμε αδικαίωτοι κι αχειροκρότητοι
σ’ αυτή τη μακρινή γωνιά,
όμως αντισταθμίζει που γράφουμε Ελληνικά.

 

is0vitis

Μέλος
Εγγρ.
14 Μαΐ 2010
Μηνύματα
697
Κριτικές
4
Like
0
Πόντοι
6
[size=10pt][/size]Κώστας Καρυωτάκης

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ (απόσπασμα)
Φθονώ την τύχη σας, προνομιούχα
πλάσματα, κούκλες ιαπωνικές.
Κομψά, ρόδινα μέλη πλαστικές
γραμμές, μεταξωτά, διαφανή ρούχα.

Ζωή σας όλη τα ωραία σας μάτια.
Στα χείλη μόνο οι λέξεις των παθών.
Ένα έχετ' όνειρο: τον αγαθόν
άντρα σας και τα νόμιμα κρεβάτια.

Χορός ημιπαρθένων, δυο δυο,
μ' αλύγιστο το σώμα, θριαμβευτικά,
επίσημα και τελετουργικά,
πηγαίνετε στο ντάνσιγκ ή στο ωδείο.
{............}
Ατίθασα μέλη, διαφανή ρούχα,
γλοιώδη στόματα υποκριτικά,
ανυποψίαστα, μηδενικά
πλάσματα, και γι' αυτό προνομιούχα...

Η σχέση του με τη Μαρία Πολυδούρη
Η επίσης ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη γνώρισε τον Κώστα Καρυωτάκη το 1920 σε δημόσια υπηρεσία της Αθήνας όπου αμφότεροι εργάζονταν προσωρινά, και τον ερωτεύτηκε. Έχει γράψει σε επιστολή της σε κάποια φίλη της το εξής ιστορικό για τον Καρυωτάκη: «Στο κάτω-κάτω εγώ αγάπησα έναν ποιητή. Δεν αγάπησα έναν ήρωα. Αν ήθελα ήρωα, θα αγαπούσα τον Ανδρούτσο». Άλλη πληροφορία επίσης αναφέρει ότι η Μαρία Πολυδούρη τού είχε προτείνει γάμο, αλλά αυτός αρνήθηκε με τη δικαιολογία ότι «πάσχει από ανίατο αφροδίσιο νόσημα και δεν θέλει να πάρει στο λαιμό του καμιά γυναίκα». Αυτό, φαίνεται να ευσταθεί πλήρως, δεδομένου ότι έγραψε και το σχετικό ποίημα «Ωχρά Σπειροχαίτη», που είναι το όνομα του μικροβίου που προκαλεί τη σύφιλη.

