Φίλτατε κύριε Πύραυλε. Εκτιμώ την απάντηση σας, καίτοι ενέχει στοιχεία σκωπτικότητας.
Δράττομαι της ευκαιρίας για να εκφράσω μερικές σκέψεις.
Καταλυτικό το σχόλιό σας κύριε streetwalker, που παρά τη λακωνικότητά του αναδεικνύει ότι μια κατάσταση μπορεί κάποιος να τη δει με εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους οπτικές.
Δηλαδή, αφενός την ενημέρωση που γράψατε για τα πορνεία των Αθηνών και αφετέρου το δικό μου σχόλιο
«streetwalker: the hardest-working man in fuck business (αν είχα κάνει τα μισά, τώρα θα ήμουν με βαριά χρόνια αδενοπάθεια)»
μπορεί κανείς να δει τον συνδυασμό τους είτε (α) με την οπτική «τι καυλιάρης που είναι αυτός ο streetwalker… έχει ψωλή μυδράλιο», είτε (β) με την οπτική «αυτός ο streetwalker το παρακάνει, είναι σεξομανής», είτε (γ) με την οπτική «η παλιόγρια ο Πύραυλος βλέπει τους νέους να γαμάνε κάργα και ζηλεύει ή αυτοσαρκάζεται που πια δεν του σηκώνεται τόσο πολύ», είτε (δ) με την οπτική «ο Πύραυλος αφήνει αιχμές για την επαγγελματική υπόσταση του streetwalker, που αντί να ξεσκίζεται στο engineering ξεσκίζεται στις πουτάνες», είτε (ε) …, είτε (στ) ….
(Περισσότερο την πρώτη οπτική είχα κατά νου όταν έγραφα το σχόλιο, χωρίς όμως να αποκλείω τις άλλες οπτικές τώρα που το ξανασκέφτομαι).
Έχω δει κι άλλες παρόμοιες διφορούμενες καταστάσεις, που μέχρι σήμερα δεν είμαι σίγουρος ότι έχω καταλάβει τι έχει συμβεί.
Ενδεικτικά αναφέρω μερικές:
• Ένα μέλος είχε σχολιάσει ότι ήμουν αδικαιολόγητα δηκτικός με κριτικές μου για τα χάλια που έχουν εκδιδόμενες στην οδό Λιοσίων. Πριν προλάβω να απαντήσω οτιδήποτε, του επιτέθηκαν ομαδόν 2-3 άλλα μέλη. Τελικά μετά από λίγη ώρα ο κατήγορος ανακάλεσε και μετά από καιρό δήλωσε buddy μου.
• Ένας άλλος νεαρός είχε γράψει ότι επρόκειτο να βγει βόλτα στα πορνεία και σκόπευε να γράψει ενημέρωση. Τον προπηλάκισαν δυο άλλα μέλη ως προπέτη, κι εγώ συμμετείχα στην αγέλη των επιτιθέμενων υποδαυλίζοντας την κατάσταση και γελώντας πίσω από το πληκτρολόγιο. Αργότερα που θεώρησα ότι ο νεαρός δεν το πήρε για αστείο και μάλλον κατάπιε τη γλώσσα του και ίσως κα το πληκτρολόγιό του, φοβήθηκα ότι έγινε διασυρμός, έκανα δημόσια αυτοκριτική, οπότε έπιασε το παράπονο και τα άλλα δυο μέλη που «συγχώρεσαν» το νεαρό.
Παρ’ όλα αυτά, έκτοτε ο νεαρός εξαφανίστηκε.
• Άλλη φορά, ανέφερα ότι ένα μέλος μοιάζει με τον Elton John, έχοντας στη συνείδησή μου τον καλλιτέχνη αυτόν ως κορυφαίο συνθέτη και εκτελεστή στο είδος του, εκκεντρική προσωπικότητα, ευειδή βρετανό μεσήλικα, εν γένει σπουδαία φυσιογνωμία.
Το μέλος αντέδρασε δριμύτατα, χαρακτηρίζοντας ατυχέστατη την συσχέτιση που έκανα με τον κίναιδο Elton John.
• Άλλη φορά, ανέφερα ότι ένα μέλος είναι αγκιτάτορας με την καλή έννοια. Το μέλος εισέπραξε την κακή έννοια, οπότε αναγκάστηκα να εξηγηθώ.
• Άλλες φορές, διάφορα μέλη με αναφέρουν απερίφραστα ως ημιαιωνόβιο, υπερήλικα, παλιόγρια, κωλόγερο, κτλ. Ομολογώ ότι δεν γελάω πάντα όταν τα διαβάζω.
Θεωρώ ότι οι παρουσίες των μελών του στο site, είναι μια συνάθροιση Αριστοφανικού – Διονυσιακού – Σατυρικού τύπου. (Εξαιρώ τους χαιρχελέδες που μπαίνουν στο site για λόγους άσχετους με την πορνεία).
Δηλαδή, «βλέπω» τα μέλη να συμπεριφέρονται όπως στο καρναβάλι: φοράνε μάσκες, κοροϊδεύουν, πειράζουν ο ένας τον άλλο, αστεΐζονται μεταξύ τους.
Βέβαια, όπως συμβαίνει και στους καρναβαλιστές των Απόκρεω, τα μέλη δεν παύουν να δείχνουν στοιχεία της προσωπικότητάς τους παρά το ότι φορούν προσωπεία: άλλοι είναι σοβαροί (ή σοβαροφανείς), άλλοι κάνουν χαβαλέ (ή μαλακίζονται), άλλοι φιλοσοφούν (ή αμπελοφιλοσοφούν), άλλοι είναι εύθικτοι, άλλοι είναι προκλητικοί ή απειλητικοί, άλλοι είναι μεθυσμένοι ή μαστουρωμένοι, κλπ.
Ο καθένας λοιπόν που φοράει τη μάσκα του, παρά το ότι έχει επιτηδευμένη συμπεριφορά σύμφωνα με τις καρναβαλικές επιταγές, δεν παύει να φανερώνει κάποια στοιχεία της προσωπικότητάς του, των βιωμάτων του, της καλλιέργειάς του, της μόρφωσής του, των κόμπλεξ του, της ανασφάλειάς του, της υπαρξιακής αγωνίας του, των ψυχικών και διανοητικών χαρακτηριστικών του.
Εκεί που τα πράγματα γίνονται κωμικοτραγικά και τραγελαφικά, είναι όταν κάποιοι μασκοφόροι καρναβαλιστές (μέλη του site) αρχίζουν να ανταλλάσσουν απόψεις με όρους «κανονικής ζωής», δηλ. με ηθικές αξίες, με πολιτικές πεποιθήσεις, με κοινωνικές ευαισθησίες, κτλ.
Τότε συμβαίνουν οξύμωρα πράγματα, όπως π.χ. να αλληλογραφούν ανώνυμα άτομα για θέματα που διέπονται από κανόνες της «κανονικής» κοινωνίας, όπως λ.χ. θέματα ηθικής τάξης, θέματα απονομής δικαιοσύνης, και άλλα παρεμφερή θέματα στα οποία έχει δεσπόζοντα ρόλο το Κράτος.
Το οξύμωρο είναι ότι αυτές οι διαβουλεύσεις γίνονται σε site στο οποίο τα θέματα που εξ ορισμού και εκ καταβολής πραγματεύεται είναι η Πορνεία, η Λαγνεία, η Ασωτία, η Ηδονοβλεψία, η Ελευθεριότητα, η Έκλυση Ηθών, το Ξελόγιασμα, η Ακολασία, η Ασέλγεια, ο Εκτραχηλισμός, η Ερωτομανία, η Αποχαλίνωση του σαρκικού πάθους, ο Εκμαυλισμός, τα Βδελυρά πράγματα, οι Κίναιδοι, οι Μαστροποί, οι Προαγωγοί, οι εξώληδες και οι προώληδες, η επιρρέπεια στις αφροδισιακές εκτροπές, και άλλα παρεμφερή Αισχρά, Άκοσμα και Ανόσια πράγματα (όλα αυτά σύμφωνα με το Σύστημα Αξιών της Κοινωνίας του σύγχρονου Κράτους).
Σαν παράγωγο του παραπάνω, παρατηρώ στον εαυτό μου κάτι που συμβαίνει και σε άλλα μέλη, ότι μερικές φορές ασυνείδητα συγχέω εάν φοράω τη μάσκα ή όχι, συγχέω εάν μιλά το πρόσωπο ή εάν μιλά το προσωπείο.
Λίγοι είναι αυτοί που ποτέ δεν βγάζουν τη μάσκα και δεν παθαίνουν σύγχυση.
Ο κοινός τόπος των μελών είναι η έξη μας προς την παροχή υπηρεσιών πορνείας (εξαιρουμένων των περαστικών χαιρχελέδων).
Άρα, πίσω από τη μάσκα του καθενός, μπορεί να κρύβεται οτιδήποτε: επιστήμονας, φυλακόβιος, θρησκόληπτος, καρακόλι, δημόσιος υπάλληλος, πρεζάκι, μπινές, επιχειρηματίας, άνεργος, κνίτης, τσομπάνης, φασίστας, πακιστανός, κλπ.
Δηλαδή, στο site μπορεί κάποιος να ζήσει μια έντονη virtual ζωή, που να μην έχει καμία απολύτως σχέση με τον «κατά κόσμον και κατά κοινωνίαν βίον». Μπορεί λοιπόν στην «επίσημη» ζωή να τρως ανηλεές ξύλο στη δουλειά σου ή στο σπίτι σου, ενώ στο site να απολαμβάνεις εκτίμηση, σεβασμό, τιμές, εμπιστοσύνη, κ.ά., ή μπορεί να συμβαίνει το αντίστροφο…
Είναι επίσης γνωστό ότι τα γραπτά μηνύματα σε web site forums έχουν διαφορετικές δυνατότητες και περιορισμούς από τη δια ζώσης συνομιλία, διαφορετικές από τη δια τηλεφώνου συνομιλία, διαφορετικές από τη δια SMS επικοινωνία, διαφορετικές από τη δια συγγραφής βιβλίου επικοινωνία, διαφορετικές από τη δια twitter επικοινωνία.
Είναι δύσκολο να επικοινωνήσει το ένα μέλος στο άλλο όλα αυτά που έχει στο μυαλό του με σύντομα μηνύματα σε web site forum, δηλ. είναι δύσκολο να επικοινωνήσει με σύντομα μηνύματα τις εκφάνσεις και τις λεπτές αποχρώσεις της σκέψης.
Επιπλέον, ο Λόγος είναι όπλο και το πληκτρολόγιο είναι υπερόπλο, που μπορεί να τραυματίσει είτε τον απέναντι, είτε το χειριστή του, άρα η χρήση του απαιτεί προσοχή.
Στο παρόν καρναβαλικού τύπου forum, οι ανώνυμοι συγγραφείς μηνυμάτων γνωρίζουν ότι σε αυτή τη virtual ζωή του site, ο Λόγος τους μπορεί να τους βλάψει ή να τους ωφελήσει περιορισμένα, όπου π.χ. η χειρότερη δυνατή ποινή είναι η διαγραφή τους, πράγμα ασήμαντο σε σύγκριση με τις επιπτώσεις στην «κατά κόσμον» ζωή, συνεκτιμώντας δε ότι ο διαγραμμένος δύναται να επανεισέλθει στο site με άλλο όνομα-μάσκα…
Κλείνω ως εξής: Οι αριστοφανικοί, οι καρναβαλιστές, οι σάτυροι, οι διονυσιακοί δεν νιώθουν λοιδορία. Νιώθουν πείραγμα και καυλώνουν κι άλλο.
Αν πω «πουσταρά» κάποιον εδώ μέσα, άμα φοράει τη μάσκα δεν θα παρεξηγηθεί. Άμα δεν τη φοράει, θα με αναφέρει στους κρατούντες του site.