το F16C/D BLOCK 50D ΦΙΛΕ ΜΟΥ,ΑΠΟ ΤΟ 1997-98 που τα παραλαβαμε δεν εχει σημειωθει κανενα μειζον αεροπορικο ατυχημα A7H και Α7Ε εχουν χαθει σε ατυχηματα,μονον τα F16C/D BLOCK 50D,εχουν μηδενικο δεικτη ατυχηματων απο τοτε που τα εχουμεΠου βλεπεις ΣΥΧΝΑ αεροπορικα ατυχηματα, φιλε strato66;
Σωστα τα λεει ο ektoras36!...βασει στατιστικων στοιχειων και μελετων, αεροπορικα δυστυχηματα συμβαινουν ανα καποια χρονια (οι μελετες προσδιοριζουν συγκεκριμενο αρι8μο ετων), ειναι αναποφευκτο...η Π.Α για τις ωρες που πεταει εχει πολυ χαμηλο δεικτη ατυχηματων σε σχεση με αλλες ΝΑΤΟικες Αεροποριες (οι οποιες εχουν λιγοτερες ωρες πτησης), ξεφευγοντας πολλες φορες απο τις παραπανω προβλεψεις!
...κι ενα σχετικο quiz-ακι:
Ποιος τυπος αφ/ους της Π.Α εχει(μεχρι τωρα)μηδενικο δεικτη ατυχηματων στην πολυετη υπηρεσια του με τα ελληνικα εθνοσημα;
Δ"έ"δαλος
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Πολεμική Αεροπορία/Αεροπλάνα
- Μέλος που άνοιξε το νήμα gabadoo
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 3K
- Εμφανίσεις 176K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
infernoman
Μέλος
- Εγγρ.
- 27 Σεπ 2008
- Μηνύματα
- 263
- Κριτικές
- 1
- Like
- 2
- Πόντοι
- 1
απλα respectτο F16C/D BLOCK 50D ΦΙΛΕ ΜΟΥ,ΑΠΟ ΤΟ 1997-98 που τα παραλαβαμε δεν εχει σημειωθει κανενα μειζον αεροπορικο ατυχημα A7H και Α7Ε εχουν χαθει σε ατυχηματα,μονον τα F16C/D BLOCK 50D,εχουν μηδενικο δεικτη ατυχηματων απο τοτε που τα εχουμε
ειχα την εντυπωση οτι ειχα διαβασει για block 50 που χαθηκε για Α-7 παντως πραγματικα δεν θυμαμαι περιστατικο αλλα για να το λες εσυ θα εισαι πιο ενημερωμενος απο μενα εγω το εχω σταματησει το αθλημα λογω υποχρεωσεων δυστυχως
Tα συγκεκριμενα F-16 ανηκαν στην 330 συνεπως ηταν blk 30...Νομιζω οτι τα 2 που ειχαν μπει στην ομιχλη και ειχαν χτυπησει στο Πηλιο (απο Αγχιαλο) προπερσι ηταν block 50,δεν ειμαι απολυτα σιγουρος ομως.
ektora36 πρεπει να εισαι σωστος για τα 50αρια, αλλα κι αυτα συμπεριλαμβανονται στην ευρυτερη οικογενεια των F-16... ;) Εγω αναφερομαι σε τυπο με 25ετη υπηρεσια που οσονουπω και τα τελευταια α/φη συμπληρωνουν τις ωρες τους και δεν θα ξαναπεταξουν...το F16C/D BLOCK 50D ΦΙΛΕ ΜΟΥ,ΑΠΟ ΤΟ 1997-98 που τα παραλαβαμε δεν εχει σημειωθει κανενα μειζον αεροπορικο ατυχημα A7H και Α7Ε εχουν χαθει σε ατυχηματα,μονον τα F16C/D BLOCK 50D,εχουν μηδενικο δεικτη ατυχηματων απο τοτε που τα εχουμε
Εννοω το Dornier Do-28D "Skyservant"
Επισκέπτης
Εναντίον των Τούρκων κοντραριζόμαστε καθημερινά όποτε η άσκηση μάλλον ήταν διάλλειμα από την κόντρα...
Και με τους Ισραηλινούς πρόσφατα κάναμε και κοινά γυμνάσια...
Όποτε εκτιμώ ότι οι πιλότοι μας έχουν σφαιρική παιδεία...
κατα την κρίση μου, οι ισραηλινοί είναι τζάμπα μάγκες δεδομένων των δυνατοτήτων των αντιπάλων τους
δε νομίζω ότι θα ίδρωναν ιδιαίτερα οι Ελληνες Αεροπόροι να τους αντιμετωπίσουν σε προφίλ αποστολών που εκτελούνται πάνω από το Αιγαίο.
σε ότι αφορα την ποιότητατων μεμέτηδων, βαίνει βελτιούμενη αλλά είναι ακόμα επαρκώς αντιμετωπίσιμη
solitonios
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 4 Οκτ 2005
- Μηνύματα
- 2.011
- Κριτικές
- 1
- Like
- 4
- Πόντοι
- 16
Offtopics Satyros και MINAS deleted
PS ο soritas είναι γνώστης του τομέα . & -
PS ο soritas είναι γνώστης του τομέα . & -
SANIM
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 15 Αυγ 2006
- Μηνύματα
- 8.061
- Κριτικές
- 10
- Like
- 1.397
- Πόντοι
- 2.537
ευχαριστω.....τιμη μου το delete.....χαιρετισματα....Offtopics Satyros και MINAS deleted
PS ο soritas είναι γνώστης του τομέα . & -
συμφονω απολυτα μαζι σου...οι ισραηλινοι..εχουν κοντραριστει μονον με σαφως υποδεεστερες αεροποριες τοσο απο πλευρας υλικου οσο και πιλοτωνκατα την κρίση μου, οι ισραηλινοί είναι τζάμπα μάγκες δεδομένων των δυνατοτήτων των αντιπάλων τους
δε νομίζω ότι θα ίδρωναν ιδιαίτερα οι Ελληνες Αεροπόροι να τους αντιμετωπίσουν σε προφίλ αποστολών που εκτελούνται πάνω από το Αιγαίο.
σε ότι αφορα την ποιότητατων μεμέτηδων, βαίνει βελτιούμενη αλλά είναι ακόμα επαρκώς αντιμετωπίσιμη
Επισκέπτης
συμφονω απολυτα μαζι σου...οι ισραηλινοι..εχουν κοντραριστει μονον με σαφως υποδεεστερες αεροποριες τοσο απο πλευρας υλικου οσο και πιλοτων
Πάντως σε θέματα εκπαίδευσης και τακτικών οι Ισραηλινοί είναι Νο1.Δείτε για παράδειγμα τί προετοιμασία κάνουν προκειμένου να χτυπήσουν τις πυρηνικές εγκαταστάεις του Ιράν ;).
PATHFINDER
Μέλος
- Εγγρ.
- 24 Ιουλ 2006
- Μηνύματα
- 2.435
- Κριτικές
- 4
- Like
- 32
- Πόντοι
- 16
Όχι πια! Τα "εγκαινιάσαμε" σήμερα το πρωί :'(το F16C/D BLOCK 50D ΦΙΛΕ ΜΟΥ,ΑΠΟ ΤΟ 1997-98 που τα παραλαβαμε δεν εχει σημειωθει κανενα μειζον αεροπορικο ατυχημα . μονον τα F16C/D BLOCK 50D,εχουν μηδενικο δεικτη ατυχηματων απο τοτε που τα εχουμεΠοιος τυπος αφ/ους της Π.Α εχει(μεχρι τωρα)μηδενικο δεικτη ατυχηματων στην πολυετη υπηρεσια του με τα ελληνικα εθνοσημα;
Ο χειριστής ευτυχώς σώθηκε
- [li]
F-16 στα Ιωάννινα, σώος ο πιλότος. Αεροσκάφος F-16 Block 50, το οποίο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους 5 μίλια ανατολικά των Ιωαννίνων. Ο πιλότος πρόλαβε και εγκατέλειψε το αεροσκάφος, κάνοντας χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος. Σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο πιλότος είναι καλά στην υγεία του και επικοινωνεί με το ελικοπτέρου Super Puma που κατευθύνεται στο σημείο για να τον περισυλλέξει. Στην επιχείρηση συμμετέχουν, επίσης, ένα C 130 και ένα ελικόπτερο τύπου ΑΒ-295, ενώ στο σημείο σπεύδουν και επίγειες δυνάμεις για τον εντοπισμό του. Το αεροσκάφος ανήκε στην 347 μοίρα της 111ης πτέρυγας μάχης στην Αγχίαλο.
