Νέα

Τσίπρας-ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Pradadevil
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 65K
  • Εμφανίσεις 1M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 7 άτομα (0 μέλη και 7 επισκέπτες)

''Καθαρή Έξοδος από τα μνημόνια τον Αύγουστο''

  • Καμία έξοδος τον Αύγουστο. Ο Τσίπρας πάλι μας δουλεύει!

    Ψήφοι: 151 63,7%
  • Θα είναι έξοδος αλλά θα βρωμάει! Δούλεμα δηλαδή αλλά εν μέρει!

    Ψήφοι: 42 17,7%
  • Θα είναι έξοδος και θα είναι και καθαρή! Λέει αλήθεια!

    Ψήφοι: 44 18,6%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    237

master21

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Μαρ 2010
Μηνύματα
35.254
Κριτικές
1
Like
38
Πόντοι
366
κοίταξε ... σίγουρα δεν μπορούν να σε σώσουν άνθρωποι χωρίς κανένα ουσιαστικό και τυπικό προσόν ...
ναι αλλα εναν τετοιον εχουμε πρωθυπουργο.εκτος και αν θεωρειται προσον η παρασκευη πιτσας.
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
ναι αλλα εναν τετοιον εχουμε πρωθυπουργο.εκτος και αν θεωρειται προσον η παρασκευη πιτσας.

σίγουρα όμως έχει περισσότερα ουσιαστικά προσόντα από έναν πρόεδρο δεκαπενταμελούς (Τσίπρας) ή έναν μηδέποτε εργασθέντα (Μιχαλολιάκος)...
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
δεν το έβγαλα εγώ .. ο Μελανσόν το έβγαλε...
"Il y a désaveu, on ne va pas raconter d'histoires, ce soir la gauche subit une défaite"



και από το ζόρι του έφυγε και από το στούντιο "Jean-Luc Mélenchon quitte le plateau de TF1 en direct"

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

μόνον που στη σχετική γαλλική συζήτηση η έννοια "αριστερά" καλύπτει και το ΣΚ ...

πες μας τα δικά σου συμπεράσματα τώρα, ως προς το FG...
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
κοίταξε ... σίγουρα δεν μπορούν να σε σώσουν άνθρωποι χωρίς κανένα ουσιαστικό και τυπικό προσόν ...

52ec984cc72302fd412e2aa145a6526c_M.jpg
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
μόνον που στη σχετική γαλλική συζήτηση η έννοια "αριστερά" καλύπτει και το ΣΚ ...

πες μας τα δικά σου συμπεράσματα τώρα, ως προς το FG...

θα μας πεις πρώτα τα δικά σου σχεικά με τον Μελανσόν και την γαλλική τσιπροαριστερα...
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
θα μας πεις πρώτα τα δικά σου σχεικά με τον Μελανσόν και την γαλλική τσιπροαριστερα...

ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: Σκληρή δοκιμασία ο πρώτος γύρος, με ελπίδες ο δεύτερος

Τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των δημοτικών εκλογών στη Γαλλία δεν ήταν καθόλου ευχάριστα για τον πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ. Είκοσι μήνες μετά την πανηγυρική εκλογή του στην προεδρία μειώθηκε σημαντικά η πολιτική του επιρροή.
Βέβαια, τα επίσημα αποτελέσματα του υπουργείου Εσωτερικών έδωσαν ότι συνολικά η αριστερά πήρε το 41% των ψήφων (δηλαδή μαζί, ΣΚ, ΓΚΚ, Μέτωπο της Αριστεράς, Κόμμα της Αριστεράς και Οικολόγοι). Η κεντροδεξιά, συνολικά, που είχε χάσει όλες τις εκλογικές μάχες από το 2007, βγήκε πρώτη δύναμη με 46% των ψήφων.
Το Εθνικό Μέτωπο (FN) της Μαρίν Λεπέν συγκέντρωσε το 4,65% (και όχι το 7% όπως είπαν αρχικά). Στην πραγματικότητα, όμως, το FN πήρε 1.200.000 ψήφους στις 596 πόλεις, στο σύνολο με πάνω από 10.000 κατοίκους που παρουσίασε λίστες. Σε μερικές πόλεις συγκέντρωσε πολύ υψηλά ποσοστά (20-40%). Εξέλεξε, μάλιστα, για πρώτη φορά και δήμαρχο από τον πρώτο γύρο με ποσοστό 50,2%, ενώ 100 περίπου υποψήφιοί του πέρασαν στο δεύτερο γύρο και θα βρεθούν την Κυριακή αντιμέτωποι με τους υποψήφιους της Αριστεράς, δηλαδή του ΣΚ και του Μετώπου της Αριστεράς, καθώς και της Κεντροδεξιάς.
Η αντιπαράθεση δεξιάς, UMP και FN δεν αποκλείει όμως και τη συνεργασία μεταξύ τους, προκειμένου να αποκλειστούν υποψήφιοι του Μετώπου της Αριστεράς, π. χ., στην πόλη Villeneuve – Saint-Georges, η Σύλβια Άλτμα εκλεγμένη δήμαρχος στις προηγούμενες εκλογές.
Το Μέτωπο της Αριστεράς εξέλεξαν από τον α΄ γύρο 40 δημάρχους σε πόλεις με πάνω από 4.000 κατοίκους, ενώ 52 λίστες τους συνεχίζουν και στο β΄ γύρο. Αυτό δείχνει την αντοχή και τη συνέχεια του Μετώπου παρά τις διαφορετικές απόψεις και στρατηγικές ανάμεσα στο ΓΚΚ και το Κόμμα της Αριστεράς.

Διαφορές που συνεχίζονται και στο δεύτερο γύρο

Ο Πιερ Λοράν, γραμματέας του ΓΚΚ στις δηλώσεις του υποστήριξε για την ανάγκη κοινής αντιμετώπισης του FN, ώστε μην κερδίσει κανένα δήμο. Το Κόμμα της Αριστεράς του Ζαν-Λικ Μελανσόν που εκτιμά ότι οι λίστες που συμμετείχε συγκέντρωσαν από 11-17%, τάσσεται υπέρ της συνεργασίας στο β΄ γύρο με το ΣΚ υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι θα υπάρχει συμφωνία. Η εποχή της παραίτησης έχει περάσει ανεπιστρεπτί τονίζει η συμπρόεδρος του κόμματος Μαρτέν Μπιλιάρ. Έτσι, όπου οι υποψήφιοι που στηρίζει το Κόμμα της Αριστεράς συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις του νόμου (10% των ψήφων) θα διεκδικήσουν και πάλι την ψήφο των πολιτών. Διαφορετικά, οι ψηφοφόροι είναι ελεύθεροι να κάνουν την επιλογή τους.
Υπέρ της κινητοποίησης για την αντιμετώπιση της άκρας δεξιάς τάχθηκε και το Νέο Αριστερό Κόμμα (ΝΑΚ). Μιας κινητοποίησης, όπως υποστηρίζει, που δεν περιορίζεται μόνο στις εκλογές αλλά θα έχει συνέχεια, για την οικοδόμηση μιας εναλλακτικής πολιτικής για το τέλος της σημερινής πολιτικής που αποτελεί μαξιλαράκι για την άνοδο του FN.
Σημείο συνάντησης όλων των κομμάτων της αριστεράς θα αποτελέσει η κοινή πορεία τους, μαζί με κοινωνικές και συνδικαλιστικές οργανώσεις, στις 12 Απριλίου 2014 στο Παρίσι κατά της λιτότητας.

 

Lastmoican

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
16 Οκτ 2006
Μηνύματα
17.479
Κριτικές
3
Like
54
Πόντοι
166
με λίγα λόγια... ο Τσίπρας είναι είτε ανίκανος (ηλίθιος) είτε παίζει απλά το παιχνίδι των άλλων και είναι απλά ένα συστημικό πιόνι.

