Νέα

Βαλτιμόρη: κατάρρευση γέφυρας μετά από σύγκρουση πλοίου σε πυλώνα της

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα billGor
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 94
  • Εμφανίσεις 4K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

padepadou

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.902
Κριτικές
2
Like
4.558
Πόντοι
456
Οπότε με δικαιολογία την κατάρρευση της γέφυρας τώρα θα έχουμε νέα αύξηση τιμών;
 

fatos1924

Σεβαστός
Εγγρ.
30 Απρ 2015
Μηνύματα
141
Κριτικές
19
Like
1.256
Πόντοι
1.011
Οπότε με δικαιολογία την κατάρρευση της γέφυρας τώρα θα έχουμε νέα αύξηση τιμών;

Ένα συμβάν αυτού του μεγέθους έχει κόστος πολλών δισεκατομυρίων δολλαρίων.

Από την επισκευή της γέφυρας που υπολογίζεται σε 1.5 με 2 billion USD, αποζημειώσεις στις οικογένειες των θυμάτων, κόστος εκφόρτωσης των container απο το καράβι, επισκευή του πλοίου, περιβαλοντολογικές αποζημειώσεις, εμπορικές αποζημειώσεις που αυτή την στιγμή είναι ανυπολόγιστες. Αυτη την στιγμή ειναι σταματημένα δεκάδες καράβια που περιμένουν είτε να φορτώσουν είτε να ξεφορτω΄σουν.
Από το λιμάνι της Βαλτιμόρης μεταφ΄έρονται πολύ μεγαλες ποσοτητες φορτίων όλων των ειδών. Π.Χ πάνω απο 2.5 εκατομμύρια τόννοι κάρβουνο μηνιαίως!!

Θα υπαρξουν αγωγές απο χιλιάδες ανθρώποους και εταιρείες που χρησιμοποιούσαν την γέφυρα σε καθημερινή βάση.

Αυτά μόνο, είναι λίγα απο τα κόστη που θα προκύψουν. Εχω παραλείψει παρα πολλά που πιθανώς ακόμη να μην τα εχουμε φανταστεί.

Το β΄αρος των αποζημειώσεων θα πέσει στους ασφαλιστές του πλοίου, πιθανώς και να υπαρχει η λεγόμενη "γενική αβαρία" οπότε και οι ασφαλιστές των container να πρεπει να συνεισφέρουν στις αποζημειώσεις.
Δεν υπαρχει ασφαλιστικός οργανισμός που μπορεί να σηκώσει ένα τέτοιου είδους κόστος. Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί "Αντασφαλίζονται" σε τεράστιους οργανισμούς "RE-insurers". Αυτοί θα αποροφήσουν το κόστοςστην αρχή, και μετα θα μετακυλήσει σε όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμους παγκοσμίως.

Άρα θα ξεκινήσει από αύξηση των ασφαλίστρων και επακόλουθο είναι να μετακυλήσει αυτό το κόστος σε όλη την παγκόσμια οικονομία.
 
OP
OP
B

billGor

Μέγας
Εγγρ.
9 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.301
Κριτικές
27
Like
4.112
Πόντοι
4.895
Ακομα να βγει στο ιντερνετ θεωρια συνωμοσιας;
Ας πω εγω.
Ρωσοι κομαντος πηραν τον ελεγχο του πλοιου σε αντιποινα για την επιθεση στη Μοσχα.
Ουκρανοι για να κατηγορησουν τη Ρωσια και να μπει στον πολεμο η Αμερικη.
Χουτι σε αντιποινα για τις επιθεσεις των ΗΠΑ.
Εξωγηινοι προκαλεσαν μπλακ αουτ στο πλοιο οταν απηγαγαν τον πλοιαρχο.
όταν άνοιξα το νήμα είχα την ελπίδα πως θα πέσουν κάθε είδους θεωριες συνομωσίας να έχει ενδιαφέρον το θέμα.
και μεις καθομαστε και αναλωνόμαστε σε πεζες τεχνικές λεπτομέρειες
 

padepadou

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.902
Κριτικές
2
Like
4.558
Πόντοι
456
Ένα συμβάν αυτού του μεγέθους έχει κόστος πολλών δισεκατομυρίων δολλαρίων.

Από την επισκευή της γέφυρας που υπολογίζεται σε 1.5 με 2 billion USD, αποζημειώσεις στις οικογένειες των θυμάτων, κόστος εκφόρτωσης των container απο το καράβι, επισκευή του πλοίου, περιβαλοντολογικές αποζημειώσεις, εμπορικές αποζημειώσεις που αυτή την στιγμή είναι ανυπολόγιστες. Αυτη την στιγμή ειναι σταματημένα δεκάδες καράβια που περιμένουν είτε να φορτώσουν είτε να ξεφορτω΄σουν.
Από το λιμάνι της Βαλτιμόρης μεταφ΄έρονται πολύ μεγαλες ποσοτητες φορτίων όλων των ειδών. Π.Χ πάνω απο 2.5 εκατομμύρια τόννοι κάρβουνο μηνιαίως!!

Θα υπαρξουν αγωγές απο χιλιάδες ανθρώποους και εταιρείες που χρησιμοποιούσαν την γέφυρα σε καθημερινή βάση.

Αυτά μόνο, είναι λίγα απο τα κόστη που θα προκύψουν. Εχω παραλείψει παρα πολλά που πιθανώς ακόμη να μην τα εχουμε φανταστεί.

Το β΄αρος των αποζημειώσεων θα πέσει στους ασφαλιστές του πλοίου, πιθανώς και να υπαρχει η λεγόμενη "γενική αβαρία" οπότε και οι ασφαλιστές των container να πρεπει να συνεισφέρουν στις αποζημειώσεις.
Δεν υπαρχει ασφαλιστικός οργανισμός που μπορεί να σηκώσει ένα τέτοιου είδους κόστος. Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί "Αντασφαλίζονται" σε τεράστιους οργανισμούς "RE-insurers". Αυτοί θα αποροφήσουν το κόστοςστην αρχή, και μετα θα μετακυλήσει σε όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμους παγκοσμίως.

Άρα θα ξεκινήσει από αύξηση των ασφαλίστρων και επακόλουθο είναι να μετακυλήσει αυτό το κόστος σε όλη την παγκόσμια οικονομία.
Εσύ το πήγες έμμεσα.Τώρα που δεν λειτουργεί η γέφυρα και εκλείσε εκείνο το σημείο για να περνάνε τα υπόλοιπα φορτηγά πλοία θα πρέπει να αλλάξουν διαδρομές τα πλοία.Άλλες μεταφορές, άλλα δρομολόγια,άλλα ναύλα άλλο κόστος τελικού προϊόντος.Αυτό είναι πιο άμεσο από αυτό που λες.
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:

όταν άνοιξα το νήμα είχα την ελπίδα πως θα πέσουν κάθε είδους θεωριες συνομωσίας να έχει ενδιαφέρον το θέμα.
και μεις καθομαστε και αναλωνόμαστε σε πεζες τεχνικές λεπτομέρειες
Ξενέρα ε;
 

REGGAS

Μέγας
Εγγρ.
2 Αυγ 2007
Μηνύματα
4.515
Like
14.079
Πόντοι
3.506
όταν άνοιξα το νήμα είχα την ελπίδα πως θα πέσουν κάθε είδους θεωριες συνομωσίας να έχει ενδιαφέρον το θέμα.
και μεις καθομαστε και αναλωνόμαστε σε πεζες τεχνικές λεπτομέρειες
Δεν μπορεις να πεις.
Το προσπαθησα!
 
OP
OP
B

billGor

Μέγας
Εγγρ.
9 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.301
Κριτικές
27
Like
4.112
Πόντοι
4.895
ναι τυπε λεπτομερια θα επρεπε να ειναι! εδω ειναι κατασκευασμενες να αντεχουν τους σεισμους!!!! αν δεν την ειχε κανει ο μηχανικος σαν ζυγαρια που μολις εφτασε στο πρασινο σημειο αναγκαστικα επεσε και η υπολοιπη αντι εκει να διαχωριζεται η κατασκευη και επεσε απο το ιδιο το βαρος της σαν ντομινο!!!
δεν υπάρχει κάτι "λάθος", από τη στιγμή που καταστραφηκε το βαθρο από την σύγκρουση δεν υπήρχε τρόπος να μην πέσει η γέφυρα. Και δεν έχει να κάνει με το αν αντέχουν ή όχι σε σεισμό
Αν δεις το βίντεο το τμήμα από το πρασινο κύκλο που έβαλες και δεξια ανασηκώνεται ακέραιο και πέφτοντας η άκρη του σπρώχνει το δεξί βάθρο μετακινώντας το οπότε πέφτει και αυτό το τμήμα. Αν δεν είχε πέσει το δεξί βάθρο ίσως να είχε γλυτωσει αυτό το τμημα αλλά με τέτοια παραμόρφωση που δέχτηκε μάλλον αχρηστο θα ήταν

αυτό που μπορεί να θεωρηθεί "λάθος" είναι πως σχεδίασαν τα δυο κεντρικά βαθρα με βάση μόνο τις απαιτήσεις στήριξης της γεφυρας και όχι για μια πιθανή σύγκρουση με μεγάλο πλοίο
δες πως φαίνονται "ατροφικά" σε σχέση πχ με τα βάθρα της Ριου-Αντιρίου που είναι τεράστια.
ή της γέφυρας στο Κόμπε στην Ιαπωνία που έχουν τεράστια περίμετρο στο επίπεδο της θάλασσας
 

fatos1924

Σεβαστός
Εγγρ.
30 Απρ 2015
Μηνύματα
141
Κριτικές
19
Like
1.256
Πόντοι
1.011
Εσύ το πήγες έμμεσα.Τώρα που δεν λειτουργεί η γέφυρα και εκλείσε εκείνο το σημείο για να περνάνε τα υπόλοιπα φορτηγά πλοία θα πρέπει να αλλάξουν διαδρομές τα πλοία.Άλλες μεταφορές, άλλα δρομολόγια,άλλα ναύλα άλλο κόστος τελικού προϊόντος.Αυτό είναι πιο άμεσο από αυτό που λες.
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:


Ξενέρα ε;

Επειδή θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο και για αυτό το ανέφερα.

Αλλαγές στο trade θα συμβάλουν σε αυξήσεις "πολύ πιθανόν", αλλά όχι απαραίτητα. και, όσο υπάρχουν εναλλακτικές, η αγορά ρυθμίζει γρήγορα η δεν επηρεάζεται στο προσδοκώμενο.

Είναι μια μεγάλη κουβέντα όμως και
δεν θέλω να ξεφύγουμε από το τοπικ.
 

padepadou

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.902
Κριτικές
2
Like
4.558
Πόντοι
456
δεν υπάρχει κάτι "λάθος", από τη στιγμή που καταστραφηκε το βαθρο από την σύγκρουση δεν υπήρχε τρόπος να μην πέσει η γέφυρα. Και δεν έχει να κάνει με το αν αντέχουν ή όχι σε σεισμό
Αν δεις το βίντεο το τμήμα από το πρασινο κύκλο που έβαλες και δεξια ανασηκώνεται ακέραιο και πέφτοντας η άκρη του σπρώχνει το δεξί βάθρο μετακινώντας το οπότε πέφτει και αυτό το τμήμα. Αν δεν είχε πέσει το δεξί βάθρο ίσως να είχε γλυτωσει αυτό το τμημα αλλά με τέτοια παραμόρφωση που δέχτηκε μάλλον αχρηστο θα ήταν

αυτό που μπορεί να θεωρηθεί "λάθος" είναι πως σχεδίασαν τα δυο κεντρικά βαθρα με βάση μόνο τις απαιτήσεις στήριξης της γεφυρας και όχι για μια πιθανή σύγκρουση με μεγάλο πλοίο
δες πως φαίνονται "ατροφικά" σε σχέση πχ με τα βάθρα της Ριου-Αντιρίου που είναι τεράστια.
ή της γέφυρας στο Κόμπε στην Ιαπωνία που έχουν τεράστια περίμετρο στο επίπεδο της θάλασσας
Όχι ρε παιδιά υπολογίσανε και φορτίο σύγκρουσης με τα δεδομένα της εποχής και με έναν συντελεστή ασφάλειας που θεωρήσανε.Από τότε έχουν όχι απλά διπλασιαστεί οι όγκοι τον φορτηγών αλλά τριπλασιαστεί και τετραπλασιαστεί.Δεν είναι θεοί οι μηχανικοί να ξέρουν τι θα υπάρχει μετά από 100 χρόνια είπαμε.
 

tsigkoleletos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
27 Ιαν 2024
Μηνύματα
1.137
Κριτικές
17
Like
2.031
Πόντοι
506
δεν υπάρχει κάτι "λάθος", από τη στιγμή που καταστραφηκε το βαθρο από την σύγκρουση δεν υπήρχε τρόπος να μην πέσει η γέφυρα. Και δεν έχει να κάνει με το αν αντέχουν ή όχι σε σεισμό
Αν δεις το βίντεο το τμήμα από το πρασινο κύκλο που έβαλες και δεξια ανασηκώνεται ακέραιο και πέφτοντας η άκρη του σπρώχνει το δεξί βάθρο μετακινώντας το οπότε πέφτει και αυτό το τμήμα. Αν δεν είχε πέσει το δεξί βάθρο ίσως να είχε γλυτωσει αυτό το τμημα αλλά με τέτοια παραμόρφωση που δέχτηκε μάλλον αχρηστο θα ήταν

αυτό που μπορεί να θεωρηθεί "λάθος" είναι πως σχεδίασαν τα δυο κεντρικά βαθρα με βάση μόνο τις απαιτήσεις στήριξης της γεφυρας και όχι για μια πιθανή σύγκρουση με μεγάλο πλοίο
δες πως φαίνονται "ατροφικά" σε σχέση πχ με τα βάθρα της Ριου-Αντιρίου που είναι τεράστια.
ή της γέφυρας στο Κόμπε στην Ιαπωνία που έχουν τεράστια περίμετρο στο επίπεδο της θάλασσας
για αυτο το εβαλα τυπε. φαινεται οτι ηταν αλληλοεξαρτημενα αντι για ανεξαρτητα...
 

ΤΙΜΩΡΟΣ(1)

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
1.252
Κριτικές
3
Like
3.021
Πόντοι
456
καλα η γεφυρα ειναι απαραδεκτο που κατερρευσε σε ουτε 10 δευτερα...
δομικα και μονο δε θα επρεπε να ειναι φτιαγμενες σαν πυργος απο τραπουλοχαρτα αλλα θα επρεπε να μπορουν να πεσουν σημειακα... δε γινεται για ενα χτυπημα 50 μετρων να πεσει μια γεφυρα των 500μετρων! αυτο ειναι απαραδεκτο...
Μαλακια μεγαλη ειπες
Αυτες οι γεφυρες ειναι κατασκευασμενες ετσι ακριβως ωστε το ενα κομματι να στηριζει το αλλο
Δηλαδη αν αφησεις μονο του ενα κομματι θα πεσει και χωρις καραβι
Για να τη φτιαχνανε να αντεχει καραβι θα πρεπει να ριχνανε τοσο τσιμεντο οσο θελει μια πολη ολοκληρη για να φτιαχτει
Πηγαινε σε ενα μηχανικο να στα εξηγησει
Εγω πηγα και μου τα εξηγησε
Μη μιλαμε ολοι χωρις να εχουμε ιδεα
 

tsigkoleletos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
27 Ιαν 2024
Μηνύματα
1.137
Κριτικές
17
Like
2.031
Πόντοι
506
Μαλακια μεγαλη ειπες
Αυτες οι γεφυρες ειναι κατασκευασμενες ετσι ακριβως ωστε το ενα κομματι να στηριζει το αλλο
Δηλαδη αν αφησεις μονο του ενα κομματι θα πεσει και χωρις καραβι
Για να τη φτιαχνανε να αντεχει καραβι θα πρεπει να ριχνανε τοσο τσιμεντο οσο θελει μια πολη ολοκληρη για να φτιαχτει
Πηγαινε σε ενα μηχανικο να στα εξηγησει
Εγω πηγα και μου τα εξηγησε
Μη μιλαμε ολοι χωρις να εχουμε ιδεα
αλλο να υποστηριζει και αλλο να ειναι εντελως εξαρτημενο αρα αν ριξω την αρχη της να πεσει και το τελος της! οι τυπαδες που την εφτιαξαν προφανως δεν υποστηριζουν το σεναριο που μολις συνεβη...

για ρωτα τωρα τον φιλο σου τον μηχανικο να σου πει αν στο ριο αντιρριο θα συνεβαινε το ιδιο! και αν πει ναι αλλαξε μηχανικο...
 
OP
OP
B

billGor

Μέγας
Εγγρ.
9 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.301
Κριτικές
27
Like
4.112
Πόντοι
4.895
Όχι ρε παιδιά υπολογίσανε και φορτίο σύγκρουσης με τα δεδομένα της εποχής και με έναν συντελεστή ασφάλειας που θεωρήσανε.Από τότε έχουν όχι απλά διπλασιαστεί οι όγκοι τον φορτηγών αλλά τριπλασιαστεί και τετραπλασιαστεί.Δεν είναι θεοί οι μηχανικοί να ξέρουν τι θα υπάρχει μετά από 100 χρόνια είπαμε.
πιθανόν να εχεις δίκιο. Αλλά τι τους εμποδιζε τ επόμενα χρόνια να ενισχύσουν την περίμετρο της βάσης των βάθρων ;
να κάνω μια υποθεση έτσι χωρίς κάποιο στοιχείο :
σε τετοιες γέφυρες και παρά τον παράγοντα "διέλευση πλοιων" στη διαστασιολόγηση των βάθρων κύριο λόγο παίζουν τα φορτία της γέφυρας, το βάθος θεμελιώσης, το άνοιγμα αναμεσα στους πυλώνες και βέβαια ο τύπος της γέφυρας. Γι αυτό στις γέφυρες που έβαλα παραπανω (Κομπε, Ριο-Αντίριο) τα βάθρα μοιαζουν τεράστια σε σχέση με αυτό της Βαλτιμορης.
για αυτο το εβαλα τυπε. φαινεται οτι ηταν αλληλοεξαρτημενα αντι για ανεξαρτητα...

αυτό μόνο μηχανικοί γενικά ή αυτοί που την σχεδίασαν το ξέρουν, γιατί έκαναν ενιαίο δικτύωμα και όχι ανεξαρτητα τμήματα
 

tsigkoleletos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
27 Ιαν 2024
Μηνύματα
1.137
Κριτικές
17
Like
2.031
Πόντοι
506
πιθανόν να εχεις δίκιο. Αλλά τι τους εμποδιζε τ επόμενα χρόνια να ενισχύσουν την περίμετρο της βάσης των βάθρων ;
να κάνω μια υποθεση έτσι χωρίς κάποιο στοιχείο :
σε τετοιες γέφυρες και παρά τον παράγοντα "διέλευση πλοιων" στη διαστασιολόγηση των βάθρων κύριο λόγο παίζουν τα φορτία της γέφυρας, το βάθος θεμελιώσης, το άνοιγμα αναμεσα στους πυλώνες και βέβαια ο τύπος της γέφυρας. Γι αυτό στις γέφυρες που έβαλα παραπανω (Κομπε, Ριο-Αντίριο) τα βάθρα μοιαζουν τεράστια σε σχέση με αυτό της Βαλτιμορης.


αυτό μόνο μηχανικοί γενικά ή αυτοί που την σχεδίασαν το ξέρουν, γιατί έκαναν ενιαίο δικτύωμα και όχι ανεξαρτητα τμήματα
γιατι η περιοχη εκει δεν εχει σεισμικη δραστηριοτητα οποτε θεωρησαν τοτε για την εποχη οτι δε χρειαζεται να ληφθουν τετοια μετρα!!!
 
OP
OP
B

billGor

Μέγας
Εγγρ.
9 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.301
Κριτικές
27
Like
4.112
Πόντοι
4.895

tsigkoleletos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
27 Ιαν 2024
Μηνύματα
1.137
Κριτικές
17
Like
2.031
Πόντοι
506
ο σεισμος είναι (σχεδόν) άσχετος
αν η γεφυρα ηταν αντισεισμικη δε θα επεφτε το δευτερο κομματι της... αντιθετα ηταν αλληλοεξαρτημενη και το ενα κομματι παρεσυρε το αλλο
 

padepadou

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.902
Κριτικές
2
Like
4.558
Πόντοι
456
 

padepadou

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.902
Κριτικές
2
Like
4.558
Πόντοι
456

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom