[size=13pt]χμμμ... εφτά στα 10.
Κινηματογραφικά (φωτογραφία κλπ) πολύ καλό, άψογο θα έλεγα, αλλά ιστορικά μάλλον φτωχό. Έπρεπε να έχει περισσότερα στοιχεία για το πως φτάσανε εκεί. Όπως και το τι γινόταν στα επιτελεία, εκείνες τις μέρες. Ως γνωστόν (σε μένα) ένας απ' τους κύριους λόγους που τη γλύτωσαν (οι 350.000) ήταν ότι ο χίτλερ για κάποιο ακατανόητο λόγο διέταξε τα τεθωρακισμένα του να σταματήσουν (ενώ είχαν όλα τα φόντα (και καύσιμα) να προχωρήσουν και να τους κάνουν να παραδοθούν), και αυτό έδωσε την ευκαιρία στους Άγγλους να οργανώσουν την (αξιοθαύμαστη πράγματι) επιχείρηση διάσωσης. Που (αν δεν το ξέρεις) έγινε με μικρά, ιδιωτικά πλοιάρια. Χιλιάδες τέτοια. Τα μεγάλα πολεμικά δεν τολμούσαν να πλησιάσουν, γιατί φοβόντουσαν τη Luftwaffe. (Δε χαραμίζεις μπόμπα για ψαροκάϊκο αν είσαι πιλότος - κυρίως γιατί είναι τόσο μικρό που μάλλον δεν θα το πετύχεις).
Το σύνθημα (κάπου το είδα στα διαφημιστικά της ταινίας) που γράφτηκε είναι πολύ σωστό για την υπόθεση:
"Αν δεν μπορείς να γυρίσεις εσύ στην πατρίδα, έρχεται η πατρίδα σε σένα".
Και για τους Άγγλους (όπως και για μας σε κάποιο βαθμό) η ναυτοσύνη είναι "πατρίδα". Το έχουν.
Επίσης: Δεν θίγει ΚΑΘΟΛΟΥ το θέμα των τεραστίων ποσοτήτων υλικού που εγκαταλείφτηκε στις ακτές της Δουνκέρκης. Δύο χρόνια μετά (1942) ο Μοντγκόμερυ στην Αφρική εύρισκε στο υλικό που κατελάμβανε από τους Γερμανούς Made in Great Britain πράματα (άρματα, πυροβολικό, οχήματα κλπ), που τα είχαν πιάσει άθικτα οι Γερμανοί στη Δουνκέρκη και τα είχαν δώσει στο Ρόμμελ να πολεμάει στην Αφρική μ' αυτά - τα καλά τα δικά τους βλέπεις, τα έστελναν στο ανατολικό μέτωπο.
Αυτός ο πιτσιρικάς (σκηνοθέτης) την είδε πολύ κουλτούρα, με πολύ "φάτσες από κοντά" για να μας δείξει τα αισθήματα των εγκλωβισμένων φαντάρων. Ντάξει, χρειάζονται κι αυτά, αλλά πάνω από το μισό έργο να είναι τέτοια?
Δε μετάνοιωσα που πήγα, βέβαια.
Αλλά εγώ είμαι ειδική περίπτωση, διαβάζω πολύ WW2.[/size]