You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Βγενόπουλος Ανδρέας - Ίσως κάποτε Πρωθυπουργός;
- Μέλος που άνοιξε το νήμα arcans
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 765
- Εμφανίσεις 38K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
amjik
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 12 Μαΐ 2008
- Μηνύματα
- 45.631
- Κριτικές
- 61
- Like
- 43.343
- Πόντοι
- 22.785
Πλάκα θα'χει, σε λίγο καιρό το thread μας ν' αποδειχθεί προφητικό...
MAKARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αφού κατήγγειλε ευθέως την πρώην υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη για την προνομιακή μεταχείριση που επεφύλαξε στην Αegean δημιουργώντας πολιτικό θέμα, οι κινήσεις του Α. Βγενόπουλου και της ΜΙG δημιουργούν αναστάτωση και στα Σκόπια.
Όπως μετέδωσε χθες το Αθηναϊκό Πρακτορείο, οργισμένα σχόλια φιλοξένησε η φιλοκυβερνητική εφημερίδα των Σκοπίων «Βέτσερ», με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Α. Βγενόπουλου ότι η Olympic Air έχει κατοχυρωμένο διεθνώς το σήμα «Μακεδονικές Αερογραμμές» και συνεπώς καμία άλλη εταιρεία δεν μπορεί να πετάξει χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη επωνυμία.
Η Οlympic Αir τους χάλασε τα σχέδια
«Οι Ελληνες δεν παύουν να ονειρεύονται το μακεδονικό όνομα και στο πλαίσιο αυτό σχημάτισαν θυγατρική εταιρεία της Οlympic Air και την ονόμασαν Μακεδονικές Αερογραμμές» έγραψε μεταξύ άλλων η «Βέτσερ», σύμφωνα με το Αθηναικό Πρακτορείο. Όπως σημειώνουν τα ΜΜΕ των Σκοπίων, πάντοτε κατά το Αθηναικό Πρακτορείο, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ξένες αεροπορικές εταιρίες , σε μια προσπάθεια αναζήτησης εταίρου, ο οποίος θα αναλάβει τον ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα της ΠΓΔΜ.
Καθηλωμένη στο έδαφος
Η εταιρεία «ΜΑΤ-Μacedonian Airlines», η οποία είναι ο εθνικός αερομεταφορέας των Σκοπίων, εδώ και μερικούς μήνες είναι καθηλωμένη στο έδαφος τόσο λόγω των σοβαρών οικονομικών και τεχνικών προβλημάτων, όσο και εξαιτίας της έντονης διαμάχης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της ΠΓΔΜ, η οποία αμφισβητεί ευθέως την ικανότητα της ΜΑΤ να διεξάγει πτήσεις, ασφαλείς, για το κοινό και αρνείται την ανανέωση της σχετικής άδειας πτήσης στην εταιρεία.
Αναζητούν εταίρο
Σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την Turkish Airlines για να καταστεί η τελευταία εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ. Ωστόσο, εκπρόσωπος της τουρκικής εταιρείας ανέφερε προ ημερών ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την εταιρία του για να αναλάβει ένα τέτοιο ρόλο. Άλλες εταιρείες με τις οποίες η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ είναι σε διαπραγματεύσεις -πάντοτε σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων- είναι η Croatian Airlines και η σλοβενική Adria Airlines.
Όπως μετέδωσε χθες το Αθηναϊκό Πρακτορείο, οργισμένα σχόλια φιλοξένησε η φιλοκυβερνητική εφημερίδα των Σκοπίων «Βέτσερ», με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Α. Βγενόπουλου ότι η Olympic Air έχει κατοχυρωμένο διεθνώς το σήμα «Μακεδονικές Αερογραμμές» και συνεπώς καμία άλλη εταιρεία δεν μπορεί να πετάξει χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη επωνυμία.
Η Οlympic Αir τους χάλασε τα σχέδια
«Οι Ελληνες δεν παύουν να ονειρεύονται το μακεδονικό όνομα και στο πλαίσιο αυτό σχημάτισαν θυγατρική εταιρεία της Οlympic Air και την ονόμασαν Μακεδονικές Αερογραμμές» έγραψε μεταξύ άλλων η «Βέτσερ», σύμφωνα με το Αθηναικό Πρακτορείο. Όπως σημειώνουν τα ΜΜΕ των Σκοπίων, πάντοτε κατά το Αθηναικό Πρακτορείο, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ξένες αεροπορικές εταιρίες , σε μια προσπάθεια αναζήτησης εταίρου, ο οποίος θα αναλάβει τον ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα της ΠΓΔΜ.
Καθηλωμένη στο έδαφος
Η εταιρεία «ΜΑΤ-Μacedonian Airlines», η οποία είναι ο εθνικός αερομεταφορέας των Σκοπίων, εδώ και μερικούς μήνες είναι καθηλωμένη στο έδαφος τόσο λόγω των σοβαρών οικονομικών και τεχνικών προβλημάτων, όσο και εξαιτίας της έντονης διαμάχης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της ΠΓΔΜ, η οποία αμφισβητεί ευθέως την ικανότητα της ΜΑΤ να διεξάγει πτήσεις, ασφαλείς, για το κοινό και αρνείται την ανανέωση της σχετικής άδειας πτήσης στην εταιρεία.
Αναζητούν εταίρο
Σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την Turkish Airlines για να καταστεί η τελευταία εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ. Ωστόσο, εκπρόσωπος της τουρκικής εταιρείας ανέφερε προ ημερών ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την εταιρία του για να αναλάβει ένα τέτοιο ρόλο. Άλλες εταιρείες με τις οποίες η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ είναι σε διαπραγματεύσεις -πάντοτε σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων- είναι η Croatian Airlines και η σλοβενική Adria Airlines.
Την δέσμευση της Marfin Investment Group (MIG) «του μεγαλύτερου ελληνικού επιχειρηματικού ομίλου να συνεχίσει να βάζει το κοινωνικό συμφέρον πάνω από το βραχυχρόνιο επιχειρηματικό συμφέρον όσο διαρκεί η οικονομική κρίση» εξέφρασε ο πρόεδρος του Ομίλου Ανδρέας Βγενόπουλος στην τελετή της επίσημης έναρξης της λειτουργίας της νέας Ολυμπιακής, της ΟLYMPIC AIR, που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα της τεχνικής βάσης της Ολυμπιακής.
Ο κ. Βγενόπουλος ευχαρίστησε, τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, για τον οποίο είπε ότι ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε στηρίξει την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής αγνοώντας μικροπολιτικά συμφέροντα. Ευχαρίστησε επίσης τους πρώην υπουργούς της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη και Ευρυπίδη Στυλιανίδη, Οικονομίας και Οικονομικών Γιάννη Παπαθανασίου και Απασχόλησης Φάνη Πάλλη Πετραλιά.
Ο κ. Βγενόπουλος επισήμανε ότι το κατόρθωμα της Olympic Air δεν θα ήταν εφικτό χωρίς την συμπαράσταση και την σκληρή δουλειά των πέντε χιλιάδων εργαζομένων της, «πολλοί από τους οποίους προέρχονται από την παλαιά Ολυμπιακή οι οποίοι απαρνήθηκαν προνόμια, αργομισθίες και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις για να ενταχθούν στη νέα εταιρία».
Σε σύντομο χαιρετισμό του ο διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας Αντώνης Σιμιγδαλάς επισήμανε ότι η Olympic Air είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς των πέντε χιλιάδων εργαζομένων της και αποτελεί μια αξιόπιστη, και φιλική προς τον πολίτη εταιρεία που θα πετάει σε όλη την Ελλάδα.
Ο κ. Σιμιγδαλάς είπε ότι υποβλήθηκαν αρχικά 43.000 αιτήσεις που οδήγησαν στην επιλογή των 5.000 εργαζομένων. Λίγες μέρες μετά την έναρξη της λειτουργίας της, σήμερα, η Olympic Air πραγματοποιεί 180 πτήσεις ημερησίως σε 51 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταφέροντας περισσότερους από 10.000 επιβάτες, με ένα στόλο 24 αεροσκαφών. Στόχος της εταιρίας είναι την Ανοιξη του 2010, να διαθέτει στόλο 32 αεροπλάνων από τα οποία τα περισσότερα θα είναι καινούργια ή με ελάχιστα χρόνια πτήσης.
Στην τελετή παραβρέθηκε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου.
15/10/2009 23:40:00 Greek Money
Ο κ. Βγενόπουλος ευχαρίστησε, τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, για τον οποίο είπε ότι ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε στηρίξει την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής αγνοώντας μικροπολιτικά συμφέροντα. Ευχαρίστησε επίσης τους πρώην υπουργούς της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη και Ευρυπίδη Στυλιανίδη, Οικονομίας και Οικονομικών Γιάννη Παπαθανασίου και Απασχόλησης Φάνη Πάλλη Πετραλιά.
Ο κ. Βγενόπουλος επισήμανε ότι το κατόρθωμα της Olympic Air δεν θα ήταν εφικτό χωρίς την συμπαράσταση και την σκληρή δουλειά των πέντε χιλιάδων εργαζομένων της, «πολλοί από τους οποίους προέρχονται από την παλαιά Ολυμπιακή οι οποίοι απαρνήθηκαν προνόμια, αργομισθίες και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις για να ενταχθούν στη νέα εταιρία».
Σε σύντομο χαιρετισμό του ο διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας Αντώνης Σιμιγδαλάς επισήμανε ότι η Olympic Air είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς των πέντε χιλιάδων εργαζομένων της και αποτελεί μια αξιόπιστη, και φιλική προς τον πολίτη εταιρεία που θα πετάει σε όλη την Ελλάδα.
Ο κ. Σιμιγδαλάς είπε ότι υποβλήθηκαν αρχικά 43.000 αιτήσεις που οδήγησαν στην επιλογή των 5.000 εργαζομένων. Λίγες μέρες μετά την έναρξη της λειτουργίας της, σήμερα, η Olympic Air πραγματοποιεί 180 πτήσεις ημερησίως σε 51 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταφέροντας περισσότερους από 10.000 επιβάτες, με ένα στόλο 24 αεροσκαφών. Στόχος της εταιρίας είναι την Ανοιξη του 2010, να διαθέτει στόλο 32 αεροπλάνων από τα οποία τα περισσότερα θα είναι καινούργια ή με ελάχιστα χρόνια πτήσης.
Στην τελετή παραβρέθηκε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου.
15/10/2009 23:40:00 Greek Money
Στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου τοποθετεί χρονικά η διοίκηση της Olympic Air την έναρξη των πτήσεων των Μακεδονικών Αερογραμμών. Την επαναδημιουργία της θυγατρικής εξήγγειλε πρόσφατα ο πρόεδρος της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος, με στόχο την κάλυψη των αναγκών για προορισμούς στους οποίους η Olympic Air δεν πετά απευθείας.
Σύμφωνα με τον γενικό εμπορικό διευθυντή της εταιρείας Σταύρο Δαλιάκα, οι αρχικές σκέψεις στο πλαίσιο του σχεδιασμού του πτητικού προγράμματος των Μακεδονικών Αερογραμμών περιλαμβάνουν τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Μόσχα, Λονδίνο, Παρίσι, Αμστερνταμ αλλά και με πόλη της Γερμανίας.
Μάλιστα στη περίπτωση του Αμστερνταμ διερευνάται η περίπτωση συνεργασίας με την KLM, ώστε να δοθεί διέξοδος και για συνδέσεις με υπερατλαντικούς προορισμούς.
Προκειμένου το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί να εξυπηρετεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, η διοίκηση της Olympic Air συναντάται από το πρωί της Τετάρτης με εκπροσώπους του επιχειρηματικού και τουριστικού κόσμου της Β. Ελλάδας (επιμελητήρια, τουριστικούς πράκτορες, ενώσεις ξενοδόχων κ.λπ.).
Η συχνότητα των πτήσεων, όπως διευκρίνισε ο κ.Δαλιάκας, θα εξαρτηθεί από την κίνηση που θα έχει ο κάθε προορισμός, ενώ σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία αεροπλάνα για να φέρουν σε πέρας το πτητικό έργο.
Ο κ.Δαλιάκας έκανε γνωστό ότι στις 25 Οκτωβρίου θα οριστικοποιηθεί το χειμερινό πρόγραμμα της Olympic Air, με περισσότερα δρομολόγια ανά προορισμό (οκτώ στη Θεσσαλονίκη).
Σύμφωνα με τον γενικό εμπορικό διευθυντή της εταιρείας Σταύρο Δαλιάκα, οι αρχικές σκέψεις στο πλαίσιο του σχεδιασμού του πτητικού προγράμματος των Μακεδονικών Αερογραμμών περιλαμβάνουν τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Μόσχα, Λονδίνο, Παρίσι, Αμστερνταμ αλλά και με πόλη της Γερμανίας.
Μάλιστα στη περίπτωση του Αμστερνταμ διερευνάται η περίπτωση συνεργασίας με την KLM, ώστε να δοθεί διέξοδος και για συνδέσεις με υπερατλαντικούς προορισμούς.
Προκειμένου το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί να εξυπηρετεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, η διοίκηση της Olympic Air συναντάται από το πρωί της Τετάρτης με εκπροσώπους του επιχειρηματικού και τουριστικού κόσμου της Β. Ελλάδας (επιμελητήρια, τουριστικούς πράκτορες, ενώσεις ξενοδόχων κ.λπ.).
Η συχνότητα των πτήσεων, όπως διευκρίνισε ο κ.Δαλιάκας, θα εξαρτηθεί από την κίνηση που θα έχει ο κάθε προορισμός, ενώ σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία αεροπλάνα για να φέρουν σε πέρας το πτητικό έργο.
Ο κ.Δαλιάκας έκανε γνωστό ότι στις 25 Οκτωβρίου θα οριστικοποιηθεί το χειμερινό πρόγραμμα της Olympic Air, με περισσότερα δρομολόγια ανά προορισμό (οκτώ στη Θεσσαλονίκη).
Βγενόπουλος: Εξαντλήθηκαν τα όριά μας
Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2009, 13:41
Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για «παντελή έλλειψη πολιτικής στον τομέα των μεταφορών» εξαπέλυσε ο πρόεδρος της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος.
Η «επίθεση» αφορά στο διαγωνισμό εξπρές για τις άγονες γραμμές, με τον κ. Βγενέπουλο να τονίζει ότι «το επιτελείο της κυβέρνησης ήταν εντελώς ανέτοιμο».
Ο πρόεδρος της Olympic Air κατηγόρησε ευθέως τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Σηφουνάκη, λέγοντας ότι μετά από πέντε χρόνια που ήταν εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα μεταφορών «λογικά κάποιος θα ανέμενε ότι θα είχε μελετήσει τις αερομεταφορές και ότι όταν αναλάμβανε υπουργός θα είχε κάτι να πει, κάτι να εφαρμόσει».
Σύμφωνα με τον κ. Βγενόπουλο, η ανάθεση του έργου των άγονων γραμμών θα έπρεπε να είχε γίνει με ποιοτικά και περιβαλλοντικά κριτήρια, και υπογράμμισε ότι δεν θα έπρεπε να δίνονται επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρείες.
«Οι άγονες γραμμές θα εξυπηρετούνται με παλιά, ρυπογόνα αεροπλάνα. Η απόφαση αυτή φέρνει την Ελλάδα πίσω, δεν είναι η Ελλάδα του 2009, τα δικά μας όρια έχουν εξαντληθεί», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βγενόπουλος.
Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2009, 13:41
Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για «παντελή έλλειψη πολιτικής στον τομέα των μεταφορών» εξαπέλυσε ο πρόεδρος της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος.
Η «επίθεση» αφορά στο διαγωνισμό εξπρές για τις άγονες γραμμές, με τον κ. Βγενέπουλο να τονίζει ότι «το επιτελείο της κυβέρνησης ήταν εντελώς ανέτοιμο».
Ο πρόεδρος της Olympic Air κατηγόρησε ευθέως τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Σηφουνάκη, λέγοντας ότι μετά από πέντε χρόνια που ήταν εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα μεταφορών «λογικά κάποιος θα ανέμενε ότι θα είχε μελετήσει τις αερομεταφορές και ότι όταν αναλάμβανε υπουργός θα είχε κάτι να πει, κάτι να εφαρμόσει».
Σύμφωνα με τον κ. Βγενόπουλο, η ανάθεση του έργου των άγονων γραμμών θα έπρεπε να είχε γίνει με ποιοτικά και περιβαλλοντικά κριτήρια, και υπογράμμισε ότι δεν θα έπρεπε να δίνονται επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρείες.
«Οι άγονες γραμμές θα εξυπηρετούνται με παλιά, ρυπογόνα αεροπλάνα. Η απόφαση αυτή φέρνει την Ελλάδα πίσω, δεν είναι η Ελλάδα του 2009, τα δικά μας όρια έχουν εξαντληθεί», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βγενόπουλος.
Πριν από δυόμισι χρόνια, στα μέσα του 2007, στον καιρό της μεγάλης ευφορίας και σε χρόνο κατά τον οποίο τα κεφάλαια έρρεαν αφειδώς προς τις διεθνείς αγορές, ο Ανδρέας Βγενόπουλος εισέβαλε δυναμικά στην επιχειρηματική και πολιτική ζωή της χώρας, παρουσιάζοντας το υπερφιλόδοξο σχέδιό του για τη δημιουργία πανίσχυρου εθνικού ομίλου επιχειρήσεων ευρέος φάσματος. Υπό την ομπρέλα του υπεραναπτυσσόμενου, τότε, Εμιράτου του Ντουμπάι ανακοίνωσε ότι θα διεκδικήσει από τις ανθηρές διεθνείς αγορές χρήματος κεφάλαια ύψους 5 δισ. ευρώ, με...σκοπό ακριβώς να στηρίξει την ανάπτυξη ενός συνδεδεμένου ομίλου που θα περιελάμβανε στις τάξεις του τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, βιομηχανίες τροφίμων, νοσοκομεία, πλοία και μονάδες πληροφορικής. Εκείνες οι ανακοινώσεις προκάλεσαν ρίγη ενθουσιασμού στο Χρηματιστήριο Αθηνών και μεγάλη ικανοποίηση στην κυβέρνηση Καραμανλή, η οποία έβλεπε στο πρόσωπο του κ. Βγενόπουλου την εκπλήρωση των πόθων της για προσέλκυση επενδυτών και μαζική εισροή κεφαλαίων. Λίγοι, κατ΄ εκείνη τη συγκυρία, εξέφρασαν επιφυλάξεις για το εγχείρημα. Οι πιο πολλοί ήσαν ανταγωνιστές και οι υπόλοιποι πέρασαν απαρατήρητοι. Κάπως έτσι το σχέδιο Βγενόπουλου εξελίχθηκε όπως αναγγέλθηκε. Η αύξηση του κεφαλαίου επέτυχε, τα 5 δισ. ευρώ συγκεντρώθηκαν με άνεση. Το Εμιράτο του Ντουμπάι προσέτρεξε και μαζί του πλήθος ελλήνων επενδυτών, κυρίως «συγγενείς» εφοπλιστές και άλλοι πιο μακρινοί, προς τον κ. Βγενόπουλο κεφαλαιούχοι, οι οποίοι επείσθησαν από το όραμα του φιλόδοξου νεοτραπεζίτη.
O όμιλος ΜΙG συγκροτήθηκε σιγά σιγά. Η τράπεζα του κ. Βγενόπουλου, η Μarfin Βank, μεγάλωσε, κάποια στιγμή διεκδίκησε ανεπιτυχώς την Τράπεζα Κύπρου, συγκρουόμενος για αυτήν με την Τράπεζα Πειραιώς του κ. Σάλλα. Στην εξέλιξη εκείνης της διεκδίκησης έφθασε να πολιορκεί και την Πειραιώς, δεχόμενος αντίστοιχη πίεση εξαγοράς από τον κ. Σάλλα. Από εκείνη τη μάχη κέρδισε μόνο τη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου, αλλά συνέχισε απτόητος. Σε σύντομο χρόνο εξαγόρασε από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών κ. Δ. Δασκαλόπουλο τον όμιλο της Vivartia και αργότερα επένδυσε στην Ακτοπλοΐα, εξαγοράζοντας τις Επιχειρήσεις Αττικής από τον μετέπειτα απαχθέντα κ. Περ. Παναγόπουλο και μαζί σημαντικό ποσοστό του Νοσοκομείου «Υγεία» και του Μαιευτηρίου «Μητέρα». Ενδιάμεσα είχε αποκτήσει και την εταιρεία πληροφορικής Singular, παρέχοντας αίσθηση πληρότητας στον οικοδομούμενο όμιλο επιχειρήσεων.
Δεν σταμάτησε όμως εκεί. Το 2008 επιχείρησε να αποκτήσει και τον ΟΤΕ, αγοράζοντας μετοχές του οργανισμού από την αγορά. Και όταν το μερίδιο του ομίλου έφθασε σε κρίσιμο μέγεθος έθεσε ζήτημα εξαγοράς του ποσοστού του Δημοσίου, ώστε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό του.
Η επιδίωξή του προκάλεσε αντιδράσεις και τριβές, τόσο με την κυβέρνηση όσο και με τις περισσότερες πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Σφοδρότατη υπήρξε η αντιπαράθεσή του με τον πρόεδρο του Συνασπισμού κ. Αλέξη Τσίπρα, η οποία παραμένει σε εκκρεμότητα στα δικαστήρια. Αργότερα υπό το βάρος των αντιδράσεων και υπό την πίεση της κυβέρνησης αναγκάστηκε να πουλήσει το μερίδιό του στους Γερμανούς της Deutche Τelekom, αποκομίζοντας κέρδη περίπου 250 εκατ. ευρώ. Με τα εν λόγω κέρδη στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού εξαγόρασε την Ολυμπιακή Αεροπορία και ενδιαμέσως με ομάδα εφοπλιστών επέβαλε την αλλαγή διοίκησης στον Παναθηναϊκό για να αποχωρήσει λίγο αργότερα, επειδή πιθανώς τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ανέμενε. Οπως και αν έχει πάντως αυτή τη στιγμή ο κ. Βγενόπουλος μέσω της ΜΙG ελέγχει έναν όμιλο εταιρειών που διαχειρίζεται χρήματα, παράγει φρέσκο γάλα και τρόφιμα, διακινεί από θαλάσσης και αέρος πλήθος προσώπων, παρέχει υψηλού επιπέδου ιατρικές υπηρεσίες, ελέγχει σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών και απασχολεί 50.000 εργαζομένους!
Ωστόσο, στη διαδρομή των δυόμισι ετών που μεσολάβησαν από την πρώτη ανακοίνωση του υπερφιλόδοξου σχεδίου έως τη δημιουργία τού όντως εντυπωσιακού επιχειρηματικού ομίλου, πολλά άλλαξαν. Την ευφορία διαδέχθηκε η θλίψη στις διεθνείς αγορές, οι τιμές των μετοχών κατέρρευσαν, τα κεφάλαια κατέστησαν επιφυλακτικά, τα επόμενα σχέδια του κ. Βγενόπουλου για άντληση άλλων 5 δισ. ευρώ δεν ευοδώθηκαν, το Εμιράτο του Ντουμπάι φτώχυνε, δεν διαθέτει τις δυνάμεις και τις δυνατότητες του πρόσφατου παρελθόντος, και οι έλληνες εφοπλιστές και κεφαλαιούχοι που εμπιστεύθηκαν τον κ. Βγενόπουλο δεν πραγματοποίησαν τα κέρδη που προσδοκούσαν και πλέον αγωνιούν, τείνουν να χάσουν την υπομονή τους. Και μαζί η ελληνική οικονομία ετέθη σε δοκιμασία μεγάλη, εισήλθε σε περίοδο ύφεσης, οι πολλές εταιρείες δεν λειτουργούν σε ειδυλλιακό περιβάλλον και επιπλέον μετεβλήθησαν οι πολιτικές συνθήκες. Ακόμη οι ανταγωνιστές του κ. Βγενόπουλου και των εται ρειών που διευθύνει έχουν γίνει πιο επιθετικοί καθώς υποστηρίζονται από ισχυρά πολυεθνικά σχήματα και η νέα κυβέρνηση δείχνει να μην τον ακούει με την ίδια προσοχή όπως η προηγούμενη.
Την περασμένη εβδομάδα ο κ. Βγενόπουλος μετέδωσε δημόσια τη δυσφορία του και σχεδόν αποκάλυψε τη δυσκολία του, καταφερόμενος εναντίον πρώην και νυν υπουργών. Αυτή τη στιγμή, όπως ο ίδιος μεταδίδει, η Vivartia, που διακινεί τα προϊόντα Δέλτα, αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανταγωνισμό στο φρέσκο γάλα. Οι Ολλανδοί της Νουνού διεκδικούν μερίδια της ελληνικής αγοράς με το φθηνότερο και διαφορετικής θρεπτικής αξίας γάλα διπλής παστερίωσης, αρνούνται πεισματικά να δηλώσουν την προέλευσή του και τελευταίως εξασφάλισαν νέα παράταση για τη μη αναγραφή του τόπου προέλευσης του γάλακτος. Αν συνεχισθεί η διείσδυση του γάλακτος διπλής παστερίωσης στην ελληνική αγορά, το ελληνικό φρέσκο γάλα θα χαθεί, υποστηρίζει με πάθος ο κ. Βγενόπουλος και σημειώνει ότι η εταιρεία του δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να κάνει το ίδιο, εισάγοντας γάλα από τη Βουλγαρία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εγχώρια κτηνοτροφία και το ένα τρίτο της γεωργικής παραγωγής στον τομέα των ζωοτροφών. Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του, στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό του Γκριμάλντι, ο οποίος σήκωσε ιταλική σημαία και πλέον δουλεύει με μειωμένο κόστος κατά 35% σε σχέση με τις ελληνικές εταιρείες καθώς στην ιταλική νομοθεσία δεν υφίστανται οι ελληνικές απαιτήσεις για τη σύνθεση των πληρωμάτων. Επίσης, είδε τις νέες μικρές αεροπορικές εταιρείες να τού αποσπούν μερίδιο από τις άγονες γραμμές των νησιών και διαπίστωσε ότι η νέα κυβέρνηση δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τις δυνατότητες και τις προσφερόμενες υπηρεσίες της εταιρείας πληροφορικής που διαθέτει.
Ολη η παραπάνω περιγραφή, η προκύπτουσα αυξανόμενη διεκδίκησή του συνδυαζόμενη με την αδημονία των μετόχων, δείχνει ότι ο όμιλος του κ. Βγενόπουλου δεν περνά και τις καλύτερες των ημερών του. Ο ίδιος, στις ιδιαίτερες συνομιλίες του, δεν κρύβει ότι αν δεν αλλάξουν οι συνθήκες, αν δεν διευκολυνθούν οι εταιρείες στο έργο τους, ο όμιλος δεν έχει πολλούς δρόμους να διαλέξει... ΄Η θα πρέπει να μεταβάλει τα εθνικά χαρακτηριστικά του και να επαναπροσανατολισθεί, μεταφέροντας δραστηριότητες, κεφάλαια και δυνάμεις εκτός Ελλάδος ή να αναζητήσει διεθνή σύμβουλο προκειμένου να βρει αγοραστές για τις επί μέρους εταιρείες. Ο ίδιος πάντως νιώθει ότι δεν του ταιριάζει ούτε η μία ούτε η άλλη λύση. Είναι αντίθετη προς το όραμά του, αναφέρει συχνά πυκνά σε συνομιλητές του, και δεν μπορεί να τις υπηρετήσει. Σε περίπτωση κατά την οποία τα πράγματα εξελιχθούν κατά τρόπο αντίθετο προς τις σκέψεις και τις αρχικές επιδιώξεις του δεν θα διστάσει, όπως πιστεύουν οι άνθρωποι που τον γνωρίζουν, να θέσει την παραίτησή του στη διάθεση των μετόχων του ομίλου.
Αν όντως επισυμβεί, αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως περιγράφονται, το σοκ θα είναι μέγα για την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα και όχι μόνο για αυτήν. Τυχόν κατάρρευση του μύθου της ΜΙG θα καταδείξει ότι η οικονομική κρίση είναι πιο βαθιά. Θα ξεπεράσει την απρόσωπη ζώνη της μακροοικονομίας και θα εισέλθει στην καυτή περιοχή της μικροοικονομίας, εκεί όπου ζει και αναπνέει πραγματικά η ελληνική οικονομία και κοινωνία. Οσο για τις συνέπειες, καλύτερα ας μην τις αναλογιζόμαστε...
O όμιλος ΜΙG συγκροτήθηκε σιγά σιγά. Η τράπεζα του κ. Βγενόπουλου, η Μarfin Βank, μεγάλωσε, κάποια στιγμή διεκδίκησε ανεπιτυχώς την Τράπεζα Κύπρου, συγκρουόμενος για αυτήν με την Τράπεζα Πειραιώς του κ. Σάλλα. Στην εξέλιξη εκείνης της διεκδίκησης έφθασε να πολιορκεί και την Πειραιώς, δεχόμενος αντίστοιχη πίεση εξαγοράς από τον κ. Σάλλα. Από εκείνη τη μάχη κέρδισε μόνο τη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου, αλλά συνέχισε απτόητος. Σε σύντομο χρόνο εξαγόρασε από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών κ. Δ. Δασκαλόπουλο τον όμιλο της Vivartia και αργότερα επένδυσε στην Ακτοπλοΐα, εξαγοράζοντας τις Επιχειρήσεις Αττικής από τον μετέπειτα απαχθέντα κ. Περ. Παναγόπουλο και μαζί σημαντικό ποσοστό του Νοσοκομείου «Υγεία» και του Μαιευτηρίου «Μητέρα». Ενδιάμεσα είχε αποκτήσει και την εταιρεία πληροφορικής Singular, παρέχοντας αίσθηση πληρότητας στον οικοδομούμενο όμιλο επιχειρήσεων.
Δεν σταμάτησε όμως εκεί. Το 2008 επιχείρησε να αποκτήσει και τον ΟΤΕ, αγοράζοντας μετοχές του οργανισμού από την αγορά. Και όταν το μερίδιο του ομίλου έφθασε σε κρίσιμο μέγεθος έθεσε ζήτημα εξαγοράς του ποσοστού του Δημοσίου, ώστε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό του.
Η επιδίωξή του προκάλεσε αντιδράσεις και τριβές, τόσο με την κυβέρνηση όσο και με τις περισσότερες πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Σφοδρότατη υπήρξε η αντιπαράθεσή του με τον πρόεδρο του Συνασπισμού κ. Αλέξη Τσίπρα, η οποία παραμένει σε εκκρεμότητα στα δικαστήρια. Αργότερα υπό το βάρος των αντιδράσεων και υπό την πίεση της κυβέρνησης αναγκάστηκε να πουλήσει το μερίδιό του στους Γερμανούς της Deutche Τelekom, αποκομίζοντας κέρδη περίπου 250 εκατ. ευρώ. Με τα εν λόγω κέρδη στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού εξαγόρασε την Ολυμπιακή Αεροπορία και ενδιαμέσως με ομάδα εφοπλιστών επέβαλε την αλλαγή διοίκησης στον Παναθηναϊκό για να αποχωρήσει λίγο αργότερα, επειδή πιθανώς τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ανέμενε. Οπως και αν έχει πάντως αυτή τη στιγμή ο κ. Βγενόπουλος μέσω της ΜΙG ελέγχει έναν όμιλο εταιρειών που διαχειρίζεται χρήματα, παράγει φρέσκο γάλα και τρόφιμα, διακινεί από θαλάσσης και αέρος πλήθος προσώπων, παρέχει υψηλού επιπέδου ιατρικές υπηρεσίες, ελέγχει σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών και απασχολεί 50.000 εργαζομένους!
Ωστόσο, στη διαδρομή των δυόμισι ετών που μεσολάβησαν από την πρώτη ανακοίνωση του υπερφιλόδοξου σχεδίου έως τη δημιουργία τού όντως εντυπωσιακού επιχειρηματικού ομίλου, πολλά άλλαξαν. Την ευφορία διαδέχθηκε η θλίψη στις διεθνείς αγορές, οι τιμές των μετοχών κατέρρευσαν, τα κεφάλαια κατέστησαν επιφυλακτικά, τα επόμενα σχέδια του κ. Βγενόπουλου για άντληση άλλων 5 δισ. ευρώ δεν ευοδώθηκαν, το Εμιράτο του Ντουμπάι φτώχυνε, δεν διαθέτει τις δυνάμεις και τις δυνατότητες του πρόσφατου παρελθόντος, και οι έλληνες εφοπλιστές και κεφαλαιούχοι που εμπιστεύθηκαν τον κ. Βγενόπουλο δεν πραγματοποίησαν τα κέρδη που προσδοκούσαν και πλέον αγωνιούν, τείνουν να χάσουν την υπομονή τους. Και μαζί η ελληνική οικονομία ετέθη σε δοκιμασία μεγάλη, εισήλθε σε περίοδο ύφεσης, οι πολλές εταιρείες δεν λειτουργούν σε ειδυλλιακό περιβάλλον και επιπλέον μετεβλήθησαν οι πολιτικές συνθήκες. Ακόμη οι ανταγωνιστές του κ. Βγενόπουλου και των εται ρειών που διευθύνει έχουν γίνει πιο επιθετικοί καθώς υποστηρίζονται από ισχυρά πολυεθνικά σχήματα και η νέα κυβέρνηση δείχνει να μην τον ακούει με την ίδια προσοχή όπως η προηγούμενη.
Την περασμένη εβδομάδα ο κ. Βγενόπουλος μετέδωσε δημόσια τη δυσφορία του και σχεδόν αποκάλυψε τη δυσκολία του, καταφερόμενος εναντίον πρώην και νυν υπουργών. Αυτή τη στιγμή, όπως ο ίδιος μεταδίδει, η Vivartia, που διακινεί τα προϊόντα Δέλτα, αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανταγωνισμό στο φρέσκο γάλα. Οι Ολλανδοί της Νουνού διεκδικούν μερίδια της ελληνικής αγοράς με το φθηνότερο και διαφορετικής θρεπτικής αξίας γάλα διπλής παστερίωσης, αρνούνται πεισματικά να δηλώσουν την προέλευσή του και τελευταίως εξασφάλισαν νέα παράταση για τη μη αναγραφή του τόπου προέλευσης του γάλακτος. Αν συνεχισθεί η διείσδυση του γάλακτος διπλής παστερίωσης στην ελληνική αγορά, το ελληνικό φρέσκο γάλα θα χαθεί, υποστηρίζει με πάθος ο κ. Βγενόπουλος και σημειώνει ότι η εταιρεία του δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να κάνει το ίδιο, εισάγοντας γάλα από τη Βουλγαρία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εγχώρια κτηνοτροφία και το ένα τρίτο της γεωργικής παραγωγής στον τομέα των ζωοτροφών. Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του, στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό του Γκριμάλντι, ο οποίος σήκωσε ιταλική σημαία και πλέον δουλεύει με μειωμένο κόστος κατά 35% σε σχέση με τις ελληνικές εταιρείες καθώς στην ιταλική νομοθεσία δεν υφίστανται οι ελληνικές απαιτήσεις για τη σύνθεση των πληρωμάτων. Επίσης, είδε τις νέες μικρές αεροπορικές εταιρείες να τού αποσπούν μερίδιο από τις άγονες γραμμές των νησιών και διαπίστωσε ότι η νέα κυβέρνηση δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τις δυνατότητες και τις προσφερόμενες υπηρεσίες της εταιρείας πληροφορικής που διαθέτει.
Ολη η παραπάνω περιγραφή, η προκύπτουσα αυξανόμενη διεκδίκησή του συνδυαζόμενη με την αδημονία των μετόχων, δείχνει ότι ο όμιλος του κ. Βγενόπουλου δεν περνά και τις καλύτερες των ημερών του. Ο ίδιος, στις ιδιαίτερες συνομιλίες του, δεν κρύβει ότι αν δεν αλλάξουν οι συνθήκες, αν δεν διευκολυνθούν οι εταιρείες στο έργο τους, ο όμιλος δεν έχει πολλούς δρόμους να διαλέξει... ΄Η θα πρέπει να μεταβάλει τα εθνικά χαρακτηριστικά του και να επαναπροσανατολισθεί, μεταφέροντας δραστηριότητες, κεφάλαια και δυνάμεις εκτός Ελλάδος ή να αναζητήσει διεθνή σύμβουλο προκειμένου να βρει αγοραστές για τις επί μέρους εταιρείες. Ο ίδιος πάντως νιώθει ότι δεν του ταιριάζει ούτε η μία ούτε η άλλη λύση. Είναι αντίθετη προς το όραμά του, αναφέρει συχνά πυκνά σε συνομιλητές του, και δεν μπορεί να τις υπηρετήσει. Σε περίπτωση κατά την οποία τα πράγματα εξελιχθούν κατά τρόπο αντίθετο προς τις σκέψεις και τις αρχικές επιδιώξεις του δεν θα διστάσει, όπως πιστεύουν οι άνθρωποι που τον γνωρίζουν, να θέσει την παραίτησή του στη διάθεση των μετόχων του ομίλου.
Αν όντως επισυμβεί, αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως περιγράφονται, το σοκ θα είναι μέγα για την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα και όχι μόνο για αυτήν. Τυχόν κατάρρευση του μύθου της ΜΙG θα καταδείξει ότι η οικονομική κρίση είναι πιο βαθιά. Θα ξεπεράσει την απρόσωπη ζώνη της μακροοικονομίας και θα εισέλθει στην καυτή περιοχή της μικροοικονομίας, εκεί όπου ζει και αναπνέει πραγματικά η ελληνική οικονομία και κοινωνία. Οσο για τις συνέπειες, καλύτερα ας μην τις αναλογιζόμαστε...
αρχιδια τουμπανα ειναι ολα.μαλακιες του αρχιρουφιανου ψυχαρη και των γνωστων γλυφτηδων.η διαπλοκη σημερα ειχε βαφτισια. ολη ηταν εκει,οι μεγαλοι αρχηγοι τις διαπλοκης,πινανε παρεα το ουζο τους.ΜΗΠΩΣ ΕΙΔΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΟ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟ ΕΚΕΙ? και ουτε προκειτε να το δει ποτε.αφου τα γνωστα λαμογια ειδαν οτι ο ανθρωπος ειναι καθαρος,και δεν μπορουν τα τον πιασουν απο καπου,αρχισαν να γραφοντε ταν γνωστα σεναρια τις καταστροφολογιας.να ενημερωσω οτι οι αυξηση του μετοχικου κεφαλαιου θα γινει,απλα την ανεβαλαν λογο τις κρισης.οι σειχιδες τα φραγκα τα εχουν,και μονο γελιο προκαλει,οτι εχουν κριση.Πριν από δυόμισι χρόνια, στα μέσα του 2007, στον καιρό της μεγάλης ευφορίας και σε χρόνο κατά τον οποίο τα κεφάλαια έρρεαν αφειδώς προς τις διεθνείς αγορές, ο Ανδρέας Βγενόπουλος εισέβαλε δυναμικά στην επιχειρηματική και πολιτική ζωή της χώρας, παρουσιάζοντας το υπερφιλόδοξο σχέδιό του για τη δημιουργία πανίσχυρου εθνικού ομίλου επιχειρήσεων ευρέος φάσματος. Υπό την ομπρέλα του υπεραναπτυσσόμενου, τότε, Εμιράτου του Ντουμπάι ανακοίνωσε ότι θα διεκδικήσει από τις ανθηρές διεθνείς αγορές χρήματος κεφάλαια ύψους 5 δισ. ευρώ, με...σκοπό ακριβώς να στηρίξει την ανάπτυξη ενός συνδεδεμένου ομίλου που θα περιελάμβανε στις τάξεις του τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, βιομηχανίες τροφίμων, νοσοκομεία, πλοία και μονάδες πληροφορικής. Εκείνες οι ανακοινώσεις προκάλεσαν ρίγη ενθουσιασμού στο Χρηματιστήριο Αθηνών και μεγάλη ικανοποίηση στην κυβέρνηση Καραμανλή, η οποία έβλεπε στο πρόσωπο του κ. Βγενόπουλου την εκπλήρωση των πόθων της για προσέλκυση επενδυτών και μαζική εισροή κεφαλαίων. Λίγοι, κατ΄ εκείνη τη συγκυρία, εξέφρασαν επιφυλάξεις για το εγχείρημα. Οι πιο πολλοί ήσαν ανταγωνιστές και οι υπόλοιποι πέρασαν απαρατήρητοι. Κάπως έτσι το σχέδιο Βγενόπουλου εξελίχθηκε όπως αναγγέλθηκε. Η αύξηση του κεφαλαίου επέτυχε, τα 5 δισ. ευρώ συγκεντρώθηκαν με άνεση. Το Εμιράτο του Ντουμπάι προσέτρεξε και μαζί του πλήθος ελλήνων επενδυτών, κυρίως «συγγενείς» εφοπλιστές και άλλοι πιο μακρινοί, προς τον κ. Βγενόπουλο κεφαλαιούχοι, οι οποίοι επείσθησαν από το όραμα του φιλόδοξου νεοτραπεζίτη.
O όμιλος ΜΙG συγκροτήθηκε σιγά σιγά. Η τράπεζα του κ. Βγενόπουλου, η Μarfin Βank, μεγάλωσε, κάποια στιγμή διεκδίκησε ανεπιτυχώς την Τράπεζα Κύπρου, συγκρουόμενος για αυτήν με την Τράπεζα Πειραιώς του κ. Σάλλα. Στην εξέλιξη εκείνης της διεκδίκησης έφθασε να πολιορκεί και την Πειραιώς, δεχόμενος αντίστοιχη πίεση εξαγοράς από τον κ. Σάλλα. Από εκείνη τη μάχη κέρδισε μόνο τη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου, αλλά συνέχισε απτόητος. Σε σύντομο χρόνο εξαγόρασε από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών κ. Δ. Δασκαλόπουλο τον όμιλο της Vivartia και αργότερα επένδυσε στην Ακτοπλοΐα, εξαγοράζοντας τις Επιχειρήσεις Αττικής από τον μετέπειτα απαχθέντα κ. Περ. Παναγόπουλο και μαζί σημαντικό ποσοστό του Νοσοκομείου «Υγεία» και του Μαιευτηρίου «Μητέρα». Ενδιάμεσα είχε αποκτήσει και την εταιρεία πληροφορικής Singular, παρέχοντας αίσθηση πληρότητας στον οικοδομούμενο όμιλο επιχειρήσεων.
Δεν σταμάτησε όμως εκεί. Το 2008 επιχείρησε να αποκτήσει και τον ΟΤΕ, αγοράζοντας μετοχές του οργανισμού από την αγορά. Και όταν το μερίδιο του ομίλου έφθασε σε κρίσιμο μέγεθος έθεσε ζήτημα εξαγοράς του ποσοστού του Δημοσίου, ώστε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό του.
Η επιδίωξή του προκάλεσε αντιδράσεις και τριβές, τόσο με την κυβέρνηση όσο και με τις περισσότερες πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Σφοδρότατη υπήρξε η αντιπαράθεσή του με τον πρόεδρο του Συνασπισμού κ. Αλέξη Τσίπρα, η οποία παραμένει σε εκκρεμότητα στα δικαστήρια. Αργότερα υπό το βάρος των αντιδράσεων και υπό την πίεση της κυβέρνησης αναγκάστηκε να πουλήσει το μερίδιό του στους Γερμανούς της Deutche Τelekom, αποκομίζοντας κέρδη περίπου 250 εκατ. ευρώ. Με τα εν λόγω κέρδη στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού εξαγόρασε την Ολυμπιακή Αεροπορία και ενδιαμέσως με ομάδα εφοπλιστών επέβαλε την αλλαγή διοίκησης στον Παναθηναϊκό για να αποχωρήσει λίγο αργότερα, επειδή πιθανώς τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ανέμενε. Οπως και αν έχει πάντως αυτή τη στιγμή ο κ. Βγενόπουλος μέσω της ΜΙG ελέγχει έναν όμιλο εταιρειών που διαχειρίζεται χρήματα, παράγει φρέσκο γάλα και τρόφιμα, διακινεί από θαλάσσης και αέρος πλήθος προσώπων, παρέχει υψηλού επιπέδου ιατρικές υπηρεσίες, ελέγχει σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών και απασχολεί 50.000 εργαζομένους!
Ωστόσο, στη διαδρομή των δυόμισι ετών που μεσολάβησαν από την πρώτη ανακοίνωση του υπερφιλόδοξου σχεδίου έως τη δημιουργία τού όντως εντυπωσιακού επιχειρηματικού ομίλου, πολλά άλλαξαν. Την ευφορία διαδέχθηκε η θλίψη στις διεθνείς αγορές, οι τιμές των μετοχών κατέρρευσαν, τα κεφάλαια κατέστησαν επιφυλακτικά, τα επόμενα σχέδια του κ. Βγενόπουλου για άντληση άλλων 5 δισ. ευρώ δεν ευοδώθηκαν, το Εμιράτο του Ντουμπάι φτώχυνε, δεν διαθέτει τις δυνάμεις και τις δυνατότητες του πρόσφατου παρελθόντος, και οι έλληνες εφοπλιστές και κεφαλαιούχοι που εμπιστεύθηκαν τον κ. Βγενόπουλο δεν πραγματοποίησαν τα κέρδη που προσδοκούσαν και πλέον αγωνιούν, τείνουν να χάσουν την υπομονή τους. Και μαζί η ελληνική οικονομία ετέθη σε δοκιμασία μεγάλη, εισήλθε σε περίοδο ύφεσης, οι πολλές εταιρείες δεν λειτουργούν σε ειδυλλιακό περιβάλλον και επιπλέον μετεβλήθησαν οι πολιτικές συνθήκες. Ακόμη οι ανταγωνιστές του κ. Βγενόπουλου και των εται ρειών που διευθύνει έχουν γίνει πιο επιθετικοί καθώς υποστηρίζονται από ισχυρά πολυεθνικά σχήματα και η νέα κυβέρνηση δείχνει να μην τον ακούει με την ίδια προσοχή όπως η προηγούμενη.
Την περασμένη εβδομάδα ο κ. Βγενόπουλος μετέδωσε δημόσια τη δυσφορία του και σχεδόν αποκάλυψε τη δυσκολία του, καταφερόμενος εναντίον πρώην και νυν υπουργών. Αυτή τη στιγμή, όπως ο ίδιος μεταδίδει, η Vivartia, που διακινεί τα προϊόντα Δέλτα, αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανταγωνισμό στο φρέσκο γάλα. Οι Ολλανδοί της Νουνού διεκδικούν μερίδια της ελληνικής αγοράς με το φθηνότερο και διαφορετικής θρεπτικής αξίας γάλα διπλής παστερίωσης, αρνούνται πεισματικά να δηλώσουν την προέλευσή του και τελευταίως εξασφάλισαν νέα παράταση για τη μη αναγραφή του τόπου προέλευσης του γάλακτος. Αν συνεχισθεί η διείσδυση του γάλακτος διπλής παστερίωσης στην ελληνική αγορά, το ελληνικό φρέσκο γάλα θα χαθεί, υποστηρίζει με πάθος ο κ. Βγενόπουλος και σημειώνει ότι η εταιρεία του δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να κάνει το ίδιο, εισάγοντας γάλα από τη Βουλγαρία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εγχώρια κτηνοτροφία και το ένα τρίτο της γεωργικής παραγωγής στον τομέα των ζωοτροφών. Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του, στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό του Γκριμάλντι, ο οποίος σήκωσε ιταλική σημαία και πλέον δουλεύει με μειωμένο κόστος κατά 35% σε σχέση με τις ελληνικές εταιρείες καθώς στην ιταλική νομοθεσία δεν υφίστανται οι ελληνικές απαιτήσεις για τη σύνθεση των πληρωμάτων. Επίσης, είδε τις νέες μικρές αεροπορικές εταιρείες να τού αποσπούν μερίδιο από τις άγονες γραμμές των νησιών και διαπίστωσε ότι η νέα κυβέρνηση δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τις δυνατότητες και τις προσφερόμενες υπηρεσίες της εταιρείας πληροφορικής που διαθέτει.
Ολη η παραπάνω περιγραφή, η προκύπτουσα αυξανόμενη διεκδίκησή του συνδυαζόμενη με την αδημονία των μετόχων, δείχνει ότι ο όμιλος του κ. Βγενόπουλου δεν περνά και τις καλύτερες των ημερών του. Ο ίδιος, στις ιδιαίτερες συνομιλίες του, δεν κρύβει ότι αν δεν αλλάξουν οι συνθήκες, αν δεν διευκολυνθούν οι εταιρείες στο έργο τους, ο όμιλος δεν έχει πολλούς δρόμους να διαλέξει... ΄Η θα πρέπει να μεταβάλει τα εθνικά χαρακτηριστικά του και να επαναπροσανατολισθεί, μεταφέροντας δραστηριότητες, κεφάλαια και δυνάμεις εκτός Ελλάδος ή να αναζητήσει διεθνή σύμβουλο προκειμένου να βρει αγοραστές για τις επί μέρους εταιρείες. Ο ίδιος πάντως νιώθει ότι δεν του ταιριάζει ούτε η μία ούτε η άλλη λύση. Είναι αντίθετη προς το όραμά του, αναφέρει συχνά πυκνά σε συνομιλητές του, και δεν μπορεί να τις υπηρετήσει. Σε περίπτωση κατά την οποία τα πράγματα εξελιχθούν κατά τρόπο αντίθετο προς τις σκέψεις και τις αρχικές επιδιώξεις του δεν θα διστάσει, όπως πιστεύουν οι άνθρωποι που τον γνωρίζουν, να θέσει την παραίτησή του στη διάθεση των μετόχων του ομίλου.
Αν όντως επισυμβεί, αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως περιγράφονται, το σοκ θα είναι μέγα για την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα και όχι μόνο για αυτήν. Τυχόν κατάρρευση του μύθου της ΜΙG θα καταδείξει ότι η οικονομική κρίση είναι πιο βαθιά. Θα ξεπεράσει την απρόσωπη ζώνη της μακροοικονομίας και θα εισέλθει στην καυτή περιοχή της μικροοικονομίας, εκεί όπου ζει και αναπνέει πραγματικά η ελληνική οικονομία και κοινωνία. Οσο για τις συνέπειες, καλύτερα ας μην τις αναλογιζόμαστε...
τελικα η ελλαδα εχει την καλυτερη οικονομια στον κοσμο,και δεν περνει χαμπαρι απο τιποτα,τελος παντων προς το παρον.
απορω παντος πως υπαρχουν ακομα ατομα που αγοραζουν το βημα,και μαλιστα πιστευουν και αυτα που γραφοντε εκει.
«Δεν έχουμε εξάρτηση
από το Ντουμπάι.
Κάναμε νέα πρόταση
να πάρουμε το
ποσοστό των Αράβων»
Οι εξελίξεις παγώμα-
τος χρεών ύψους 80
δισ. που ζήτησε από τους
πιστωτές του το Ντου-
μπάι, συνέβαλαν αρχικά
στον πανικό, καθώς μάλι-
στα η εμπλοκή του ομίλου
Marfin είναι άμεση, με
συμμετοχή των Αράβων
σε ποσοστά 17% στη MIG
και 19% στη Marfin Bank.
Ο κ. Ανδρέας Βγενόπου-
λος μιλώντας στο «ΘΕΜΑ»
αποσαφηνίζει ότι στόχος
είναι μαζί με τους μεγα-
λομετόχους εφοπλιστές
του ομίλου να πάρουν τα
ποσοστά των Αράβων, και
για τον λόγο αυτό τους
έκαναν και νέα πρόταση
την περασμένη Παρα-
σκευή, συναντώντας και
πάλι την άρνηση της
πλευράς του Ντουμπάι. Η
διοίκηση του ομίλου ανα-
φέρει ότι δεν έχει καμία
εξάρτηση από το Ντου-
μπάι και ότι μόνον η MIG
έχει ρευστότητα 800 εκατ
από το Ντουμπάι.
Κάναμε νέα πρόταση
να πάρουμε το
ποσοστό των Αράβων»
Οι εξελίξεις παγώμα-
τος χρεών ύψους 80
δισ. που ζήτησε από τους
πιστωτές του το Ντου-
μπάι, συνέβαλαν αρχικά
στον πανικό, καθώς μάλι-
στα η εμπλοκή του ομίλου
Marfin είναι άμεση, με
συμμετοχή των Αράβων
σε ποσοστά 17% στη MIG
και 19% στη Marfin Bank.
Ο κ. Ανδρέας Βγενόπου-
λος μιλώντας στο «ΘΕΜΑ»
αποσαφηνίζει ότι στόχος
είναι μαζί με τους μεγα-
λομετόχους εφοπλιστές
του ομίλου να πάρουν τα
ποσοστά των Αράβων, και
για τον λόγο αυτό τους
έκαναν και νέα πρόταση
την περασμένη Παρα-
σκευή, συναντώντας και
πάλι την άρνηση της
πλευράς του Ντουμπάι. Η
διοίκηση του ομίλου ανα-
φέρει ότι δεν έχει καμία
εξάρτηση από το Ντου-
μπάι και ότι μόνον η MIG
έχει ρευστότητα 800 εκατ
ektor lopez
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Αυγ 2008
- Μηνύματα
- 36.184
- Like
- 53
- Πόντοι
- 366
Σβήστηκαν 6-7 σελίδες από εδώ, που ήταν όλες προσωπικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των μελών.
Όσα post αφορούσαν τη συγχώνευση μεταξύ των 2 αεροπορικών εταιριών μεταφέρθηκαν σε νέο θέμα με τίτλο "Aegean - Olympic, συγχώνευση".
Παρακαλούμε να κρατάτε τη συζήτηση ΕΝΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ, και να μην γράφετε προσωπικές αντιπαραθέσεις σε θέματα που έχουν συγκεκριμένο αντικείμενο.
Για αντιπαραθέσεις, βρισίδια, κλπ διαξιφισμούς μεταξύ των μελών υπάρχουν τα κατάλληλα νήματα (πχ αυτό):
[size=11pt]ΚΑΙ το chat.[/size]
Όσα post αφορούσαν τη συγχώνευση μεταξύ των 2 αεροπορικών εταιριών μεταφέρθηκαν σε νέο θέμα με τίτλο "Aegean - Olympic, συγχώνευση".
Παρακαλούμε να κρατάτε τη συζήτηση ΕΝΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ, και να μην γράφετε προσωπικές αντιπαραθέσεις σε θέματα που έχουν συγκεκριμένο αντικείμενο.
Για αντιπαραθέσεις, βρισίδια, κλπ διαξιφισμούς μεταξύ των μελών υπάρχουν τα κατάλληλα νήματα (πχ αυτό):
[size=11pt]ΚΑΙ το chat.[/size]
Μάγκες καταλαβετε οτι Βγενοπουλος είναι ΜΕΣΑΖΩΝ .Ουδεποτε
υπηρξε καθαροαιμος επιχειρηματιας .Ξερει πως να αγοράζει
επιχειρήσεις ,δεν εχει ασχοληθεί να στήσει μια επιχείρηση απο την αρχη. Γι αυτό και δεν κανει για πρωθυπουργος.Οχι πως και οι
υπολοιποι μετα το 1974 εκαναν.
υπηρξε καθαροαιμος επιχειρηματιας .Ξερει πως να αγοράζει
επιχειρήσεις ,δεν εχει ασχοληθεί να στήσει μια επιχείρηση απο την αρχη. Γι αυτό και δεν κανει για πρωθυπουργος.Οχι πως και οι
υπολοιποι μετα το 1974 εκαναν.
madk4speed
Μέλος
- Εγγρ.
- 16 Αυγ 2006
- Μηνύματα
- 2.785
- Κριτικές
- 5
- Like
- 1
- Πόντοι
- 16
Πολυ καλα τα λες. Αγοραζει φθηνα- πουλαει ακριβα. Για το αν κανει για πρωθυπουργος δεν γνωριζω.
james070
Μέλος
- Εγγρ.
- 22 Οκτ 2009
- Μηνύματα
- 7.677
- Κριτικές
- 4
- Like
- 8
- Πόντοι
- 66
τι λες τώρα!Οχι πως και οι υπολοιποι μετα το 1974 εκαναν.
έχουμε επιλέξει τους καλυτερότερους!
και όσο περνούν τα χρόνια όλο και πιο ικανούς βλέπουμε για πρωθυπουργούς! *P