ενταξει γουσταρω σκωτια με 1000
αλλα εδω τωρα οι γιαπωνεζοι εχουν ξεφυγει
Την αμερικάνικη ποτοποιία Beam, με προϊόντα όπως τα μπέρμπον Jim Beam και Maker’s Mark, εξαγοράζει η ιαπωνική Suntory έναντι 13,6 δισ. Δολαρίων, όπως μεταδίδει το Reuters.
Αν υπολογιστεί και η ανάληψη του χρέους της αμερικάνικης ποτοποιίας, η συμφωνία αποτιμάται στα 16 δισ. δολάρια.
H Βeam εκτός από μπέρμπον πουλάει επίσης το ουίσκι Canadian Club και το κονιάκ Courvoisier, με τον ιαπωνικό κολοσσό να προσφέρει στους μετόχους της Beam 83,50 δολάρια ανά μετοχή, 25% υψηλότερα από το κλείσιμο της Παρασκευής. Πρόκειται για ποσό 20 φορές υψηλότερο από τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της Beam το δωδεκάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου.
Ο πρόεδρος της Suntory, Nobutada Saji ανέφερε σε ανακοίνωση:"Πιστεύω ότι ο συνδυασμός αυτός θα δημιουργήσει μια εταιρεία ποτών με ένα μοναδικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων σε όλο τον κόσμο και θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε περαιτέρω ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο".
Πρόκειται για το μεγαλύτερο deal της Suntory, η οποία παράγει τo ουίσκι Yamazaki, το Bowmore και το λικέρ Midori. Η μεγαλύτερη εξαγορά συναλλαγή της ιαπωνικής εταιρείας μέχρι σήμερα ήταν η εξαγορά της Orangina Schweppes από κοινοπραξία εταιρειών για πάνω από 3 δισ. δολάρια το 2009.