Η τελευταία επιστολή
Στην τσέπη του κουστουμιού του πτώματος του Κώστα Καρυωτάκη βρέθηκε επιστολή που γράφει τα εξής: «Είναι καιρός να φανερώσω την τραγωδία μου. Το μεγαλύτερό μου ελάττωμα στάθηκε η αχαλίνωτη περιέργειά μου, η νοσηρή φαντασία και η προσπάθειά μου να πληροφορηθώ για όλες τις συγκινήσεις, χωρίς τις περισσότερες, να μπορώ να τις αισθανθώ. Τη χυδαία όμως πράξη που μου αποδίδεται τη μισώ. Εζήτησα μόνο την ιδεατή ατμόσφαιρά της, την έσχατη πικρία. Ούτε είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για το επάγγελμα εκείνο. Ολόκληρο το παρελθόν μου πείθει γι' αυτό. Κάθε πραγματικότης μου ήταν αποκρουστική. Είχα τον ίλιγγο του κινδύνου. Και τον κίνδυνο που ήρθε τον δέχομαι με πρόθυμη καρδιά. Πληρώνω για όσους, καθώς εγώ, δεν έβλεπαν κανένα ιδανικό στη ζωή τους, έμειναν πάντα έρμαια των δισταγμών τους, ή εθεώρησαν την ύπαρξή τους παιχνίδι χωρίς ουσία. Τους βλέπω να έρχονται ολοένα περισσότεροι μαζί με τους αιώνες. Σ' αυτούς απευθύνομαι. Αφού εδοκίμασα όλες τις χαρές (!!!), είμαι έτοιμος για έναν ατιμωτικό θάνατο. Λυπούμαι τους δυστυχισμένους γονείς μου, λυπούμαι τα αδέλφια μου. Αλλά φεύγω με το μέτωπο ψηλά. Ήμουν άρρωστος. [b]Σας παρακαλώ να τηλεγραφήσετε, για να προδιαθέση την οικογένειά μου, στο θείο μου Δημοσθένη Καρυωτάκη,[/b] οδός [u]Μονής Προδρόμου, πάροδος Αριστοτέλους, Αθήνας[/b]»[/u] Κ.Γ.Κ.[/b] [Υ.Γ.] Και για ν' αλλάξουμε τόνο. Συμβουλεύω όσους ξέρουν κολύμπι να μην επιχειρήσουνε ποτέ να αυτοκτονήσουν δια θαλάσσης. Όλη νύχτα απόψε επί δέκα ώρες, εδερνόμουν με τα κύματα. Ήπια άφθονο νερό, αλλά κάθε τόσο, χωρίς να καταλάβω πώς, το στόμα μου ανέβαινε στην επιφάνεια. Ωρισμένως, κάποτε, όταν μου δοθεί η ευκαιρία, θα γράψω τις εντυπώσεις ενός πνιγμένου» :rockon:. Κ.Γ.Κ. (Κώστας Γ. Καρυωτάκης).
 

lefteris38

Μέλος
Εγγρ.
14 Νοε 2005
Μηνύματα
3.677
Like
843
Πόντοι
96
Οταν το πρωτοδιάβασα μου ειχε σηκωθει η τρίχα κάγκελο......

ΜΑΡΑΜΠΟΥ - Νίκος Καββαδίας
=============================

Λένε για μένα οι ναυτικοί που εζήσαμε μαζί
πως είμαι κακοτράχαλο τομάρι διεστραμμένο,
πως τις γυναίκες μ’ ένα τρόπον ύπουλο μισώ
κι ότι μ’ αυτές να κοιμηθώ ποτέ μου δεν πηγαίνω.

Ακόμα, λένε πως τραβώ χασίσι και κοκό
πως κάποιο πάθος με κρατεί φριχτό και σιχαμένο,
κι ολόκληρο έχω το κορμί με ζωγραφιές αισχρές,
σιχαμερά παράξενες, βαθιά στιγματισμένο.

Ακόμα, λένε πράματα φριχτά παρά πολύ,
που είν’ όμως ψέματα χοντρά και κατασκευασμένα,
κι αυτό που εστοίχισε σε με πληγές θανατερές
κανείς δεν το `μαθε ποτέ, γιατί δεν το `πα σε κανένα.

Μ’ απόψε, τώρα που έπεσεν η τροπική βραδιά,
και φεύγουν προς τα δυτικά των Μαραμπού τα σμήνη,
κάτι με σπρώχνει επίμονα να γράψω σε χαρτί,
εκείνο, που παντοτινή κρυφή πληγή μου εγίνη.

Ήμουνα τότε δόκιμος σ’ ένα λαμπρό ποστάλ
και ταξιδεύαμε Αίγυπτο γραμμή Νότιο Γαλλία.
Τότε τη γνώρισα σαν άνθος έμοιαζε αλπικό
και μια στενή μας έδεσεν αδελφική φιλία.

Αριστοκρατική, λεπτή και μελαγχολική,
κόρη ενός πλούσιου Αιγύπτιου οπού `χε αυτοκτονήσει,
ταξίδευε τη λύπη της σε χώρες μακρινές,
μήπως εκεί γινότανε να τήνε λησμονήσει.

