Δεν έγραψα πως είναι φυσιολογικό,απλά είναι "πολιτική" του μαγαζιού το "ποθλάω τρελίτσα"
Διάβασε σχετικά.
Tο ιδιόρρυθμο μαγαζί του Σωτήρη Αδαλάκη στη Θεσσαλονίκη είναι το τελευταίο μέρος στο οποίο θα περίμενε κανείς, τουλάχιστον κρίνοντας εξ όψεως, να δοκιμάσει πρωτόγνωρα δημιουργικά και εκλεπτυσμένα πιάτα. Οι παρατηρητικοί θα παραξενευτούν από τον βιδωμένο στην πόρτα και παροπλισμένο πλέον αναγνώστη μαγνητικών καρτών, σαν αυτούς που βλέπουμε στις εισόδους των τραπεζών. Στο πλαίσιο των γενικότερων αναζητήσεών του, ο αρχηγός (γαλλιστί: «σεφ») είχε εφοδιάσει στο παρελθόν όλους τους πελάτες του με μια μαγνητική κάρτα εισόδου την οποία χρησιμοποιούσαν για να έχουν πρόσβαση στο τσιπουράδικο.
Παρενθετικώς, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν πρέπει να παραγγείλετε ούζο ή τσίπουρο τα οποία είναι πολύ δυνατά σε σχέση με τη λεπτότητα των γεύσεων. Προτιμήστε καλύτερα κάποιο από τα λίγα κρασιά που διαθέτει το κατάστημα. Βεβαίως, ούτε τα κρασιά ούτε τα πιάτα υπάρχουν καταγεγραμμένα σε χαρτί, δεδομένου ότι ο κ. Αδαλάκης, που εποπτεύει τα τραπέζια από την ανοιχτή κουζίνα, σου στέλνει ό,τι θέλει έως ότου σηκώσεις λευκή σημαία (ή, κατά τα πρότυπα των Ομάδων Υποβρυχίων Καταστροφών, χτυπήσεις την καμπάνα η οποία όντως υπάρχει στη γωνία του καταστήματος). Θα αρχίσει από τη σαλάτα από ταπεινές πλην απολαυστικές βραστές λαχανίδες. Στη συνέχεια, θα στείλει μία ευμεγέθη ψητή μελιτζάνα, την αχνιστή νόστιμη σάρκα της οποίας θα σερβίρει στα πιάτα, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η απλότητα στη γαστρονομία μπορεί να είναι εξίσου ανταποδοτική με τη μέγιστη πολυπλοκότητα. Η επόμενη άφιξη είναι αυγά ψαριού με λεμονάτο κουσκουσάκι, μια μοναδικά λεπτή γεύση με τέλεια ισορροπία τόσο στην υφή όσο και στην παρουσία τού, συνήθως επικίνδυνου και ισοπεδωτικού, λεμονιού. Ακολουθεί ρίνα (είδος σαλαχιού) σε μια πρωτότυπη σαλάτα με πιπεριές Φλωρίνης και τουρσιά, ένας γευστικότατος συνδυασμός ευγενών και μη υλικών.
Στη συνέχεια -σε μια ντόπια εκδοχή του ιταλικού «τέρτσο» (τρία ορεκτικά στο ίδιο πιάτο)- δοκιμάσαμε έναν νόστιμο ψαρο-λαχανοντολμά, ένα επίσης νόστιμο ψαρο-λαζάνι και μια πιρουνιά μιας, πολύ ελαφρύτερης του συνήθους, σουπιάς με σπανάκι. Ακολούθησε τηγανητός γαύρος και μια μικρή τηγανητή γλώσσα που προήλθαν από ένα από τα «ελαφρύτερα τηγάνια της χώρας». Ο Αδαλάκης πετάει το λάδι έπειτα από κάθε τηγανιά και είναι τόσο τελειομανής, που λέγεται ότι στο παρελθόν έχει πετάξει το τηγάνι στον τοίχο επειδή δεν ήταν ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Κλείσαμε με φιλεταρισμένη τσιπούρα φρικασέ (εξαιρετική) και γαρίδες με φιογκάκια και σάλτσα ντομάτα. Πριν από τα γλυκά εμφανίστηκε ο σερβιτόρος με τελευταίας τεχνολογίας επαναφορτιζόμενο ηλεκτρικό σκουπάκι με το οποίο «πήρε» ταχύτατα, αλλά όχι και αθόρυβα, τα ψίχουλα από το τραπέζι.
Στα γλυκά το επίπεδο δεν ακολουθεί αυτό των πιάτων - πλην του δημιουργικού τεμαχισμού της παραδοσιακής τουλούμπας, σε μια εγκάρσια τομή της οποίας εναποθέτει ντοντουρμά (αξιοπρεπές, χωρίς να μπορώ να πω το ίδιο και για τον μπακλαβά). Στο βαθμό που η αναζήτηση του αυθεντικού αποτελεί τον ιερό σκοπό κάθε ερασιτέχνη αλλά και επαγγελματία γαστρονόμου, ο κ. Αδαλάκης αποτελεί μια σπουδαία περίπτωση. Πραγματικός καλλιτέχνης με πάθος για τη δουλειά του και χωρίς έπαρση, αποτελεί μία από τις ελάχιστες άσπιλες εκφράσεις πηγαίου ταλέντου. Γιατί,
όπως θα διαβάσετε στον τοίχο όπου βρίσκονται κορνιζαρισμένα δεκάδες βραβεία και κριτικές, «τα γούστα, η μαγκιά και η λεζάντα πληρώνονται». Το κατάστημα είναι ανοιχτό μόνο το μεσημέρι, ενώ το κόστος κατ' άτομο, με το κρασί, είναι περίπου 60 ευρώ.