House of Fun
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 30 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 36.816
- Κριτικές
- 5
- Like
- 44
- Πόντοι
- 366
Σκεφτόμουν να το δω αλλά τώρα με έπεισες πλήρως. Θα το δω λίαν συντόμωςBoyhood του Richard Linklater.
Μια ταινία που γυρίστηκε σε 39 μέρες μέσα σε διάστημα 12 χρόνων και περιγράφει την "ενηλικίωση" του κεντρικού χαρακτήρα του Μέησον απ τα 6 που ξεκινάει το σχολείο ως και τα 18 που πάει να σπουδάσει.
Ένα εγχείρημα δύσκολο να αποδοθεί αδιάλειπτα και με μια φυσική ροή στην οθόνη. Αν και φαίνεται απλό δεν είναι.
Πως όμως μια πρωτότυπη ιδέα σαν σύλληψη γίνεται εικόνες, πλάνα, σεκάνς και τελικά μια ταινία που κερδίζει βραβείο σκηνοθεσίας στο Βερολίνο και έχει ήδη προταθεί για κάμποσα Όσκαρ?
Εδώ η απάντηση είναι ο σκηνοθέτης της ο Ρ.Λινκλέιτερ ένας auteur απ τους ελάχιστους που έχουν απομείνει στο αμερικάνικο σινεμά και γνωρίζουν και κάποια εμπορική επιτυχία πέρα από καλλιτεχνική αναγνώριση.
Η ταινία μοιάζει σαν ένα home movie, αποτελείται κυρίως απο "στιγμιότυπα ζωής" κι όχι τόσο ανεξάρτητα γεγονότα το ένα βαλμένο δίπλα στο άλλο. Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση μια κατακερματισμένη κι αποσπασματική αφήγηση, ίσα ίσα οι 2,5 και πλέον ώρες της διάρκειάς της ρέουν "σαν νερό". Με λίγα λόγια στο φιλμ και γίνονται και πολλά. Συμβαίνουν τα "συνηθισμένα" που συμβαίνουν στις ζωές των πιο πολλών από μας.Η μόνη ένστασή μου είναι πως κάποιες "γκρίζες" ζώνες έχουν λίγο "λουστραριστεί" με αποτέλεσμα να έχουμε ξεκάθαρα θετικούς κι αρνητικούς "χαρακτήρες". Εδώ θα μπορούσε να είχε επιδείξει περισσότερη τόλμη σεναριακά.
Οι ερμηνείες είναι πολύ καλές απ όλο το καστ με πρώτη και καλύτερη τη "μάνα" Πατρίσια Αρκέτ.
Η μουσική επένδυση με τραγούδια της 12ετίας επίσης "δυνατή".
Έχει επίσης ένα απ τα καλύτερα φινάλε που έχω δει εδώ και πολύ καιρό σε ταινία.
Μην περιμένετε "ανατροπές" και "καθάρσεις". Απλά αν τη δείτε "εστιάστε" στο τελευταίο πλάνο και την τελευταία "ατάκα".
Αυτό κολλάει με το αμέσως επόμενο.
Όλοι στην ταινία "βλέπουν" την ενηλικίωση του αγοριού και την πορεία της "οικογένειας" μέσα στο χρόνο.
Για μένα το "θέμα" είναι άλλο. Είναι ΜΟΝΟ ο χρόνος και οι "λειτουργίες" του. Το ακούσιο "πέρασμά" του μέσα, πάνω, δίπλα απ τις ζωές μας.
Αν δε σας τρομάζει η διάρκεια και το σενάριο δείτε τη. Είναι μια μεγάλη και παρ ολίγο μια σπουδαία ταινία.
Είναι ο χρόνος. Η διάσπαση κι η ακούσια ροή του.
Συμφωνω με ολα, και με αυτα και με τα παραπανω, αλλα και παλι αν δε μου λεει κατι το θεμα της ταινιας (το θεμα περα απο την οθονη που ειπαμε, τωρα αν δε το πιανω καλα ειναι αλλη κουβεντα) δε θα με ενδιαφερει η ταινια γενικοτερα. Για παραδειγμα, μπορει ο Μπετοβεν ή ο Μπαχ να ειναι οι πιο αρτιοι τεχνικα σε ολη την ιστορια της μουσικης, αλλα δεν προκειται να τους ακουσω πανω απο μια φορα και αν. Βαμβακαρη και Pink Floyd θα ακουσω. Ενα χονδροειδες παραδειγμα.Εδώ κάνεις ένα σύνηθες "λάθος", που κάνουν όσοι βλέπουν ταινίες "συναισθηματικά" ας το πω απλά.
Συναισθηματικά ενοοώ με την ένοια της συναισθηματικής νοημοσύνης - ενσυναίσθησης κι όχι του γελάω - συγκινούμαι- κλαίω με τα "τεκταινόμενα".
Ο κινηματογράφος είναι ένα κράμα κατασκευών βαλμένα στη σωστή ( στις καλές ταινίες ) σειρά.
Τέχνη χωρίς τεχνικά μέσα και τεχνικούς στον κινηματογράφο απλά δεν υφίσταται.
Φαντάσου μια ορχήστρα που παίζει μια μουσική "μαγική" για τ αυτιά σου. Πίσω της βρίσκονται κάποια ρεαλιστικά και "τεχνικά" στοιχεία όπως τα όργανα και οι μουσικοί. Ο μαέστρος στη δική μας περίπτωση απλά λέγεται σκηνοθέτης. Γι αυτό και κάθε ταινία αναφέρεται στον σκηνοθέτη σαν δημιούργημα ( καταχρηστικά έστω ) κι όχι στους υπόλοιπους συντελεστές της.
BIG EYES: καταρχήν βλέποντας την το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι σαν να μην είναι ταινία του πάντα ιδιότροπου Τιμ Μπάρτον αλλά κάτι σαν Γούντι Αλεν πράγμα, ενδιαφέρον ( αν και πρόκειται για βιογραφία ), με πολύ καλές ερμηνείες της Amy Adams ( ωραίο θηλυκό ) που απορώ γιατί η ακαδημία την έβγαλε από τις υποψηφιότητες...
Πολύ καλός για μια ακόμη φορά ο Waltz ( τον περιμένω πολύ δυνατό στο πολύ αναμενόμενο 007 ) και ωραία αναπαράσταση της υπέροχης δεκαετίας 50'-60'.
Το στόρι, ένας πολυμήχανος γόης σφετερίζεται το ταλέντο και την δόξα μιας ευαίσθητης και γοητευτικής ζωγράφου σε βαθμό που η απροσδόκητη φήμη αναπόφευκτα να γίνεται διεκδικήσιμη...
Αξίζει να την δείτε και κυρίως για τα μηνύματα που περνά και είναι τόσο επίκαιρα!