- [li]
τραγωδία. Αεροσκάφος F-16 κατέπεσε κοντά στα Ιωάννινα, σώος ο χειριστής. Ένα μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 50 της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε το πρωί της Πέμπτης σε περιοχή κοντά στα Ιωάννινα. Σώος ο πιλότος, καθώς χρησιμοποίησε εγκαίρως το σύστημα αυτόματης εκτίναξης. Σύμφωνα με τη ΝΕΤ, το αεροσκάφος κατέπεσε ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση. Στο σημείο σπεύδουν ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας προκειμένου να παραλάβουν τον πιλότο και να τον μεταφέρουν σε νοσοκομείο για προληπτικές εξετάσεις.
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Οι τούρκοι πέταξαν 30 μέτρα πάνω από το Φαρμακονήσι κατά τη διάρκεια της άσκησης εφες και έκαναν εικονικές προσβολές του Ελληνικού φυλακίου.
Να μην ανοίγουμε τώρα άλλο thread για την Πολιτική Αεροπορία, αλλά τι λέτε, θα το βρούν το blackbox του Γαλλικού Airbus οι Γάλλοι με τα βαθυσκάφη τους?
30 μέρες έχουν, ήδη πέρασαν οι 4.
30 μέρες έχουν, ήδη πέρασαν οι 4.
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Να μην ανοίγουμε τώρα άλλο thread για την Πολιτική Αεροπορία, αλλά τι λέτε, θα το βρούν το blackbox του Γαλλικού Airbus οι Γάλλοι με τα βαθυσκάφη τους?
30 μέρες έχουν, ήδη πέρασαν οι 4.
Τους δίνω πολύ μικρές πιθανότητες.
Η περιοχή που θα πρέπει να "σκανάρουν" είναι πολύ εκτεταμένη και τα βάθη μεγάλα.
Ιπταμενος_2
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Νοε 2007
- Μηνύματα
- 1.768
- Κριτικές
- 4
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
Είναι στα 5000 μέτρα βυθισμένο το αεροσκάφος.
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι ότι είπαν πως έπεσε λόγω του σωλήνα πιτο που η κατασκευάστρια είχε πει πως είναι ελαττωματικοί. Αν χάλασε ο πιτο και διάβαζε αλλά αντί άλλων ο πιλότος θα έπεφτε σε απώλεια στήριξης. Είχε αρκετό ύψος να βγει και να καταλάβει ότι η ένδειξη της ταχύτητας αέρος είναι λάθος. Αν έδειχνε μεγαλύτερη ταχύτητα από την κανονική μπορεί να έπεσε σε απώλεια. Αν έδειχνε μικρότερη από την κανονική δε γίνεται. Αλλά και μεγαλύτερη να έδειχνε η ταχύτητα πτήσης σε τέτοια ύψη, στη βασική πορεία είναι 800-900 χιλιόμετρα ανά ώρα. Ένα airbus τέτοιου μεγέθους προσγειώνεται με περίπου 170-200 χιλιόμετρα την ώρα που σημαίνει ότι η ταχύτητα απώλειας στήριξης είναι ακόμα μικρότερη και παρότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και αλλάζει κατά τη διάρκεια μιας πτήσης δε μπορεί να γίνει ποτέ 500-600 χιλιόμετρα για να την πιάσει ένας παραπλανημένος χειριστής στα 35000 πόδια. Άρα να έπεσε σε απώλεια δεν είναι λογικό. Ακόμα κι αν έπεφτε είχε όλο το χρόνο και το χώρο να το βγάλει και να προσθαλασσωθεί με ασφάλεια αν ήθελε. Πιστεύω ότι το αεροσκάφος καταστράφηκε στον αέρα και δεν έπεσε σαν ένα κομμάτι στο νερό.
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι ότι είπαν πως έπεσε λόγω του σωλήνα πιτο που η κατασκευάστρια είχε πει πως είναι ελαττωματικοί. Αν χάλασε ο πιτο και διάβαζε αλλά αντί άλλων ο πιλότος θα έπεφτε σε απώλεια στήριξης. Είχε αρκετό ύψος να βγει και να καταλάβει ότι η ένδειξη της ταχύτητας αέρος είναι λάθος. Αν έδειχνε μεγαλύτερη ταχύτητα από την κανονική μπορεί να έπεσε σε απώλεια. Αν έδειχνε μικρότερη από την κανονική δε γίνεται. Αλλά και μεγαλύτερη να έδειχνε η ταχύτητα πτήσης σε τέτοια ύψη, στη βασική πορεία είναι 800-900 χιλιόμετρα ανά ώρα. Ένα airbus τέτοιου μεγέθους προσγειώνεται με περίπου 170-200 χιλιόμετρα την ώρα που σημαίνει ότι η ταχύτητα απώλειας στήριξης είναι ακόμα μικρότερη και παρότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και αλλάζει κατά τη διάρκεια μιας πτήσης δε μπορεί να γίνει ποτέ 500-600 χιλιόμετρα για να την πιάσει ένας παραπλανημένος χειριστής στα 35000 πόδια. Άρα να έπεσε σε απώλεια δεν είναι λογικό. Ακόμα κι αν έπεφτε είχε όλο το χρόνο και το χώρο να το βγάλει και να προσθαλασσωθεί με ασφάλεια αν ήθελε. Πιστεύω ότι το αεροσκάφος καταστράφηκε στον αέρα και δεν έπεσε σαν ένα κομμάτι στο νερό.
...Πιστεύω ότι το αεροσκάφος καταστράφηκε στον αέρα και δεν έπεσε σαν ένα κομμάτι στο νερό.
Προφανώς καταστράφηκε στον αέρα.
Το θέμα είναι γιατί καταστράφηκε.
Αν ήταν μπόμπα, ή το διέλυσε ο καιρός (το πιθανότερο).
Υπάρχουν άλλα 2 περιστατικά που διαλύθηκαν αεροπλάνα απ' τον καιρό, ένα στη Φλόριδα το 1963 και ένα στη Ρωσία το 2005.
Και στα δυο όμως βρέθηκαν τα κουτιά, και έτσι έγινε γνωστό το τι συνέβη.
Εδώ... χλωμό να βρεθούν τα κουτιά.
PATHFINDER
Μέλος
- Εγγρ.
- 24 Ιουλ 2006
- Μηνύματα
- 2.435
- Κριτικές
- 4
- Like
- 32
- Πόντοι
- 16
Δεν είμαστε οι ειδικοί που διενεργούν τον έλεγχο, οπότε μιλάμε σαν τους παππούδες στη "Βουλή της πλατείας".Αυτό που δεν κατάλαβα είναι ότι είπαν πως έπεσε λόγω του σωλήνα πιτο που η κατασκευάστρια είχε πει πως είναι ελαττωματικοί. Αν χάλασε ο πιτο και διάβαζε αλλά αντί άλλων ο πιλότος θα έπεφτε σε απώλεια στήριξης. Είχε αρκετό ύψος να βγει και να καταλάβει ότι η ένδειξη της ταχύτητας αέρος είναι λάθος. Αν έδειχνε μεγαλύτερη ταχύτητα από την κανονική μπορεί να έπεσε σε απώλεια. Αν έδειχνε μικρότερη από την κανονική δε γίνεται. Αλλά και μεγαλύτερη να έδειχνε η ταχύτητα πτήσης σε τέτοια ύψη, στη βασική πορεία είναι 800-900 χιλιόμετρα ανά ώρα. Ένα airbus τέτοιου μεγέθους προσγειώνεται με περίπου 170-200 χιλιόμετρα την ώρα που σημαίνει ότι η ταχύτητα απώλειας στήριξης είναι ακόμα μικρότερη και παρότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και αλλάζει κατά τη διάρκεια μιας πτήσης δε μπορεί να γίνει ποτέ 500-600 χιλιόμετρα για να την πιάσει ένας παραπλανημένος χειριστής στα 35000 πόδια. Άρα να έπεσε σε απώλεια δεν είναι λογικό. Ακόμα κι αν έπεφτε είχε όλο το χρόνο και το χώρο να το βγάλει και να προσθαλασσωθεί με ασφάλεια αν ήθελε.
...απλά για την διόρθωση, ένας σωλήνας pitot, ΔΕΝ μετράει μόνο ταχύτητα αλλά και άλλα στοιχεία. Όργανα όπως το ταχύμετρο, ο τεχνητός ορίζοντας, ο μετρητής ρυθμού ανόδου/καθόδου κλπ, δέχονται πληροφορίες μέσω σωλήνων pitot. Αν λάβεις υπόψη πως το δυστύχημα συνέβη νύχτα όπου ως γνωστό τα πάντα εκτός cockpit είναι πιο μαύρα κι από την πίσσα και με ενδεχόμενη την βλάβη κάποιου βασικού οργάνου και την ταυτόχρονη αμέλεια ή λάθος του πληρώματος ή τον μη επαρκή χρόνο για cross-check με βοηθητικά όργανα, τότε ίσως δείξει πως το α/φος πετούσε στα τυφλά - καλά τη νύχτα η πτήση πραγματοποιείται δια οργάνων, αλλά με βλάβη στα συστήματα, τότε τα πράγματα σκουραίνουν. Δεν μπορώ να γνωρίζω - και πιστεύω κανείς από εμάς που γράφουμε στο φόρουμ - πως συνέβη το μοιραίο. Όμως ακόμη κι αν οι χειριστές είχαν διαγνώσει βλάβη σε κύρια όργανα και με αδυναμία / αμέλεια / έλλειψη χρόνου για αντιπαραβολή με "υγιή" όργανα, τότε ούτε την ταχύτητά τους γνώριζαν, ούτε την θέση τους ως προς τον ορίζοντα, ούτε αν ανέβαιναν ή κατέβαιναν... τίποτα! Και στο υποθετικό σενάριο που τα προηγούμενα συνέβησαν, ούτε καν κατάλαβαν από που τους ήρθε.
Κι αν ρωτήσει κάποιος αν πετάνε τα αεροπλάνα με χαλασμένα όργανα, η απάντηση είναι ΟΧΙ. Ειδικά τη νύχτα... ΠΟΤΕ! Σαν να τρέχεις με μέγιστη ταχύτητα οδηγώντας Formula 1 στην Σταδίου... με τα μάτια κλειστά! Θέμα χρόνου να στουκάρεις.
Να σας πω εγώ τι έχω μάθει:
Είναι συμπεράσματα (όχι σίγουρα βεβαίως) μετά από πολλές συζητήσεις και διάβασμα.
Μερικά ενδιαφέροντα μπορείτε να δείτε εδώ
Σε συντομία:
1) Η περιοχή (ισημερινός) δίνει ΠΟΛΥ ΚΑΚΕΣ καταιγίδες. Τα χαρακτηριστικά τους είναι (σε αντίθεση με αυτές των εύκρατων ή πολικών περιοχών):
1α) Πολύ μεγάλη ένταση.
1β) Διατήρησή τους και τη νύχτα.
1γ) Ύπαρξη της καταιγίδας σε πολύ μεγάλα ύψη (φτάνουν και στα 60.000ft), τόσο που τα επιβατικά jet δε μπορούν να πουν "θα την περάσω από πάνω", όπως λένε στο Βόρειο Ατλαντικό ή αλλού.
2) H AF447 πέταγε με τριμελές πλήρωμα cockpit που ήταν:
2α) Ένας κυβερνήτης (50+ ετών) με περίπου 12.000 ώρες.
2β) Ένας συγκυβερνήτης αρκετά παλιός με ca. 4.000 ώρες και πιο νέος, φυσικά.
2γ) Ένας συγκυβερνήτης με 700 ώρες (άπειρος).
Σημειώστε εδώ ότι η Ο.Α. στις πτήσεις της προς Αμερική και South Africa (με 340 – τα τετρακινητήρια) πετάει με 2 κυβερνήτες και ένα συγκυβερνήτη.
3) Το σύνηθες σενάριο σε αυτές τις πολύ μεγάλες πτήσεις είναι ένας από τους 3 να πηγαίνει για ύπνο (υπάρχουν κρεβάτια πληρώματος και στα 340 και στα 330) και να πετάνε το αεροπλάνο οι άλλοι δύο. Η εναλλαγή γίνεται κάθε 3-4 ώρες (η πτήση μπορεί να είναι και 12 ή και 14 ώρες).
4) Εάν ξεκινώντας από τη Βραζιλία πήγε για ύπνο ο παλιός, το αεροπλάνο το πέταγαν οι δυο νέοι.
5) Βλέποντας (με το radar) τη συγκεκριμένη καταιγίδα μπροστά που τους έφραζε το δρόμο, έπρεπε να τον ξυπνήσουν για να αποφασίσουν τι θα κάνουν. Ίσως δε το έκαναν, και πήραν οι νέοι μόνοι τους τη λάθος απόφαση να μπουν μέσα στην καταιγίδα υποτιμώντας την ισχύ της. Ο παλιός δε θα έκανε αυτό το λάθος.
6) Αν έφαγαν κεραυνό (που μάλλον έφαγαν) το πιθανότερο είναι να αχρηστεύτηκε το radar. Άλλη βλάβη δεν παθαίνει το αεροπλάνο από τον κεραυνό.
7) Η σωστή απόφαση θα ήταν (βλέποντας τον καιρό) να γυρίσουν πίσω. Άλλα αεροδρόμια και με accomodation για τόσους επιβάτες δεν υπήρχαν κατάλληλα για εναλλακτικό προορισμό (Αφρική δεξιά, θάλασσα αριστερά). Ήταν αρκετά κοντά (ακόμα) στη Βραζιλία, και καύσιμα είχαν για να γυρίσουν πίσω.
Δε το έκαναν, και ο καιρός (ανοδικά-καθοδικά μεγάλης έντασης) διέλυσε το αεροπλάνο.
Αυτή είναι η πιθανότερη εκδοχή.
Το δεύτερο από τα δυο sites που έβαλα πιο πάνω κάνει μια εξαιρετική ανάλυση της περίπτωσης, και με στοιχεία για τις μετεωρολογικές συνθήκες της περιοχής του ατυχήματος, ΤΗΝ ΩΡΑ του ατυχήματος. Είναι προφανές ότι επρόκειτο για πολύ κακό καιρό.
Α, και κάτι ακόμα (για τους σωλήνες pitot):
Δε χάνεται αεροπλάνο επειδή βούλωσε ο σωλήνας. Σε συνθήκες cruise η ταχύτητα είναι τόσο μεγάλη που δεν τίθεται θέμα απώλειας στήριξης. Ακόμα κι αν χαθεί η ένδειξη, το αν πας με 550, 600, ή 650 km/h δεν έχει σημασία. Ο pitot αποκτά σημασία κατά τη φάση της προσγείωσης, όπου πρέπει να πιάσεις με (π.χ.) 180km/h και στα 175 έχεις απώλεια. Στα 600, τι να τον κάνεις? Το GPS σου δίνει αρκετά καλή ένδειξη της ταχύτητας και μπορείς και χωρίς αυτόν. Με άλλα λόγια συμφωνώ με τον Ιπτάμενο σ’ αυτό το σημείο.
Ιπτάμενε, το "να προσθαλασσωθεί με ασφάλεια" μέσα σε τέτοια καταιγίδα ένα αεροπλάνο μια κουβέντα είναι.
Την καταιγίδα την περνάς πάντα από πάνω (ποτέ από κάτω), και υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Γιατί πέρα απ’ την κατάσταση της θάλασσας (σκέψου την), θα χρειαστεί να διασχίσεις κατεβαίνοντας διάφορες "ζώνες" μέσα στην καταιγίδα, όπου το χαλάζι μπορεί να είναι σαν πορτοκάλι...
Και αυτά μέσα στη νύχτα!
Είναι συμπεράσματα (όχι σίγουρα βεβαίως) μετά από πολλές συζητήσεις και διάβασμα.
Μερικά ενδιαφέροντα μπορείτε να δείτε εδώ
Σε συντομία:
1) Η περιοχή (ισημερινός) δίνει ΠΟΛΥ ΚΑΚΕΣ καταιγίδες. Τα χαρακτηριστικά τους είναι (σε αντίθεση με αυτές των εύκρατων ή πολικών περιοχών):
1α) Πολύ μεγάλη ένταση.
1β) Διατήρησή τους και τη νύχτα.
1γ) Ύπαρξη της καταιγίδας σε πολύ μεγάλα ύψη (φτάνουν και στα 60.000ft), τόσο που τα επιβατικά jet δε μπορούν να πουν "θα την περάσω από πάνω", όπως λένε στο Βόρειο Ατλαντικό ή αλλού.
2) H AF447 πέταγε με τριμελές πλήρωμα cockpit που ήταν:
2α) Ένας κυβερνήτης (50+ ετών) με περίπου 12.000 ώρες.
2β) Ένας συγκυβερνήτης αρκετά παλιός με ca. 4.000 ώρες και πιο νέος, φυσικά.
2γ) Ένας συγκυβερνήτης με 700 ώρες (άπειρος).
Σημειώστε εδώ ότι η Ο.Α. στις πτήσεις της προς Αμερική και South Africa (με 340 – τα τετρακινητήρια) πετάει με 2 κυβερνήτες και ένα συγκυβερνήτη.
3) Το σύνηθες σενάριο σε αυτές τις πολύ μεγάλες πτήσεις είναι ένας από τους 3 να πηγαίνει για ύπνο (υπάρχουν κρεβάτια πληρώματος και στα 340 και στα 330) και να πετάνε το αεροπλάνο οι άλλοι δύο. Η εναλλαγή γίνεται κάθε 3-4 ώρες (η πτήση μπορεί να είναι και 12 ή και 14 ώρες).
4) Εάν ξεκινώντας από τη Βραζιλία πήγε για ύπνο ο παλιός, το αεροπλάνο το πέταγαν οι δυο νέοι.
5) Βλέποντας (με το radar) τη συγκεκριμένη καταιγίδα μπροστά που τους έφραζε το δρόμο, έπρεπε να τον ξυπνήσουν για να αποφασίσουν τι θα κάνουν. Ίσως δε το έκαναν, και πήραν οι νέοι μόνοι τους τη λάθος απόφαση να μπουν μέσα στην καταιγίδα υποτιμώντας την ισχύ της. Ο παλιός δε θα έκανε αυτό το λάθος.
6) Αν έφαγαν κεραυνό (που μάλλον έφαγαν) το πιθανότερο είναι να αχρηστεύτηκε το radar. Άλλη βλάβη δεν παθαίνει το αεροπλάνο από τον κεραυνό.
7) Η σωστή απόφαση θα ήταν (βλέποντας τον καιρό) να γυρίσουν πίσω. Άλλα αεροδρόμια και με accomodation για τόσους επιβάτες δεν υπήρχαν κατάλληλα για εναλλακτικό προορισμό (Αφρική δεξιά, θάλασσα αριστερά). Ήταν αρκετά κοντά (ακόμα) στη Βραζιλία, και καύσιμα είχαν για να γυρίσουν πίσω.
Δε το έκαναν, και ο καιρός (ανοδικά-καθοδικά μεγάλης έντασης) διέλυσε το αεροπλάνο.
Αυτή είναι η πιθανότερη εκδοχή.
Το δεύτερο από τα δυο sites που έβαλα πιο πάνω κάνει μια εξαιρετική ανάλυση της περίπτωσης, και με στοιχεία για τις μετεωρολογικές συνθήκες της περιοχής του ατυχήματος, ΤΗΝ ΩΡΑ του ατυχήματος. Είναι προφανές ότι επρόκειτο για πολύ κακό καιρό.
Α, και κάτι ακόμα (για τους σωλήνες pitot):
Δε χάνεται αεροπλάνο επειδή βούλωσε ο σωλήνας. Σε συνθήκες cruise η ταχύτητα είναι τόσο μεγάλη που δεν τίθεται θέμα απώλειας στήριξης. Ακόμα κι αν χαθεί η ένδειξη, το αν πας με 550, 600, ή 650 km/h δεν έχει σημασία. Ο pitot αποκτά σημασία κατά τη φάση της προσγείωσης, όπου πρέπει να πιάσεις με (π.χ.) 180km/h και στα 175 έχεις απώλεια. Στα 600, τι να τον κάνεις? Το GPS σου δίνει αρκετά καλή ένδειξη της ταχύτητας και μπορείς και χωρίς αυτόν. Με άλλα λόγια συμφωνώ με τον Ιπτάμενο σ’ αυτό το σημείο.
Ιπτάμενε, το "να προσθαλασσωθεί με ασφάλεια" μέσα σε τέτοια καταιγίδα ένα αεροπλάνο μια κουβέντα είναι.
Την καταιγίδα την περνάς πάντα από πάνω (ποτέ από κάτω), και υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Γιατί πέρα απ’ την κατάσταση της θάλασσας (σκέψου την), θα χρειαστεί να διασχίσεις κατεβαίνοντας διάφορες "ζώνες" μέσα στην καταιγίδα, όπου το χαλάζι μπορεί να είναι σαν πορτοκάλι...
Και αυτά μέσα στη νύχτα!