Αυτή η μαλακία της πρότασης μομφής αυτό αποδεικνύει.

και στις δύο περιπτώσεις απλά δεν αξίζει ούτε το σεβασμό μας ούτε την ψήφο μας.
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
με λίγα λόγια... ο Τσίπρας είναι είτε ανίκανος (ηλίθιος) είτε παίζει απλά το παιχνίδι των άλλων και είναι απλά ένα συστημικό πιόνι.

Αυτή η μαλακία της πρότασης μομφής αυτό αποδεικνύει.

και στις δύο περιπτώσεις απλά δεν αξίζει ούτε το σεβασμό μας ούτε την ψήφο μας.

έτσι από περιέργεια, ίσως και ολίγον βίτσιο,
θα ήθελα κάποτε να πεις στο φόρουμ,
κάποιους που αξιώθηκαν ή αξιώνονται του πολύτιμου "σεβασμού" σου και της βαρύτιμης "ψήφου" σου....

τπτ άλλο.
.-
 

Επισκέπτης
έτσι από περιέργεια, ίσως και ολίγον βίτσιο,
θα ήθελα κάποτε να πεις στο φόρουμ,
κάποιους που αξιώθηκαν ή αξιώνονται του πολύτιμου "σεβασμού" σου και της βαρύτιμης "ψήφου" σου....

τπτ άλλο.
.-

Ειναι κι αυτος της αποψης <<ολοι ιδιοι ειναι μωρε>> και <<σιγα μην αλλαξει κατι, ειναι ολα προσχεδιασμενα>>.
Και υστερα σαν κλασικοι νεοελληνες, κλαιγονται για τα μνημονια, τις απολυσεις, την ανεργια κτλ.κτλ.
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
[size=17pt]Γνωμοδότηση του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Κώστα Χρυσόγονου, όσον αφορά την πρόταση δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.[/size]

Ειδικότερα, ο καθηγητής διατυπώνει τη θέση ότι «η απόρριψη πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης δεν εμποδίζει την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά μέλους της πριν την πάροδο εξαμήνου και πάντως μόνη αρμόδια να τη συζητήσει και στη συνέχεια να την απορρίψει είναι η Ολομέλεια της Βουλής, εφόσον η πρόταση φέρει τις υπογραφές τουλάχιστον του ενός έκτου του συνόλου των βουλευτών».

Ο κ. Χρυσόγονος αναφέρει ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας του έθεσε το ερώτημα εάν είναι επιτρεπτή η υποβολή πρότασης δυσπιστίας ατομικά κατά υπουργού πριν από την παρέλευση εξαμήνου αφότου η Βουλή απέρριψε πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, μέλος της οποίας είναι ο υπουργός και έδωσε την ακόλουθη απάντηση -γνωμοδότηση:

«Ι. Στην παρ. 2 του άρθρου 84 του Συντάγματος ορίζεται: «Η Βουλή μπορεί με απόφασή της να αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την Κυβέρνηση ή από μέλος της. Πρόταση δυσπιστίας μπορεί να υποβληθεί μόνο μετά την πάροδο εξαμήνου αφότου η Βουλή απέρριψε πρόταση δυσπιστίας ...».

Το δεύτερο εδάφιο της παραπάνω διάταξης θέτει τον κανόνα ότι για να υποβληθεί πρόταση δυσπιστίας πρέπει να έχει παρέλθει τουλάχιστον εξάμηνο από την απόρριψη της προηγούμενης. Ο κανόνας αυτός έχει βεβαίως νόημα μόνον όταν πρόκειται για την υποβολή νέας πρότασης δυσπιστίας κατά της ίδιας κυβέρνησης. Είναι αυτονόητο ότι, εάν εντός του εξαμήνου ορκιστεί νέα κυβέρνηση, ουδόλως κωλύεται η υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά αυτής. Με άλλα λόγια, η εφαρμογή του κανόνα προϋποθέτει την ταυτότητα του καθ' ου η πρόταση.
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, ο παραπάνω κανόνας δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση υποβολής διαδοχικών προτάσεων κατά της κυβέρνησης συλλογικά και κατά μέλους της ατομικά, οπότε επίσης δεν συντρέχει ταυτότητα του καθ' ου η πρόταση. Όπως έχω υποστηρίξει σε ανύποπτο χρόνο, η εξάμηνη προθεσμία δεν εφαρμόζεται παρά μόνο για ταυτόσημες ως προς τον καθ' ου προτάσεις, έτσι ώστε η απόρριψη πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης να μην εμποδίζει την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά μέλους της πριν την πάροδο εξαμήνου (Κ. Χρυσόγονος, Συνταγματικό δίκαιο, Εκδ. Σάκκουλα 2003, σ. 555).

Την άποψη αυτή, μολονότι είχε υποστηριχθεί παλαιότερα και η αντίθετή της (βλ. Π. Παραρά, Σύνταγμα 1975 - Corpus, τόμ. ΙΙΙ, Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 1999, σ. 203), επιβεβαιώνει και η πλέον πρόσφατη μονογραφία για την κυβερνητική ευθύνη που διαθέτει η ελληνική βιβλιογραφία. Σ' αυτήν αναφέρεται, επί λέξει, ότι «η προθεσμία αυτή δεν ισχύει, όταν η προγενέστερη πρόταση μομφής δεν αφορούσε το υπουργικό συμβούλιο στο σύνολό του ή τον πρωθυπουργό, αλλά μεμονωμένο μέλος της κυβέρνησης... Αν, δηλαδή, απορριφθεί πρόταση μομφής που στρέφεται κατά της κυβέρνησης, δεν παρεμποδίζεται η υποβολή νέας, που στοχεύει στην απομάκρυνση υπουργού, εντός του εξαμήνου» (Ιφ. Καμτσίδου, Το κοινοβουλευτικό σύστημα. Δημοκρατική αρχή και πολιτική ευθύνη, Εκδ. Σαββάλα 2011, σ. 267).

Εξάλλου, η παραπάνω άποψη επιβεβαιώνεται κατ' ουσίαν και από δύο περαιτέρω επιχειρήματα, ένα τελολογικό και ένα συστηματικό. Καταρχάς, προφανής σκοπός της περί εξαμήνου διάταξης του άρθρου 84 παρ. 2 Συντ. είναι η διασφάλιση της κυβερνητικής σταθερότητας, η οποία όμως μόνον από ενδεχόμενη αποδοχή πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης συλλογικά κινδυνεύει και όχι από την αποδοχή τέτοιας πρότασης ατομικά κατά υπουργού. Στη δεύτερη περίπτωση ο υπουργός υποχρεούται μεν σε παραίτηση, η συνταγματική ωστόσο θέση της κυβέρνησης συλλογικά ουδόλως θίγεται.

Περαιτέρω, από τη διάταξη του άρθρου 85 Συντ., σύμφωνα με την οποία «τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, καθώς και οι Υφυπουργοί είναι συλλογικώς υπεύθυνοι για τη γενική πολιτική της Κυβέρνησης και καθένας από αυτούς για τις πράξεις ή παραλείψεις της αρμοδιότητάς του», προκύπτει ότι διακρίνεται σαφώς η ατομική πολιτική ευθύνη των μελών της κυβέρνησης έναντι της συλλογικής ευθύνης της ίδιας της κυβέρνησης (βλ., ενδεικτικά, Ευ. Βενιζέλου, Μαθήματα συνταγματικού δικαίου, 2η έκδ., Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 2008, σ. 559, Κ. Μαυριά, Συνταγματικό δίκαιο Ι, Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 2000, σ. 543, Δ. Θ. Τσάτσου, Συνταγματικό δίκαιο, τόμ. Β΄, Οργάνωση και λειτουργία της πολιτείας, 2η έκδ., Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 1993, σ. 292 επ.). Επομένως, η απόδοση ατομικής πολιτικής ευθύνης με την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά ορισμένου μέλους της κυβέρνησης είναι σαφώς διακεκριμένη έναντι της απόδοσης πολιτικής ευθύνης συλλογικά στην κυβέρνηση.

II. Σύμφωνα με το άρθρο 142 παρ. 3 του Κανονισμού της Βουλής, αν διαπιστωθεί ότι η πρόταση υπογράφεται από τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό βουλευτών, η Βουλή διακόπτει τις (νομοθετικές ή άλλες) εργασίες της και επακολουθεί η έναρξη συζήτησης της πρότασης. Η κατά τη διάταξη αυτή διαπίστωση γίνεται προφανώς από το Προεδρείο της Βουλής και η αρμοδιότητα του τελευταίου εξαντλείται σ΄ αυτήν. Ούτε στο άρθρο 142 ούτε στα άρθρα 11 και 12 και 14 του Κανονισμού, τα οποία καθορίζουν τις αρμοδιότητες του Προέδρου, των λοιπών μελών του Προεδρείου και της Διάσκεψης των Προέδρων, περιέχεται οποιαδήποτε πρόβλεψη περί δυνατότητας του Προεδρείου (ή της Διάσκεψης των Προέδρων) να απορρίψει το ίδιο πρόταση δυσπιστίας, επειδή κατά τη γνώμη της πλειοψηφίας των μελών του Προεδρείου (ή της Διάσκεψης των Προέδρων) ή προσωπικά του Προέδρου η πρόταση αυτή δεν πληροί τις προϋποθέσεις των άρθρων 84 του Συντάγματος και 142 του Κανονισμού της Βουλής σχετικά με τον χρόνο υποβολής της. Μόνη αρμόδια να απορρίψει την πρόταση δυσπιστίας, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, είναι η Ολομέλεια της Βουλής, αφού εννοείται προηγηθεί συζήτησή της με τους όρους της παρ. 4 του άρθρου 142 του Κανονισμού της Βουλής.

Συμπέρασμα
Η απόρριψη πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης δεν εμποδίζει την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά μέλους της πριν την πάροδο εξαμήνου και πάντως μόνη αρμόδια να τη συζητήσει και στη συνέχεια να την απορρίψει είναι η Ολομέλεια της Βουλής, εφόσον η πρόταση φέρει τις υπογραφές τουλάχιστον του ενός έκτου του συνόλου των βουλευτών».

Read more:
 

stekas72

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Δεκ 2008
Μηνύματα
22.266
Κριτικές
3
Like
1.443
Πόντοι
566
ο ΣΥΡΙΖΑ κι ο Τσί είναι για τα δύσκολα...

στην Ελλάδα και την Ευρώπη...

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

θα δούμε το βραδυ των ευρωεκλογών αν η Ευρωπαική Αριστερά θα είναι πρώτη δύναμη στην Ευρώπη...  :rolleyes:
 

stekas72

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Δεκ 2008
Μηνύματα
22.266
Κριτικές
3
Like
1.443
Πόντοι
566
Συμπέρασμα
Η απόρριψη πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης δεν εμποδίζει την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά μέλους της πριν την πάροδο εξαμήνου και πάντως μόνη αρμόδια να τη συζητήσει και στη συνέχεια να την απορρίψει είναι η Ολομέλεια της Βουλής, εφόσον η πρόταση φέρει τις υπογραφές τουλάχιστον του ενός έκτου του συνόλου των βουλευτών».

Read more:

Καλή επιτυχία παπιε!

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

θα δούμε το βραδυ των ευρωεκλογών αν η Ευρωπαική Αριστερά θα είναι πρώτη δύναμη στην Ευρώπη...  :rolleyes:

στεκάκι ούτε ο ΠΠ ούτε η Αριστερά έχουμε κοινοβουλευτικές αυταπάτες...

από κει και πέρα, καθείς και τα όπλα του...
 

alex71

Ανώτερος
Εγγρ.
5 Σεπ 2010
Μηνύματα
154.320
Κριτικές
1
Like
32.280
Πόντοι
8.006
[size=17pt]Γνωμοδότηση του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Κώστα Χρυσόγονου, όσον αφορά την πρόταση δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.[/size]

Ειδικότερα, ο καθηγητής διατυπώνει τη θέση ότι «η απόρριψη πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης δεν εμποδίζει την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά μέλους της πριν την πάροδο εξαμήνου και πάντως μόνη αρμόδια να τη συζητήσει και στη συνέχεια να την απορρίψει είναι η Ολομέλεια της Βουλής, εφόσον η πρόταση φέρει τις υπογραφές τουλάχιστον του ενός έκτου του συνόλου των βουλευτών».

Ο κ. Χρυσόγονος αναφέρει ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας του έθεσε το ερώτημα εάν είναι επιτρεπτή η υποβολή πρότασης δυσπιστίας ατομικά κατά υπουργού πριν από την παρέλευση εξαμήνου αφότου η Βουλή απέρριψε πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, μέλος της οποίας είναι ο υπουργός και έδωσε την ακόλουθη απάντηση -γνωμοδότηση:

«Ι. Στην παρ. 2 του άρθρου 84 του Συντάγματος ορίζεται: «Η Βουλή μπορεί με απόφασή της να αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την Κυβέρνηση ή από μέλος της. Πρόταση δυσπιστίας μπορεί να υποβληθεί μόνο μετά την πάροδο εξαμήνου αφότου η Βουλή απέρριψε πρόταση δυσπιστίας ...».

Το δεύτερο εδάφιο της παραπάνω διάταξης θέτει τον κανόνα ότι για να υποβληθεί πρόταση δυσπιστίας πρέπει να έχει παρέλθει τουλάχιστον εξάμηνο από την απόρριψη της προηγούμενης. Ο κανόνας αυτός έχει βεβαίως νόημα μόνον όταν πρόκειται για την υποβολή νέας πρότασης δυσπιστίας κατά της ίδιας κυβέρνησης. Είναι αυτονόητο ότι, εάν εντός του εξαμήνου ορκιστεί νέα κυβέρνηση, ουδόλως κωλύεται η υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά αυτής. Με άλλα λόγια, η εφαρμογή του κανόνα προϋποθέτει την ταυτότητα του καθ' ου η πρόταση.
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, ο παραπάνω κανόνας δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση υποβολής διαδοχικών προτάσεων κατά της κυβέρνησης συλλογικά και κατά μέλους της ατομικά, οπότε επίσης δεν συντρέχει ταυτότητα του καθ' ου η πρόταση. Όπως έχω υποστηρίξει σε ανύποπτο χρόνο, η εξάμηνη προθεσμία δεν εφαρμόζεται παρά μόνο για ταυτόσημες ως προς τον καθ' ου προτάσεις, έτσι ώστε η απόρριψη πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης να μην εμποδίζει την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά μέλους της πριν την πάροδο εξαμήνου (Κ. Χρυσόγονος, Συνταγματικό δίκαιο, Εκδ. Σάκκουλα 2003, σ. 555).

Την άποψη αυτή, μολονότι είχε υποστηριχθεί παλαιότερα και η αντίθετή της (βλ. Π. Παραρά, Σύνταγμα 1975 - Corpus, τόμ. ΙΙΙ, Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 1999, σ. 203), επιβεβαιώνει και η πλέον πρόσφατη μονογραφία για την κυβερνητική ευθύνη που διαθέτει η ελληνική βιβλιογραφία. Σ' αυτήν αναφέρεται, επί λέξει, ότι «η προθεσμία αυτή δεν ισχύει, όταν η προγενέστερη πρόταση μομφής δεν αφορούσε το υπουργικό συμβούλιο στο σύνολό του ή τον πρωθυπουργό, αλλά μεμονωμένο μέλος της κυβέρνησης... Αν, δηλαδή, απορριφθεί πρόταση μομφής που στρέφεται κατά της κυβέρνησης, δεν παρεμποδίζεται η υποβολή νέας, που στοχεύει στην απομάκρυνση υπουργού, εντός του εξαμήνου» (Ιφ. Καμτσίδου, Το κοινοβουλευτικό σύστημα. Δημοκρατική αρχή και πολιτική ευθύνη, Εκδ. Σαββάλα 2011, σ. 267).

Εξάλλου, η παραπάνω άποψη επιβεβαιώνεται κατ' ουσίαν και από δύο περαιτέρω επιχειρήματα, ένα τελολογικό και ένα συστηματικό. Καταρχάς, προφανής σκοπός της περί εξαμήνου διάταξης του άρθρου 84 παρ. 2 Συντ. είναι η διασφάλιση της κυβερνητικής σταθερότητας, η οποία όμως μόνον από ενδεχόμενη αποδοχή πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης συλλογικά κινδυνεύει και όχι από την αποδοχή τέτοιας πρότασης ατομικά κατά υπουργού. Στη δεύτερη περίπτωση ο υπουργός υποχρεούται μεν σε παραίτηση, η συνταγματική ωστόσο θέση της κυβέρνησης συλλογικά ουδόλως θίγεται.

Περαιτέρω, από τη διάταξη του άρθρου 85 Συντ., σύμφωνα με την οποία «τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, καθώς και οι Υφυπουργοί είναι συλλογικώς υπεύθυνοι για τη γενική πολιτική της Κυβέρνησης και καθένας από αυτούς για τις πράξεις ή παραλείψεις της αρμοδιότητάς του», προκύπτει ότι διακρίνεται σαφώς η ατομική πολιτική ευθύνη των μελών της κυβέρνησης έναντι της συλλογικής ευθύνης της ίδιας της κυβέρνησης (βλ., ενδεικτικά, Ευ. Βενιζέλου, Μαθήματα συνταγματικού δικαίου, 2η έκδ., Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 2008, σ. 559, Κ. Μαυριά, Συνταγματικό δίκαιο Ι, Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 2000, σ. 543, Δ. Θ. Τσάτσου, Συνταγματικό δίκαιο, τόμ. Β΄, Οργάνωση και λειτουργία της πολιτείας, 2η έκδ., Εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα 1993, σ. 292 επ.). Επομένως, η απόδοση ατομικής πολιτικής ευθύνης με την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά ορισμένου μέλους της κυβέρνησης είναι σαφώς διακεκριμένη έναντι της απόδοσης πολιτικής ευθύνης συλλογικά στην κυβέρνηση.

II. Σύμφωνα με το άρθρο 142 παρ. 3 του Κανονισμού της Βουλής, αν διαπιστωθεί ότι η πρόταση υπογράφεται από τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό βουλευτών, η Βουλή διακόπτει τις (νομοθετικές ή άλλες) εργασίες της και επακολουθεί η έναρξη συζήτησης της πρότασης. Η κατά τη διάταξη αυτή διαπίστωση γίνεται προφανώς από το Προεδρείο της Βουλής και η αρμοδιότητα του τελευταίου εξαντλείται σ΄ αυτήν. Ούτε στο άρθρο 142 ούτε στα άρθρα 11 και 12 και 14 του Κανονισμού, τα οποία καθορίζουν τις αρμοδιότητες του Προέδρου, των λοιπών μελών του Προεδρείου και της Διάσκεψης των Προέδρων, περιέχεται οποιαδήποτε πρόβλεψη περί δυνατότητας του Προεδρείου (ή της Διάσκεψης των Προέδρων) να απορρίψει το ίδιο πρόταση δυσπιστίας, επειδή κατά τη γνώμη της πλειοψηφίας των μελών του Προεδρείου (ή της Διάσκεψης των Προέδρων) ή προσωπικά του Προέδρου η πρόταση αυτή δεν πληροί τις προϋποθέσεις των άρθρων 84 του Συντάγματος και 142 του Κανονισμού της Βουλής σχετικά με τον χρόνο υποβολής της. Μόνη αρμόδια να απορρίψει την πρόταση δυσπιστίας, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, είναι η Ολομέλεια της Βουλής, αφού εννοείται προηγηθεί συζήτησή της με τους όρους της παρ. 4 του άρθρου 142 του Κανονισμού της Βουλής.

Συμπέρασμα
Η απόρριψη πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης δεν εμποδίζει την υποβολή πρότασης δυσπιστίας κατά μέλους της πριν την πάροδο εξαμήνου και πάντως μόνη αρμόδια να τη συζητήσει και στη συνέχεια να την απορρίψει είναι η Ολομέλεια της Βουλής, εφόσον η πρόταση φέρει τις υπογραφές τουλάχιστον του ενός έκτου του συνόλου των βουλευτών».

Read more:
Μπραβο ρε πορνοπαπε. Κατι τετοια να λεμε εμεις οι νομικοι, και μετα να μην μας παιρνει κανενας στα σοβαρα.
Και να λενε οτι μπορουμε με σοφιστειες να κανουμε το ασπρο μαυρο.
Δηλαδη ο αξιοτιμος κ. Χρυσογονος, υποστηριζει οτι μπορει καθε μερα η αντιπολιτευση να κανει και μια προταση δυσπιστιας για καθε μελος της κυβερνησης χωριστα.
Ετσι, να εχουμε και μια γνωμη καθηγητη για να βαλουμε ενδυμα σοβαροτητας στο καραγκιοζιλικι.
Αυτες οι γελοιοτητες ξερεις τι μου θυμιζουν? Κατι ψυχασθενεις δικομανεις, που κανουν αιτηση εξαιρεσης σε οποιον δικαστη δουν στην εδρα, και μετα κανουν και αιτηση εξαιρεσης στη συνθεση που ανεβαινει να δικασει την αιτηση εξαιρεσης και ούτω καθ εξης.
Ε ντροπη ρε φιλε, σε ειχα για σοβαρο, παρα τις διαφωνιες μας. Νισαφι δηλαδη.
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Μπραβο ρε πορνοπαπε. Κατι τετοια να λεμε εμεις οι νομικοι, και μετα να μην μας παιρνει κανενας στα σοβαρα.
Και να λενε οτι μπορουμε με σοφιστειες να κανουμε το ασπρο μαυρο.
Δηλαδη ο αξιοτιμος κ. Χρυσογονος, υποστηριζει οτι μπορει καθε μερα η αντιπολιτευση να κανει και μια προταση δυσπιστιας για καθε μελος της κυβερνησης χωριστα.
Ετσι, να εχουμε και μια γνωμη καθηγητη για να βαλουμε ενδυμα σοβαροτητας στο καραγκιοζιλικι.
Αυτες οι γελοιοτητες ξερεις τι μου θυμιζουν? Κατι ψυχασθενεις δικομανεις, που κανουν αιτηση εξαιρεσης σε οποιον δικαστη δουν στην εδρα, και μετα κανουν και αιτηση εξαιρεσης στη συνθεση που ανεβαινει να δικασει την αιτηση εξαιρεσης και ούτω καθ εξης.
Ε ντροπη ρε φιλε, σε ειχα για σοβαρο, παρα τις διαφωνιες μας. Νισαφι δηλαδη.

εγώ δε σε είχα, οπότε, no problem...
 

c200

Μέλος
Εγγρ.
9 Νοε 2006
Μηνύματα
2.989
Like
8
Πόντοι
16
στεκάκι ούτε ο ΠΠ ούτε η Αριστερά έχουμε κοινοβουλευτικές αυταπάτες...

από κει και πέρα, καθείς και τα όπλα του...

Άστο γιατι την τελευταία φορά που το δοκιμάσατε, σας πήγανε  :pipa2::boobies:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom