Νέα

Προσωπική άποψη για ταινίες/δυνατές σκηνές

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα in_between
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 13K
  • Εμφανίσεις 653K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.798
Κριτικές
25
Like
1.939
Πόντοι
3.475

Γι' αυτο μιλησα για "κλασικο σινεμα", αναφερομενος στην ιερη (προσωπικη) μου τριαδα...

Ο Antonioni, ο Tarkovsky, o Godard, o Resnais ΔΕΝ κανουν ακαδημαϊκο σινεμα!
Δηλαδη, δεν δραματοποιουν - φωτογραφιζουν μια δομημενη ιστορια, βασει συγκεκριμενων, δοκιμασμενων κανόνων του ντεκουπαζ. Παραγουν κατευθειαν μια "οπτικη ιστορια". Μια νεου τυπου αφηγηση.

Πχ, το "Last Year in Marienbad" δεν εχει σεναριο. Κανει  ανατομια μες στο μυαλο ενος χαρακτηρα (?), στον τροπο που αισθανεται τον Χωρο και τον Χρονο, στον τροπο που προσπαθει να απωθησει απ' τη μνημη του ενα συγκεκριμενο γεγονος.

Το "Blow Up", του Antonioni, μιλαει για την αληθεια και το ψεμα, μεσα απ' τις αισθησεις και ψευδαισθησεις που δημιουργει μια συγκεκριμενη, τυχαια τραβηγμενη φωτογραφια.

Ο Godard (τον οποιο προσωπικα απεχθανομαι, αν και του πιστωνω καποια στοιχεια μεγαλοφυιας), χρησιμοποιει το νευρικο μονταζ για να αναδειξει καποια χαρακτηριστικα του συγχρονου κοσμου. Επισης, εχει συνεχεις αναφορες στην ιδια τη φυση του σινεμα (δλδ φανερωνει στον θεατη τα ιδια του τα εργαλεια, ενώ τα χρησιμοποιει), και πραγματευεται την εννοια του Θεαματος, της χρονικης χειραγωγησης που κανει το σινεμα κλπ κλπ

Ο Tarkovsky επισης αρνειται να κανει κλασικη αφηγηση (με συγκεκριμενο θεμα, αρχη-μεση-τελος κλπ), και μιλαει μεσω της ατμοσφαιρας, των ψευδαισθησεων, των αναμνησεων...

Οι δυο πρωτες ταινιες του ΕΙΝΑΙ αφηγηματικες (Ivan, Andrei Rublev).
Την πρωτη την ειχα δει παλιοτερα, και δεν εχω αποψη. Τη δευτερη την ειδα το καλοκαιρι, στο Αστυ, και την κατεταξα στα ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ του παγκοσμιου σινεμα => Παροτι εχει συμπαγες σεναριο, με συμπαγεις θεματικες (κατ' εμε, μιλαει για την φυση του "καλλιτεχνη"), παραλληλα χτιζει εναν ολοκληρο δικο του κοσμο, και τον κινηματογραφει με πολυ ιδιαιτερο τροπο. Δηλαδη, συνδυαζει abstract, ατμοσφαιρικο σινεμα και αφηγηση οπως κανεις αλλος.

Το "Solaris" μου αρεσε πολυ, τη δευτερη φορα που το ειδα (δλδ πιο προσφατα).

Αλλες ταινιες του δεν αντεχω να τις δω. Πχ τον "Καθρεφτη"...
Προσφατα, ειδα στο σινεμα το "Σταλκερ", το οποιο ΔΕΝ μου αρεσε (για πολυ συγκεκριμενους λογους, που δεν ειναι του παροντος).

Παντως, και μόνο η τεχνικη καταρτιση των ταινιων του, υποχρεωνουν τους κριτικους να του παιρνουν πιπες - ακομα και οταν αυτα που κανει ειναι κουραστικα/ακαταληπτα/πομπωδη.
Ειναι αυτο που λεμε "master".

Προσοχη: ΜΗΝ δεις το "Andrei Rublev" στο σπιτι! Ειναι μονο για σινεμα. Οπως και το "Marienbad", που ανεφερα παραπανω.

Μια τελευταια διευκρινιση:
Επειδη αυτες οι ταινιες ΔΕΝ απευθυνονται στο ευρυ Κοινο, εχουν, απο μονες τους, μια "ακαδημαϊκη" (με την κυριολεκτικη, εκπαιδευτικη εννοια) αξία. Δηλαδη, μπορει να τις δει καποιος ασχετος με το σινεμα και να τις βρει ενδιαφερουσες, ή εστω να τις ανεχθει, αλλά ειναι αδυνατο να καταλαβει πού το πανε...

Αυτο ειναι ενα φαινομενο γενικοτερο, στη συγχρονη Τεχνη:
Ενας πινακας του Rebrand εχει την τυπικη, κοινα αποδεκτη ομορφια. Ενας πινακας του Manet (δελ λεω για Pollock, Rothko κλπ κλπ, που ειναι αναποδεικτο αν μπορει να αποκληθει "Τεχνη" - παροτι πωλειται 200 εκατομμυρια...), εχει αξία για το ιδιο του το STATEMENT στην πορεια της ζωγραφικης!
Χωρις να σημαινει οτι δεν ειναι ευχαριστος/ενδιαφερων στο ματι.

Τωρα, αν τον δεις σε μια εκθεση, και δεν εισαι σχετικος, θα προσλαβεις το 1/10 απ' την (καλλιτεχνικη) αξία του πινακα...
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.798
Κριτικές
25
Like
1.939
Πόντοι
3.475

Τωρα που το σκεφτομαι...
Θα 'βαζα τον Melville στην ιδια βαθμιδα με τον Fellini => Ναι μεν κανουν απολαυστικες, "προσβασιμες" ταινιες (που 'χουν αυταποδεικτη αξία, ειτε εισαι γνωστης ειτε οχι), αλλά ειναι τόσο διακριτο το στυλ τους (θεματολογικα, εικαστικα) και τοσο ελευθερη η κινηματογραφηση (χωρις ποτέ να ξεφευγει τελειως), ωστε υπερβαινουν το κλασικο σινεμα και ειναι 100% auteurs.
 

topgun83

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Νοε 2010
Μηνύματα
2.129
Κριτικές
8
Like
3.107
Πόντοι
736
Γι' αυτο μιλησα για "κλασικο σινεμα", αναφερομενος στην ιερη (προσωπικη) μου τριαδα...

Ο Antonioni, ο Tarkovsky, o Godard, o Resnais ΔΕΝ κανουν ακαδημαϊκο σινεμα!
Δηλαδη, δεν δραματοποιουν - φωτογραφιζουν μια δομημενη ιστορια, βασει συγκεκριμενων, δοκιμασμενων κανόνων του ντεκουπαζ. Παραγουν κατευθειαν μια "οπτικη ιστορια". Μια νεου τυπου αφηγηση.

Πχ, το "Last Year in Marienbad" δεν εχει σεναριο. Κανει  ανατομια μες στο μυαλο ενος χαρακτηρα (?), στον τροπο που αισθανεται τον Χωρο και τον Χρονο, στον τροπο που προσπαθει να απωθησει απ' τη μνημη του ενα συγκεκριμενο γεγονος.

Το "Blow Up", του Antonioni, μιλαει για την αληθεια και το ψεμα, μεσα απ' τις αισθησεις και ψευδαισθησεις που δημιουργει μια συγκεκριμενη, τυχαια τραβηγμενη φωτογραφια.

Ο Godard (τον οποιο προσωπικα απεχθανομαι, αν και του πιστωνω καποια στοιχεια μεγαλοφυιας), χρησιμοποιει το νευρικο μονταζ για να αναδειξει καποια χαρακτηριστικα του συγχρονου κοσμου. Επισης, εχει συνεχεις αναφορες στην ιδια τη φυση του σινεμα (δλδ φανερωνει στον θεατη τα ιδια του τα εργαλεια, ενώ τα χρησιμοποιει), και πραγματευεται την εννοια του Θεαματος, της χρονικης χειραγωγησης που κανει το σινεμα κλπ κλπ

Ο Tarkovsky επισης αρνειται να κανει κλασικη αφηγηση (με συγκεκριμενο θεμα, αρχη-μεση-τελος κλπ), και μιλαει μεσω της ατμοσφαιρας, των ψευδαισθησεων, των αναμνησεων...

Οι δυο πρωτες ταινιες του ΕΙΝΑΙ αφηγηματικες (Ivan, Andrei Rublev).
Την πρωτη την ειχα δει παλιοτερα, και δεν εχω αποψη. Τη δευτερη την ειδα το καλοκαιρι, στο Αστυ, και την κατεταξα στα ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ του παγκοσμιου σινεμα => Παροτι εχει συμπαγες σεναριο, με συμπαγεις θεματικες (κατ' εμε, μιλαει για την φυση του "καλλιτεχνη"), παραλληλα χτιζει εναν ολοκληρο δικο του κοσμο, και τον κινηματογραφει με πολυ ιδιαιτερο τροπο. Δηλαδη, συνδυαζει abstract, ατμοσφαιρικο σινεμα και αφηγηση οπως κανεις αλλος.

Το "Solaris" μου αρεσε πολυ, τη δευτερη φορα που το ειδα (δλδ πιο προσφατα).

Αλλες ταινιες του δεν αντεχω να τις δω. Πχ τον "Καθρεφτη"...
Προσφατα, ειδα στο σινεμα το "Σταλκερ", το οποιο ΔΕΝ μου αρεσε (για πολυ συγκεκριμενους λογους, που δεν ειναι του παροντος).

Παντως, και μόνο η τεχνικη καταρτιση των ταινιων του, υποχρεωνουν τους κριτικους να του παιρνουν πιπες - ακομα και οταν αυτα που κανει ειναι κουραστικα/ακαταληπτα/πομπωδη.
Ειναι αυτο που λεμε "master".

Προσοχη: ΜΗΝ δεις το "Andrei Rublev" στο σπιτι! Ειναι μονο για σινεμα. Οπως και το "Marienbad", που ανεφερα παραπανω.

Μια τελευταια διευκρινιση:
Επειδη αυτες οι ταινιες ΔΕΝ απευθυνονται στο ευρυ Κοινο, εχουν, απο μονες τους, μια "ακαδημαϊκη" (με την κυριολεκτικη, εκπαιδευτικη εννοια) αξία. Δηλαδη, μπορει να τις δει καποιος ασχετος με το σινεμα και να τις βρει ενδιαφερουσες, ή εστω να τις ανεχθει, αλλά ειναι αδυνατο να καταλαβει πού το πανε...

Αυτο ειναι ενα φαινομενο γενικοτερο, στη συγχρονη Τεχνη:
Ενας πινακας του Rebrand εχει την τυπικη, κοινα αποδεκτη ομορφια. Ενας πινακας του Manet (δελ λεω για Pollock, Rothko κλπ κλπ, που ειναι αναποδεικτο αν μπορει να αποκληθει "Τεχνη" - παροτι πωλειται 200 εκατομμυρια...), εχει αξία για το ιδιο του το STATEMENT στην πορεια της ζωγραφικης!
Χωρις να σημαινει οτι δεν ειναι ευχαριστος/ενδιαφερων στο ματι.

Τωρα, αν τον δεις σε μια εκθεση, και δεν εισαι σχετικος, θα προσλαβεις το 1/10 απ' την (καλλιτεχνικη) αξία του πινακα...
μπραβο μαν! θε΄λω μεγαλες απαντησεισ και με ακαδημαικο περιεχομενο, πολυ ενδιαφεροντα αυτα!! ειχα σκοπο να δω συντομα το andrey rublev αλλα δε μενω αθηνα οποτε δυσκολα θα καταφερω να το δω στον κινηματογραφο. απο antonioni που ειπες ειχα δει πιο πριν κανα χρονο το la notte και μου αρεσε αρκετα μοπρω να πω 8/10. ειναι και αρκετα προσβασιμο πιστευω σαν ταινια. Τωρα για fellini που ειπες δινω ρεστα, ειναι αντε γεια ο τυπος, εχω δει, la strada, la dolce vita, i vitelloni, roma οι ταινιες γαμανε, και δεν εχω δει ακομα το 8 1/2, το dolce vita ισως κουραζει λιγο απο ενα σημειο και μετα, ειναι και 3 ωρες. Αυτο φιλε που λες οτι ο tarkovsky ειναι ιδιοφυια το καταλαβα και απο καποια πλανα στο nostalghia που σου ειπα, αν δεν το εχεις δει ακομα δες το οπωσδηποτε!! επισης γουσταρω πολυ vittorio de sica, τον θυμηθηκα επειδη μιλησαμε για fellini, πολυ ανθρωπινο cinema, πολυ ιταλικο μεσογειακο, γαματος :rockon: :rockon:
 
Εγγρ.
26 Μαρ 2015
Μηνύματα
3.373
Like
41
Πόντοι
16

MV5BYWUxOWY4NDctMDFmMS00ZTQwLWExMGEtODg0ZWNhOTE5NzZmXkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_UY268_CR2,0,182,268_AL_.jpg


Από τις πιο άρρωστες ταινίες που έχω δει. Πολύ creepy ταινία..
 

metalfun

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
1.074
Κριτικές
2
Like
23
Πόντοι
16
O Michael Shannon δίνει ρέστα. Η συγκεκριμένη σκηνή του έδωσε το Οσκαρ β ρόλου.
Revolutionary Road
 

ZeroTolerance

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
7 Σεπ 2005
Μηνύματα
21.291
Κριτικές
492
Like
38.610
Πόντοι
42.697

kosamf  respect!
 

topgun83

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Νοε 2010
Μηνύματα
2.129
Κριτικές
8
Like
3.107
Πόντοι
736
Τωρα που το σκεφτομαι...
Θα 'βαζα τον Melville στην ιδια βαθμιδα με τον Fellini => Ναι μεν κανουν απολαυστικες, "προσβασιμες" ταινιες (που 'χουν αυταποδεικτη αξία, ειτε εισαι γνωστης ειτε οχι), αλλά ειναι τόσο διακριτο το στυλ τους (θεματολογικα, εικαστικα) και τοσο ελευθερη η κινηματογραφηση (χωρις ποτέ να ξεφευγει τελειως), ωστε υπερβαινουν το κλασικο σινεμα και ειναι 100% auteurs.
φιλαρακι ειδα τον κοκκινο κυκλο χτες! καλα μιλαμε για κλασικη εργαρα, ο τυπος (melville) δινει ρεστα!! αλλα και delon  και γενικα το cast ειναι αντε γεια! πολλοι απο αυτους παιζουν και στο army of shadows. Τα ρεστα μου!!!
 

Laser Dildo

Μέλος
Εγγρ.
9 Μαΐ 2012
Μηνύματα
1.095
Like
17
Πόντοι
16
φιλαρακι ειδα τον κοκκινο κυκλο χτες! καλα μιλαμε για κλασικη εργαρα, ο τυπος (melville) δινει ρεστα!! αλλα και delon  και γενικα το cast ειναι αντε γεια! πολλοι απο αυτους παιζουν και στο army of shadows. Τα ρεστα μου!!!
Η αγαπημένη μου (ίσως και καλύτερη) από τις δικές του είναι το Deuxieme Souffle (1966). Δραπέτης, επιστροφή σε παλιά λημέρια και παλιά γκόμενα, προετοιμασία για τη μεγάλη μπάζα, προδοσία - όλα τα συστατικά δηλαδή για μια ταινιάρα, 9+ σίγουρα. Επίσης, αξίζουν τα:
1972 Un Flic: Εμφαση στη δραση (χαιλαιτ η σκηνή με το ελικόπτερο) αλλά λίγο χονδροειδής, και σίγουρα χωρίς τη φινέτσα και το βάθος του κόκκινου κύκλου ή των προηγούμενων νουάρ του. 7
1963 Le Doulos: Πολύ καλό νουάρ, αλλά πάλι ένα σκαλί κατώτερο. 8
1961 Léon Morin, Priest: Αλλαγή ύφους, δράμα, θέαση πακέτο με το ημερολόγιο ενός εφημέριου. 8+
1956 Bob le Flambeur: Με διαφορετικό πρωταγωνιστή, γιατί ο συγκεκριμένος ήταν πολύ κρύος, θα ήταν αριστούργημα. 9
1949 Le Silence de la Mer: κατοχικό δράμα, περίπου σαν μακρύς μονόλογος με συνοδεία αφήγησης, περίεργο πτηνό. 7
Οι υπόλοιπες της φιλμογραφίας του μετριότατες, αλλά παλέψιμες.
 

topgun83

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Νοε 2010
Μηνύματα
2.129
Κριτικές
8
Like
3.107
Πόντοι
736
Η αγαπημένη μου (ίσως και καλύτερη) από τις δικές του είναι το Deuxieme Souffle (1966). Δραπέτης, επιστροφή σε παλιά λημέρια και παλιά γκόμενα, προετοιμασία για τη μεγάλη μπάζα, προδοσία - όλα τα συστατικά δηλαδή για μια ταινιάρα, 9+ σίγουρα. Επίσης, αξίζουν τα:
1972 Un Flic: Εμφαση στη δραση (χαιλαιτ η σκηνή με το ελικόπτερο) αλλά λίγο χονδροειδής, και σίγουρα χωρίς τη φινέτσα και το βάθος του κόκκινου κύκλου ή των προηγούμενων νουάρ του. 7
1963 Le Doulos: Πολύ καλό νουάρ, αλλά πάλι ένα σκαλί κατώτερο. 8
1961 Léon Morin, Priest: Αλλαγή ύφους, δράμα, θέαση πακέτο με το ημερολόγιο ενός εφημέριου. 8+
1956 Bob le Flambeur: Με διαφορετικό πρωταγωνιστή, γιατί ο συγκεκριμένος ήταν πολύ κρύος, θα ήταν αριστούργημα. 9
1949 Le Silence de la Mer: κατοχικό δράμα, περίπου σαν μακρύς μονόλογος με συνοδεία αφήγησης, περίεργο πτηνό. 7
Οι υπόλοιπες της φιλμογραφίας του μετριότατες, αλλά παλέψιμες.
φιλε ολα αυτα τα εχω κατεβασει!! ειναι θεμα χρονου να τα δω.. για το samurai τι γνωμη εχεις? νομιζω πως ειναι απο τις κλασικες ταινιες!
 

Laser Dildo

Μέλος
Εγγρ.
9 Μαΐ 2012
Μηνύματα
1.095
Like
17
Πόντοι
16
φιλε ολα αυτα τα εχω κατεβασει!! ειναι θεμα χρονου να τα δω.. για το samurai τι γνωμη εχεις? νομιζω πως ειναι απο τις κλασικες ταινιες!
Καλή αλλά τόσο το υπέρβαρο πεπόνι που παρίστανε ο Ντελόν όσο και η αρχή της ταινίας, που ο τρόπος που γίνεται η εκτέλεση είναι μάλλον ασόβαρος και σίγουρα αταίριαστος με το προφίλ του ήρωα, την χαντακώνουν. 7,5-8
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.798
Κριτικές
25
Like
1.939
Πόντοι
3.475
To "Le Samurai" ειναι ταινια - τομη για τον Melville (και, γενικοτερα, για το Σινεμα):

Αποκρυσταλλωνει 100% το προσωπικο, αυθεντικο του Συμπαν, οπου οι χωροι ειναι μοντερνοι - μινιμαλ - αποστειρωμενοι απ' τα ζεστα και ανθρωπινα στοιχεια, τα ατομα ειναι αμειλικτα, ο μηδενισμος ξεπερνά την απλη "ελλειψη ηθικης" και φτανει στα ορια του => Δες το φιναλε της ταινιας και θα καταλαβεις! (τιποτα δεν εχει σημασια, ή απωτερο σκοπο...)

Ο λογος που οι ταινιες του αρεσουν, ακομη και σε μη-σινεφιλ, ειναι η ΣΥΝΕΠΕΙΑ:
Η φωτογραφια, η σκηνογραφια, οι ΕΜΗΝΕΙΕΣ (αυτο που καποιος παραπανω αποκαλεσε "κρυες")... ολα συντεινουν σε μια πολυ συμπαγη ατμοσφαιρα που σε καθηλωνει, ακομα κι αν δεν μπορεις να ερμηνευσεις το Γιατι.

Το ιδιο ισχυει, πχ, στο "8 1/2" του Fellini: Ακομα κι αν δεν μπεις στο εγκεφαλικο κομματι του σεναριου (Τι ειναι ο ηρωας/ Γιατι βλεπω ολα αυτα), μπορεις να αφεθεις στην ονειρικη πλευρα της ταινιας, και ν' απολαυσεις αυτα που συμβαινουν σαν μαστουρωμενος.
[Αρκει να μην θες τους ρυθμους του Hollywood, γιατι τότε μπορει να κουραστεις.]

ΥΓ- Θ' αναφερω 2 ταινιες που ειδα στο σινεμα και μού αφησαν αντιδιαμετρικα αντιθετη εντυπωση.

1) "Σιωπη" => Epic Fail. Τα υπεροχα γενικα πλανα με τους σταυρούς κλπ... και το καλο, ουσιαστικο κειμενο, δεν μπορεσαν ν' αναπληρωσουν τα πολλα μειονεκτηματα της ταινιας (ιδιως την, ασυμβατη με το χαρακτηρα, βλακοφατσα του πρωταγωνιστη και την ελλειψη ρυθμου, που καταντουσε μαρτυριο).

2) "Paterson" => Πραγματικο Αριστουργημα! Δεν εχω να κανω κανενα αλλο σχολιο.
(Να σημειωθει οτι ΔΕΝ ειμαι φαν του Jarmusch, και η μόνη ταινια του που μ' ειχε εντυπωσιασει - αλλά οχι σε τετοιο βαθμο - ειναι το "Broken Flowers"/ To "Paterson" θα περασει στην ιστορια του κινηματογραφου. Απλά...)
 

Geopa

Τιμημένος
Εγγρ.
14 Ιουλ 2009
Μηνύματα
5.861
Κριτικές
34
Like
39
Πόντοι
1.666
2) "Paterson" => Πραγματικο Αριστουργημα! Δεν εχω να κανω κανενα αλλο σχολιο.
(Να σημειωθει οτι ΔΕΝ ειμαι φαν του Jarmusch, και η μόνη ταινια του που μ' ειχε εντυπωσιασει - αλλά οχι σε τετοιο βαθμο - ειναι το "Broken Flowers"/ To "Paterson" θα περασει στην ιστορια του κινηματογραφου. Απλά...)

Είσαι σίγουρος?
Διότι δεν το μνημονεύει κανένας σε τέτοιο βαθμό που το κάνεις εσύ, ούτε οι πιο φανατικοί Τζαρμουνασικοί!!!
Εγώ γιατί είμαι σίγουρος ότι σε 6 μήνες όλοι θα κάνουν ότι δεν υπάρχει αυτή η ταινία.....

Υ.Γ. Προσωπικά βαρέθηκα να γράψω έστω και μια γραμμή, που το έχω κάνει για ταινίες σκουπιδαριά, έλεγα από μέσα μου "όχι ρε φίλε, δεν θα πάρεις άλλα χάπια, θα κρατήσεις χαρακτήρα....."!!!!!
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.798
Κριτικές
25
Like
1.939
Πόντοι
3.475

Ολοι, μα ολοι, οι "τζαρμουσικοι" φιλοι μου παραδεχονται οτι ειναι μακραν η καλυτερή του!

Και, φυσικα, οι κριτικοι την εχουν λιβανισει οσο λιγες συγχρονες ταινιες:

8.6 στο Rotten [σσ ειχε αρχισει απο 9.2 και επεσε]
89 στο Metacritics
4-5 αστερια σε ολα τα ελληνικα εντυπα.

Ειναι πολυ σπουδαια ταινια, αντικειμενικα...

Περασε τον Τζαρμους σε αλλη βαθμιδα (δλδ στους μεγαλους σκηνοθετες).

 

Laser Dildo

Μέλος
Εγγρ.
9 Μαΐ 2012
Μηνύματα
1.095
Like
17
Πόντοι
16
To "Le Samurai" ειναι ταινια - τομη για τον Melville (και, γενικοτερα, για το Σινεμα):

Αποκρυσταλλωνει 100% το προσωπικο, αυθεντικο του Συμπαν, οπου οι χωροι ειναι μοντερνοι - μινιμαλ - αποστειρωμενοι απ' τα ζεστα και ανθρωπινα στοιχεια, τα ατομα ειναι αμειλικτα, ο μηδενισμος ξεπερνά την απλη "ελλειψη ηθικης" και φτανει στα ορια του => Δες το φιναλε της ταινιας και θα καταλαβεις! (τιποτα δεν εχει σημασια, ή απωτερο σκοπο...)
Τέτοια εμμονή με τις "τομές" και τις "ταινίες-τομή" ούτε ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης.
Τομή για τον ίδιο τον Μελβίλ μπορεί να ήταν μόνο επειδή ήταν η πρώτη έγχρωμη ταινία του. Κατά τα άλλα η μετέπειτα φιλμογραφία του δεν είχε καμία σχέση με τον Σαμουράι αλλά επέστρεψε σε θεματολογία, στυλ και ύφος στα προηγούμενα χνάρια του.
Και τι εισήγαγε/προσέφερε αυτή η ταινία, που δεν είχαν κάνει ήδη άλλες, στο παγκόσμιο σινεμά για να αποτελεί τομή; Τομή δεν σημαίνει οτι κάτι είναι πολύ καλό. Τομές ήταν το ταξίδι στο φεγγάρι, η γέννηση ενός εθνους, ο Κέην, το Λεωφορείο ο Πόθος, το Ρασομόν και οι 7 σαμουράι, η οδύσσεια του διαστήματος, το χωρίς ανάσα και τα 400 χτυπηματα κλπ μέχρι και το Άβαταρ ναούμε, για τους προφανείς λόγους: λάνσαραν νέες τεχνικές ή/και άλλαξαν το σινεμά. Το οποίο δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι συνέβη με τον Σαμουράι.
 

metalfun

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
1.074
Κριτικές
2
Like
23
Πόντοι
16
Έχω μια γενική ερώτηση. Τι γνώμη έχετε για τον Αγγελόπουλο?

Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να αντέξω ούτε 2 min τις ταινίες του. Απορώ με τι κριτήρια του έδιναν βραβεία!!! Αν κάποιος έχει αντίθετη άποψη ας κάνει μια ανάλυση
 

topgun83

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Νοε 2010
Μηνύματα
2.129
Κριτικές
8
Like
3.107
Πόντοι
736
Έχω μια γενική ερώτηση. Τι γνώμη έχετε για τον Αγγελόπουλο?

Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να αντέξω ούτε 2 min τις ταινίες του. Απορώ με τι κριτήρια του έδιναν βραβεία!!! Αν κάποιος έχει αντίθετη άποψη ας κάνει μια ανάλυση
δεν εχω δει αγγελοπουλο ακομα,ειναι στα σκληρα χαχαχαχ
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom