Ξεκινάς με το ορθό, οτι οι τιμές γενικά πρέπει να είναι ελεύθερες αλλά μετά βάζεις τόσες εξαιρέσεις που διαβρώνεται ο κανόνας.
Τσουκ!
Οι τιμές πρέπει να είναι ελεύθερες και η δουλειά του κράτους είναι να ενισχύει τον ανταγωνισμό. Οχι να βάζει καινούριες στρεβλώσεις με τη διατίμηση.
Πάμε να δούμε με τη σειρά τα παραδείγματα που αναφέρεις, για να καταλήξουμε στο τελευταίο που συμφωνούμε.
Βασικά είδη σε διατίμηση:
Ποιά είναι βασικά; Το νερό που είπαμε στο προηγούμενο ποστ οτι εξαφανίζεται το 0,5λ και πωλείται ακριβά το 0,75λ;
Μια και είσαι παλιός θυμάσαι την διατίμηση στο ψωμί 70%; Αυτό που τελείωνε και αγοράζαμε το "πολυτελείας";
Τον ΟΤΕ που τον ήθελαν κρατικό μονοπώλιο και έγινε ανταγωνιστική αγορά και έπεσαν οι τιμές;
Το ηλεκτρικό ρεύμα, το φυσικό αέριο; Βασικά είδη δεν είναι;
Να τα βάλουμε στη διατίμηση ή η ελεύθερη αγορά λειτουργεί καλύτερα;
Καντίνες πλοίων, αρχαιολογικοί χώροι, βενζινάδικα στα νησιά, βενζινάδικα στην εθνική οδό, κλπ που δύσκολα λειτουργεί ο ανταγωνισμός:
Η αγορά μια χαρά αυτορρυθμίζεται. Ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής ξέρει να προστατεύσει την τσέπη του και κάνει ελεύθερες επιλογές χωρίς να έχει ανάγκη τον κρατικό νταβατζή. Αν πάει με άδειο ρεζερβουάρ χωρίς ένα μπουκαλάκι νερό δεν του φταίει η έλλειψη διατίμησης αλλά η απρονοησία του. Αντίθετα όπου βλέπει σεβασμό στα λεφτά του τότε επιβραβεύει με την προτίμησή του. Φέτος είδα κάπου ένα κυλικείο everest. Στο τραίνο νομίζω. Οι τιμές ελαφρά ακριβότερες από τις συνήθεις αλλά πλήρως δικαιολογημένες από τις συνθήκες λειτουργίας. Φυσικά ψώνισα ανενδοίαστα.
Αντίθετα ο ρόλος του κράτους είναι να ενισχύει τον ανταγωνισμό και όχι να τον στρεβλώνει με τη διατίμηση.
Δεν θέλω να φάω διατιμημένο τοστ με τυρί επειδή είναι το μόνο φθηνό που έχει ο αγιογδύτης έμπορας μέσα στον αρχαιολογικό χώρο. Θέλω να δίνει ελεύθερα άδειες σε όποιον θέλει να ανοίξει περίπτερο 10 μέτρα πριν την είσοδο.
Σουβλάκι και ξαπλώστρες στην Μύκονο:
Μια χαρά λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Τις τιμές τις συγκρίνεις σε συνάρτηση με το περιβάλλον. Οχι αυτόνομα.
Το τουριστικό προϊόν Μύκονος, Σαντορίνη κλπ δεν συγκρίνεται με το τουριστικό προϊόν Καμμένα Βούρλα.
Πως να το κάνουμε; Το σουβλάκι με 2€ που θα φας στη γειτονιά σου θα το πληρώσεις 3,5€ στην Οία.
Δεν σε κλέβουν. Έχουν άλλα κόστη και απευθύνονται σε διαφορετικής οικονομικής επιφάνειας πελάτες με διαφορετικές απαιτήσεις.
Και καλώς κατά τη γνώμη μου.
Με ενδιαφέρει περισσότερο να μπαίνει τουριστικό συνάλλαγμα στη χώρα παρά να έχω προσωπικά την δυνατότητα να βρέχω τα ποδάρια μου στην Ψαρού.
Αισχροκέρδεια στα αντισηπτικά κλπ:
Εδώ συμφωνούμε. Είναι ο μοναδικός λόγος που θα δεχόμουν διατίμηση. Γιατί δεν μιλάμε για τρόπο λειτουργίας της αγοράς. Μιλάμε για αντιμετώπιση μιας έκτακτης ανάγκης οπότε απαιτούνται έκτακτα μέτρα. Έπεσε θανατικό και κοιτάμε πως θα την βγάλουμε κάνα-δυο μήνες. Δεν υπάρχει χρόνος να λειτουργήσει ανταγωνιστικά η αγορά, να μπουν καινούριοι παίκτες και να ισορροπήσει. Ε οκ, ας βάλουμε φρένο στον γερολαδά που έτυχε να έχει απόθεμα. Προσοχή όμως. Εκτάκτως και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Αν περάσει κανένα εξάμηνο και ακόμη λέμε για διατίμηση τότε είναι πλήρης αποτυχία.
για το νερο
πραγματι υπηρχε αυτό που λες για το 0,75 λτ αλλα ηταν πολύ σπανιο
συνηθως υπηρχε το νερο των 0,5λτ
και όπως θα δεις τις αποφασεις για τις καντινες βαλανε στην διατιμηση και του 0,75λτ και ότι τα ειδη είναι υποχρεωτικα να υπαρχουν και ότι πρεπει να υπαρχει ταμπελλα να τα επισημαινει
ρίτη, 05 Απριλίου 2016 - 16:06
Gazzetta team
Πλαφόν σε 9 προϊόντα που πωλούνται σε πρόσφυγες. είναι άλλη μια
1 εκει που βρίσκονται στους καταυλισμουςμια στις εθνικες οδους
Εννέα προϊόντα σε διατίμηση στις οργανωμένες πλαζ
Ποια προϊόντα, με ποιες τιμές, είναι σε διατίμηση σε καντίνες-κυλικεία
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων συνεχίζει τους ελέγχους για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, και στο πλαίσιο αυτό ενημερώνει όσους ταξιδεύουν με πλοία, αεροπλάνα, τρένα, υπεραστικά λεωφορεία αλλά και όσους επισκέπτονται αρχαιολογικούς χώρους και εκείνοι που επιλέγουν τα καλοκαιρινά τους μπάνια σε οργανωμένες παραλίες, ότι υπάρχουν συγκεκριμένα ροφήματα και μικρά γεύματα τα οποία πωλούνται με ανώτατη τιμή πώλησης. Βρίσκονται δηλαδή στη διατίμηση.
Επίσης οι επιχειρήσεις οι οποίες εμπορεύονται αυτά τα αγαθά (κυλικεία, καντίνες κ.λπ.) είναι υποχρεωμένες να τα έχουν στη διάθεση των καταναλωτών. Σύμφωνα λοιπόν με τους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ τα είδη αυτά και οι ανώτατες τιμές πώλησής τους είναι:
• Νερό 500 ml: 0,50 ευρώ
• Νερό 750 ml: 0,75 ευρώ
• Τοστ ή σάντουιτς με τυρί, ψημένο ή άψητο: 1,25 ευρώ
• Τοστ ή σάντουιτς με τυρί και ζαμπόν ψημένο ή άψητο: 1,45 ευρώ
• Καφές ελληνικός μονός: 1,20 ευρώ
• Καφές φίλτρου: 1,30 ευρώ
• Καφές εσπρέσο μονός ζεστός ή κρύος (φρέντο): 1,45 ευρώ
• Καφές φραπέ ή νες μονός: 1,30 ευρώ
• Τσάι (ζεστό ή κρύο): 1,30 ευρώ.
Οι τιμές αυτές ισχύουν για όρθιους πελάτες και όχι καθήμενους προς τους οποίους παρέχονται υπηρεσίες (παραγγελίες για σερβίρισμα από σερβιτόρους).
Είναι επίσης υποχρεωτική η αναγραφή των προϊόντων αυτών στους τιμοκαταλόγους σε ειδικό πλαίσιο στο οποίο αναγράφονται με κεφαλαία και ευανάγνωστα γράμματα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα τα εξής: «ΓΙΑ ΟΡΘΙΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ, ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ, ΤΟΣΤ, ΚΑΦΕΔΕΣ ΚΑΙ ΤΣΑΪ ΣΕ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ» - «FOR CUSTOMERS THAT ARE NOT SEATED, BOTTLED WATER, SANDWICHES, TOASTS, COFFEE AND TEA ARE AVAILABLE AT REGULATED PRICES».
Οπως προαναφέρθηκε, τα αγαθά αυτά θα πρέπει να διατίθενται από τις επιχειρήσεις καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους, ενώ για τα επιβατικά πλοία και αεροδρόμια όλο το 24ωρο. Σε ό,τι αφορά τα πλοία οι προαναφερόμενοι κανόνες και η διάθεση διατιμημένων προϊόντων ισχύουν μόνο για τις θέσεις «οικονομική» και «διακεκριμένη», αλλά και για εκείνα που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικών γραμμών.
οι αποφασεις είναι διαφορετικών κυβερνήσεων διαφορετικών υπουργων
εκτος από τις 2 για τους προσφυγες
γιατι ελληφθησαν αυτές οι αποφασεις
γιατι πριν υπηρχαν καταγγελιες ότι υπηρχαν υπερβολικες τιμες προηγουμένως και δεν λειτουργουσε ο ανταγωνισμος που λετε
δεν υπαρχει ανταγωνισμος στα κυλικεία των τρενων πλοιων,αρχαιολογικων χωρων μακρια από πολεις και το στις παραλιες κλπ
πολλες φορες π.χ δεν μπορεις να εχεις αγορασει προηγουμένως νερο σε πλοιο για ροδο
ακομα και να εχεις θερμος το καλοκαιρι σε 3 ωρες θα εχει τελειωσει και υα χρειστει να αγορασεις
ουτε πρεπει αναγκαστικα να τιμωρούμε αυτους που δεν το εχουν προβλεψει η τους τουρίστες που δεν το ξερουν
τα κυλικεία εχουν δεκάδες ειδη
δεν μπορεις να βαλεις την κοκα κολα στην διατιμηση
ας πιει νερο
τωρα τα προιοντα στην μυκονο κλπ εγραωα και εγω ότι μπορουν να εχουν αυξημενο κοστος γιατι εχουν αυξημένα κοστη
όχι όμως τετοια διαφορα
μην ξεχνας ότι στην μυκονο κάθονται και μονιμοι κατοικοι και δημόσιοι υπαλληλοι απολαλλο μερος όχι μονο τουρίστες
π.χ στους καθηγητες από αλλα μερη δεν τους φτανουν χρηματα και νομιζω ο δήμαρχος κανει αγωνα για να τους βρει στεγη
και εμενα μου αρεσει το συναλλαγμα από τους πλουσιους ξενους
αυτό μπορει να συνυπαρξει όμως και με τουρίστες ελληνες που λογω κοστους δεν μπορουν να πανε στην μυκονο με τον ελευθερο ανταγωνισμο
π.χ σε κάθε εστιατοριο 6 ειδη προιοντων 1 ζυμαρικο 1 κρεας 1 ψαρι 2 σαλατες 1 ορεκτικο να είναι σε διατιμηση
για δε τα ξενοδοχεια το 20% των θεσεων να απευθυνωνται σε ελληνες με προκαθορισμένες τιμες αναλογα την κατηγορια
για την βενζινη στα νησια δεν μπορεις να προνοησεις
γεμιζεις στην αθηνα και μετα τις 5;μερες που θα τελειωσει πρεπει να βαλεις εκει
δεν είναι λογικο λογω της εκμεταλλευσης της θεσης εκει να βγαζουν τριπλασιο κερδος από τον αθηναιο βενζινα επειδή δεν λειτουργει ο ανταγωνισμος και για τον τουριστα και τον μονιμο κατοικο
χαιρομαι που συμφωνούμε στον ΠΡΟΣΩΡΙΝο ελεγχο τιμων σε μασκες και σε αντισηπτικα
για τις τηλεπικοινωνίες
είναι δυσκολο να συγκρινεις την τωρινη κατασταση που υπαρχουν σταθερα και κινητα με τον πολύ παλιο οτε
θυμαμαι ότι τοτε μπορει να περιμενες μεχρι 2 χρονια να παρης τηλεφωνο και όταν σου ερχοταν πληρωνες ένα ποσο
όμως δεν υπηρχε χρονοχρεωση και μιλαγες με 1 δραχμή ωρες
τωρα εδώ και λιγο καιρο εχω διαπιστωσει ότι ολες οι εταιρειες κινητης ακολουθώντας 1 μια την άλλη ανεβαζουν το ελαχιστο ποσο αγορς χρονου ,τωρα 10 η 12 και μειωνουν τον χρονο που ισχυει 2μηνες τωρα
κανουν δηλαδή εναρμονισμενη πρακτικη
και σημερα το κρατος βοηθα στην διατηρηση προκαθορισμενων τιμων στις ασικες συγκοινωνιες στην δεη,στην ΕΥΔΑΠ στα περισσοτερα ταξι στα δημοσια ΚΤΕΟ κλπ
δεν ξερω αν οι εναλλακτικες της δεη είναι κερδοφορες
πιστευω ότι μερος της ζημιας της δεη είναι γιατι για πολιτικους λογους δεν κόβεται το ρευμα
επισης δεν ξερω αν τα δημοσια ΚΤΕΟ με τα 40 ευρω είναι κερδοφορα που είναι φθηνοτερα από τα ιδιωτικα