Λόγω απουσίας του kolobourda και της κωλυσιεργίας του Savva που ηγείται της ομάδας ψεκασμένων, ανοίγω αυτό το thread για να μην έχουμε συνομωσιακά κενά.
Αρχικα έχουμε την είδηση για τους νορμάλ σε μυαλό:
Τεράστιο το κόστος για τη διεθνή οικονομία από τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις καθυστερήσεις.
Ελπίδες ότι το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Ever Given, της ταϊβανέζικης εταιρείας Evergreen Marine, θα μπορέσει να αποκολληθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας από το σημείο που έχει προσαράξει, κλείνοντας εδώ και τέσσερις ημέρες τη
Διώρυγα του Σουέζ, εκφράζουν οι υπηρεσίες που συμμετέχουν στην τεράστια επιχείρηση που έχει στηθεί.
Το μήκους 400 μέτρων Everg Given έχει ακινητοποιηθεί διαγώνια στο νότιο τμήμα του καναλιού από την Τρίτη, διαταράσσοντας την παγκόσμια ναυτιλία και εμποδίζοντας μια από τις πλέον πολυσύχναστες πλωτές οδούς του κόσμου.
Περίπου
το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης περνά μέσα από το κανάλι, και δεκάδες σκάφη περιμένουν γύρω από τις βόρειες και νότιες εισόδους του. Το ημερήσιο κόστος από τις καθυστερήσεις για την παγκόσμια οικονομία έχει εκτιμηθεί σε
9-10 δισ. δολάρια.
Τα ναύλα για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου
σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά το ατύχημα και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει διαταραχθεί μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, απειλώντας με
δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρείες.
Στα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρει το Ever Given περιλαμβάνονται προϊόντα της
IKEA και της γνωστής βρετανικής αλυσίδας ηλεκτρονικών
Dixons. Η ολλανδική εταιρεία προϊόντων σπιτιού
Blokker επιβεβαίωσε επίσης ότι εμπορεύματά της βρίσκονται στο πλοίο.
Εάν συνεχιστεί επί μακρόν αυτή η κατάσταση, οι εταιρείες ενδέχεται να αποφασίσουν να αλλάξουν δρομολόγιο για τα πλοία τους, γύρω από το
Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο χρόνο ταξιδιού και επιπλέον κόστος σε καύσιμα.
Ναυτιλιακοί πράκτορες δήλωσαν το Σάββατο στο Reuters ότι κανένα από τα πλοία που περιμένουν στις εισόδους του καναλιού δεν είχε ζητήσει ακόμη την αναδρομή.
Ο κίνδυνος για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων είναι μεγαλύτερος για την
Ευρώπη - όπου βασικοί λιμένες όπως η Αμβέρσα στο Βέλγιο και ο Felixstowe στη Βρετανία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις
Οι
ΗΠΑ επηρεάζονται περισσότερο στις ανατολικές ακτές και τον Κόλπο του Μεξικού. Περίπου 45% του όγκου φορτίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και στο Νιου Τζέρσεϊ κινείται μέσω του καναλιού του Σουέζ, ανέφεραν ειδικοί.
Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι οι ΗΠΑ έχουν προσφερθεί να βοηθήσουν την Αίγυπτο στις συνεχείς προσπάθειές της.
«Παρακολουθούμε την κατάσταση πολύ προσεκτικά», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου
Τζεν Ψάκι, σημειώνοντας ότι το μπλοκάρισμα της διώρυγας επηρεάζει τις αγορές ενέργειας.
Τι όμως μας κρύβουν;
Μήπως δεν έγινε ατύχημα και το λένε οι Αιγύπτιοι για να γονατίσουν την δύση και να θριαμβεύσει το Ισλάμ;
Μήπως είναι κόλπο των εφοπλιστών για να πάνε γύρω γύρω από την Αφρική μπας και πέσουν σε καμιά πειρατεία, και ρεφάρουν από τις ασφαλιστικές;
Μήπως η Evergreen είναι εταιρεία της Χίλαρι που είναι φίλη του Σόρος και ο Σόρος έχεις σορτάρει τις εταιρείες που χάνουν δις;
Υ.Γ. Ελέγχτηκαν και οι περιπτώσεις να φταίει η ανικανότητα του Κούλη αλλά και το ενδεχόμενο να έκλεισε η διώρυγα για να μην μπορεί να πάει στον ινδικό ο volcano με την βάρκα του, αλλά απορρίφτηκαν από την ψηφοφορία λόγω έλλειψης στοιχείων. Το διευκρινίζω για να μην ζητήσετε να μπουν!