Νέα

Τσίπρας-ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Pradadevil
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 65K
  • Εμφανίσεις 1M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 8 άτομα (1 μέλη και 7 επισκέπτες)

''Καθαρή Έξοδος από τα μνημόνια τον Αύγουστο''

  • Καμία έξοδος τον Αύγουστο. Ο Τσίπρας πάλι μας δουλεύει!

    Ψήφοι: 151 63,7%
  • Θα είναι έξοδος αλλά θα βρωμάει! Δούλεμα δηλαδή αλλά εν μέρει!

    Ψήφοι: 42 17,7%
  • Θα είναι έξοδος και θα είναι και καθαρή! Λέει αλήθεια!

    Ψήφοι: 44 18,6%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    237

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
1:51:47

πω πω ρε παιδί μου λογοδιάρροια...
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
576547_10201009600352664_524622760_n.jpg
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
:rockon:
 

Συνημμένα

  • iytutythg.jpg
    iytutythg.jpg
    63,3 KB · Εμφανίσεις: 20

PeterAndrews

Μέλος
Εγγρ.
8 Απρ 2012
Μηνύματα
2.661
Κριτικές
2
Like
13
Πόντοι
16

Ο καθένας βλέπει οτι θέλει.Εφόσον για τον ΣΥΡΙΖΑ τα γεγονότα στην Τουρκία και στην Σουηδία είναι εξεγέρσεις και μάλιστα μεγάλες, ποιό είναι το πολιτικό αίτημα;Ποιός είναι ο φορέας που το εκφράζει; Πιστεύουν πως τυχαία γεγονότα θα οδηγήσουν στην ριζοσπαστικοποίηση των λαών και με κάποια αφορμή ξαφνικά όλοι θα βγούν στους δρόμους συνειδητοποιημένοι με πολιτικά αιτήματα; Eίναι αυτό πολιτική ανάλυση η οράματα και θάματα;


Με αφορμή τα γεγονότα στην Τουρκία
«Περίοδο μεγάλων εξεγέρσεων» διακρίνει ο Παναγιώτης Λαφαζάνης

Προεόρτια μεγάλων κοινωνικών αναταράξεων που θα αλλάξουν σύντομα σε βάθος την περιοχή μας και την Ευρώπη, χαρακτήρισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης με δηλώσεις του στον Σκάι τα εκτεταμένα επεισόδια στη Στοκχόλμη την περασμένη εβδομάδα και τα γεγονότα στην Κωνσταντινούπολη και σε άλλες τουρκικές πόλεις.

Ο κ. Λαφαζάνης εκτίμησε ότι «έχουμε εισέλθει σε περίοδο μεγάλων εξεγέρσεων και βλέπουμε πράγματα που οι περισσότεροι δεν ανέμεναν. Στη Σουηδία, πρότυπο, δήθεν, του "κοινωνικού καπιταλισμού" όλες, σχεδόν, οι πόλεις της γνώρισαν μεγάλες εξεγέρσεις από φτωχούς και μετανάστες».

Στην Τουρκία, πρόσθεσε, που θεωρείτο πρότυπο ισλαμικής χώρας, ξέσπασε και βρίσκεται σε εξέλιξη μια εξαιρετικά μεγάλη κοινωνική εξέγερση, που ξεκίνησε από την Κωνσταντινούπολη και γενικεύθηκε σε πολλές τουρκικές πόλεις και η οποία αντιμετωπίστηκε με πρωτοφανή τρομοκρατία, βία και καταστολή.

Την ίδια ώρα, σημείωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, πρωτοφανείς διαδηλώσεις και πορείες εκτυλίσσονται σχεδόν παντού σε όλη την ήπειρο, από την Πορτογαλία και την Ισπανία, ως την Αγγλία και τη Γαλλία.

 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Ο καθένας βλέπει οτι θέλει.Εφόσον για τον ΣΥΡΙΖΑ τα γεγονότα στην Τουρκία και στην Σουηδία είναι εξεγέρσεις και μάλιστα μεγάλες, ποιό είναι το πολιτικό αίτημα;Ποιός είναι ο φορέας που το εκφράζει; Πιστεύουν πως τυχαία γεγονότα θα οδηγήσουν στην ριζοσπαστικοποίηση των λαών και με κάποια αφορμή ξαφνικά όλοι θα βγούν στους δρόμους συνειδητοποιημένοι με πολιτικά αιτήματα; Eίναι αυτό πολιτική ανάλυση η οράματα και θάματα;

αρχικό χαρακτηριστικό των εξεγέρσεων είναι η ασάφεια.
αν παραμείνει σβήνουν. αν ξεπεραστεί φέρνουν αποτέλεσμα.
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
αρχικό χαρακτηριστικό των εξεγέρσεων είναι η ασάφεια.
αν παραμείνει σβήνουν. αν ξεπεραστεί φέρνουν αποτέλεσμα.

αρχικό χαρακτηριστικό των εξεγέρσεων είναι η αγανάκτηση (δικαιολογημένη ή όχι) ...
αν η αγανάκτηση είναι δικαιολογημένη μπορεί να έχει κάποιο αποτέλεσμα
αν είναι αδικαιολόγητη σβήνουν
αν καταφέρουν τα λαμόγια να πάρουν κεφάλι γίνεται σοβιετία...
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
αρχικό χαρακτηριστικό των εξεγέρσεων είναι η αγανάκτηση (δικαιολογημένη ή όχι) ...
αν η αγανάκτηση είναι δικαιολογημένη μπορεί να έχει κάποιο αποτέλεσμα
αν είναι αδικαιολόγητη σβήνουν
αν καταφέρουν τα λαμόγια να πάρουν κεφάλι γίνεται σοβιετία...

ποιος κρίνει το "δικαιολογημένο"? οι αντουνέττες σαν την πάρτη σου?
 

PeterAndrews

Μέλος
Εγγρ.
8 Απρ 2012
Μηνύματα
2.661
Κριτικές
2
Like
13
Πόντοι
16
αρχικό χαρακτηριστικό των εξεγέρσεων είναι η ασάφεια.
αν παραμείνει σβήνουν. αν ξεπεραστεί φέρνουν αποτέλεσμα.

Ομως υπάρχει πάντα, έστω γενικό, πολιτικό αίτημα και σαφώς φορέας η φορείς του.Βεβαίως το αυθόρμητο και το τυχαίο υπάρχει αλλά χωρίς υπόβαθρο και πολιτική ανέλιξη δεν παράγει πολιτικά αποτελέσματα.
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Ομως υπάρχει πάντα, έστω γενικό, πολιτικό αίτημα και σαφώς φορέας η φορείς του.Βεβαίως το αυθόρμητο και το τυχαίο υπάρχει αλλά χωρίς υπόβαθρο και πολιτική ανέλιξη δεν παράγει πολιτικά αποτελέσματα.

η ιστορία των εξεγέρσεων άλλα δείχνει...

κι εν πάση περιπτώσει η πρόσφατη τούρκικη περίπτωση, ξεκίνησε από πολύ συγκεκριμένο αίτημα.

 

Επισκέπτης
Ο Νάσσος Θεοδωρίδης, κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, σε αρθρογραφία του για την επανάσταση του 1821:
• υποστηρίζει ότι ο Κολοκοτρώνης είναι ένας «επονείδιστος εγκληματίας κατά της ανθρωπότητας»,
• χαρακτηρίζει «γελοίες ερμηνείες τα περί εθνεγερσίας» και
• αναφέρει την Ελληνική επανάσταση ως «κυρίαρχο εθνικιστικό μύθο, που θέλει γενικώς τους "Έλληνες" να ξεσηκώνονται κατά των “Τούρκων”».


Η παραμονή Θεοδωρίδη στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ θα αποτελούσε ντροπή για οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα.

Τι περιμένει ο κ. Τσίπρας και τον κρατάει ακόμα κοντά του;

Oλόκληρο το άρθρο:

Δεν χωράει αμφιβολία ότι φέτος η 25η Μαρτίου δίνει πολλές αφορμές για εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Σε αντίθεση με τον κυρίαρχο εθνικιστικό μύθο, που θέλει γενικώς τους "Έλληνες" να ξεσηκώνονται κατά των «Τούρκων» συλλήβδην, και που δυστυχώς διαιωνίζεται στα σχολεία αναπαράγοντας μια δηλητηριώδη κουλτούρα για τη συνύπαρξη των δύο λαών, χρέος κάθε ανθρώπου που επιθυμεί τη χειραφέτηση και την ελευθερία είναι να ερμηνεύει ορθά τα γεγονότα, δηλαδή ενταγμένα μέσα στο σωστό ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο.

Έτσι, αν αποτινάξουμε από το μυαλό μας τη σκουριά της εθνικιστικής ανάγνωσης της Ιστορίας, που μάλιστα φτάνει μέχρι το σημείο να αποκρύπτει ακόμη και σήμερα το όνειδος ενός επονείδιστου εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας που διέπραξαν οι ορδές του Κολοκοτρώνη, δηλ. τη «σφαγή της Τριπολιτσάς», θα διαπιστώσουμε ότι οι εξεγερμένοι βαλκανικοί λαοί αναζητούσαν την πραγμάτωση ενός οράματος πολιτικής αυτοδιάθεσης, που τότε ταυτιζόταν με την «πολιτειακή συγκρότηση» και εθεωρείτο προϋπόθεση για την κοινωνική απελευθέρωση ενός λαού.

Δεν επιζητούσαν, δηλαδή, τη διαφυγή από μια απροσδιόριστη «σκλαβιά» στην οποία ήταν δήθεν υποδουλωμένη η καθημερινότητα τους, αφού ως γνωστόν στην πολυεθνική οθωμανική αυτοκρατορία υπήρχε πλήρης ελευθερία διδασκαλίας και ανάπτυξης θρησκευτικής και ευρύτερης πολιτισμικής συνείδησης, περιχαρακωμένης βεβαίως στα πλαίσια του «μιλιέτ», και έχοντας ως υποκείμενο της τις κοινότητες και όχι τα άτομα καθαυτά.

Συνεπώς ο ανικανοποίητος πόθος όλων των υπηκόων για εξέγερση και ριζική αλλαγή του ημιφεουδαρχικού συστήματος δεν στόχευε στην αντικατάσταση της ηγεσίας μιας χώρας από μια άλλη που θα προέρχεται από άτομα της «εθνικής ομάδας» των εξεγερμένων.

Κάτι τέτοιο δεν θα είχε κανένα νόημα, δεδομένου ότι αρκετοί Ρωμιοί Φαναριώτες συμμετείχαν ενεργά στη διαχείριση της εξουσίας στο πλευρό του σουλτάνου την ίδια στιγμή που εκατομμύρια Τούρκοι υφίσταντο την ίδια πολιτική περιθωριοποίηση με τους Ρωμιούς, μη έχοντας ούτε πρόσβαση στα κέντρα εξουσίας ούτε φυσικά δικαίωμα ψήφου.

Ο πολυεθνικός ξεσηκωμός αποσκοπούσε κυρίως στην επίτευξη ενός περιζήτητου (και «εθνικά ουδέτερου») αγαθού που τα μεταγενέστερα δυτικά συντάγματα αποκάλεσαν εύστοχα «λαϊκή κυριαρχία» («Βουλγάροι κιι Αρβανήτες, Αρμένιοι και Ρωμιοί, Αράπηδες και άσπροι, με μια κοινήν ορμή»).

Το αίτημα του '21 ήταν η πολιτική ελευθερία ως δυνατότητα αυτοδιακυβέρνησης δίχως ετεροκαθορισμό από τη σουλτανική εξουσία, και όχι η εν στενή εννοία «εθνική απελευθέρωση», αφού η οθωμανική αυτοκρατορία δεν ήταν δομημένη πάνω σε ένα σύστημα διακρίσεων λόγω εθνικότητας.
Οι εξαιρέσεις σε αυτό τον κανόνα αφορούσαν μάλλον ζήλο, διαφθορά ή αυταρχισμό συγκεκριμένων εκπροσώπων της εξουσίας παρά το δομικό προφίλ του ίδιου του μοντέλου διακυβέρνησης.

Επιπλέον, οι Ρωμιοί άρχισαν να σφυρηλατούν συνείδηση αυτοπροσδιορισμού τους ως οντότητας που επιθυμεί τη δική της «πολιτειακή συγκρότηση» (με βάση τις νέες αξίες της ανερχόμενης αστικής τάξης) μόνο κατά τη διάρκεια των χρόνων του αγώνα, καθώς πρωτύτερα υπήρχαν απλώς διαφορές λόγω θρησκεύματος και γλώσσας, πράγμα σύνηθες και αδιάφορο μέσα στις αχανείς εκτάσεις της εποχής.

Άλλωστε, επί φεουδαρχίας το «έθνος» θεωρούνταν ως στοιχείο που «ενώνει» τους «από κάτω» συμβάλλοντας στην ανατροπή παρωχημένων θεσμών. Έπρεπε να κυλήσουν μερικές δεκαετίες για να γίνει αντιληπτό το δηλητηριώδες περιεχόμενο που φωλιάζει μέσα σε έναν τέτοιο φαντασιακό όρο.
Επομένως, το αίτημα για πολιτική ελευθερία, αποσυνδεδεμένο πλήρως από γελοίες ερμηνείες περί «εθνεγερσίας» (λες και ήταν στο ψυγείο ένα «έθνος» και κάποιος άνοιξε την πόρτα), είναι το μοναδικό στοιχείο που πρέπει να συγκρατήσει η αριστερά, προκειμένου να αντιπαρατεθεί στις σύγχρονες απόπειρες κατάλυσης της λαϊκής κυριαρχίας μέσω επιβολής δημοσιονομικής δικτατορίας από ανεξέλεγκτα θεσμικά κέντρα, που απειλούν κοινωνικές κατακτήσεις χωρίς οι λαοί να έχουν δυνατότητα να πάρουν πολιτικές αποφάσεις για θέματα που τους αφορούν.

Όμως τα κέντρα αυτά είναι επικίνδυνα και αυταρχικά όχι επειδή είναι «αλλογενή» και «ξένα», αλλά επειδή είναι καπιταλιστικά.

* Ο Νάσος Θεοδωρίδης είναι μέλος του ΣΥΝ και της Αντιεθνικιστικής Κίνησης.
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Ο Νάσσος Θεοδωρίδης, κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, σε αρθρογραφία του για την επανάσταση του 1821:
• υποστηρίζει ότι ο Κολοκοτρώνης είναι ένας «επονείδιστος εγκληματίας κατά της ανθρωπότητας»,
• χαρακτηρίζει «γελοίες ερμηνείες τα περί εθνεγερσίας» και
• αναφέρει την Ελληνική επανάσταση ως «κυρίαρχο εθνικιστικό μύθο, που θέλει γενικώς τους "Έλληνες" να ξεσηκώνονται κατά των “Τούρκων”».


Η παραμονή Θεοδωρίδη στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ θα αποτελούσε ντροπή για οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα.

Τι περιμένει ο κ. Τσίπρας και τον κρατάει ακόμα κοντά του;

Oλόκληρο το άρθρο:

Δεν χωράει αμφιβολία ότι φέτος η 25η Μαρτίου δίνει πολλές αφορμές για εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Σε αντίθεση με τον κυρίαρχο εθνικιστικό μύθο, που θέλει γενικώς τους "Έλληνες" να ξεσηκώνονται κατά των «Τούρκων» συλλήβδην, και που δυστυχώς διαιωνίζεται στα σχολεία αναπαράγοντας μια δηλητηριώδη κουλτούρα για τη συνύπαρξη των δύο λαών, χρέος κάθε ανθρώπου που επιθυμεί τη χειραφέτηση και την ελευθερία είναι να ερμηνεύει ορθά τα γεγονότα, δηλαδή ενταγμένα μέσα στο σωστό ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο.

Έτσι, αν αποτινάξουμε από το μυαλό μας τη σκουριά της εθνικιστικής ανάγνωσης της Ιστορίας, που μάλιστα φτάνει μέχρι το σημείο να αποκρύπτει ακόμη και σήμερα το όνειδος ενός επονείδιστου εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας που διέπραξαν οι ορδές του Κολοκοτρώνη, δηλ. τη «σφαγή της Τριπολιτσάς», θα διαπιστώσουμε ότι οι εξεγερμένοι βαλκανικοί λαοί αναζητούσαν την πραγμάτωση ενός οράματος πολιτικής αυτοδιάθεσης, που τότε ταυτιζόταν με την «πολιτειακή συγκρότηση» και εθεωρείτο προϋπόθεση για την κοινωνική απελευθέρωση ενός λαού.

Δεν επιζητούσαν, δηλαδή, τη διαφυγή από μια απροσδιόριστη «σκλαβιά» στην οποία ήταν δήθεν υποδουλωμένη η καθημερινότητα τους, αφού ως γνωστόν στην πολυεθνική οθωμανική αυτοκρατορία υπήρχε πλήρης ελευθερία διδασκαλίας και ανάπτυξης θρησκευτικής και ευρύτερης πολιτισμικής συνείδησης, περιχαρακωμένης βεβαίως στα πλαίσια του «μιλιέτ», και έχοντας ως υποκείμενο της τις κοινότητες και όχι τα άτομα καθαυτά.

Συνεπώς ο ανικανοποίητος πόθος όλων των υπηκόων για εξέγερση και ριζική αλλαγή του ημιφεουδαρχικού συστήματος δεν στόχευε στην αντικατάσταση της ηγεσίας μιας χώρας από μια άλλη που θα προέρχεται από άτομα της «εθνικής ομάδας» των εξεγερμένων.

Κάτι τέτοιο δεν θα είχε κανένα νόημα, δεδομένου ότι αρκετοί Ρωμιοί Φαναριώτες συμμετείχαν ενεργά στη διαχείριση της εξουσίας στο πλευρό του σουλτάνου την ίδια στιγμή που εκατομμύρια Τούρκοι υφίσταντο την ίδια πολιτική περιθωριοποίηση με τους Ρωμιούς, μη έχοντας ούτε πρόσβαση στα κέντρα εξουσίας ούτε φυσικά δικαίωμα ψήφου.

Ο πολυεθνικός ξεσηκωμός αποσκοπούσε κυρίως στην επίτευξη ενός περιζήτητου (και «εθνικά ουδέτερου») αγαθού που τα μεταγενέστερα δυτικά συντάγματα αποκάλεσαν εύστοχα «λαϊκή κυριαρχία» («Βουλγάροι κιι Αρβανήτες, Αρμένιοι και Ρωμιοί, Αράπηδες και άσπροι, με μια κοινήν ορμή»).

Το αίτημα του '21 ήταν η πολιτική ελευθερία ως δυνατότητα αυτοδιακυβέρνησης δίχως ετεροκαθορισμό από τη σουλτανική εξουσία, και όχι η εν στενή εννοία «εθνική απελευθέρωση», αφού η οθωμανική αυτοκρατορία δεν ήταν δομημένη πάνω σε ένα σύστημα διακρίσεων λόγω εθνικότητας.
Οι εξαιρέσεις σε αυτό τον κανόνα αφορούσαν μάλλον ζήλο, διαφθορά ή αυταρχισμό συγκεκριμένων εκπροσώπων της εξουσίας παρά το δομικό προφίλ του ίδιου του μοντέλου διακυβέρνησης.

Επιπλέον, οι Ρωμιοί άρχισαν να σφυρηλατούν συνείδηση αυτοπροσδιορισμού τους ως οντότητας που επιθυμεί τη δική της «πολιτειακή συγκρότηση» (με βάση τις νέες αξίες της ανερχόμενης αστικής τάξης) μόνο κατά τη διάρκεια των χρόνων του αγώνα, καθώς πρωτύτερα υπήρχαν απλώς διαφορές λόγω θρησκεύματος και γλώσσας, πράγμα σύνηθες και αδιάφορο μέσα στις αχανείς εκτάσεις της εποχής.

Άλλωστε, επί φεουδαρχίας το «έθνος» θεωρούνταν ως στοιχείο που «ενώνει» τους «από κάτω» συμβάλλοντας στην ανατροπή παρωχημένων θεσμών. Έπρεπε να κυλήσουν μερικές δεκαετίες για να γίνει αντιληπτό το δηλητηριώδες περιεχόμενο που φωλιάζει μέσα σε έναν τέτοιο φαντασιακό όρο.
Επομένως, το αίτημα για πολιτική ελευθερία, αποσυνδεδεμένο πλήρως από γελοίες ερμηνείες περί «εθνεγερσίας» (λες και ήταν στο ψυγείο ένα «έθνος» και κάποιος άνοιξε την πόρτα), είναι το μοναδικό στοιχείο που πρέπει να συγκρατήσει η αριστερά, προκειμένου να αντιπαρατεθεί στις σύγχρονες απόπειρες κατάλυσης της λαϊκής κυριαρχίας μέσω επιβολής δημοσιονομικής δικτατορίας από ανεξέλεγκτα θεσμικά κέντρα, που απειλούν κοινωνικές κατακτήσεις χωρίς οι λαοί να έχουν δυνατότητα να πάρουν πολιτικές αποφάσεις για θέματα που τους αφορούν.

Όμως τα κέντρα αυτά είναι επικίνδυνα και αυταρχικά όχι επειδή είναι «αλλογενή» και «ξένα», αλλά επειδή είναι καπιταλιστικά.

* Ο Νάσος Θεοδωρίδης είναι μέλος του ΣΥΝ και της Αντιεθνικιστικής Κίνησης.

να κάμετε νόμο να ορίζει τι μπορούν να λένε οι άνθρωποι...
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom