Όλο και λιγότερο αγοράζουν οι Έλληνες προϊόντα «made in Germany»
Η οικονομική κρίση και η κατακόρυφη μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων προκαλεί έναν ακόμη πονοκέφαλο στο Βερολίνο, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί δραματικά οι εισαγωγές γερμανικών προϊόντων στη χώρα μας.
Το 2011 οι γερμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 13% στα συνολικά 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας.
Είναι ενδεικτικό πως το 2010 αγοράσαμε προϊόντα «made in Germany» συνολικής αξίας 5,8 δισ. ευρώ. Δύο χρόνια, πριν, το 2008 η Ελλάδα είχε δαπανήσει 8 δισ. ευρώ για γερμανικά αυτοκίνητα, ανταλλακτικά, μηχανήματα και ρούχα.
Το μεγαλύτερο πλήγμα το έχει δεχθεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς το 2008 οι Έλληνες ξόδεψαν 1,4 δισ. ευρώ για αυτοκίνητα από τη Γερμανία, το 2011 μόλις 368 εκατομμύρια. Σημαντική μείωση, αλλά όχι τόσο δραματική, κατέγραψαν και οι εισαγωγές γερμανικών μηχανών στην Ελλάδα. Το ίδιο διάστημα υποχώρησαν από τα 854 εκατομμύρια στα 363 εκατομμύρια.
Την ίδια ώρα και σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας οι Γερμανοί καταναλωτές αύξησαν την ζήτηση ελληνικών προϊόντων κατά 2,6%, ποσοστό που μεταφράζεται 1,96 δισ. ευρώ.
Για τους Γερμανούς τα δημοφιλή ελληνικά προϊόντα που βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεών τους είναι η φέτα, οι ελιές και το ούζο. Ζήτηση στη Γερμανία έχουν επίσης ελληνικά σταφύλια, είδη ρουχισμού, φαρμακευτικά προϊόντα και ζωοτροφές.