Πάντα σχεδόν της Μπασκιρτσέφ κρατούσε το Ζουρνάλ,
και την Αγία της Άβιλας παράφορα αγαπούσε,
συχνά στίχους απάγγελνε θλιμμένους γαλλικούς,
κι ώρες πολλές προς τη γαλάζιαν έκταση εκοιτούσε.

Κι εγώ, που μόνον εταιρών εγνώριζα κορμιά,
κι είχα μιαν άβουλη ψυχή δαρμένη απ’ τα πελάη,
μπροστά της εξανάβρισκα την παιδική χαρά
και, σαν προφήτη, εκστατικός την άκουα να μιλάει.

Ένα μικρό της πέρασα σταυρόν απ’ το λαιμό
κι εκείνη ένα μου χάρισε μεγάλο πορτοφόλι
κι ήμουν ο πιο δυστυχισμένος άνθρωπος της γης,
όταν εφθάσαμε σ’ αυτήν που θα `φευγε την πόλη.

Την εσκεφτόμουνα πολλές φορές στα φορτηγά,
ως ένα παραστάτη μου κι άγγελο φύλακά μου,
και μια φωτογραφία της στην πλώρη ήταν για με
όαση, που ένας συναντά μεσ’ στην καρδιά της Άμμου.

Νομίζω πως θε να `πρεπε να σταματήσω εδώ.
Τρέμει το χέρι μου, ο θερμός αγέρας με φλογίζει.
Κάτι άνθη εξαίσια τροπικά του ποταμού βρωμούν,
κι ένα βλακώδες Μαραμπού παράμερα γρυλίζει.

Θα προχωρήσω!... Μια βραδιά σε πόρτο ξενικό
είχα μεθύσει τρομερά με ουίσκι, τζιν και μπύρα,
και κατά τα μεσάνυχτα, τρικλίζοντας βαριά,
το δρόμο προς τα βρωμερά, χαμένα σπίτια επήρα.

Αισχρές γυναίκες τράβαγαν εκεί τους ναυτικούς,
κάποια μ’ άρπαξ’ απότομα, γελώντας, το καπέλο
(παλιά συνήθεια γαλλική του δρόμου των πορνών)
κι εγώ την ακολούθησα σχεδόν χωρίς να θέλω.

Μια κάμαρα στενή, μικρή, σαν όλες βρωμερή,
οι ασβέστες απ’ τους τοίχους της επέφτανε κομμάτια,
κι αυτή ράκος ανθρώπινο που εμίλαγε βραχνά,
με σκοτεινά, παράξενα, δαιμονισμένα μάτια.

Της είπα κι έσβησε το φως. Επέσαμε μαζί.
Τα δάχτυλά μου καθαρά μέτρααν τα κόκαλά της.
Βρωμούσε αψέντι. Εξύπνησα, ως λένε οι ποιητές
«μόλις εσκόρπιζεν η αυγή τα ροδοπέταλά της».

Όταν την είδα και στο φως τα’ αχνό το πρωινό,
μου φάνηκε λυπητερή, μα κολασμένη τόσο,
που μ’ ένα δέος αλλόκοτο, σαν να `χα φοβηθεί,
το πορτοφόλι μου έβγαλα γοργά να την πληρώσω.

Δώδεκα φράγκα γαλλικά... Μα έβγαλε μια φωνή,
κι είδα μια εμένα να κοιτά με μάτι αγριεμένο,
και μια το πορτοφόλι μου... Μ’ απόμεινα κι εγώ
έναν σταυρό απάνω της σαν είδα κρεμασμένο.

Ξεχνώντας το καπέλο μου βγήκα σαν τον τρελό,
σαν τον τρελό που αδιάκοπα τρικλίζει και χαζεύει,
φέρνοντας μέσα στο αίμα μου μια αρρώστια τρομερή,
που ακόμα βασανιστικά το σώμα μου παιδεύει.

Λένε για μένα οι ναυτικοί που εκάμαμε μαζί
πως χρόνια τώρα με γυναίκα εγώ δεν έχω πέσει,
πως είμαι παλιοτόμαρο και πως τραβάω κοκό,
μ’ αν ήξερα οι δύστυχοι, θα μ’ είχαν συχωρέσει...

Το χέρι τρέμει... Ο πυρετός... Ξεχάστηκα πολύ
ασάλευτο ένα Μαραμπού στην όχθη να κοιτάζω.
Κι έτσι καθώς επίμονα κι εκείνο με κοιτά,
νομίζω πως στη μοναξιά και στη βλακεία του μοιάζω...
 

sex volcano

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
15 Οκτ 2012
Μηνύματα
27.301
Κριτικές
184
Like
45.345
Πόντοι
22.266
ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΟΛΩΝ


ἄνδρα μοι ἔννεπε, μοῦσα, πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ
πλάγχθη, ἐπεὶ Τροίης ἱερὸν πτολίεθρον ἔπερσεν·
πολλῶν δ᾽ ἀνθρώπων ἴδεν ἄστεα καὶ νόον ἔγνω,
πολλὰ δ᾽ ὅ γ᾽ ἐν πόντῳ πάθεν ἄλγεα ὃν κατὰ θυμόν,
ἀρνύμενος ἥν τε ψυχὴν καὶ νόστον ἑταίρων.
ἀλλ᾽ οὐδ᾽ ὣς ἑτάρους ἐρρύσατο, ἱέμενός περ·
αὐτῶν γὰρ σφετέρῃσιν ἀτασθαλίῃσιν ὄλοντο,
νήπιοι, οἳ κατὰ βοῦς Ὑπερίονος Ἠελίοιο
ἤσθιον· αὐτὰρ ὁ τοῖσιν ἀφείλετο νόστιμον ἦμαρ.
τῶν ἁμόθεν γε, θεά, θύγατερ Διός, εἰπὲ καὶ ἡμῖν.
ἔνθ᾽ ἄλλοι μὲν πάντες, ὅσοι φύγον αἰπὺν ὄλεθρον,
οἴκοι ἔσαν, πόλεμόν τε πεφευγότες ἠδὲ θάλασσαν·
τὸν δ᾽ οἶον νόστου κεχρημένον ἠδὲ γυναικὸς
νύμφη πότνι᾽ ἔρυκε Καλυψὼ δῖα θεάων
ἐν σπέσσι γλαφυροῖσι, λιλαιομένη πόσιν εἶναι.
ἀλλ᾽ ὅτε δὴ ἔτος ἦλθε περιπλομένων ἐνιαυτῶν,
τῷ οἱ ἐπεκλώσαντο θεοὶ οἶκόνδε νέεσθαι
εἰς Ἰθάκην, οὐδ᾽ ἔνθα πεφυγμένος ἦεν ἀέθλων
καὶ μετὰ οἷσι φίλοισι. θεοὶ δ᾽ ἐλέαιρον ἅπαντες
νόσφι Ποσειδάωνος· ὁ δ᾽ ἀσπερχὲς μενέαινεν
ἀντιθέῳ Ὀδυσῆι πάρος ἣν γαῖαν ἱκέσθαι.
ἀλλ᾽ ὁ μὲν Αἰθίοπας μετεκίαθε τηλόθ᾽ ἐόντας,
Αἰθίοπας τοὶ διχθὰ δεδαίαται, ἔσχατοι ἀνδρῶν,
οἱ μὲν δυσομένου Ὑπερίονος οἱ δ᾽ ἀνιόντος,
ἀντιόων ταύρων τε καὶ ἀρνειῶν ἑκατόμβης.
ἔνθ᾽ ὅ γ᾽ ἐτέρπετο δαιτὶ παρήμενος· οἱ δὲ δὴ ἄλλοι
Ζηνὸς ἐνὶ μεγάροισιν Ὀλυμπίου ἁθρόοι ἦσαν.
τοῖσι δὲ μύθων ἦρχε πατὴρ ἀνδρῶν τε θεῶν τε·
μνήσατο γὰρ κατὰ θυμὸν ἀμύμονος Αἰγίσθοιο,
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom