Κατ’ αρχάς ας αναπαυθούν εν ειρήνη οι δύο αδικοχαμένοι πιλότοι μας.
Τα παμπάλαια CL-215 θα έπρεπε να είχαν όλα αντικασταθεί ή αναβαθμιστεί σε CL-415 εδώ ήδη πριν το 2010.
Αλλά δυστυχώς έτσι λειτουργούμε ως κράτος, ξοδεύουμε π.χ. τα τριπλάσια ανά χιλιόμετρο για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων και μετά δεν περισσεύουν χρήματα για να βάζουμε λάστιχα στα περιπολικά. Κάπως έτσι δεν είχαν καθηλωθεί και τα Mirage 2000 λόγω έλλειψης ανταλλακτικών; Δυστυχώς, αυτοί είμαστε και όταν λέω «είμαστε» αναφέρομαι στους πολιτικούς ταγούς και τους ομοϊδεάτες συμπολίτες μας που πτώχευσαν τη χώρα.
Προφανώς ατυχήματα γίνονται ασχέτως παλαιότητας των αεροσκαφών, εντούτοις ένας πεπαλαιωμένος στόλος αεροσκαφών που έχει φτάσει στα όρια της λειτουργίας του σαφώς και λειτουργεί εις βάρος του έργου του πιλότων. Για παράδειγμα, αναρωτιέμαι αν τα CL-215 έχουν κλιματισμό και πως αυτό επηρεάζει τους χειριστές τους επί το έργον. Επίσης, είναι γνωστό πως τα CL-215 δεν απογειώνονται με θερμοκρασίες άνω των 38 βαθμών κελσίου λόγω εμβολοφόρου κινητήρα.
Εν προκειμένω το αεροσκάφος απώλεσε τον δεξί πλωτήρα κατά την πρόσκρουση του δεξιού φτερού με το δέντρο, αλλά όπως φαίνεται δεν είναι η αποκόλληση του πλωτήρα η η αιτία της πτώσης, αλλά το πως επηρεάστηκαν οι μηχανισμοί των επιφανειών ελέγχου του αεροσκάφους συνέπεια αυτής. Όπως έχει ήδη αναφερθεί μάλλον «κόλλησε» το δεξί πτερύγιο κλίσης, αλλά δεν μόνο αυτή η (μηχανική) αιτία.
Πάντως, ο πιλότος φαίνεται να βύθισε το αεροσκάφος για να πετύχει όσο το δυνατόν καλύτερη ρίψη και μοιραία βρέθηκε στη τροχιά του δέντρου, πράξη αυτοθυσίας και ίσως ανθρώπινο λάθος. Την «αλήθεια» θα τη μάθουμε από το πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης που θα συσταθεί.
Τα όσα λέγονται περί Beriev είναι το λιγότερο αστεία και έχουν να κάνουν με τη φιλο-ρωσική προπαγάνδα τύπου Βελόπουλου. Το CL-415 και το μεταγενέστερό του DCH-515 είναι μακράν το καταλληλότερο για τις επιχειρησιακές ανάγκες της Ελλάδας.