Kατα τη δικη μου γνωμη ενας λαος για να ειναι ενωμενος πρεπει να εχει κοινα πιστευο...Απο τα ελαχιστα κοινα ιστευο που εχουμε στην χωρα μας ειναι η θρησκεια..Αυτος ειναι ο ρολος της,να ενωνει με μια κοινη ιδεα τους Ελληνες.Πιστευω στο θεο και στην εννοια της εκλησσιας αλλα οχι και στις πρακτικες της!Στην ιδεα Εκκλησια ναι,στην πρακτικη και τους ανθρωπους της οχι!
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Για μένα η απάντηση είναι περισσότερο από προφανής: Να είναι αφοσιωμένη στην αποστολή της και - κυρίως - στο κοινωνικό της έργο! Αυτό επιβάλλουν οι συγκυρίες! Επιπλέον δε, πρέπει κάποτε να γράψει και την ιστορία της χωρίς φόβο και πάθος, ενθυμούμενη το βιβλικό "Ου ψευδομαρτυρήσεις"!
Τότε δεν έχει και κανείς το δικαίωμα να μιλά για τον προδότη Πατριάρχη που αφόρισε τον Υψηλάντη και τους επαναστάτες του Μωριά, αφού αυτό επιτάσσουν οι κανόνες της Εκκλησίας.
Kατα τη δικη μου γνωμη ενας λαος για να ειναι ενωμενος πρεπει να εχει κοινα πιστευο...Απο τα ελαχιστα κοινα ιστευο που εχουμε στην χωρα μας ειναι η θρησκεια..Αυτος ειναι ο ρολος της,να ενωνει με μια κοινη ιδεα τους Ελληνες.Πιστευω στο θεο και στην εννοια της εκλησσιας αλλα οχι και στις πρακτικες της!Στην ιδεα Εκκλησια ναι,στην πρακτικη και τους ανθρωπους της οχι!
Έχουμε ξεφύγει μάλλον από το θέμα του thread...
Συμφωνω!Έχουμε ξεφύγει μάλλον από το θέμα του thread...
Φίλε μου, ποιός ακριβώς κανόνας της εκκλησίας επιτάσσει αυτούς τους αφορισμούς? Επιπλέον, μίλησα για τη σημερινή συγκυρία... Αν αναφερθούμε στο τότε, η εκκλησία ήταν κι αυτή ένας μηχανισμός εξουσίας και φρόντιζε πρώτιστα να διατηρηθεί στην εξουσία...Τότε δεν έχει και κανείς το δικαίωμα να μιλά για τον προδότη Πατριάρχη που αφόρισε τον Υψηλάντη και τους επαναστάτες του Μωριά, αφού αυτό επιτάσσουν οι κανόνες της Εκκλησίας.
Και για να ανακεφαλαιώσω: πιστεύω ακράδαντα πως στα μικρά παιδάκια του Δημοτικού - και γενικότερα στην υποχρεωτική εκπαίδευση - οφείλεις να μεταλαμπαδεύσεις ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ (με εντελώς αποχρωματισμένο τον όρο αυτό, άσχετα δηλαδή ποιά θα ειναι αυτή). Την κριτική σκέψη οφείλουν να προάγουν στο Λύκειο και κυρίως στα Πανεπιστήμια. Αλλά πού στο Ελλαδιστάν, όπου τα πανεπιστήμια κυβερνώνται από τους κομματάρχες συνδικαλοπατέρες φοιτητές και άχρηστους καθηγητές;
Φίλε μου, ποιός ακριβώς κανόνας της εκκλησίας επιτάσσει αυτούς τους αφορισμούς? Επιπλέον, μίλησα για τη σημερινή συγκυρία... Αν αναφερθούμε στο τότε, η εκκλησία ήταν κι αυτή ένας μηχανισμός εξουσίας και φρόντιζε πρώτιστα να διατηρηθεί στην εξουσία...
Κανόνες 13, 43 και 55 του Μεγάλου Βασιλείου και 27 και 66 αποστολικοί.
Τι εννοείς σημερινές συγκυρίες;
Όσον αφορά τον Γρηγόριο τον Ε', αυτός δεν ήταν παρά υπάλληλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, υπόλογος για τις πράξεις του ποιμνίου του, του Ορθοδόξου Γένους ως Γενάρχης, απέναντι στον Σουλτάνο. Επίσης, μην ξεχνάς ότι τα ευχολόγια είναι εύκολα όταν είσαι έξω από το χορό. Ο Πατριάρχης όφειλε να αποσείσει από πάνω του κάθε κατηγορία για να διαφυλάξει το ποίμνιο που βρισκόταν στην Κωνσταντινούπολη και γενικά στις μη επαναστατημένες επαρχίες. Αυτό μόνο αφορίζοντας τους επαναστάτες θα το πετύχαινε. Δεν το πέτυχε βέβαια, πλήρωσε με τη ζωή του και άπειροι χριστιανοί σφαγιάστηκαν στην Πόλη.
Και τι λένε δηλαδή αυτοί οι κανόνες? Να παιρνει θέση η εκκλησία για πολιτικά ζητήματα? Να σου θυμίσω τη φράση: "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ"?Κανόνες 13, 43 και 55 του Μεγάλου Βασιλείου και 27 και 66 αποστολικοί.
Δεν μίλησα για πολιτικό ζήτημα. Οι κανόνες αυτοί μιλάνε για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, λένε πως δεν υπάρχει ιερός ή αμυντικός πόλεμος κττ. Εν προκειμένω η Εκκλησία δεν ενέργησε αυτοβούλως, το Πατριαρχείο εξαναγκάστηκε να προβεί στον αφορισμό. Αυτό είναι ιστορικά αποδεδειγμένο.
Αλλά και πάλι βλέπεις που μπερδευόμαστε και τελικά δεν ξέρουμε πώς θέλουμε την Εκκλησία, αφοσιωμένη στην αποστολή της ή όχι.
Αλλά και πάλι βλέπεις που μπερδευόμαστε και τελικά δεν ξέρουμε πώς θέλουμε την Εκκλησία, αφοσιωμένη στην αποστολή της ή όχι.
- Εγγρ.
- 15 Μαΐ 2006
- Μηνύματα
- 10.311
- Κριτικές
- 3
- Like
- 164
- Πόντοι
- 166
Και τι λένε δηλαδή αυτοί οι κανόνες? Να παιρνει θέση η εκκλησία για πολιτικά ζητήματα? Να σου θυμίσω τη φράση: "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ"?
« Πάσα ψυχή ας υποτάσσεται εις τάς ανωτέρας εξουσίας? διότι δεν υπάρχει εξουσία, ειμή από Θεού? αι δέ ούσαι εξουσίαι, υπό του Θεού είναι τεταγμέναι. Ώστε ο εναντιούμενος εις την εξουσίαν, εναντιούται είς την διαταγήν του Θεού? οι δέ εναντιούμενοι θέλουσι λάβει εις εαυτούς καταδίκην. »
Παύλος, Προς Ρωμαίους, ιγ΄, 1-2
Προτάσεις προς την κ. Ρεπούση για το επόμενο βιβλίο ιστορίας που θα γράψει.
1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του
Χίτλερ συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.
2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την
Ελλάδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τραίνων
για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να βρουν καμιά
δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.
3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη
άνθιση. Ο Σουλτάνος ανέθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην
Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά
φροντιστήρια. Το ονομαστότερο ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο
γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από Ελληνική
γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού
ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του
Βυζαντίου, θρησκευτικά και Ελληνική φιλοσοφία.
4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε από το Βυζάντιο πολλοί
έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Όταν επεκράτησε η
Οθωμανική Αυτοκρατορία οργάνωσε πολλά κολλέγια ανώτερης εκπαίδευσης οι
απόφοιτοι των οποίων έβρισκαν αμέσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί
Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα κολέγια για να κάνουν
καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε Γενίτσαροι.
5. Στις 15 Αυγούστου του 1940 όπου η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί
τουριστικά ο κόσμος συνέρρεε στην Τήνο όπου διασκέδαζε στο πανηγύρι
της Μεγαλόχαρης καθώς επίσης και πολλοί τουρίστες. Μάλιστα έγινε και
ένα ατύχημα όταν ένα Ιταλικό κρουαζιεροϋποβρύχιο έπεσε από αμέλεια του
κυβερνήτη στο Ελληνικό πλοίο Έλλη.
6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσισμός και
ξενοφοβία σε βάρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι
Έλληνες είδαν τους Γερμανούς σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες
κρατώντας ταυτόχρονα την Ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοί
Γερμανοτσολιάδες που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.
7. Όταν οι Τούρκοι ήλθαν στα Βαλκάνια οι λαοί των Βαλκανίων τους
αντιμετώπισαν με προκατάληψη και τρομο-υστερία. Πολλοί ρατσιστές δε
αντέδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικής κυβέρνησης να κτίσει και
τζαμιά σε κεντρικά σημεία της χώρας. Οι μόνοι που έδειξαν ανωτερότητα
ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανών που υποδέχτηκαν με τέτοια αγάπη
τους Τούρκους ώστε έγιναν και οι ίδιοι Μουσουλμάνοι, οι γνωστοί
Τουρκαλβανοί. Οσοι Αλβανοί ήσαν ρατσιστές αναγκάστηκαν να καταφύγουν
στη Νότια Ιταλία και την Ήπειρο.
8. Το 1941 είχε αναπτυχθεί ο φτηνός τουρισμός στην Κρήτη. Πολλοί
μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες
πτήσεις τσάρτερ, χωρίς κατάλυμα στο νησί. Για να γλυτώσουν δε και τους
φόρους αεροδρομίου έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλούς
Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμός αυτός που δεν απέφερε συνάλλαγμα στο
νησί και κακοδέχτηκαν τους Γερμανούς στο νησί. Έτσι έγινε η μάχη της
Κρήτης.
9. Ενα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερό δυστύχημα όταν
κατά την μαζική έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου πολλοί κάτοικοι
ποδοπατήθηκαν στο μεγάλο μποτιλιάρισμα όταν ένας αμελής Τούρκος
υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ένα φύλο της θύρας της εξόδου της
πόλης. Ανάλογο περιστατικό έγινε το 1981 με τη θύρα 7 του Ολυμπιακού.
Πραγματικα περιμενω με ανυπομονησια την γνωμοδοτηση....Σημερα ή αυριο...για να δουμε.
1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του
Χίτλερ συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.
2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την
Ελλάδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τραίνων
για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να βρουν καμιά
δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.
3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη
άνθιση. Ο Σουλτάνος ανέθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην
Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά
φροντιστήρια. Το ονομαστότερο ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο
γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από Ελληνική
γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού
ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του
Βυζαντίου, θρησκευτικά και Ελληνική φιλοσοφία.
4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε από το Βυζάντιο πολλοί
έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Όταν επεκράτησε η
Οθωμανική Αυτοκρατορία οργάνωσε πολλά κολλέγια ανώτερης εκπαίδευσης οι
απόφοιτοι των οποίων έβρισκαν αμέσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί
Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα κολέγια για να κάνουν
καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε Γενίτσαροι.
5. Στις 15 Αυγούστου του 1940 όπου η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί
τουριστικά ο κόσμος συνέρρεε στην Τήνο όπου διασκέδαζε στο πανηγύρι
της Μεγαλόχαρης καθώς επίσης και πολλοί τουρίστες. Μάλιστα έγινε και
ένα ατύχημα όταν ένα Ιταλικό κρουαζιεροϋποβρύχιο έπεσε από αμέλεια του
κυβερνήτη στο Ελληνικό πλοίο Έλλη.
6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσισμός και
ξενοφοβία σε βάρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι
Έλληνες είδαν τους Γερμανούς σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες
κρατώντας ταυτόχρονα την Ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοί
Γερμανοτσολιάδες που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.
7. Όταν οι Τούρκοι ήλθαν στα Βαλκάνια οι λαοί των Βαλκανίων τους
αντιμετώπισαν με προκατάληψη και τρομο-υστερία. Πολλοί ρατσιστές δε
αντέδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικής κυβέρνησης να κτίσει και
τζαμιά σε κεντρικά σημεία της χώρας. Οι μόνοι που έδειξαν ανωτερότητα
ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανών που υποδέχτηκαν με τέτοια αγάπη
τους Τούρκους ώστε έγιναν και οι ίδιοι Μουσουλμάνοι, οι γνωστοί
Τουρκαλβανοί. Οσοι Αλβανοί ήσαν ρατσιστές αναγκάστηκαν να καταφύγουν
στη Νότια Ιταλία και την Ήπειρο.
8. Το 1941 είχε αναπτυχθεί ο φτηνός τουρισμός στην Κρήτη. Πολλοί
μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες
πτήσεις τσάρτερ, χωρίς κατάλυμα στο νησί. Για να γλυτώσουν δε και τους
φόρους αεροδρομίου έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλούς
Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμός αυτός που δεν απέφερε συνάλλαγμα στο
νησί και κακοδέχτηκαν τους Γερμανούς στο νησί. Έτσι έγινε η μάχη της
Κρήτης.
9. Ενα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερό δυστύχημα όταν
κατά την μαζική έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου πολλοί κάτοικοι
ποδοπατήθηκαν στο μεγάλο μποτιλιάρισμα όταν ένας αμελής Τούρκος
υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ένα φύλο της θύρας της εξόδου της
πόλης. Ανάλογο περιστατικό έγινε το 1981 με τη θύρα 7 του Ολυμπιακού.
Πραγματικα περιμενω με ανυπομονησια την γνωμοδοτηση....Σημερα ή αυριο...για να δουμε.
Τότε δεν έχει και κανείς το δικαίωμα να μιλά για τον προδότη Πατριάρχη που αφόρισε τον Υψηλάντη και τους επαναστάτες του Μωριά, αφού αυτό επιτάσσουν οι κανόνες της Εκκλησίας.
Τα περί Εθναρχικού ρόλου ή κοινωνικού έργου της Εκκλησίας είναι όμορφα και υπάρχουν πρόσωπα και στιγμές στην Ιστορία που το αποδεικνύουν.
Μόνο που ο κυρίαρχος κανόνας είναι ΑΛΛΟΣ.
Η Εκκλησία είναι ένας από τους αρχαιότερους μηχανισμούς εξουσίας ΠΑΝΩ ΑΠ ΟΛΑ.
Κάθε ενέργεια των προσώπων της Εκκλησίας εντάσσσεται στο σκεπτικό αυτό.
Ο αφορισμός της Επανάστασης, του Ρήγα, του Υψηλάντη, οι τεμενάδες στους Σουλτάνους το ρητό "Καλύτερα σαρίκι Τούρκου παρά κιάρα του Πάπα" δεν ήταν ούτε εθνική προδοσία ούτε προσπάθεια να σωθεί ο Ελληνισμός από εκδικητικές ενέργειες των Οθωμανών.
Απλά ήταν προσπάθεια διαφύλαξης της ισχυρής εξουσίας της σε κάθε ανακατάταξη.
Αυτός είναι ο πρωταρχικός ρόλος της Εκκλησίας.
Aγαπητέ φίλε, μιας και παραθέτεις αποσπάσματα από την Νομαρχία, θα έπερεπε να ξέρεις ότι ο συγγραφέας της, ο Ανώνυμος ο Έλλην, ήταν σαφέστατα επηρεασμένος από το κίνημα της Ευρωπαϊκής Διαφώτισης, (όπως και ο Κοραής), το οποίο όμως ήταν παντελώς άσχετο προς την Ανατολή και την Ορθόδοξη παράδοση. Δεν χρειάζονται περισσότερα να πεί κανείς.
Ως προς το επίμαχο βιβλίο της Στ' Δημοτικού πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι σκοπός του δεν είναι να προαγάγει την επιστημονική σκέψη, αλλά να θρέψει τα παιδιά με εθνική ιδεολογία.
Αν ήταν ζητούμενο η καλλιέργεια της ιστορικής σκέψης από τα παιδάκια του Δημοτικού, τότε στην Δ' Δημοτικού έπρεπε να διδάσκονται Θουκυδίδη (έστω σε μετάφραση).
Γιατί φυσικά είναι γνωστό πως ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ποτέ του δεν ύψωσε λάβαρο στην Αγία Λαύρα, αλλά αντίθετα ευλόγησε τα όπλα στην πλατεία Αγίου Γεωργίου στην Πάτρα. (Όπως επίσης μυθεύματα είναι τα περί κρυφού σχολειού). Δεν είναι αναγκαίο να ισοπεδώνουμε τα πάντα στο όνομα της "προοδευτικότητας": η στάση της (επίσημης) Εκκλησίας δεν μπορεί να ιδωθεί μονόπλευρα. Δεν υπάρχει άσπρο ή μαύρο στην επιστήμη, όπως θέλουν οι σύγχρονοι φωστήρες. Πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο η απόλυτη προστασία της ανθρώπινης ζωής κατά την παράδοση της Εκκλησίας, όσο και κυρίως η θεσμική θέση της Εκκλησίας στην τότε Οθωμανική Αυτοκρατορία. Σε καμία μα καμία περίπτωση δεν βοηθούν οι προκαταλήψεις την ιστορική έρευνα.
παρα την δηλωση μου οτι δεν θα συμμετεχω στην συζητηση σε αυτο το ποστ λογω υβρεων και προσβολη της προσωπικοτητας μου απο φασιστοειδη θα μπω στον πειρασμο να κανω μια εξαιρεση και να προσθεσω οτι συμφωνα με αποψεις παιδαγογων φιλων η διαμορφωση της κριτικης αντιληψης παιζει μεγαλο ρολο στον χαρακτηρα ενος ανθρωπου και δεν συμφωνω οτι δεν πρεπει να υπαρχει κριτικη αντιληψη απο την 6η δημοτικου..τι θα κανουν τα παιδια μας στην ζωη τους εαν τα μεγαλωνουμε με μυθοπασιες??κατα τα αλλα συμφωνω με αυτα που γραφεις και θελω να προσθεσω οτι οι αποψεις των ανωνυμων ηταν οντως ακραιες αλλα ηταν πατριωτες πραγματικοι ,ποιοι απο αυτους που πρωτοστατησαν στην ιδρυση της φιλικης εταιρειας εμφανιζοντε ως ηρωες ισαξιοι του κολοκοτρωνη και του καραισκακη..και γιατι??τελος προς θεου αποψη μου ειναι για να μην παρεξηγηθω οτι ο ρολος της εκκλησιας ηταν μεγαλος στην επανασταση οχι ομως πρωταγωνιστικος οπως μας μαθαν στο σχολειο υπηρχαν ιεραρχες που παιξαν πρωταγωνιστικο ρολο αλλα οχι το συνολο ...ευχαριστω
Ας το πούμε για μια ακόμη φορά. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' που ύπέγραφε τους αφορισμούς , το έκανε με το πιστόλι στον κρόταφο, και του δικού του, αλλά και του συνόλου των Ελλήνων της ΚΠολης. Εσείς πίσω από ένα υπολογιστή εκ του ασφαλούς το παίζετε Επαναστάτες . Την ώρα της φωτιάς όμως δε θα είστε εσείς να πάρετε την απόφαση που καίει. Ο Πατριάρχης βρέθηκε όμως σ'αυτήν τη θέση. Περισσότερο σεβασμό λοιπόν σε έναν Εθνομάρτυρα.
Και φυσικά , επειδή οι Τούρκοι θα παραμείνουν Τούρκοι, και ο Γρηγόριος κρεμάστηκε και οι Έλληνες της ΚΠολης σφαγιάστηκαν το 1955, χωρίς αφορμή. Σκεφτείτε τί θα γινόταν να έβγαινε το 1821 ο Πατριάρχης και να έλεγε "Ζήτω η Επανάσταση".
Φυσικά , όμως (και αυτό δεν το λέει ΚΑΝΕΝΑΣ)ο Πατριάρχης με επιστολές του κρυφές ευλογούσε τον αγώνα. Τις επιστολές αυτές τις έχει δημοσιεύσει ο Χατζηφώτης σε βιβλίο του. Αυτά όμως δεν τα είδατε (Ελπίζω κατά λαθος μιας και είστε αντικειμενικοί)
Και φυσικά , επειδή οι Τούρκοι θα παραμείνουν Τούρκοι, και ο Γρηγόριος κρεμάστηκε και οι Έλληνες της ΚΠολης σφαγιάστηκαν το 1955, χωρίς αφορμή. Σκεφτείτε τί θα γινόταν να έβγαινε το 1821 ο Πατριάρχης και να έλεγε "Ζήτω η Επανάσταση".
Φυσικά , όμως (και αυτό δεν το λέει ΚΑΝΕΝΑΣ)ο Πατριάρχης με επιστολές του κρυφές ευλογούσε τον αγώνα. Τις επιστολές αυτές τις έχει δημοσιεύσει ο Χατζηφώτης σε βιβλίο του. Αυτά όμως δεν τα είδατε (Ελπίζω κατά λαθος μιας και είστε αντικειμενικοί)
Παρ' ότι φίλε δεν είμαι παιδαγωγός, νομίζω πως στο δημοτικό πρέπει να δίνεται έμφαση στην ιδεολογία (χωρίς βέβαια να το ρίχνουμε εντελώς στο παραμύθι). Επιμένω ότι την κριτική σκέψη οφείλουν να την προωθήσουν οι δάσκαλοι στο Λύκειο και το Πανεπιστήμιο.
Δεν ξέρω, μπορεί να είναι ρατσιστικό, αλλά νομίζω ότι για όσους μείνουν στην υποχρεωτική εκπαίδευση δεν έχει και τόση σημασία να αναπτύξουν την κρίση τουυς.
Υπ' όψη ότι δεν είμαι φασιστοειδές, αυτούς τους σιχαίνομαι είτε κόκκινοι είναι είτε μαύροι.
Παρεμπιπτόντως, germaon, ποια όπερα του Wagner προτιμάς; Εγώ Das Rheingold.
Δεν ξέρω, μπορεί να είναι ρατσιστικό, αλλά νομίζω ότι για όσους μείνουν στην υποχρεωτική εκπαίδευση δεν έχει και τόση σημασία να αναπτύξουν την κρίση τουυς.
Υπ' όψη ότι δεν είμαι φασιστοειδές, αυτούς τους σιχαίνομαι είτε κόκκινοι είναι είτε μαύροι.
Παρεμπιπτόντως, germaon, ποια όπερα του Wagner προτιμάς; Εγώ Das Rheingold.
Δεν έχω ακούσει ποιο άθλια (mods sorry) και απάνθρωπη άποψη.
Υπ' όψη ότι δεν είμαι αριστεροειδές, αυτούς δεν τους σιχαίνομαι είτε κόκκινοι είναι είτε ροζ.
Σκοπός της κοινωνίας είναι και οι άνθρωποι να γίνονται καλύτεροι. Είμαι υπέρ της Ελεύθερης Αγοράς (τύπου Ρούσβελτ). Οι κοινωνικοί φορείς οφείλουν την άνοδο του βιοτικού επιπέδου του συνόλου, μέρος φυσικά του οποίου και κορωνίδα κατά την αποψή μου, η δημιουργία συνειδητοποιημένων, υπεύθυνων και συμμέτοχων Πολιτών κατά το Αθηναϊκό/Ελληνικό πρότυπο.
Auf die Wagnerishe μου αρέσουν τα κομμάτια των βαρύτονων κατά κύριο λόγο και το... σενάριο.
Το δαχτυλίδι του Νιμπελουνγκεν, με το θρυλικό "The ride of the Valkyries". (Δυστυχώς δεν το ξέρω στα Γερμανικά)Παρεμπιπτόντως, germaon, ποια όπερα του Wagner προτιμάς; Εγώ Das Rheingold.
Πάντως έγραψε και βιβλία.
Προτάσεις προς την κ. Ρεπούση για το επόμενο βιβλίο ιστορίας που θα γράψει.
1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του
Χίτλερ συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.
2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την
Ελλάδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τραίνων
για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να βρουν καμιά
δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.
3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη
άνθιση. Ο Σουλτάνος ανέθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην
Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά
φροντιστήρια. Το ονομαστότερο ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο
γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από Ελληνική
γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού
ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του
Βυζαντίου, θρησκευτικά και Ελληνική φιλοσοφία.
4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε από το Βυζάντιο πολλοί
έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Όταν επεκράτησε η
Οθωμανική Αυτοκρατορία οργάνωσε πολλά κολλέγια ανώτερης εκπαίδευσης οι
απόφοιτοι των οποίων έβρισκαν αμέσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί
Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα κολέγια για να κάνουν
καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε Γενίτσαροι.
5. Στις 15 Αυγούστου του 1940 όπου η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί
τουριστικά ο κόσμος συνέρρεε στην Τήνο όπου διασκέδαζε στο πανηγύρι
της Μεγαλόχαρης καθώς επίσης και πολλοί τουρίστες. Μάλιστα έγινε και
ένα ατύχημα όταν ένα Ιταλικό κρουαζιεροϋποβρύχιο έπεσε από αμέλεια του
κυβερνήτη στο Ελληνικό πλοίο Έλλη.
6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσισμός και
ξενοφοβία σε βάρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι
Έλληνες είδαν τους Γερμανούς σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες
κρατώντας ταυτόχρονα την Ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοί
Γερμανοτσολιάδες που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.
7. Όταν οι Τούρκοι ήλθαν στα Βαλκάνια οι λαοί των Βαλκανίων τους
αντιμετώπισαν με προκατάληψη και τρομο-υστερία. Πολλοί ρατσιστές δε
αντέδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικής κυβέρνησης να κτίσει και
τζαμιά σε κεντρικά σημεία της χώρας. Οι μόνοι που έδειξαν ανωτερότητα
ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανών που υποδέχτηκαν με τέτοια αγάπη
τους Τούρκους ώστε έγιναν και οι ίδιοι Μουσουλμάνοι, οι γνωστοί
Τουρκαλβανοί. Οσοι Αλβανοί ήσαν ρατσιστές αναγκάστηκαν να καταφύγουν
στη Νότια Ιταλία και την Ήπειρο.
8. Το 1941 είχε αναπτυχθεί ο φτηνός τουρισμός στην Κρήτη. Πολλοί
μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες
πτήσεις τσάρτερ, χωρίς κατάλυμα στο νησί. Για να γλυτώσουν δε και τους
φόρους αεροδρομίου έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλούς
Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμός αυτός που δεν απέφερε συνάλλαγμα στο
νησί και κακοδέχτηκαν τους Γερμανούς στο νησί. Έτσι έγινε η μάχη της
Κρήτης.
9. Ενα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερό δυστύχημα όταν
κατά την μαζική έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου πολλοί κάτοικοι
ποδοπατήθηκαν στο μεγάλο μποτιλιάρισμα όταν ένας αμελής Τούρκος
υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ένα φύλο της θύρας της εξόδου της
πόλης. Ανάλογο περιστατικό έγινε το 1981 με τη θύρα 7 του Ολυμπιακού.
Πραγματικα περιμενω με ανυπομονησια την γνωμοδοτηση....Σημερα ή αυριο...για να δουμε.
και ειδικά "Οι Γερμανοί είναι φίλοι μας μας αγαπάνε"
Το δαχτυλίδι του Νιμπελουνγκεν, με το θρυλικό "The ride of the Valkyries". (Δυστυχώς δεν το ξέρω στα Γερμανικά)
Πάντως έγραψε και βιβλία.
Το δαχτυλί των Νιμπελούνγκεν. Νομίζω, Das Ring der Nibelhungen
Σωστός. Δικό μου λάθος.Το δαχτυλί των Νιμπελούνγκεν. Νομίζω, Das Ring de Nibelhungen
Και το "Χρυσάφι του Ρήνου", που αναφέρθηκε πιο πάνω είναι επίσης από το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν.
Καλή ήταν και ο Πάρσιφαλ και ο Τριστάνος - Ιζόλδη
Δυστυχώς δεν ξαναβγαίνουν τέτοιες όπερες . Καλά το λέει η κυρία Ελισσάβετ
"Πού είν'ο Βάγκνερ, πού ειν'ο Πουτσίνι"